in

Jak właściwie wykorzystywać # hashtagi?

Hashtagi z jednej strony zrobiły zawrotną karierę w Internecie, a z drugiej często potrafią być bardzo niedoceniane. Działają w trochę inny sposób i z różną skutecznością na różnych platformach mediów społecznościowych. W naszym kolejnym materiale przyjrzymy się im oraz podpowiemy wam jak wykorzystywać je w najskuteczniejszy sposób.

 

Facebook

Nadużywanie hashtagów wcale nie będzie skuteczne. Statystyki pokazują, że średnio najwięcej odpowiedzi mają te posty, które zawierają 1-2 hashtagi, ewentualnie 3. Dla porównania – posty z 2 hashtagami mają średnio 3 razy więcej reakcji niż takie, które mają ich ponad 10.

chartoftheday_2032_Hashtags_affect_interaction_n

Dlatego zawsze pamiętaj, aby nie przeładowywać swoich wpisów #zbyt #dużą #ilością #hashtagów.

Hashtagi na Facebooku powinny być używane bardzo konkretnie, warto śledzić na bieżąco jakie hashtagi w danej branży są obecnie popularne.

Jednocześnie warto pamiętać, że nie powinno się całkowicie rezygnować z hashtagów na Facebooku – a wielu marketerów posiada takie podejście w ramach Facebooka. Ze względu na to, że hashtagi w ramach tego kanału komunikacji nie są tak efektywne jak na Instagramie czy Twitterze. Nie zmienia to jednak faktu, że odpowiednie dobranie hashtagów pozytywnie wpływa na algorytmy Facebooka dotyczące zasięgu postów. Dlatego chociażby z tego powodu warto ich używać. Aczkolwiek trzeba przyznać, że nie są one na Facebooku takim must-have jak na dwóch wspomnianych wcześniej portalach społecznościowych.

FB-Hashtags

Na pewno warto z nich korzystać prowadząc daną kampanię marketingową. Pomoże to uporządkować content, który umieszczasz w internecie.

 

Instagram

Na Instagramie hashtagi łączą dyskusje różnych użytkowników w jedną, wielką całość. Umożliwia to dyskutowanie ze sobą użytkowników, którzy nie są ze sobą połączeni w żaden inny sposób jak za pomocą hashtagów.

W przeciwieństwie do Facebooka, statystyki wskazują, że na Instagramie sprawdza się duża liczba hashtagów. W uproszczeniu można powiedzieć, że im więcej hashtagów  tym więcej interakcji.

instagram-hashtags-guide

Na Instagramie łatwo możemy znaleźć powiązane ze sobą hashtagi, dzięki czemu ich używanie jest bardzo proste. Oprócz tego łatwo możemy zobaczyć 9 najpopularniejszych postów w ramach danego hashtagu, dzięki czemu możemy zobaczyć jak one wyglądają i co się w nich dzieje.

Oprócz tego Instagram podpowiada nam najczęściej używane hashtagi. Dzięki czemu jesteśmy za ich pomocą trochę prowadzeni za rękę. Ostateczny efekt jest taki, że używanie hashtagów na Instagramie jest dużo łatwiejsze i bardziej skuteczne niż na Facebooku. Dlatego w ramach tej platformy koniecznie należy z nich korzystać.

Warto znać najbardziej popularne hashtagi na Instagramie takie jak, #NoFilter, #photooftheday, #foodporn, #instagood czy #tbt. Jakie jest ich znaczenie?

#NoFilter to hashtag zarezerwowany dla zdjeć bez używania żadnego filtra. Łatwo się tego domyślić. Podobnie łatwy do zrozumienia będzie hashtag #photooftheday, który oznacza po prostu dobre zdjęcie, które ma potencjał stać się hitem Instagrama. #foodporn jest zarezerwowany dla zdjęć jedzenia, które wygląda tak, że po prostu nie da mu się oprzeć. #instagood ponownie jest hashtagiem zarezerwowanym dla dobrych zdjęć. Natomiast bardziej enigmatyczny #tbt oznacza Throwback Thursday i odnosi się do zdjęć z przeszłości, które zostały wrzucone w jak się można domyślić w czwartek.

a1164c3d6eb3757b21ab582e7bdd55df

 

Twitter

Hashtagi na Twitterze działają w podobny sposób jak na Instagramie. Pozwalają na dołączenie się do dyskusji osobom, które nie mają ze sobą nic wspólnego poza hashtagiem i chęcią dyskusji na dany temat.
Przede wszystkim warto pamiętać o tym, aby Twoje konto na Twiterze było publiczne, tylko w ten sposób będziesz mógł skutecznie używać hashtagów. Niby oczywista kwestia, jednak paru osobom zdarzyło się popełnić tego typu błąd.

Oczywiście pierwsze od czego powinieneś zacząć to wyszukanie popularnych hashtagów. Możesz do tego wykorzystać narzędzia, które udostępnia Twitter, ale istnieją do tego również inne narzędzia takie jak np. Hubspot Social Inbox czy Trendsmap.

Domyślnie Twitter będzie podpowiadał Ci hashtagi na podstawie Twojej lokalizacji oraz kont na Twitterze, które śledzisz. Jeżeli chcesz to zmodyfikować, to możesz zmienić swoją lokalizację dotyczącą szukania trendów.

bloomboard-twitter

Na Twitterze znajdziesz popularne hashtagi praktycznie w ramach każdej branży, dlatego wato spędzić trochę czasu na to, aby ich poszukać i znaleźć taki hashtag, który będzie najbardziej efektywny.

Pamiętaj również o tym, aby nie ograniczać się wyłącznie do używania hashtagów w swoich postach. Dotyczy to praktycznie wszystkich mediów społecznościowych. Tego typu wpisy są zwyczajnie nudne. Dopisanie nawet jednego zdania nada całości kontekstu i sprawi, że dany wpis stanie się dużo bardziej ciekawy.

baner-ikony

Komentarze

Skomentuj
  1. Bardzo przydatne informacje. Dopiero zaczynam odkrywać media społecznościowe, więc każda wiedza jest przydatna. Do tej pory korzystałem trochę z FB, a reszta mediów leżała odłogiem. Nawet jeśli miałem założone konto, zaglądałem sporadycznie. Od niedawna rozkręcam nowego bloga i chciałbym wykorzystać media społecznościowe, więc mam sporo do nadrobienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Wywiad – Dagmara Pakulska, Królowa Twittera

19 wskazówek jak tworzyć infografiki, o których nikt nie zapomni