in

Social media marketing dla nowego produktu – 15 wskazówek

Obecnie bardzo trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych w internecie bez korzystania z mediów społecznościowych. Zalety social media marketingu jest na tyle duzo, że można mieć jednoznaczną pewność co do tego, że nie należy z nich rezygnować. Dzisiaj skupimy się na tym, w jaki sposób wykorzystać social media do wprowadzenia nowego produktu do swojej oferty oraz odpowiedniego wypromowania go.

 

Dlaczego należy korzystać z mediów społecznościowych do promowania nowego produktu?

Nie chodzi tutaj tylko o duży zasięg, który jesteśmy w stanie wygenerować za pomocą mediów społecznościowych.

1. Social media to świetne narzędzie do generowania leadów sprzedażowych, dlatego zawarcie mediów społecznościowych w swoim planie marketingowy to niezbędny krok.

2. Za pomocą social media jesteśmy w stanie stworzyć bazę lojalnych klientów, którzy będą do nas regularnie wracali oraz generowali nam zysk, tego typu klienci należą do najbardziej wartościowych, social media pozwalają na budowanie relacji z nimi.

3. Zwiększenie świadomości marki. Kiedy udostępniasz nowe produkty w ramach swoich mediów społecznościowych, to rzecz jasna promujesz dany produkt, z całą pewnością pozytywnie wpłynie to na jego sprzedaż, ale jednocześnie promujesz również swoją całą markę, daje to podwójną korzyść.

kroki-smm-nowy-pordukt-bloomboard

W jaki sposób użyć social media, aby promować produkt?

Nie wystarczy wiedzieć, że można użyć media społecznościowe w jakimś celu, nie wystarczy być przekonanym do tego, aby je wykorzystać. Należy jeszcze wiedzieć, w jaki sposób można to zrobić.

Przede wszystkim – najpierw należy rozbudzić zainteresowanie swoich odbiorców, pobudzić ich emocje, wyobrażenia oraz chęć korzystania z danego produktu, odczuwania przyjemności z jego korzystania, korzyści, które może zdobyć dzięki temu, że kupi go od ciebie. Ważne, aby pokazać swoim odbiorcom na tyle dużo, aby byli podekscytowani, ale na tyle mało, żeby zachować ich w niepewności.

1. Kim są twoi odbiorcy?

Jeżeli chcesz rozbudzić zainteresowanie swoich odbiorców, musisz wiedzieć kim są twoi odbiorcy, w jakim są wieku, jakiej są płci, co preferują i tak dalej. Tylko w ten sposób będziesz wiedzieć jak pobudzić ich do podjęcia działań.

Postaraj się wczuć w sposób patrzenia swojego odbiorcy, rozpoznaj jego potrzeby i content, który do niego trafi. Bardzo dobrym pomysłem będzie podejrzenie rozwiązań, które stosuje twoja konkurencja. Szczególnie jeżeli celuje ona do podobnego rodzaju klienta jak Ty.

Zobacz jakiego rodzaju treści zyskują dużą popularność, jakiego rodzaju treści są często share’owane przez odbiorców twojej konkurencji i postaraj się zaplanować promowanie swojego produktu w podobny sposób.

2. Stwórz teaser.

Kiedy już rozpoznasz zapotrzebowanie odbiorcy – stwórz filmik, w którym będziesz promował dany produkt. Dobrze wykonane wideo oddziałuje na klientów w niezwykle efektywny sposób. Bardzo ciekawy teaser swojego produktu niedawno nagrała firma KENZO.

Jest on idealnie wykonany, jeżeli chodzi o przykucie uwagi, zaangażowanie odbiorcy, a następnie w ostatnim momencie odbiorca zdaje sobie sprawę, że nie ogląda tylko zwykłego teledysku, ale jest on zapowiedzią nowego produktu. Całość jest wykonana na tyle dobrze, że praktycznie nikt nie czuje się oszukany, ba! Ta zapowiedź produktu stała się ogromnym hitem w internecie. Tylko zalinkowany filmik posiada prawie 4 mln wyświetleń.

W tego typu teaserze warto również zawrzeć w odpowiednim momencie przycisk CTA, który z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na zwiększenie konwersji.

