in

Twitter w biznesie: 60 porad dla początkujących i zaawansowanych

Twitter to jeden z ważniejszych kanałów komunikacji. Dlatego odpowiednie dopracowanie strategii działania na tym portalu społecznościowym będzie ważnym elementem całości Twojego internetowego marketingu.

 

Warto zwrócić uwagę na fakt, że ruch, który generuje Twitter, zwykle posiada wysoką jakość, a więc są to użytkownicy zainteresowani Twoją branżą, wiedzący, po co i dlaczego wchodzą na Twój profil na Twitterze, a później na Twoją stronę internetową.

 

Z tego względu przygotowaliśmy poradnik, który pomoże zarówno początkującym użytkownikom Twittera, jak i tym bardziej zaawansowanym.

Na skróty:

 

 

Dla początkujących:

 

1. Określ swój cel.

Powinno być to jednym z pierwszych działań, jakie podejmiesz – jeszcze za nim zaczniesz aktywnie działać na Twitterze. Ta zasada sprawdza się praktycznie zawsze w marketingu – jeżeli planujesz podjąć jakieś działanie, najpierw określ, po co je podejmujesz, a dopiero później je podejmij.

W ten sposób uściślisz zakres swoich działań, będziesz mieć lepszą świadomość, w jaki sposób weryfikować to, czy osiągnęło się zamierzony efekt i tak dalej.

 

2. Określ swoją markę.

Musisz określić – jak mają Cię postrzegać odbiorcy. Chcesz mieć wizerunek kompetentnego profesjonalisty, zabawnej osoby z ciekawym poczuciem humoru, być może chcesz się wybić wyrazistymi opiniami, a może masz jeszcze jakiś inny pomysł na swoją markę.

Powinieneś jednoznacznie określić to na samym początku. W ten sposób będziesz wiedział, jak masz dalej postępować.

 

3. Skup się na tym, w czym jesteś dobry.

Posiadasz jakąś pasję, jesteś w czymś naprawdę dobry? Skup się na tej dziedzinie. Na Twitterze istnieje naprawdę cała masa różnego rodzaju contentu. Jeżeli chcesz z nim konkurować – musisz reprezentować wysoki poziom. Będzie to możliwe tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będziesz się udzielać w ramach takiej dziedziny, na której się po prostu znasz.

Z tego względu – pomyśl nad tym, co jest Twoją największą pasją – a następnie zacznij o tym pisać.

 

4. Naucz się jak działa Twitter.

Jeżeli chcesz być skuteczny na tym portalu – musisz znać jego mechanikę. Dlatego naucz się wszystkich podstawowych pojęć, czytaj takie artykuły jak ten – które pomogą Ci pojąć w jaki sposób poruszać się na tym portalu, a następnie zacznij działać, w końcu nie da się nauczyć tego jak posługiwać się Twitterem, bez posługiwania się Twitterem.

 

 

5. Zaplanuj swoją strategię.

Znasz już swój cel, wiesz, o czym chcesz pisać i mniej więcej wiesz jak masz posługiwać się Twitterem? Świetnie! Zacznij więc planować to, jakie zamierzasz podjąć działania.

Dobra strategia, będzie swojego rodzaju szkieletem Twoich działań. Oczywiście, wraz z rozwojem Twojego fanpage’a na Twitterze oraz poszerzeniu zakresu Twojej wiedzy na temat działania Twittera powinieneś optymalizować swoją strategię.

 

6. Użyj dobrego zdjęcia profilowego.

Generalnie – w tym wypadku posiada się dwie możliwości. Albo użyjesz zdjęcia, na którym jesteś, albo swojego logo.

Bardzo ważne jest to, aby zdjęcie było profesjonalne oraz spójne z marką, którą chcesz stworzyć. Potrzebujesz innego zdjęcia, jeżeli chcesz tworzyć markę tradycyjnego, poważnego biznesu, a innego zdjęcia, jeżeli jesteś na przykład artystą – wtedy możesz pozwolić sobie na zdecydowanie bardziej odważne pomysły.

