in

Cyber Monday, czyli najlepszy dzień w roku dla e-commerce!

Czy słyszałeś kiedyś o Cyber Monaday? W polskim tłumaczeniu dzień ten nazywany jest Cyberponiedziałkiem. Przypada w pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia i jest internetowy odpowiednikiem Czarnego Piątku. W tym dniu sklepy internetowe stosują różnego rodzaju promocje i rabaty by przyciągnąć jak największą liczbę klientów. Od kilku lat jest to najbardziej dochodowy dzień dla branży e-commerce w Stanach Zjednoczonych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy to zdecydowanie warto zainteresować się tym świętem, które i w Polsce zyskuje coraz większą popularność.

 

Z tej okazji przygotowaliśmy parę przykładów skutecznych akcji marketingowych, wskazówek i porad, które pomogą ci przyciągnąć klientów do Twojego sklepu. Pamiętaj – raz zdobyty klient może przerodzić się w stałego klienta, który wielokrotnie będzie wracał na Twoją stronę internetową!

bloomifect-ad

Po pierwsze – email marketing! 

To na czym powinieneś skupić się przede wszystkim jest odpowiednio skonstruowany i przygotowany mailing. To niezwykle ważne, zwłaszcza w Polsce, gdzie popularność Cyber Monday wciąż nie jest ogromna i trzeba „przypominać” klientom, że ten dzień nadchodzi. Badania pokazują, że większość sklepów internetowych wysyła mailing dopiero w dniu święta, co nie jest sytuacją optymalną – kampania prowadzona z wyprzedzeniem ma większe szanse na powodzenie.

cyber-monday-email-bloomboard

Forma wiadomości może być bardzo różna. Od przypomnienia o zniżkach, przez odliczanie do dnia święta, aż po kody rabatowe i kreatywne zaproszenie do odwiedzenia strony internetowej.

Najpopularniejszą formą mailingu związanego z Cyber Monday jest prosta informacja o planowanych zniżkach z okazji tego święta. Na taką formę zdecydowało się wiele firm, np. Motorolla.

motorolla-bloomboar

CInną możliwością jest przesłanie kodu rabatowego, bądź kuponu zniżkowego do sklepu. Tego typu działania sprawdzają się bardzo dobrze, zwłaszcza w przypadku sklepu internetowego, gdzie występuje duża prosta w przeniesieniu kodu do okienka składania zamówienia (Ctrl+C, Ctrl+V 😉 ). Taką formę stosuje choćby Reebok.

reebok_cyber_monday

Często spotykane są także różnego rodzaju odliczania, które pokazują czas do Cyberponiedziału, lub czas do zakończenia promocji.

cyber-bloomboard

 

Po drugie – social media!

Media społecznościowe również dają niesamowite możliwości w zakresie wypromowania naszych działań związanych z Cyber Monday. Duża ich zaletą jest możliwość prezentowania najnowszych promocji i stanu magazynowego produktów w czasie rzeczywistym. Przykładowo: klient dużo chętniej skusi się na promocje telewizorów, jeśli będzie wiedział, że pozostały ostatnie 2 w promocji, a promocja kończy się za 5 godzin 🙂 Social media to także doskonałe miejsce na przeprowadzenie świątecznego konkursu. Sprawdźmy przykłady!

Na wielu fanpage’ach można znaleźć posty zapowiadające lub przypominające o Cyber Monday. To prawdopodobnie najpopularniejsza forma postów związanych z tym świętem.

sm-odliczanie-bloomboard

sm-cyber-bloomboard

Do bardzo popularnych działań należy także organizowanie różnego rodzaju konkursów, w których do wygrania jest gadżet bądź produkt danej marki. Organizowanie tego typu konkursów poza oczywistą zaletą w postaci informowania o święcie i związanymi z nim zniżkami pozwala także na budowanie większej społeczności w SM i budowanie lepszego zasięgu postów.

sm-hobby-giveaway-bloomboard

sideshow-cybermonday-campaign-facebook

Spotykamy się także z postami informującymi o darmowych prezentach dodawanych do zamówienia. Tego typu akcje często przyciągają nowych klientów więc warto je odpowiednio zakomunikować.

sm-sephora

sm-victoria-bloomboard

W ramach social media warto zastosować także bardzo prosty trick –  stworzyć wydarzenie na Facebooku! Zaproszone do niego osoby automatycznie dostaną powiadomienia, przypomnienia i informacje publikowane przez Ciebie. Jednakże nie rób tego niechlujnie. Ważne by strona wizualna była na wysokim poziomie, oraz by wydarzenie było na bieżąco aktualizowane o wszystkie informacje.

 

Po trzecie – landing page!

Bardzo ciekawym rozwiązaniem marketingowym związanym z Cyber Monday jest stworzenie landing page’a związanego z tym świętem.

Dużą popularnością wśród odbiorców cieszą się strony, które wprowadzają ograniczone czasowo wyprzedaże, wraz z licznikiem czasu, który pozostał do końca/startu nowej wyprzedaży. Tego typu strony mają w sobie pierwiastek zabawy, gry, który sprawia, że użytkownicy chętnie zostają na nich przez dłuższy czas.

landing-oldicanie-bloomboard

Istnieją także strony, które pozwalają skorzystać z rabatów i zniżek nie dostępnych w innych miejscach. Tego typu landing page jest bardzo skuteczny w sytuacji gdy zniżka, którą proponujemy jest na tyle atrakcyjna i unikalna, że wzbudza duże zainteresowanie. Dzięki landingowi łatwiej wtedy zarządzać wzmożonym ruchem.

landing-2-bloomboard

Dobrym pomysłem jest także strona przeznaczona na prezentację tylko i wyłącznie przecenionych produktów. Znacznie ułatwia to przeglądanie oferty potencjalnym klientom.

landing-znizki-bloomboard

Co więcej?

Pamiętaj, że Cyber Monday przede wszystkim polega na prostych trickach – przyciągnięciu klienta ceną i promocjami. Stąd najważniejsze i podstawowe kroki, o których musisz pomyśleć to:

  • rabaty, zniżki
  • darmowe gadżety
  • darmowa wysyłka
  • program lojalnościowy
  • specjalny sposób obsługi

 

Nie zapomnij o tych krokach, połącz je z odpowiednią komunikacją za pomocą social media i mailingu, a sukces związany z Cyber Monday przerośnie twoje oczekiwania 🙂

 

mozemy-pomoc-bloomboard-ad

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

14 sposobów jak zwiększyć zasięg organiczny na Instagramie

Wtyczki do przeglądarek: 29 aplikacji, które ułatwią życie każdego marketera