3. Odliczanie.

Innym ciekawym sposobem na zwiększenie zainteresowania swoim produktem będzie przygotowanie licznika, który będzie nomen omen odliczał czas do premiery danego produktu. W ten sposób – stworzysz dodatkowe napięcie związane z premierą twojego nowego produktu.

Oczywiście w tym przypadku bardzo ważny jest sam produkt, jeżeli jest on w jakiś sposób przełomowy lub po prostu jego używanie sprawia bardzo dużą radość klientom – wtedy zdecydowanie łatwiej jest wytworzyć tego typu „hype”.

Świetnym przykładem budowania napięcia przed premierą swoich nowych produktów będzie firma Apple, która radzi sobie z tym naprawdę świetnie. Nawet jeżeli wypuszcza nowego iPhone, który nie ma nawet wejścia na słuchawki – to i tak fani tej marki czekają z utęsknieniem na premierę nowego modelu.

bez-tytulu

4. Pokaż kulisy powstawania produktu.

Tak zwane „behind the scenes” sprzedaje się w social media bardzo dobrze. Dlatego warto zdecydować się na pokazanie kulis własnych działań. W ten sposób twoi odbiorcy będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób powstaje twój produkt, dowiedzieć się o nim więcej. Zdobędą na jego temat jakieś informacje, ale nadal nie będą wiedzieli o nim wszystkiego. Bardzo ważne, aby cały czas odpowiednio je dawkować.

Pokazywanie kulis działania swojej firmy to bardzo dobry sposób na to, aby zbudować trwałe relacje ze swoimi klientami. W ten sposób zobaczą oni, że twoją firmę tworzą ludzie z krwi i kości, a nie jakieś marketingowe automatyczne roboty, które zostały zaprogramowane na to, aby sprzedawać produkty.

Pokazanie tego typu ludzkiej twarzy bardzo dobrze się sprawdza, odbiorcy zdecydowanie wolą prawdziwe osoby. Tego typu tendencja nasila się już od kilku lat i wszystko zanosi się na to, że w kolejnych latach będzie ona coraz mocniejsza.

https://www.youtube.com/watch?v=Wk5qT_814xM

5. Hashtag.

Wypromowanie swojej akcji z odpowiednim hashtagiem może być bardzo dobrym pomysłem. W ten sposób, jeżeli uda się skutecznie wypromować dany hashtag, to nasi odbiorcy zaczynają robić masę pracy marketingowej za nas i zwiększać nasz zasięg za nas. Oczywiście – nikt nie powiedział, że odniesienie sukcesu w tej kwestii będzie czymś prostym, ale z całą pewnością warto spróbować.

6. Załóż bloga.

Prowadzenie bloga to świetny sposób na to, aby prowadzić działania content marketingowe w internecie. Dlatego blog to obecnie prawdziwy must-have. Z tego względu nikogo nie powinno zdziwić, że sprawdza się również świetnie w przypadku promowania produktów. Za pomocą wpisu blogowego możemy w ciekawy sposób i w odpowiednim kontekście opisać dany produkt, przedstawić go, dać mu pewne tło, opowiedzieć jego historię, a w ten sposób zbudować zainteresowanie.

Oprócz tego – prowadzenie bloga pozwala w bardzo skuteczny sposób przekierowywać ruch z mediów społecznościowych na naszą stronę, ale nie tylko. Dodatkowo za pomocą bloga jesteśmy w stanie zwiększyć w znacznym stopniu siłę naszego SEO. Warto zaznaczyć, że od pewnego czasu dla algorytmów Google bardzo ważny jest czas spędzony na stronie. Osoby, które będą czytały dłuższe wpisy blogowe – z całą pewnością w zdecydowany sposób zwiększą naszą pozycję w Google.

oculus-blog-bloomboard

 

bloomifect-ad

 

7. Bądź konkretny.

W promowaniu produktów bardzo ważne jest to, aby odbiorca wiedział, o co chodzi. Oczywiście nie oznacza to, że masz być nachalnym marketerem, który wciska komuś produkt. Chodzi o coś innego – masz być w jasny i prosty sposób zrozumiały. Dzięki temu odbiora będzie wiedział, o co ci chodzi, jaki jest twój cel i czego od niego oczekujesz. Tylko w ten sposób możliwe będzie, aby podjął on takie działania, jakich od niego oczekujesz, a z całą pewnością będzie to zdecydowanie bardziej prawdopodobne.

