in

Facebookowy retargeting – dlaczego musisz wiedzieć o co w tym chodzi?

facebook targeting

Czy Ty też czujesz się rozczarowany, gdy klienci opuszczają Twoją stronę internetową i już na nią nie wracają?

 

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość!

Tacy użytkownicy nie muszą zniknąć na zawsze. Kluczem do sukcesu jest skłonienie ich do powrotu…

…czyli retargeting!

W tym wpisie przedstawimy Ci zalety retargetingu na Facebooku, który przynosi lepsze rezultaty, niż tradycyjna reklama w mediach społecznościowych. Poznasz też 4 rodzaje użytkowników, na których powinieneś skoncentrować swoją uwagę.

 

Czym jest retargeting?

Retargeting, inaczej zwany remarketingiem, to forma reklamy internetowej. Samo targetowanie oznacza dotarcie z reklamą do konkretnej grupy klientów. Retargeting polega natomiast polega na ponownym (re-) dotarciu z reklamą do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę.

Na pewno znasz go z codziennego życia. Doświadczasz retargetingu kiedy w jednym momencie przeglądasz w Internecie oferty biur podróży, a w drugim widzisz ich reklamy na innych stronach, w tym na Facebooku.

 

Dlaczego Facebook…?

…są przecież setki innych miejsc, z których możesz przekierować swoich klientów.

To prawda, jednak żadne z nich nie da Ci tak dobrych wyników, jak stary dobry Facebook. Stosunek ceny reklamy do zwrotu z inwestycji (ROI) jest tam najkorzystniejszy. Oznacza to, że wydasz mniej, jednocześnie zarabiając więcej. Sukces kampanii reklamowych na platformie kręci się wokół wyniku trafności, a Facebook pokazuje te reklamy, które osiągają najwyższy wynik. Jeśli zatem używasz retargetingu na FB, automatycznie uzyskasz szansę na najlepszy rezultat! Podrzucisz reklamy osobom, które znają już Twoją markę i w ten sposób ponownie nawiążesz z nimi kontakt.

 

Piksel Facebooka

Piksel FB to narzędzie, które „obserwuje” działania podejmowane przez internautów na Twojej stronie i na tej podstawie pomaga zmierzyć skuteczność Twoich reklam. Jeśli zobaczy, że Twój klient dodał produkt do koszyka, ale go nie kupił, pokaże mu na FB reklamę tego produktu.

 

Brzmi ciekawie?

A to dopiero początek, bo możliwości jest więcej! Używając Piksela dopasujesz reklamy do konkretnych grup odbiorców. Jednym reklama jedynie przypomni o rzeczy, którą chcieli mieć; innym podpowie, by dokupić drugą, do kompletu; a jeszcze innymi napomknie o promocji.

Instalacja Piksela nie jest trudna, a tutaj znajdziesz instrukcję, jak zrobić to krok po kroku. Możesz go skonfigurować tak, by śledził określone działania Twoich klientów (np. wyświetlanie strony, zakupy itd.). Wszystko gotowe? Przejdźmy zatem do sprofilowanej reklamy.

 

Reklama uszyta na miarę

Czas, żebyś poznał 4 rodzaje klientów, do których powinieneś skierować swoje reklamy.

 

1. Nieśmiały gość

Ile jest takich osób, które trafiły na Twoją stronę, ale jedynie ją przejrzały? Sprawdź w Google Analytics, która z Twoich witryn ma najwięcej wyświetleń (np. strona główna lub strona określonej kategorii). Wytrop osoby, które odwiedziły Twoją stronę bez dokonania zakupu. Wspaniale byłoby, gdyby stali się oni Twoimi klientami, prawda?

 

2. Zapełniacz koszyków

Zdajesz sobie sprawę, że internetowi sprzedawcy tracą około 70% sprzedaży z powodu niedokończonej transakcji? Jeśli Twój klient porzucił wybrane produkty bez dokonania zakupu, to niekoniecznie oznacza, że się rozmyślił. Mógł być zbyt zajęty, by w danym momencie zakończyć transakcję. Dlatego trzeba mu o sobie przypomnieć!

 

3. Zaangażowany followers

Na pewno Twoja firma ma już followersów na Facebooku. Część z nich z pewnością angażuje się we wrzucane przez Ciebie treści. W reklamie chodzi jednak o to, żeby stali się Twoimi klientami. Musisz zachęcić ich do zakupów.

 

4. Wierny klient

Czy trzeba zabiegać o klienta, który już coś od Ciebie kupił? Sądzisz, że skoro zrobił to raz, to zrobi to znowu? Nic bardziej mylnego. Musisz nieustannie zabiegać o jego uwagę. Statystycznie istnieje 27% szansy, że ten, kto kupił raz, powróci do Ciebie i kupi ponownie. Jeśli wróci po raz drugi, to szansa wzrasta do 45%, a jeśli po raz trzeci – do 54%…i tak dalej.

 

Czy już domyślasz się dlaczego musisz wiedzieć o co chodzi w Facebookowym retargetingu?
Chodzi o generowanie ruchu na stronie i pomnażanie zysków. Co więcej, Twoje reklamy mogą być dostosowane do konkretnych grup klientów…

…bo każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie.

 

Retargeting to świetna sprawa. Pozwoli Ci pozostać w kontakcie z klientami i dopasować do nich reklamy. W ten sposób każdy z klientów będzie czuł się wyróżniony. Stałym klientom jedynie przypomnisz o sobie, nowych zachęcisz do odwiedzenia strony i zrobienia zakupów. Retargeting zbuduje za Ciebie listę mailingową klientów, a Ty lepiej wykorzystasz budżet reklamowy.

 

 

Bądźmy w kontakcie!

4 Comments

Skomentuj
  1. Ja najczęściej kieruję reklamy na Facebooku do osób, które już miały styczność z firmą, weszły na stronę internetową lub obserwują kanał. Wole skupić się na zaangażowaniu osób, które wyraziły zainteresowanie, niż przepalać budżet na przypadkowe osoby. Oczywiście nie zawsze się to sprawdzi, warto jednak przetestować i obserwować efekty. 🙂

  2. Najważniejsze jest to by zainteresować potencjalnego klienta treściami na stronie – muszą być one ciekawe i intrygujące. Dzięki temu wiele materiałów jest później udostępniane przez innych użytkowników, dzięki czemu coraz więcej osób je zobaczy. W taki sposób szybko zwiększyć można liczbę osób odwiedzających naszego fanpage’a.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

32 ekspertów o sekretach udanej kampanii digital marketingowej