in

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce przy mniejszym ruchu na stronie?

Wbrew pozorom – dużo łatwiej jest zwiększyć przychody nie poprzez zwiększenie ruchu na stronie, a poprzez zwiększenie stopy konwersji na swojej stronie. Odpowiednie dopracowanie swojej strategii sprzedażowej, kanałów komunikacji, zbudowanie zaufania wobec klienta oraz optymalizacja strony internetowej to absolutna podstawa.

 

Dlatego przedstawiamy listę porad, które sprawią, że Twój sklep internetowy zacznie sprzedawać więcej – niezależnie od wzrostu ruchu na stronie.

 

1. Zaufanie.

Czy kupiłbyś cokolwiek od osoby, które j nie ufasz? Prawdopodobnie nie. Chociażby dlatego, że nie wiesz, czy deklarowana w danym momencie jakość będzie faktycznie odpowiadała Twoim wymaganiom. Dlatego wzbudzenie zaufania w klientach to absolutna podstawa. W jaki sposób to zrobić? Na szczęście są na to konkretne metody.

Przedstaw swój zespół – zaprezentuj siebie oraz swoich pracowników, opowiedzcie swoją historię, kim jesteście, dlaczego zajmujecie się tym, czym się zajmujecie, dlaczego akurat wam warto zaufać. Dobrym pomysłem jest nagranie filmiku, w którym opowiadacie coś o sobie – najlepiej w dosyć luźnej, zabawnej formie.

 

qa-bloomboard-profil

 

Oprócz tego świetnym sposobem na zbudowanie zaufania jest tworzenie i zawieranie na swoich kanałach komunikacji contentu o wysokiej jakości – jeżeli Twoi potencjalni klienci widzą, że znasz się na tym, co robisz, to tym chętniej Ci zaufają i podejmą decyzję o kupieniu danych produktów akurat od Ciebie.

 

post-content-bloomboard

 

Na sam koniec w kwestii zaufania – pamiętaj, aby go nie zawieść. Kreowanie danego wizerunku, to nie tylko jego budowanie, ale również konserwacja. Z tego powodu pamiętaj, aby nigdy nie zawieść zaufania swoich klientów. Pamiętaj – że w takim przypadku, odbudowanie zaufania będzie wyjątkowo trudne.

 

2. Spraw, żeby jednorazowi klienci – stali się stałymi klientami.

Znowu – bez zaufania do nas, będzie to absolutnie niemożliwe. Z drugiej strony – jeżeli już Ci zaufali, to sprawienie, aby do Ciebie wracali będzie dużo prostsze. Metody, które sprawdzają się przy przytrzymaniu przy sobie klientów, są dosyć proste – konkursy, rabaty, promocje, programy lojalnościowe, utrzymywanie niskich cen przy odpowiednio wysokiej jakości, świetna obsługa klienta etc.

Jednak diabeł tkwi w szczegółach – różne metody inaczej działają na innych klientów, dlatego trzeba włożyć dosłownie – masę pracy w to, aby wyczuć, które z wymienionych powyżej komponentów budowania lojalności najlepiej zadziałają na Twoich klientów, a następnie się na nich skupić – oczywiście, pamiętając o tym, aby nie zaniedbać reszty.

 

 

Bardzo ciekawym sposobem na zwiększenie lojalności klientów jest system referencyjny – za polecenie naszego sklepu następnemu klientowi – otrzymuje on od nas bon o wysokości pewnej kwoty, jeżeli dany klient nabędzie od nas jakiś produkt (na podanych przez nas warunkach). W ten sposób przyciągniemy nowych klientów oraz sprawimy, że starzy z nami pozostaną.

