in

Kocham toKocham to

14 sposobów jak zwiększyć zasięg organiczny na Instagramie

Instagram posiada 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Oznacza to, że znajduje się na nim ogromna liczba okazji dla biznesu. Stąd warto zainteresować się w jaki sposób można zwiększyć zasięg organiczny na Instagramie.

 

Jednym ze sposobów zwiększenia swojego grona odbiorców jest powiększenie swojego organicznego tzn. bezpłatnego zasięgu. W ten sposób będziemy docierali do dużo większej liczby pojedynczych osób, „za darmo”. Oczywiście za darmo znajduje się w cudzysłowie, ponieważ tak jak powiedział Milton Friedman „There is no such a thing as a free lunch” – innymi słowy, nic nie jest za darmo, czasami jest tylko nieodpłatne.

 

 

Banner-Globe-Group

 

 

1. Grafiki z cytatami

Dobry cytat okraszony estetyczną grafiką może się świetnie sprawdzić na Instagramie. Ta porada to banał, jednak jeżeli się przyjrzymy temu głębiej, to dostrzeżemy pewien problem.

Rozpoznanie takich cytatów, które dotrą do naszej publiczności, które wzbudzą emocje, naprawdę zainspirują i wpłyną na odbiorcę w taki sposób, że będzie się chciał on podzielić danym cytatem ze swoimi znajomymi nie jest proste.

Dlatego bardzo ważne jest poznanie potrzeb swoich odbiorców, zrozumienie tego, co jest dla nich ważne, o czym myślą, jakie są ich problemy. Nie tylko te powiązane bezpośrednio z Twoim biznesem – w końcu masz dobrać ciekawy cytat, a nie sprzedać im jakiś konkretny produkt, przynajmniej na tym etapie.

Bardzo ważne jest to, aby poznać wartości, które są istotne dla odbiorców. Jeżeli cytat będzie określał problem oraz podsuwał rozwiązanie, które mieści się w systemie wartości Twoich odbiorców, jeżeli poczują coś naprawdę pozytywnego, gdy zobaczą Twoją grafikę – wtedy dużo chętniej się nią podzielą z innymi.

cytaty-bloomboardgroup

 

2. Dobry biogram

Przygotowanie dobrego biogramu jest bardzo ważne. W końcu jest to pewnego rodzaju wizytówka. Kiedy ktoś wchodzi na Twój profil na Instagramie, za pomocą biogramu może się dowiedzieć o Tobie dużo więcej. Z tego względu, będzie to istotny aspekt.

opis-jacek-kotarbinski-bloomboardgroup

 

3. Konkursy z nagrodami

Urządzanie konkursów z nagrodami dla swoich odbiorców to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi na Instagramie. Warto wymyślić odpowiedni konkursowy hashtag, w ten sposób można przyciągnąć naprawdę dużo ludzi.

Przy okazji – jeżeli połączy się nagrody z zapisaniem do Twojego newslettera – wtedy bardzo możliwe, że nie tylko zyskasz odbiorców, ale również zwiększysz swoją listę mailingową, która jest bardzo skuteczna w sprzedaży internetowej w wielu branżach.

konkurs-instagram-bloomboardgroup

 

4. Wymieniaj się share’ami

Może to być propozycja wymiany z profilami o zbliżonej tematyce – zyskają w ten sposób obydwie strony.

Należy zwrócić uwagę, że w niektórych branżach, w których panuje atmosfera nastawiona na konfrontacyjny model konkurencji, taka propozycja może się nie spotkać ze zrozumieniem, ale nie należy się tym zrażać i próbować. Z całą pewnością, jeżeli się nie podejmie próby, to nie ma się żadnych szans na osiągnięcie sukcesu.

5. Nie pisz tylko o biznesie

Od czasu do czasu wrzuć również coś bardziej osobistego, spraw, żeby Twój profil na Instagramie był opowieścią o realnym człowieku, który zajmuje się dostarczaniem danego rodzaju rozwiązań dla innych, historią prawdziwego pasjonata, która jest człowiekiem z krwi i kości, ale bardzo zależy mu na tym, aby dostarczyć swoim odbiorcom to, co najlepsze.