8. Zorganizuj konkurs.

Zorganizowanie interaktywnego konkursu, który zaangażuje dodatkowo twoich odbiorców, a będzie powiązane z produktem, który masz zamiar zaprezentować to świetny sposób. W ten sposób twoi odbiorcy jednocześnie bardziej przywiążą się do twojej marki oraz danego kanału mediów społecznościowych, ale również zwiększysz ich świadomość nowego produktu, zaczną go oczekiwać, brać go pod uwagę oraz w końcu – chcieć go nabyć.

Warto zwrócić uwagę, że konkursy wywołują naprawdę sporo pozytywnych emocji, na poziomie podświadomym klienci będą je odczuwali również względem twojej marki.

9. Nie powiedz za dużo.

Wspominaliśmy już o tym wcześniej, ale nie wprost, a poza tym to bardzo ważne. Jeżeli chcesz zbudować napięcie oraz zainteresowanie wokół swojego produktu, to bardzo ważne jest to, aby nie zdradzić swoim klientom zbyt wielu informacji, przez co ich zainteresowanie opadnie.

Sztuka odpowiedniego dawkowania informacji jest niezwykle cenna. Przypatrz się temu, w jaki sposób robią to twórcy najbardziej popularnych serii serialowych. Zwykle istnieją jakieś przecieki, wypływają pojedyncze informacje, ale nigdy nie jest tak, że nagle z dnia na dzień mówi się po prostu wszystko, a potem się czeka na to, aż produkt będzie w ofercie.

W ten sposób bardzo szybko stracimy zainteresowania, a przecież budując zainteresowanie względem jednego produktu – jesteśmy w stanie przy okazji sprzedać parę innych produktów.

10. Współpracuj z influencerami.

Wspominamy o tym regularnie, ale nie przez przypadek – współpraca z influencerami jest bardzo skuteczna. Współpraca z influencerami różni się w zależności od tego, jak bardzo znana jest dana osoba, jak dużą posiada społeczność i tak dalej. Istnieją tutaj różne strategie – współpraca z dużą ilością mniejszych influencerów lub współpraca z mniejszą ilością większych influencerów etc.

Najważniejsze korzyści, które płyną ze współpracy z influncerami to, to, że dzięki nim zyskujemy zdecydowani szerszy zasięg, ale również korzystamy z ich marki oraz ich zaufania. Dzięki influencerom zyskujemy zaufanie ich odbiorców. Oczywiście nie wszystkich, ale znaczącej części, a to – w bezpośredni sposób przekłada się na sprzedaż.

Warto spróbować współpracy z blogerami, ekspertami, celebrytami czy też osobami, które po prostu z jakiegoś posiadają pewnego rodzaju autorytet w pewnej dziedzinie.

maffashion-pordukt-influencer-bloomboard

11. Nagrywaj filmiki.

Wspominaliśmy już wcześniej o nagraniu teasera. Jednak teaser to nie wszystko. Czasami za pomocą dobrze wykonanego filmiku można dać danemu produktowi, który ma swoją premierę już za sobą drugie życie, sprawić, że jego sprzedaż ponownie podskoczy już po okresie pierwszej popularności. Pamiętaj o tym, że obecnie uznaje się, że wideo marketing jest absolutną przyszłością marketingu. Coraz więcej contentu marketingowe tworzone jest właśnie w tej postaci. Nic dziwnego – wszystkie badania wskazują, że klienci najchętniej sięgają po tego typu content. Najchętniej w niego klikają niezależnie czy znajdą go w social media, czy też dostaną link z filmikiem zamieszczonym na serwisie YouTube, czy innym podobnym.

 

12. Zadbaj o spójność swojego przekazu.

Klienci kupują twoje produkty dlatego, że posiadają na nie zapotrzebowanie. Oznacza to, że jeżeli chcesz sprzedawać więcej produktów, to na pewno dobrmy pomysłem będzie wsparcie ich potrzeb, generowanie nowych potrzeb etc. Dlatego warto jest prowadzić spójne działania marketingowe. Nie tylko te nakierowane na opis i przedstawienie nowego produktu, ale na pokazanie, dlaczego danego rodzaju produkty są ważne, co można z nimi zrobić – stworzenie całej otoczki wokół swoich produktów.