 

3. Spraw, żeby wszystko było jak najłatwiejsze.

Jest to jeden z ważniejszych aspektów – jeżeli chcesz, aby stopa konwersji na Twojej stronie wzrosła, to spraw, żeby przejście przez całą transakcję było jak najłatwiejsze. Pamiętaj, że w każdym momencie, gdy Twój klient się pogubi, to bardzo możliwe, że całkowicie zrezygnuje z kupna produktu i pójdzie do konkurencji. Dlatego, jeżeli tylko masz pomysł, w jaki sposób ułatwić klientowi kupowanie produktów w Twoim sklepie – zrób to.

Jednak sama łatwość kupna to nie wszystko. Oprócz tego, ważne, abyś sprawił, że łatwo jest się z Tobą skomunikować. Pomoże zarówno gdyby klient miał problem z kupnem jakiegoś produktu, ale również w wielu innych przypadkach. Łatwa komunikacja oznacza, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących kupna Twojego produktu – klient może je szybko i sprawnie rozwiać. Za każdym razem, gdy masz możliwość wyjaśnić mu wszelkie wątpliwości dajesz realną szansę na to, aby nabył dany produkt lub usługę od Ciebie, a nie od Twojej konkurencji.

 

4. Opinia w internecie ma gigantyczne znaczenie.

Według statystyk – internauci wierzą w ponad 80% opinii i komentarzy zamieszczonych w internecie, a aż 70% internautów sprawdza opinię na temat danego sklepu lub produktu, zanim coś kupi. Oznacza to, że od tego, jakie będą opinie na Twój temat w internecie – w dużej mierze zależy to, czy osiągniesz sukces, czy uda Ci się sprzedać, czy też nie.

Dlatego przypominaj swoim klientom, aby wystawiali pozytywne opinie, jeżeli są zadowoleni. To bardzo ważne. Oczywiście – istnieje możliwość kupienia sobie pozytywnych komentarzy. Jednak nie oszukujmy się – w większości przypadków od razu widać, że są one pisane pod czyjeś zamówienie. To właśnie tego typu komentarze odpowiadają za te kilkanaście procent komentarzy, w które internauci nie wierzą. Dlatego należy oprzeć swoje działania o uczciwe, rzetelne komentarze wystawiane przez prawdziwych ludzi, którzy naprawdę nabyli dany produkt w naszym sklepie.

 

rekomendacje_Facebook-bloomboard

Oprócz tego – dobrym sposobem na zbudowanie sobie dobrego wizerunku poprzez działania klientów jest poproszenie ich, aby przesyłali nam zdjęcia z produktami – w różnych kontekstach, gdy ich używają, gdy robią coś innego etc. Może to być bardzo dobrym pomysłem na konkurs.

 

Contest-photo-bloomboard

 

5. Spraw, żeby to, co ważne było widoczne.

Klienci nie cierpią ukrytych dopłat, niejasności oraz nieczystych zagrywek. Dlatego wszelkie ważne informacje należy wyeksponować. Tego typu klarowność sprawi, że tym łatwiej będzie zaufać Ci twoim klientom, a poza tym – nie będą się niepotrzebnie zniechęcali. Oczywiście pamiętajmy też o tym, że czytelna strona, to wygoda dla klienta, a wygoda dla klienta przekłada się na większą sprzedaż.

 

6. Dobre opisy produktów.

Wysoka jakość oraz unikatowość. To bardzo ważne. Jest to niestety często popełniany błąd – bardzo wiele sklepów internetowych kupuje byle tańsze opisy produktów, które są unikatowe dla algorytmów Google, ale de facto są, prawie że parafrazami samych siebie. Algorytmy tego nie zauważą, ale klienci i owszem.

Poza tym – bardzo ważny jest język, którego używamy. Nie stosuj zbyt skomplikowanych sformułowań – chyba że wymaga tego natura Twojej branży. Dlatego jasne – jeżeli sprzedajesz niezwykle skomplikowanymi, zaawansowanymi technologicznie urządzeniami, które kupują wyłącznie osoby, które się na tym znają – dopasuj do nich język. Z drugiej strony, jeżeli sprzedajesz produkty, które są przystępne, dla osób, które nie potrzebują eksperckiej wiedzy – to nie stosuj eksperckiego języka. To zwyczajnie nie zadziała.