Inną możliwością jest użycie logo – to również nie będzie złym pomysłem. Ważne, aby logo, które wrzucisz na Twittera było w odpowiedniej rozdzielczości – tak, aby było czytelne. Pamiętaj, że zdjęcie profilowe jest jednym z Twoich wyróżników, więc powinno być naprawdę dobre.

 

7. Wyszukaj odpowiednie hashtagi.

Korzystanie z hashtagów to jedna z podstaw skutecznego działania na Twitterze – jeżeli korzystasz z dobrych hashtagów, wtedy mają nawet całkiem mały fanpage na tej stronie, możesz wygenerować całkiem sporo ruchu. To właśnie dlatego ich dobór będzie taki ważny.

Pamiętaj, aby nie przesadzić z ilością hashtagów. Co do zasady, zakłada się, że optymalną liczbą hashtagów na jeden post są dwa. Oczywiście, czasami może zdarzyć się sytuacja, że użyjesz jednego albo trzech.

W celu wyszukania hashtagów polecamy takie narzędzia jak: Twitter Toolbar, Topsy, Twitter Reach, Social Mention, Hashtags.org.

twitter-hashtag-infographic-bloomboard

 

8. Używaj słów kluczowych.

Uzupełnienie swojego profilu o odpowiednie słowa kluczowe sprawi, że będzie zdecydowanie łatwiej Ciebie znaleźć osobom, które są zainteresowane Twoją branżą – to bardzo prosty, ale skuteczny pomysł.

 

9. Wrzucaj link do swojego fanpage na Twitterze w innych kanałach komunikacji.

Powinno się wzajemnie promować wszystkie swoje kanały komunikacji. W ten sposób można osiągnąć całkiem dobre efekty – nigdy nie będzie tak, że na każdym z portali posiadasz dokładnie tych samych odbiorców, dlatego zawsze, kiedy promujesz dany kanał komunikacji na innym kanale komunikacji – masz szansę zwiększyć swoją społeczność jako taką.

konkurs-twitter-bloomboard-facebook

 

10. Pamiętaj, aby wybrać dobrą nazwę.

Twoja nazwa na Twitterze powinna być spójna z nazwami Twoich profili na innych portalach społecznościowych. W ten sposób stworzysz jedną spójną markę, a do tego będzie można Cię dużo łatwiej znaleźć w internecie. To całkiem prosta porada, ale przekłada się na ilość odbiorców, dlatego należy się do niej stosować.

 

11. Twórz wysokojakościowe treści.

Chcesz osiągnąć sukces? Musisz dostarczać takie treści, które będą posiadały naprawdę wysoką jakość. Inaczej nie ma mowy o tym, aby dać sobie radę w ramach jakiegokolwiek marketingu internetowego. Musisz posiadać coś – co będzie dobrym powodem dla odbiorców, aby odwiedzać akurat Twój profil, a nie inny.

wartosciowe-tresci-bloomboard

 

12. Stwórz dobry opis.

Dobry opis profilu na Twitterze pozwoli dookreślić danemu odbiorcy czy będzie on zainteresowany Twoją działalnością, czy też nie. Brak takiego opisu albo słaby opis – będą zawsze przemawiały na Twoją niekorzyść. Dlatego jest to jedna z tych pozycji, których pod żadnym względem nie należy odpuścić.

 

13. Follow za follow.

Na Twitterze obowiązuje całkiem prosta zasada działania. Jeżeli followujesz kogoś – to w znacznym stopniu zwiększasz prawdopodobieństwo tego, z on również będzie followoał Twój profil.

Dlatego po założeniu profilu i odpowiednim wypełnieniu go – powinno się zacząć followować osoby ze swojej branży jako jeden z pierwszych kroków. W ten sposób zyskasz pierwsze osoby, które będą Ciebie śledziły w ramach Twittera.

