in

9 porad jak skutecznie wykorzystać Instagram Stories w swoich działaniach marketingowych

Instagram to bardzo ciekawa platforma, która posiada inną specyfikę niż dominujący Facebook. Oznacza to, że Instagram może być dobrym sposobem na to, aby zwiększyć swoją społeczność o osoby, do których nie byłeś w stanie dotrzeć w inny sposób.

 

Warto zwrócić na dwa istniejące trendy, które sprawiają, że znaczenie Instagrama w biznesie rośnie. Po pierwsze – rola rynku mobile jest coraz większa, po drugie, rola Instagrama w ramach rynku mobile jest coraz większa. Oznacza to jednoznacznie, że należy się coraz uważniej przypatrywać tej platformie, ponieważ opłacalność w zaangażowaniu się w nią również stale rośnie.

Jako największą zaletę Instagrama eksperci wskazują dużo większe zaangażowanie społeczności niż w przypadku Facebooka, mówi się nawet o 10-krotnej różnicy.

W marketingu świetnie sprawdza się Instagram Stories – mechanizm trochę podobny do Snapchata, o którym pisaliśmy już wcześniej. Dlatego przypatrzymy się zastosowaniu Instagrama głównie pod tym kątem.

instagram-snapchat-bloomboard

 

1. Zacznij od podstaw

Zanim zaczniesz korzystać z tego narzędzia – poznaj podstawy. W jaki sposób dodać coś do swojego „stories”?

Po uruchomieniu aplikacji Instagram należy nacisnąć przycik „plus”, który znajduje się w lewym górnym rogu głównego ekranu.

Następnie należy kliknąć środkowy przycisk, na dole ekranu, którym zrobimy zdjęcie – możemy go również przytrzymać, aby nagrać krótkie wideo. Działa to dokładnie tak samo, jak na Snapchacie.

Następnie edytuj swoje zdjęcie lub wideo, dodaj tekst, jeżeli chcesz użyj filtra lub narzędzi do rysowania.

Na koniec zatwierdź cały proces i podziel się swoim story. Jeżeli korzystasz ze Snapchata to ta instrukcja będzie dla Ciebie wyłącznie formalnością.

instagram-stories-bloomboard

 

2. Dostarczaj różnego contentu

Przede wszystkim pamiętaj, że mocną stroną Instagrama jest wszystko, co wizualne. Oznacza to, że jeżeli chcesz zaangażować swoich odbiorców, to musisz to wykorzystać. W jaki sposób? Dostarczaj im różnego, ciekawego, kolorowego contentu.

Pamiętaj o tym, aby używać filtrów, emoji, dopisywać zabawne teksty do zdjęć.

instagram-stories-przyklad-post

Nie ograniczaj się tylko do zdjęć, wideo to potężne narzędzie w marketingu, za pomocą Instagrama jego wykorzystanie jest banalnie proste, dlaczego by z tego nie skorzystać? Pamiętaj o tym, żeby filmiki w ramach Instagram Stories były raczej krótkie i luźne, taka jest natura tego kanału komunikacji.

 

3. Przedstaw dzień z życia firmy

Przedstawienie życia z dnia firmy to świetny sposób, żeby pokazać swój zespół od ludzkiej strony. To doskonała okazja do tego, żeby zaprezentować swoich pracowników, pokazać ludzi odpowiedzialnych za to, co jest tworzone dla odbiorców oraz klientów.

Wszyscy wolimy roboty od ludzi, dlatego dobrze jest pokazać, że za naszą firmą nie stoją maszyny od marketingu i produkcji oraz sprzedaży, ale prawdziwi zaangażowani ludzie, którzy lubią to, co robią i robią to naprawdę dobrze.

Nie pokazuj tylko pracy – pokazuj również luźniejsze momenty, pokaż co jecie, z czego się śmiejecie, jak wyglądają relacje między wami i tak dalej. Wideo oraz zdjęcia to świetny sposób, żeby to zobrazować.

instagram-stories-content-bloomboard

 

4. Nie bądź perfekcjonistą

Materiały, które z założenia są luźniejsze, które mają pokazywać Cię od bardziej ludzkiej strony (a w dużej mierze to takie treści sprawdzają się najlepiej na Instagramie), nie mogą być zbyt doskonałe. Czasami lepiej, żeby kadr był lekko krzywy, a pracownicy rozluźnieni i czasami się trochę powygłupiali.