 

product-description-bloomboard

 

Jeżeli możesz sobie na to pozwolić – postaraj się zaskoczyć swojego czytelnika, wyrwij się z nudnej szablonowości i banału. Postaraj się, aby Twoje opisy były czymś wyjątkowym, rozrywkowym i mającym sens czytać.

 

7. Oznaczenia o zabezpieczeniach.

Wykazanie swoim klientom, że mogą się czuć absolutnie bezpiecznie na naszej stronie – to kolejny sposób na to, aby zwiększyć zaufanie swoim klientom. Dlatego wrzucenie odpowiedniego oznaczenia, że nasza strona jest zabezpieczona przez antywirus może w znacznym stopniu podnieść poziom sprzedaży w naszym sklepie. Klient lubi czuć się bezpiecznie.

ssl-bloomboard

 

8. Spraw by klient miał poczucie, że musi coś kupić TERAZ

Łagodne nastraszenie klientów – polegające na tym, że muszą oni kupić dany produkt teraz, a nie za jakiś czas, bo później cena będzie wyższa to bardzo dobry i sprawdzony sposób na sprzedaż, który jest stosowany praktycznie od zawsze. O wykorzystaniu tego sposobu pisaliśmy już przy okazji tricków marketingowych.

Nie zmienia to faktu, że warto przytoczyć go w kontekście e-commerce, ponieważ jest niezwykle skuteczny z jednej strony, a z drugiej – internet daje ogromne możliwości wykorzystania tego mechanizmu.

Bardzo ciekawym sposobem jest zamontowanie odliczania obok zniżki – szczególnie jeżeli jest to dosyć wysoka zniżka. Wtedy dany klient widzi, że posiada – załóżmy jeszcze 16 godzin na kupno danego produktu. Wierzcie – to naprawdę działa.

 

czas-zakupu-bloomboard

 

9. Pamiętaj, aby dostarczyć wszelkich niezbędnych informacji na temat produktu.

Wspominaliśmy już, że klienci nie lubią negatywnych niespodzianek pod postacią dodatkowych opłat – tak samo jest w przypadku gdy okaże się, że muszą z danym produktem zrobić coś więcej niż się spodziewali. Przy okazji – bardzo fajnym mechanizmem jest porównywarka różnych produktów, które znajdują się w ofercie. Szczególnie w przypadku podobnych do siebie produktów, pozwoli to klientowi wybrać przedmiot o takiej specyfikacji, która mu bardziej pasuje w wygodny i łatwy dla niego sposób – a jak już wspominaliśmy wcześniej – wygoda oraz łatwość w kupowaniu, sprawiają, że sprzedaż prawie automatycznie rośnie.

 

compare_products-bloomboard

 

10. Zoptymalizuj strony produktów.

Oczywiście – same treści są niezwykle ważne, ale bardzo istotne jest to, aby pod względem technicznym również były dopracowane. Dlatego dodanie danego produktu do koszyka lub przejście do kupna danego produktu powinno być możliwe za pomocą jednego kliknięcia.

Innymi słowy – strona danego produktu powinna być zaprojektowana w jednym, jasno zdefiniowanym celu – sprzedać produkt. Oznacza to, że musi być wygodna, estetyczna, ładna w obsłudze oraz, tak jak wspominaliśmy wcześniej — odpowiednio eksponować to, co najważniejsze.

 

11. Okienka pt. „czy już nas opuszczasz?”.

To całkiem ciekawa strategia. Działa na dosyć prostej zasadzie – klient zamyka stronę, wyskakuje mu okienko „czy już nas opuszczasz” – on jeszcze raz podejmuje decyzję, którą może w tym momencie zmienić. Nie podalibyśmy tego przykładu, gdyby nie działał. Jasne należy zdawać sobie sprawę, że tego typu zabieg może być trochę irytujący, dlatego nie należy go używać zbyt nachalnie oraz poeksperymentować czy sprawdza się w przypadku naszego konkretnego biznesu.