Warto regularnie zaczynać śledzić nowe osoby na Twitterze – w ten sposób potencjalnie zwiększymy ilość osób, które będą odwiedzały nasz profil.

 

14. Pisz dużo.

Twitter to takie miejsce, na którym nie da się osiągnąć sukcesu bez generowania dużej ilości contentu. Z tego powodu, powinno się robić naprawdę dużo wpisów – nie tyle, że codziennie, ale około 5 razy w ciągu jednego dnia.

Bardzo pomocne w tym celu są różnego rodzaju aplikacje, które pozwalają zaplanować oraz zautomatyzować tweetowanie.

Bloomifect-ad

 

15. Zanim napiszesz – wyczuj, o czym należy pisać.

Twitter to bardzo charakterystyczne medium. Zanim się na nim napisze, należy się w niego dobrze wsłuchać, zrozumieć, o czym warto pisać, co przyniesie spory ruch, co spowoduje, że zostanie się pozytywnie odebranym przez swoich odbiorców.

Jest to szczególnie bardzo ważne dla osób, które zaczynają swoją przygodę z Twitterem, ponieważ z czasem zaczyna to przychodzić instynktownie.

 

16. Dopasuj swój content.

Publikowanie odpowiedniego contentu jest równie ważne, jak jego jakość. Dlatego bardzo ważne jest to, aby określić potrzeby swoich odbiorców, rozpoznać jakie tematy są popularne w Twojej branży, co będzie ciekawe, co poruszy osoby, które śledzą Twój profil, a następnie wrzucać tego rodzaju content.

 

17. Wrzucaj content z innych social media.

Wrzucenie linku do contentu ze swojego Facebooka czy LinkedIn to bardzo dobry pomysł. Zwyczajnie – na Twitterze da się pisać jedynie krótkie wiadomości. W pewnym sensie można powiedzieć, że Twitter to portal składający się z samych nagłówków. Dlatego jest idealnym narzędziem do tego, aby przekierowywać ruch do innych portali. Wykorzystaj to!

czaplicka-twitter-bloomboard

 

18. Retweetuj.

Znalazłeś na Twitterze coś ciekawego? Nie krępuj się, aby to zretweetować. W ten sposób dostarczysz swoim odbiorcom dobry content, a poza tym zwiększasz szanse na pozytywne relacje z osobą, której content zretweetowałeś.

 

19. Dziel się swoimi Tweetami w social media.

Nie krępuj się, aby wrzucać swoje Tweety w innych miejscach niż Twitter. Szczególnie jeżeli stworzyłeś naprawdę ciekawe, zabawne Tweety, które cieszą się na samym Twitterze sporą popularnością – nie krępuj się, aby wrzucić je na Facebooka czy LinkedIn.

 

20. Proponuj coś za follow.

Nie ma nic za darmo – jeżeli zależy Ci na tym, żeby ktoś Cię zaczął śledzić – zaproponuj mu coś w zamian. Dobrym pomysłem będzie, aby dać w zamian za follow jakieś przydatnego ebooka. Najlepiej, aby zautomatyzować ten proces, tak aby był on maksymalnie prosty. W ten sposób można zyskać naprawdę sporo osób, które będą śledziły nasz profil.

 

21. Pamiętaj, aby nie skupiać się wyłącznie na sobie.

Nikt nie lubi osób, które cały czas mówią tylko o sobie. Na Twitterze działa to w dokładnie ten sposób jak we wszystkich pozostałych aspektach życia. Z tego względu, jeżeli chcesz osiągnąć sukces na tym portalu społecznościowym, musisz poświęcić część Tweetów na to, aby wchodzić w interakcję ze swoimi użytkownikami, odnosić się do rzeczy, które dotyczą nie tylko Ciebie.

tkaczyk-twitter-bloomboard

 

22. Używaj wielu źródeł.

Chcesz, żeby Twój content był ciekawy? Korzystaj z wielu różnych, niezależnych względem siebie źródeł. W ten sposób sprawisz, że to o czym piszesz, będzie ciekawsze, dotykało problematyki z wielu różnych stron.

