in

Blog firmowy: 20 korzyści, zalet i porad jak go prawidłowo prowadzić

Marketing internetowy zmienia się na przestrzeni czasu. Jeszcze 5 lat temu prowadzenie bloga firmowego miało dużo mniejsze znaczenie niż obecnie. Do dzisiaj większość osób na polskim rynku kojarzy prowadzenie bloga firmowego wyłącznie jako jedno z działań prowadzonych pod kątem SEO, a nie jako jeden z fundamentów marketingu w internecie.

 

Jednak obecnie dobrze prowadzony blog firmowy to szereg konkretnych korzyści – pomaga w zwiększeniu ruchu na stronie, konwertowaniu go, budowaniu eksperckiego wizerunku i tak dalej. Z tego względu warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

bloomifect-ad

1. Zwiększanie ruchu na stronie.

Każdy wpis na blogu to kolejna strona w ramach twojej domeny, która będzie zindeksowana przez Google, a więc kolejna szansa na to, aby być dostrzeżonym i odwiedzonym przez szerszą publikę.

Oprócz tego blogowanie zwiększa prawdopodobieństwo tego, że zostanie się odnalezionym przez klientów za pośrednictwem social media. Dobrze napisane, wysokojakościowe wpisy blogowe przyciągną do ciebie coraz więcej czytelników, którzy potencjalnie będą stawali się twoimi klientami.

Tutaj warto zaznaczyć, że treści na blogu muszą opierać się o prawdziwe artykuły, rozwiązujące problemy twoich klientów. Naprawdę skuteczny blog firmowy nie może być po prostu zbiorem tekstów stworzony pod SEO.

prezentacja-slideshare-net-bloomboardblog

 

2. Budowanie eksperckiego wizerunku.

Dobrze napisane wpisy blogowe przełożą się na zdecydowane zwiększenie ruchu na twojej stronie. Na pewno będzie to efektem długofalowym. Jednak nie będzie to jedyny efekt.

Wykazanie się przed swoimi odbiorcami szerokim zakresem wiedzy w ramach swojej branży, rozwiązywanie realnych problemów swoich odbiorców, odpowiadanie na pytania z zakresu twojej branży sprawi, że zaczniesz być traktowany przez swoich potencjalnych klientów jako ekspert, a to pozwala na zbudowanie zaufania.

 

oknoplast-blog-bloomboard

 

3. Budowanie długotrwałych efektów.

Efekty działania bloga firmowego są długotrwałe. Z jednej strony wymagają dużo czasu, aby zacząć przynosić oczekiwane efekty, ale z drugiej strony – przynoszą je przez bardzo długi czas i na stałe poprawiają całokształt naszej działalności.

Czasami zdarza się, że nasz wpis blogowy sprzed załóżmy 2-3 lat, będzie nadal regularnie generował spory ruch oraz zyski dla naszej firmy.

Zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół naszego bloga, a zarazem sklepu internetowego, sprawi, że ruch na naszej stronie będzie na stale wysokim poziomie.

 

4. Blogowanie jest trudne?

Napisanie dobrego wpisu na swój blog rzecz jasna wymaga pewnego wysiłku, przeprowadzenia odpowiedniego researchu i poświęcenia czasu. Jednak z całą pewnością jest to dużo prostsze niż wykonywanie 100 telefonów do klientów dziennie.

Osoby, które przychodzą do nas same z siebie i chcą skorzystać z naszych usług, będą do nas dużo bardziej przychylnie nastawione niż w przypadku gdy dzwonimy po firmach ze swojej branży i chcemy je namówić do współpracy. No i rzecz jasna zajmuje to mniej czasu.

Dlatego powszechnie zakłada się, że prowadzenie dobrego bloga firmowego opartego o działania content marketingowe jest dużo prostsze, a w wielu wypadkach skuteczniejsze niż męczące obdzwanianie klientów.

pozytywne-skutki-prowadzenia-bloga-firmowego-bloomboard

 

5. Nie pisz tylko o swojej firmie.

Właściwie to powinno się skupiać głównie na kwestiach, które interesują twoich klientów, na ich problemach i rozwiązaniach ich problemów. Dlatego świetnie sprawdzają się różnego wpisy poradnikowe.