 

quit-meetup-group-5-bloomboard

 

12. Używaj obrazków o wysokiej jakości.

Jakość ma ogromne – strategiczne znaczenie. Dobrze dobrane obrazki również mają ogromne znaczenie. Dlatego należy odpowiednią kompozycję z wysoką jakością.
Dobrze zaprezentowane produkty – wyglądają na produkty o lepszej jakości. Jedno sugeruje drugie, oznacza to, że jeżeli postarasz się o odpowiednią jakość zdjęć itp. wtedy klient automatycznie uzna je za lepsze jakościowo. Dlatego ten element – sposób przedstawienia, jest niezwykle ważny.

 

13. Przekierowania na social media.

To niezwykle ważne, aby promować swoje kanały social media na swojej stronie. Każda treść, którą umieszczasz powinna mieć tego typu odwołanie, każdy produkt powinien posiadać odpowiednie powiązanie z social media etc. W ten sposób sprawisz, że będą się one wzajemnie, w skuteczny sposób promowały.

 

14. Darmowa dostawa.

Każdy kocha darmową dostawę, każdy oczekuje darmowej dostawy, ale nie każdy oferuje swoim klientom darmową dostawę. Dlatego – warto się zdecydować na ten krok i tym samym osiągnąć realną przewagę ponad swoją konkurencją.

 

darmowa-bloomboard

 

Według badań – ten argument przemawia aż do 88% klientów. Dlatego ten punkt może być niezwykle ważny w budowaniu Twojej strategii podwyższenia sprzedaży. Oczywiście – możliwe, że nie jest możliwe, aby oferować darmową dostawę na wszystkie produkty i od dowolnej kwoty zamówienia. Należy jednak dążyć do tego, aby darmowa dostawa była jak najbardziej powszechną praktyką w Twoim sklepie – a minimalna cena zamówienia, która na to pozwala jak najniższa. To ma naprawdę, bardzo duże znaczenie.

 

15. Retargeting.

Co do zasady – ok. 2% osób, które odwiedzą Twoją stronę, kupią coś w Twoim sklepie. Co z pozostałymi? Wcale nie są straceni. Właśnie do tego służy retargeting. Sprawienie, że osoby, które odwiedziły Twoją stronę, będą miały wyświetlane reklamy Twojego sklepu – sprawi, że prawodpodobieństwo jego ponownego odwiedzenia oraz nabycia produktu znacznie urośnie. W ten sposób w znaczący sposób możesz podnieść poziom sprzedaży właśnie w oparciu o osoby, które już u Ciebie były, ale z jakiegoś powodu nie nabyły decyzji o kupnie żadnego produktu lub usługi.

 

retargeting-bloomboard

 

Bardzo dobrą platformą do retargetingu jest Facebook, który posiada do tego najlepsze narzędzia działające na podstawie wysyłania plików cookies do danego klienta. Badania wykazują, że reklama kierowana do osoby, która już kiedyś odwiedziła naszą stronę, jest dużo skuteczniejsza od reklamy, która nigdy wcześniej nie znała naszej marki. Jest to tak zwany efekt czystej ekspozycji, który został bardzo dobrze opisany w psychologii.