W ten sposób sprawisz, że Twój profil stanie się dużo bardziej atrakcyjny dla Twoich odbiorców.

 

23. Używaj obrazków.

Social media lubią się z obrazkami. Obrazki działają. Używaj obrazków. Twitter w szczególności lubi się z obrazkami, ponieważ pozwalają one na przekazanie więcej treści, jeżeli jest to potrzebne.

twitter-post-zdjęcie-bloomboard

 

24. Bądź ludzki i autentyczny.

Czujesz, że masz ochotę skomentować, że irytuje Cię pogoda, która jest nieznośna? Napisz o tym. Wlałeś nieświeże mleko do porannej kawy, co trochę zepsuło Ci poranek? Nie bój się o tym napisać. Pokaż, że jesteś człowiekiem. Podzielenie się czymś, co Cię irytuje lub jakąś drobną wpadką, doda Ci charakteru i zostanie odebrane w pozytywny sposób.

 

25. Lub posty innych.

Wchodząc w interakcję z innymi, naturalnie zwiększasz zaangażowanie osób w Twój profil na Twitterze. Dlatego należy to robić. Pamiętaj o tym, że aktywna, zaangażowana społeczność to skarb.

 

26. Odpowiadaj na pytania, wchodź w interakcję.

Każdy to lubi. Jeżeli ktoś zadaje Ci pytanie na jakiś temat – odpowiedz na to pytanie. Jeżeli ktoś napisze coś ciekawego, zareaguj na to. To bardzo proste, a jednocześnie robi naprawdę bardzo pozytywne wrażenie. Nie bądź tylko robotem do wrzucania nowych Tweetów. Przecież nie jesteś robotem. Prawda?

rozmowa-twitter-bloomboard

 

27. Jeżeli ktoś regularnie komentuje Twoje Tweety – dodaj go do listy.

Pamiętaj, że jeżeli ktoś często tworzy nowe wpisy – wtedy warto odwzajemnić przysługę. Dlatego dobrze jest dodać taką osobę do listy, również komentować wpisy tej osoby, regularnie wchodzić w interakcję.

W ten sposób buduje się relacje, które są niezwykle ważne w marketingu internetowym i nie tylko.

 

28. Zadawaj pytania.

Pamiętaj o tym, że Twitter to komunikacja w dwie strony. Ty również możesz zadawać pytania osobom, które Cię śledzą – dowiesz się w ten sposób, jakie są ich oczekiwania i potrzeby, poza tym okażesz swoje zainteresowanie.

 

29. Pamiętaj o tym, że nikt nie musi lubić Twoich Tweetów, ani ich retweetować.

Innymi słowy – pamiętaj o tym, żeby podziękować, jeżeli ktoś podzielił się Twoim Tweetem. To bardzo, bardzo proste, a jednocześnie bardzo skuteczne. Okazywanie szacunku swoim odbiorcom zawsze się sprawdza. No chyba że jesteś kontrowersyjną gwiazdą rocka, która buduje swój kontrowersyjny wizerunek, jednak w każdym innym przypadku – pamiętaj o okazywaniu szacunku.

 

30. Nie wrzucaj wszędzie linków do swojego bloga.

Wiesz, jak nazywa się wrzucanie wszędzie gdzie popadnie linka do swojego bloga? Spam. Wiesz, jak odbierani są spamerzy? Źle.

Nie popełniaj tego błędu.

 

31. Nie przesadzaj z hashtagami.

#to #nie #jest #dobry #pomysł #, #bo #inaczej #wpisy #stają #się #mało #czytelne #i #nie #wygodne #w #odbiorze #.