Nie musisz pokazywać wyłącznie swoich sukcesów, pokazuj również, że czasami musisz uporać się z jakimiś problemami, pokaż, że czasami Ci coś nie wyjdzie, ale potrafisz się z tego podnieść, zacząć działać i odnosić sukcesy. W ten sposób zaczniesz tworzyć własną markę, markę osoby i firmy, która nie tylko sprzedaje jakieś produkty i usługi, ale również inspiruje ludzi do działania. Jest to świetny sposób do tego, aby zbudować większą lojalność swoich odbiorców oraz świetny wizerunek.

Oczywiście – pamiętaj, aby selekcjonować informacje, które wrzucasz, musi to być przemyślane i profesjonalne, bycie ludzkim, nie oznacza bycia nieudolnym.

nie-tylko-o-biznesie-bloomboardgroup

 

6. Wrzucaj estetyczne grafiki i zdjęcia

Instagram to portal społecznościowy oparty o wrażenia wizualne, dlatego niezwykle ważne jest to, aby dostarczać takie treści, które będą naprawdę robiły świetne wrażenie. Z tego względu, nie skupiaj się wyłącznie na zdjęciach własnych produktów — ale pamiętaj o tym, aby umieszczać różnego rodzaju estetyczne zdjęcia i grafiki.

Oczywiście – powinny one dotyczyć Twojej branży, ale mogą być z nią luźno powiązane. Pamiętaj o specyfice Instagrama, jest to jeden z najluźniejszych kanałów komunikacji, z całą pewnością znajduje się na przeciwnym biegunie względem poważnego i stonowanego LinkedIn.

estetyczne-grafiki-instagram-bloomboardgroup

 

7. Dodawaj hashtagi

Dodawanie hashtagów to swoisty „must-have” na Instagramie. Statystyki wykazują, że najlepiej sprawdzają się posty, które mają ponad 11 hashtagów, oznacza to, że należy trochę nad tym pomyśleć. Oczywiście – istnieją narzędzia takie jak Hashtagify, dzięki którym jesteś w stanie rozpoznać jakie hashtagi są obecnie najpopularniejsze i wykorzystać tego rodzaju trendy.

hasztagi-instagram-bloomboardgroup

 

8. Buduj relacje z influencerami

O tym, w jaki sposób budować relacje z influencerami pisaliśmy już wcześniej. Z całą pewnością warto je nawiązać, warto jednak pamiętać o tym, że muszą być one uczciwe i nieudawane. Jeżeli chcesz tylko się komuś podlizać, to nie uda Ci się zbudować fajnej, działającej relacji, działa to dokładnie tak samo, jak w realnym życiu.

Oczywiście – możesz również mieć inne podejście i wprost zaproponować jakiś układ, który wiąże się obustronnymi korzyściami zarówno dla Ciebie, jak i dla osoby, z którą nawiążesz współpracę. Praktyka pokazuje jednak, że tworzenie realnych relacji jest najskuteczniejszą metodą influence marketingu.

9. Bądź konsekwentny pod względem graficznym

Wytworzenie swojego charakterystycznego stylu to bardzo dobry pomysł. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia budowania swojej marki oraz jej świadomości wśród odbiorców. Dużo łatwiej jest zapamiętać coś, co jest konsekwentne oraz wyraziste, niż profil, który wrzuca grafiki oraz zdjęcia, które wydają się być w jakiś sposób losowe. Dlatego bardzo ważne, aby dobrze przemyśleć to, co się wrzuca na Instagrama.

10. Używaj emoji

Wszystkie statystyki wskazują jednoznacznie, że używanie emoji jest niezwykle przydatne na Instagramie. Potrafi zwiększyć zasięg nawet o około 50%. Z czego dokładnie to wynika?

Pewnie dlatego, że emoji całkiem nieźle sprawdzają się do nadawania bardziej emocjonalnego tonu danego posta, w ten sposób nasi odbiorcy są bardziej poruszeni przez to, co publikujemy. Emoji świetnie obrazują to, co chcemy wyrazić oraz nadają treści dodatkowej dynamiki, przez co dużo przyjemniej czyta się daną publikację.

emocje-instagram-bloomboardgroup

 

11. Cross-marketing

Wzajemne promowanie się świetnie się sprawdza. Korzystanie ze swojego contentu oraz wzajemne linkowanie się i wzajemne polecanie swoich profili to doskonałe rozwiązanie.

Oprócz tego można wzajemnie tworzyć dla siebie dedykowane treści. Jednak znowu – na polskim rynku sytuacja wygląda trochę inaczej niż na zagranicznym. Wiele firm i osób posiada obawy, że nie chcesz z nimi współpracować, a jedynie ukraść treść.