 

retargeting-infographic-bloomboard

16. Reaktywizacja naszych byłych, nieaktywnych klientów.

Ktoś kiedyś coś u nas kupił. Dawno temu. Mamy do niego maila. Od dosyć dawna nic u nas nie kupił. Co należy zrobić? Napisać do niego maila, że za nim tęsknimy, że mamy dla niego nową ciekawą ofertę, że warto, aby do nas wrócił. Według badań – odpowiednio przygotowany mail tego typu może sprawić, że wróci do nas ok. 9% klientów, którzy z jakiegoś powodu nie korzystają z usług naszego sklepu.
Aktywizacja tego typu klientów jest tym łatwiejsza, że znają już naszą markę, znają naszą jakość, wiedzą, w jaki sposób poruszać się po naszym sklepie etc. Dlatego absolutnie warto zdecydować się na ten krok.

 

17. Dostosuj się do wymagań rynku mobile.

Według badań opublikowanych przez IBM kilkadziesiąt proc. sprzedaży w USA odbywa się za pomocą technologii mobile, a ta tendencja się umacnia i będzie się umacniała. Osoby, które są dobrze obeznane w tej branży, wiedziały o tym, że tego typu tendencja rozpędzała się już kilka lat temu.
Było to do przewidzenia w momencie, gdy Facebook ogłosił, że więcej jego użytkowników korzysta z tego portalu za pomocą smartfonów i innych urządzeń mobilnych niż laptopów czy PC-tów. Potencjał jest ogromny, cały czas rośnie, a na polskim rynku istnieje jeszcze naprawdę dużo przestrzeni do zagospodarowania, szczególnie że świadomość istniejącego potencjału cały czas jest na umiarkowanym poziomie. Oznacza to, że jest naprawdę dużo do wygrania.

 

18. Automatyczne zniżki z powodu urodzin, rocznic itp.

Twój klient zarejestrował konto na Twojej stronie – niezależnie czy bezpośrednio na niej, czy też za pomocą swojego konta na Facebooku. Wyobraź sobie jego zdziwienie, kiedy kupuje coś w Twoim sklepie i dostaje np. 15% zniżkę z okazji 15 rocznicy swojego ślubu lub zniżkę z okazji jego urodzin.
Możecie uwierzyć – praktycznie każdy klient będzie bardzo pozytywnie zaskoczony i z przyjemnością do was wróci. Tego typu zabieg to nie tylko świetny sposób na zwiększenie lojalności. To świetny sposób na to, aby wzbudzić realne, oddolne zaangażowanie w promowanie Twojej marki – w końcu, każdy lubi być zaskakiwany w pozytywny sposób, dostawać usługi powyżej swoich oczekiwań. Jak na razie – tego typu zabieg nie jest standardem, a więc z całą pewnością warto go wykorzystać, aby zrobić naprawdę dobre wrażenie.

 

17-Birthday-Header-bloomboard

 

19. Włóż 80% wysiłku w promowanie 20% najlepszych produktów.

Zasada Pareto działa. Po prostu – dlatego warto ją stosować. Co oznacza w praktyce? Warto skupiać się na małej liczbie najlepszych produktów, które będą generowały większość naszych zysków.

 

zasada-pareto-ecommerce-bloomboard

 

Dodatkowym argumentem jest to, że dużo łatwiej zwiększyć sprzedaż produktu, który generuje załóżmy – 50 tysięcy złotych miesięcznie na 70 tysięcy miesięcznie niż takiego, który generuje 5 tysięcy na 7 tysięcy. Zwyczajnie dlatego, że ten pierwszy produkt generuje dużo więcej zainteresowania, a więc wszelkie działania marketingowe, które się do niego odnoszą będą bardziej efektywne.

 

20. Stosuj content marketing.

Content marketing jest bardzo specyficzny. Z wielu powodów – nastawiony jest na długofalowe efekty z jednej strony – przynoszący wielorakie korzyści z drugiej.

 

9-revenue-related-reasons-to-try-content-marketing-bloomboard

 

Po pierwsze – jest niezwykle skuteczny pod względem SEO – dobrze zaimplementowane w tekście słowa kluczowe w połączeniu z wysoką jakością tekstu bardzo pozytywnie wpłyną na siłę naszej pozycji w wyszukiwarkach. Przełoży się to rzecz jasna na ilość osób, które będą nas odwiedzały. Jest to jednak tylko jedna z wielu zalet.