Uwierz na słowo – tak po prostu jest.

you-are-using-too-much-hashtag-stopit-thumb

 

32. Nie lajkuj każdego wpisu.

Jeżeli będziesz komuś lajkować wszystkie wpisy to będzie to wyglądało naprawdę dziwnie. Gwarantujemy, że na pewno nie chcesz wyjść na stalkera. To nie jest zbyt dobre wizerunkowo.

 

33. Bądź kulturalny.

Generalnie nie jest to problem, który dotyczy szeroko pojętego biznesu. Najczęściej kłótnie na Twitterze wywołują politycy oraz dziennikarze polityczni. Nie zmienia to jednak faktu, że należy pamiętać o tym, aby zachowywać się kulturalnie i grzecznie.

Pamiętaj, że Twitter jest medium publicznym. Jeżeli napiszesz na nim coś głupiego, to z całą pewnością to wróci do Ciebie.

 

34. Staraj się rozwiązywać problemy swoich odbiorców.

Obserwuj bądź wrażliwy na to, co piszą Twoi odbiorcy. Jeżeli dostrzeżesz, że możesz im w jakiś sposób pomóc rozwiązać jakąś kwestię lub tym bardziej, jeżeli zwrócą się bezpośrednio do Ciebie – postaraj się w miarę swoich możliwości go rozwiązać.

koksu-twitter-bloomboard

 

35. Wrzucaj filmiki.

Ostatnimi czasy dosyć sporo pisaliśmy o video marketingu. Nie przez przypadek – filmiki to jeden z najlepszych rodzajów contentu, jakie istnieją. Cieszą się one naprawdę ogromną popularnością, która nieustannie rośnie.

Untitled design

Dla zaawansowanych:

 

36. Używaj takich narzędzi jak TweetDeck czy HootSuite.

Za ich pomocą będziesz w stanie przysłuchiwać się rozmowom dotyczącym Twojej firmy, Twojej branży, swoich produktów i tak dalej. Znając odzew na sposób swojego działania – posiada się lepszą możliwość reagowania oraz planowania dalszych działań.

 

37. Pisz o różnych porach.

Badania wykazują, że najlepszą efektywność przynosi Tweetowanie w piątek o godzinie 16:00. Oczywiście jest to statystyka odnosząca się do wszystkich Tweetów w ramach tego portalu, a więc niekoniecznie musi się to odnosić do Ciebie. Dlatego warto jest z tym pokesperymentować i starać się dobrać odpowiednią chwilę. Próbuj, testuj, sprawdzaj – w końcu znajdziesz optymalne rozwiązania.

best_time_to_post_photography_photo_to_twitter_social_media_0

 

38. Używaj bezpośrednich Tweetów.

Czasami możesz chcieć odwołać się do kogoś w bezpośredni sposób – tak, aby uczynić dany przekaz bardziej spersonalizowanym, możesz chcieć odwołać się do kogoś bezpośrednio, a czasami możesz chcieć, aby tylko dana osoba zobaczyła danego Tweeta. W tym wypadku bezpośrednie tweetowanie będzie najlepszym sposobem.

Masz tutaj dwie możliwości albo napisać Tweeta i oznaczyć w nim danego użytkownika, albo napisać bezpośrednio do tej osoby. Wybór zależy od tego, co chcesz osiągnąć.

 

39. Sprawdź swoją efektywność.

W tym celu przydadzą się takie portale jak: Klout.com, Peerindex.com, Kred.com, Wefollow.com. Za ich pomocą będziesz w stanie określić skuteczność swoich działań, wpływ, jaki posiadasz. Pamiętaj o tym, że weryfikacja skuteczności swoich działań to jeden z najważniejszych aspektów całości działania. Tylko w ten sposób można dokonać korekty błędów i zwiększyć swoją efektywność.