Wynika to z faktu, że polski rynek dopiero dojrzewa – oczywiście, świadomość różnych rozwiązań marketingowych cały czas rośnie, ale jest to proces rozłożony w dłuższym czasie.

cross-marketing-bloomboardgroup

 

12. Kuracja treści

Szukaj treści, która jest popularna w Twojej branży na całym świecie, a następnie wykorzystuj ją u siebie. Oczywiście, należy zawsze podlinkować miejsce, z którego zaczerpnęło się dany content.

Jest to niezwykle skuteczne rozwiązanie, ponieważ wykorzystujemy wtedy takiego rodzaju content, który już odniósł gdzieś sukces, a my nadajemy mu drugie życie.

Warto zwrócić na ten punkt szczególną uwagę, ponieważ w internecie istnieje masa ogromnych fanpage’ów czy stron internetowe, które opierają praktycznie całą swoją działalność na tym prostym tricku.

13. Słuchaj swoich odbiorców

Jeżeli Twoi odbiorcy zaznaczają, że mają jakieś swoje określone preferencje, jeżeli oczekują, że wrzucisz coś, proszą Cię o dany rodzaj treści, to koniecznie wchodź z nimi w interakcję. W ten sposób, w zdecydowany sposób zwiększysz lojalność oraz zaangażowanie swojej społeczności.

Posiadanie dużego zaangażowania jest niesamowicie ważne, dzięki temu posiada się użytkowników, którzy bardzo chętnie dzielą się z innymi tym, co stworzyliśmy.

14. Promuj Instagrama w innych kanałach komunikacji

Wzajemne promowanie swoich kanałów komunikacji to bardzo skuteczne metoda działania. Nigdy nie jest tak, że Twoje społeczności całkowicie się przenikają.

Dlaczego warto promować Instagrama w innych kanałach komunikacji?

Instagram odwołuje się do trochę innych zmysłów niż np. Facebook. Treść na Instagramie, może przekonać do podjęcia decyzji o kupnie takie osoby, które nie kupiłyby, gdyby należały do Twojej społeczności wyłącznie na Facebooku.

Poza tym – warto promować Instagrama w innych kanałach komunikacji, ponieważ nie oszukujmy się, zwykle to na nich będziemy mieli zdecydowanie większy ruch, a więc to Instagram będzie potrzebował trochę promocji.

Jednak jeżeli uda nam się rozruszać naszą społeczność na Instagramie, wtedy zajmie się ona dalszą promocją naszego profilu, dlatego poszerzenie grona odbiorców o tych z Facebooka, może się wiązać z dodatkowymi korzyściami, które na pierwszy rzut oka nie byłby wcale oczywiste.

promowanie-instagrama-bloomboardgroup

 

Podsumowanie

Bardzo często może się wydawać, że pozyskiwanie szerszego grona odbiorców jest naprawdę trudne. W pełni to rozumiemy. Jednak nie należy się poddawać, należy konsekwentnie dążyć do celu.

Wrzucasz nowe treści i nikt nie odpowiada? Nie masz lajków ani komentarzy?

Nie przejmuj się, jeżeli Twój profil dopiero zaczyna swoją przygodę na Instagramie. Początek zawsze jest najtrudniejszy, a oprócz tego dosyć nieprzyjemny, ponieważ wiąże się z kompletnym brakiem feedbacku, ewentualnie jego śladowymi ilościami.

Jednak po czasie Twój upór oraz wytrwałość zostaną wynagrodzone, a Ty będziesz się śmiał z czasów „jak to było na początku, jak nikt nie wchodził na mój profil”.

Pamiętaj, że o Stevie Jobsie, Billu Gatesie, Jeffie Bezosie czy Marku Zuckerbergu też kiedyś nikt nie słyszał.

baner-duzy

Komentarze

Skomentuj
  1. Z tego co obiło mi się o uszy , bardzo dobrze działa program do zwiększania zasięgu na Instagramie , wszyscy maja o nim bardzo dobrą opinie i można mieć stały kontakt z wałścicielem tego programu , który cały czas pomaga Swoim klientom w rozwijaniu ich Biznesu na Instagram.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Black Friday Marketing – przykłady i pomysły na ciekawe akcje w internecie

Cyber Monday, czyli najlepszy dzień w roku dla e-commerce!