W ten sposób możemy zachęcić do kupienia naszych produktów te osoby, które na pierwszym rzut oka mogłoby się wydawać, że nie potrzebują naszych produktów. Za pomocą umieszczanych treści należy naprowadzić klienta na to, aby chciał nabyć nie tylko dany produkt, ale również kolejne produkty. W końcu najlepszy klient to taki, który regularnie korzysta z naszych usług i kupuje nasze produkty.

13. Pamiętaj, aby korzystać ze wszystkich kanałów social media.

Ogłoszenie, że wypuszczasz nowy produkt we wszystkich kanałach komunikacji będzie dużo bardziej skuteczne niż tylko w jednym z nich. Teoretycznie to dosyć oczywiste, jednak w rzeczywistości różnie z tym bywa, dlatego lepiej jest tym przypomnieć.

Co mniej oczywiste – warto zwrócić uwagę na to, aby przekaz w mediach społecznościowych dotyczący nowego produktu był spójny, warto zadbać zarówno o ten sam styl treści, odpowiednią oprawę graficzną, która będzie się uzupełniała etc.

Ciekawym rozwiązaniem będzie zamieszczanie różnych informacji na temat danego produktu w różnych kanałach komunikacji oraz informowanie, że więcej informacji można znaleźć na innych kanałach. Może to być dobry sposób na wzajemne wypromowanie danych mediów społecznościowych oraz dodatkowe zaangażowanie odbiorców. Należy to jednak zrobić bardzo umiejętnie w taki sposób, aby nie odnieść przeciwnego do pożądanego skutku i nie zniechęcić swoich odbiorców.

14. Zaangażuj swoich fanów w tworzenie.

Osoby, które są przyzwyczajone do internetu i mediów społecznościowych uwielbiają, gdy coś jest interaktywne. Interaktywność działa is się sprzedaje. Wszystkie tendencje wskazują na to, że rola interaktywności będzie cały czas rosła. Dlatego z całą pewnością warto na nią postawić.

Świetnym pomysłem, który pomoże jeszcze bardziej zainteresować odbiorców to danie im możliwości współtworzenia danego produktu. Oczywiście, niekoniecznie musi chodzić o to, aby stworzyli oni go za ciebie, ale aby mieli pewien wpływ na to, jak będzie wyglądał w ostatecznej formie.

W końcu – zdecydowanie bardziej niecierpliwie czeka się na premierę produktu, który się współtworzyło, niż taki, który stworzył ktoś inny.

Korzyści są jednak zdecydowanie szersze. Współtworzenie twojego produktu przez odbiorców sprawi, że w większym stopniu zaangażują się oni w twoją markę, poczują z nią silniejszą nić wspólnoty oraz przynależności. Tego typu działanie może tylko wzmocnić twoją markę. Dlatego zdecydowanie warto się zdecydować na tego typu działanie. Media społecznościowe to idealne miejsce, aby to zrobić.

glosowanie-bloomboard

15. Informuj na bieżąco.

Regularnie podrzucaj nowe informacje dotyczące twojego produktu. Cały czas pamiętaj o tym, aby nie przesadzić i nie powiedzieć wszystkiego, dawkuj informacje, jednak zamieszczaj je regularnie. Spraw, aby twoi odbiorcy pamiętali o twoim produkcie, aby wiedzieli o tym, że istnieje, niech pojawia się on w ich świadomości regularnie.

Pamiętaj, że niezwykle ważne jest to, aby wszystkie opisane powyżej działania dopasować do wielkości swojej firmy oraz swojej branży, ponieważ zakres działań może się różnić w zależności od twoich odbiorców. Właśnie dlatego zbadanie i rozpoznanie ich potrzeb jest tak niezwykle ważnym krokiem.

 

bloomboard-progress

Komentarze

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Nietypowe święta do wykorzystania w marketingu w 2017 roku!

Wywiad – Łukasz Żelezny, nasz człowiek w Londynie