 

40. Używaj krótszych Tweetów.

Lepiej sprawdzają się takie Tweety, które mają 100, a nie całe 140 znaków. Oczywiście – nie ma zasad, które działają zawsze i bez wyjątków. Nie zmienia to faktu, że warto wypróbować tę metodę Tweetowanie i zobaczyć, w jaki sposób reaguje Twoja społeczność.

twitter-długość-postu-bloomboard

 

41. Retweetuj każdy Tweet, w którym Cię wspomniano.

W ten sposób w dodatkowo pokażesz, że jesteś naprawdę interaktywny. Pozwoli to dodatkowo zaangażować społeczność. No i oczywiście, będzie to pozytywnie odebrane.

 

42. Organizuj konkursy na Twitterze używając hashtagów.

Jest to jeden z lepszych sposobów na to, żeby dosyć szybko oraz efektywnie wypromować swój profil na Twitterze.

hashtag-contest-bloomboard

 

43. Pamiętaj, że nie musisz śledzić każdego, kto śledzi Ciebie.

Oczywiście – warto jest odpowiadać followem za follow, jednak staraj się nie robić tego za każdym razem, inaczej będzie bardzo trudno połapać się w tym, co będzie Ci się wyświetlało, a na Twoim Twitterze zapanuje chaos.

 

44. Blokowanie

Pamiętaj o tym, że blokowanie użytkowników, nie sprawia, że nie widzą Twoich Tweetów, a jedynie nie mogą się udzielać.

Bloomifect-ad

 

45. Nie stosuj głupich tricków.

Jednym z najgorszych rzeczy, jakie można zrobić to dać komuś follow, potem go cofnąć, a potem ponownie dać follow – tylko po to, żeby zostać zauważonym. Faktycznie, prawodpodobnie zostaniesz zauważony, ale to nie będzie nic pozytywnego.

 

46. Odpowiednia częstotliwość wrzucania obrazków.

Najlepiej, jeżeli będzie to co 3-4 Tweety. W ten sposób sprawisz, że będą one zauważalne, a z drugiej strony nie wpadniesz w niepotrzebną przesadę. To naprawdę dobra proporcja, dlatego staraj się jej trzymać.

twett-frequency-bloomboard

 

47. Nie kieruj się wyłącznie zasięgiem.

Oprócz tego, jaki masz zasięg – bardzo ważne jest również to jaką masz strukturę zasięgu. Czasami lepiej jest osiągnąć dużo mniejszy zasięg, ale o dużo wyższej jakości. Generalnie, Twitter sprawdza się do tego świetnie. Według powszechnej opinii, Twitter pozwala na budowanie zasięgu o wyższej jakości niż Facebook.

 

47. Followuj 20 osób dziennie.

Nie jest to jakaś ogromna liczba, a pozwoli Ci w znacznym stopniu zwiększyć ilość osób, które będą śledziły również Ciebie.

Jednak pamiętaj, aby z tym nie przesadzać, jeżeli będziesz regularnie follować kilkaset osób dziennie, Twitter może pomylić Cię ze spam botem i dać Ci bana.

 

48 . Dobieraj odpowiednie tytuły wpisów blogowych.

Jeżeli planujesz wrzucić dany wpis blogowy na Twittera – daj mu odpowiedni tytuł, w taki sposób, aby był on atrakcyjny pod kątem Twittera.

tytuł-twitter-bloomboard

 

49. Nie myśl za dużo nad Tweetem.

Oczywiście, Tweety powinny być dobre, mieć wysoką jakość i tak dalej. Jednak z drugiej strony, stworzenie jednego Tweeta nie powinno zajmować Ci niepotrzebnie wiele czasu.

 

50. Analizuj.

To bardzo ważne, aby dokonywać regularnego analizowania struktury swoich odbiorców, przyczyn wzrostów zainteresowania swoim profilem lub przyczyn spadku zainteresowania. Bardzo dobrym pomysłem jest zapisanie się do Twitter analitycs. Wymaga to podania numeru swojej karty – jednak bez obaw, póki nie wykupi się żadnej reklamy, nie trzeba za nic płacić.

twitter-analytics-bloomboard

 

51. Bierz udział w czatach na Twitterze.

W celu dołączenia do danego czatu – po prostu używasz odpowiedniego hashtagu. W ten sposób możesz wejść w interakcję z wieloma ciekawymi osobami ze swojej branży, nawiązać nowe kontakty i tak dalej.