Stworzenie nudnych, ultra profesjonalnych filmików z chłodnymi przemówieniami pracowników to nie jest dobry pomysł. Chyba że inspirowany tym stylem:

Przy okazji filmy Grupy Filmowej Darwin mogą być wspaniałą inspiracją dla działań marketingowych. Oni wyczuli klimat luzu wymieszanego z profesjonalizmem idealnie.

 

5. Króciutkie miniartykuliki

Bardzo krótkie miniartykuły w formie obrazków i tekstów to świetny sposób na uatrakcyjnienie contentu na Instagramie. Mogą to być różnego rodzaju proste porady, które powiązane są w jakiś sposób z tematyką Twojej branży.

instagram-stories-content-gary-bloomboard

Powinno to być powiązane z bardziej rozbudowanymi formami na Twojej stronie. Tego rodzaju minicontent, powinien być pewnego rodzaju „baitem” (czyli przynętą) na odbiorców, który przyciągnie ich do właściwej, bardziej rozbudowanej treści, którą może znaleźć na Twoim blogu.

Jeżeli zrobisz to dobrze, to w ten sposób zaczniesz wciągać klientów w swój lejek sprzedażowy.

mini-arykul-instagram

 

6. Zaprezentuj swój produkt

Instagram to jeden z tych kanałów komunikacji, które są świetne do prezentowania swoich produktów. Oczywiście – content, który dostarczasz swoim odbiorcom, nie powinien sprowadzać się wyłącznie do Twoich produktów. Jednocześnie, nie ma w tym nic złego, żeby od czasu do czasu pokazać swój nowy produkt.

Jednak pokazanie samego produktu. Bardzo dobrym pomysłem jest pokazanie różnych zastosowań danego produktu, w ten sposób możesz zainspirować swoich klientów do działań, wzbudzić w nich pożądanie względem danego produktu, chęć nabycia go i wykorzystania.

instagram-stories-lidli-bloomboard

7. Świętuj na Instagramie

Twoja firma osiągnęła jakiś sukces? Pokażcie swoją radość swoim odbiorcom. Instagram Stories świetnie się do tego sprawdza. Podziękujcie swoim klientom oraz osobom, które was śledzą, w końcu to nim zawdzięczacie sukces. Przypominamy, że to nie jest tylko wyświechtane hasło, które się rzuca na prawo i lewo. Każda firma zawdzięcza swój sukces odbiorcom, gdyby nie ich decyzje, aby od was kupować – nie byłoby waszej firmy. Niby oczywiste, ale warto o tym przypominać, to bardzo ważne z punktu widzenia Public Relations firmy.

8. Zapowiedz stream Facebook Live poprzez Instagram Stories

Krótki filmik lub zdjęcia to świetny sposób, żeby zrobić zapowiedź streamu na Facebook live, w końcu tego typu wizualne przedstawienie zapowiedzi, daje pewne wyobrażenie naszym odbiorcom o tym, w jaki sposób będzie wyglądało właściwie wystąpienie.

Wiele firm skorzystało z tego mechanizmu z sukcesami, dlatego jeżeli planujesz działania w ramach Facebook Live, to z całą pewnością warto to przetestować.

9. Zaangażuj swoich pracowników

Nie ograniczaj się do siebie, Twoi pracownicy również mogą mieć fajne pomysły co do tego, jak wykorzystać Instagrama, co na niego wrzucić i tak dalej. Często to mogą być nawet lepsze pomysły od Twoich.

Pamiętaj, że na ogół kreatywny zespół jest bardziej kreatywny niż pojedyncza osoba – skonfrontowanie swojego sposobu myślenia oraz swoich pomysłów działa bardzo stymulująco na pracę umysłu, oraz efektywność.

baner-duzy

 

Komentarze

Skomentuj
  1. Bardzo ciekawy wpis! Moja firma cały czas się rozwija, ale ostatnio zauważyłam lekki zastój w napływie nowych klientów. Chciałbym temu zaradzić i chyba zdecyduję się na szersze reklamowanie się w social media ze szczególnym uwzględnieniem Instagrama. Dzięki Waszemu poradnikowi wiem jak się za to zabrać. Dziękuję i pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Grupy na Facebooku : Tworzenie, zarządzanie oraz jak wykorzystać w biznesie

Black Friday Marketing – przykłady i pomysły na ciekawe akcje w internecie