Nikt nie lubi, gdy ktoś cały czas opowiada o sobie. Tak samo jest w przypadku blogów firmowych. Oczywiście, można czasami napisać jakiegoś newsa dotyczącego swojej działalności – warto zaprezentować swój nowy produkt itd.

Nie zmienia to jednak faktu, że najlepiej prowadzony blog to taki, który będzie skupiał się nie na tym, co ty chciałbyś powiedzieć o sobie, ale na tym, co twój odbiorca chciałby przeczytać.

 

payu-blog-bloomboard

 

 

6. Interakcja.

Wchodzenie w interakcję z klientami to jeden z bardziej istotnych elementów prowadzenia bloga firmowego. Tyczy się to szczególnie social media, ale na stronie swojego bloga również należy odpowiadać na komentarze.

Każdy lubi czuć się doceniony, a na pewno nikt nie lubi, gdy okazuje mu się lekceważenia. Dlatego nie wolno sobie pozwolić na to, aby zostawiać komentarze bez odpowiedzi.

interakcja-media-bloomboard

7. Ilość plus jakość.

W przypadku prowadzenia bloga firmowego nigdy nie można przeciwstawiać ilości i jakości. Jedno i drugie musi iść ze sobą w parze, jeżeli ma się na celu stworzenie dobrze działającego bloga.

Oczywiście wniosek z tego punktu jest jednoznaczny, jeżeli chcemy mieć dobrego bloga musimy na niego poświęcić sporo czasu lub przeznaczyć na niego odpowiedni budżet. Gwarantujemy jedno – wydanie nawet sporej ilości pieniędzy na prowadzenie bloga firmowego będzie na pewno tańsze niż kupienie za te same pieniądze reklam.

statystyka-bloomboard

 

8. Czy ktokolwiek czyta blogi firmowe?

Na pewno nikt nie czyta źle prowadzonych blogów firmowych. To znaczy nieciekawych i założonych pod kątem SEO. Dlaczego nikt ich nie czyta? Bo nikt nie ma żadnych powodów, żeby je czytać. Nie mają w sobie nic cennego z punktu widzenia odbiorcy.

Jeżeli masz obawy, że założysz bloga, wydasz na niego sporo pieniędzy, a nie przyniesie to efektów, to pamiętaj o tym, że każdy szuka jakichś informacji w Google, każdy ma jakieś problemy, do których potrzebuje rozwiązań.

Właśnie to jest momentem, w którym pojawia się dla ciebie szansa – daj się odnaleźć i rozwiązuj problemy swoich odbiorców. W ten sposób na pewno przyciągniesz sporo czytelników.

snapchat-bloomboard

baza-bloomboard

 

9. Dobra promocja bloga.

Samo pisanie nie wystarcza. Jeżeli blog ma być dla ciebie dobrym źródłem dochodu – to z całą pewnością trzeba w niego zainwestować. Dlatego bardzo ważne jest to, aby nie tylko tworzyć wysokojakościowe treści, ale również odpowiednio promować je w internecie.

Oczywiście – bardzo dobry blog ma szansę obronić się sam. Jednak zajmie to zdecydowanie więcej czasu i będzie mniej efektywne.

porady-bloomboard

 

10. Nie każdy wpis będzie sukcesem.

Z wielu powodów. Różne rzeczy mogą nie zadziałać – źle dobrany tytuł, nieciekawy temat etc. Można w tej kwestii robić różne założenia, jednak nigdy nie można przewidzieć wszystkiego.

Dlatego trzeba być nastawionym na to, że czasami nasz wpis blogowy po prostu nie wyjdzie i przyniesie mniej zainteresowania niż byśmy chcieli. Nie ma powodów do tego, żeby się tym przejmować. Zdecydowanie lepiej będzie wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski.

 

11. Frekwencja wpisów.

Statystyki wykazują jasno – ci, którzy publikują 16 i więcej razy w ciągu miesiąca osiągają dużo lepsze efekty niż ci, którzy piszą tylko parę wpisów miesięcznie.

Ruch generowany przez blogi o większej częstotliwości jest od 3 do 4 razy większy. Większy ruch to więcej potencjalnych klientów, a więc i większy zysk. Dlatego – absolutnie opłaca się pisać częściej.