 

52. Taguj osoby na zdjęciach.

Na każdym zdjęciu na Twitterze możesz otagować nawet do 10 osób. W ten sposób możesz zwrócić ich uwagę na swój profil. To całkiem prosty, ale nie do końca popularny zabieg.

twitter-influencer-bloomboard

53. Sondy

Innym dobrym sposobem na dodatkowy ruch i zaangażowanie na swoim profilu na Twitterze jest przeprowadzenie sondy. To po prostu działa, dlaczego więc tego nie wykorzystać?

 

54. Korzystaj z automatyzacji.

Każdy sposób na to, aby zautomatyzować Twoje działania na Tweeterze to dobry pomysł. W ten sposób zaoszczędzisz czas, a tym samym będziesz mieć go więcej, aby poświęcić na inne zadania, chociażby dalsze usprawnianie swoich działań w ramach social media.

 

55. Używaj RiteTag.

Jest to świetne narzędzie, które pozwala określić jakie tagi są popularne w danym momencie. Dzięki zastosowaniu tego narzędzia można znaleźć tagi, które cieszą się największą popularnością. Jest do dodatkowe udogodnienie podczas szukania odpowiednich tagów.

RiteTag-twitter-bloomboard

 

56. Obrazki odnoszące się do tagów.

Jeżeli obrazek, z którego korzystasz, odnosi się do tego – to po prostu bardzo dobrze. To po prostu działa, a dla wielu wcale nie jest takie oczywiste.

 

57. Planuj real time marketing.

Wbrew pozorom jest to absolutnie możliwe. Jeżeli wiesz, że o takiej i takiej godzinie planowany jest jakiś event – zaplanuj sobie, że go skomentujesz na Twitterze w odpowiedni sposób. Im szybsza jest Twoja reakcja w ramach real time marketingu, tym lepiej. Dlatego czasami dobrze jest przygotować sobie wcześniej jakąś grafikę i tak dalej.

twitter-rtm-bloomboard

 

58. Wrzucaj content więcej niż jeden raz.

Nie bój się dzielić contentem więcej niż jeden raz. Nigdy nie jest tak, że wszyscy Twoi odbiorcy zobaczą jakikolwiek Twój wpis. Z tego powodu, warto jest wrzucać te same treści co jakiś czas. Szczególnie jeżeli są to wartościowe poradniki, które starzeją się dużo, dużo wolniej.

 

59. Wykorzystaj swoją listę mailingową.

Jeżeli stworzyłeś dobrą listę mailinową to nie bój się jej wykorzystać. Przy pomocy odpowiednich narzędzi jesteś w stanie dotrzeć do tych osób z Twojej listy mailingowej, które mają Twittera.

 

60. Zoptymalizuj swój profil pod kątem bycia znalezionym w wyszukiwarce.

Pamiętaj, że zawsze znajdą się osoby, które znalazły Twój profil za pomocą wyszukiwarki internetowej. Dobrze, jeżeli Twój Twitter jest dostosowany do nich. Tutaj dobrze sprawdzi się wcześniej wspomniany opis oraz zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, które pomogą zwiększyć ruch z przeglądarki w ramach Twojego Twittera.

 

Na koniec – życzymy wam powodzenia w ćwierkaniu. Pamiętajcie o tym, aby działać konsekwentnie, nie zrażać się w razie porażek i cały czas analizować i wyciągać wnioski ze swoich błędach.

1

Komentarze

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

22 wskazówki, jak nakłonić influencerów do współpracy

Piesek czy kotek? Potęga śmiesznych i uroczych zwierząt w marketingu