 

12. Subskrybowanie bloga.

To bardzo prosty, ale często pomijany element działania. Pamiętaj o tym, aby dać swoim odbiorcom możliwość subskrybowania twojego bloga. Proste i skuteczne.

 

13. Odpowiednia rutyna.

Wrzucaj nowe wpisy o w miarę stałych godzinach i stałych dniach. W ten sposób przyzwyczaisz swoich potencjalnych odbiorców do tego, żeby czytali twojego bloga. Ważne jest to, aby zachować regularność.

Blogi, które najpierw wybuchają aktywnością, która później przygasa wraz z początkowym entuzjazmem – nigdy nie osiągają sukcesu. Pamiętaj, aby się nie zrażać, jeżeli na początku nie osiągniesz wielkiego sukcesu.

 

14. Przyciski social media.

Zaimplementowanie przycisków, które pozwolą lubić, komentować oraz udostępniać twoje wpisy w social media z pozycji twojej strony internetowej będzie świetnym pomysłem. W ten sposób połączysz interakcję twoich odbiorców z promowanie się w social media. W zdecydowany sposób zwiększy to twój ruch.

blog-bloom-bloomboard

 

15. Pamiętaj o optymalizacji strony.

Należy zadbać o jakość i treść bloga – to oczywiste. Należy jednak również zadbać o to, aby nasz odbiorca mógł komfortowo czytać naszego bloga. Dlatego bardzo ważne jest to, aby nasza strona działała szybko i sprawnie.

 

16. Optymalizacja pod kątem SEO.

Blog firmowy potrafi bardzo mocno przyczynić się do zwiększenia naszej pozycji w Google. Dlatego bardzo ważne jest to, aby nasz blog był zoptymalizowany pod kątem SEO.

 

17. Nie przesadzaj z backlinkami.

Napisałeś ciekawy wpis na temat, który poruszyłeś w obecnym wpisie? Bardzo dobrym pomysłem będzie, aby podlinkować go w danym wpisie. Należy jednak z tym nie przesadzać. Jeżeli cały nasz wpis będzie składał się z backlinków tego typu – wtedy stanie się nieczytelny, a przecież to nie jest naszym celem.

 

18. Staraj się poruszać tematy, których nie porusza konkurencja.

Nawet jeżeli piszesz na tematy, które są często poruszane przez innych, staraj się robić to w inny sposób – porusz je z innej strony, napisz jakieś ciekawe przemyślenia, ukaż temat z innej strony. W ten sposób wyróżnisz się spośród konkurencji, a w większości branży, ta zaczyna być całkiem spora, jeżeli chodzi o internetowy marketing.

konopia-bloomboard

 

 

19. Nie bój się zrobić sobie przerwy.

Piszesz tekst i nagle w jego połowie czujesz pustkę w głowie? Nie krępuj się, aby zrobić sobie przerwę. Każdy tego potrzebuje, nawet najlepsi pisarze na świecie.

Dlatego czasami możesz pozwolić sobie na to, aby wyluzować, dać odpocząć swojemu umysłowi. W ten sposób sprawisz, że do twojego umysłu na płyną nowe pomysły oraz energia. Z całą pewnością wpłynie to pozytywnie na jakość twojego wpisu.

 

20. Szukaj nowych inspiracji.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że pomysły mogą skończyć się dosyć łatwo. Niekoniecznie. Twoje otoczenie w internecie jest doskonałym źródłem nowych inspiracji. Regularnie przeglądaj media społecznościowe, zwracaj uwagę na to, co piszą twoi odbiorcy, bądź uważny, oprócz tego czytaj inne blogi ze swojej branży. W ten sposób na pewno znajdziesz jakiś ciekawy temat do opisania.

content-marketing-inspiracje-bloomboard

 

Podsumowując – prowadzenie bloga firmowego może przynieść sporo korzyści, rzecz jasna wymaga to sporej ilości pracy, ale jednocześnie zaoszczędzi ci to masę innej pracy. Wybór jest prosty – w 2016 roku prowadzenie dobrego bloga firmowego to must-have dla internetowego biznesu.

polub bloom

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Digital marketing w branży nieruchomości – 20 przykładów dobrych praktyk

Porady Bloomkracego: Jak korzystać z programu Canva?