Nawet jeżeli nie będzie wpływał na ilość osób, które nas odwiedzają – dobrze przygotowany content marketing sprawi, że staniemy się prawdziwym autorytetem w naszej branży, sprawimy, że klienci będą postrzegali nas jako prawdziwego eksperta w branży, z przyjemnością będą do nas wracali, czekając na nowe treści, które opublikujemy. W ten sposób zbudujemy zarówno relację z klientami, jak i zaufanie oparte o solidne fundamenty.

Warto zwrócić uwagę na to, jak długa powinna być forma artykułu, aby był on maksymalnie skuteczny. Wbrew pozorom będą to dosyć długie teksty od 3000 do 8000 słów – czyli coś między 10 a 25 stronami A4. Warto dodać, że najlepiej sprawdzają się różnego rodzaju poradniki w formie list. Innymi słowy – takie treści, które realnie proponują naszym klientom jakieś rozwiązania.

 

21. Wyróżniaj się.

Jeżeli chcesz być lepszy od konkurencji, osiągnąć lepsze wyniki – musisz być od niej bardziej kreatywny, stosować metody, o których Twoja konkurencja dopiero czyta – innymi słowy, być parę kroków z przodu.

 

 

koszulkowo-realtimemarketing-bloomboard

Działa to dwojako – z jednej strony należy być cały czas na bieżąco. Jeżeli zaproponujesz czytelnikom swojego bloga wyjątkową treść – to oni to docenią. Jeżeli dotrzesz do swojego klienta w wyjątkowy sposób, jeżeli okażesz mu prawdziwe zainteresowanie, jeżeli rozwiążesz jego problem – to dany klient na pewno to doceni. Przekłada się to zarówno na lojalność klientów, jak i stopę konwersji.

 

22. Szukaj luk w swoim lejku konwersji.

Analiza lejka konwersji oraz znajdowanie w nim luk to jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na to, aby zwiększyć stopę konwersji. Możesz tego dokonać za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics lub KISSmetrics.

Za pomocą tych narzędzi znajdziesz miejsca, w których Twoi klienci z jakichś powodów Ci znikają. Dzięki temu można dopracować ten element, który wymaga podjęcia odpowiednich działań.
Innym dobrym sposobem na odnalezienie luk jest przeankietowanie swoich klientów. Przy okazji – jeżeli chcesz ich do tego zachęcić i zbudować swój dobry wizerunek, dobrze by było im zaoferować jakiś kod rabatowy lub inne, podobne rozwiązanie w zamian za wypełnienie tego typu ankiety.
Przeprowadzając tego typu działania w sposób regularny – w zdecydowany sposób podniesiesz poziom swojej sprzedaży.

 

23. Miej najlepszy program lojalnościowy.

Na początku artykułu wspominaliśmy o programach lojalnościowych. Warto rozwinąć tę myśl.
Nie wystarczy posiadać jakikolwiek program lojalnościowy. Co do zasady – żadna bylejakość nie wystarczy. Jeżeli chcesz posiadać naprawdę dobre wyniki sprzedażowe, musisz mierzyć jak najwyżej. Oznacza to, że należy przygotować przemyślany oraz dobrze wykonany program lojalnościowy.
Warto, aby był on jak najbardziej interaktywny, angażował klientów, nie polegał tylko na ślepym zbieraniu jakichś punktów, które można wykorzystać po bardzo długim czasie, ale np. pozwalał na większe zniżki przy różnych połączeniach produktów. Ważne jest to, aby posiadał on swoją dynamikę, tak aby klient zwyczajnie się nim nie znudził i nie odpuścił sobie, zanim skorzysta z danego programu lojalnościowego.
Oczywiście, należy to w odpowiedni sposób skalkulować tak, aby nie był on zbyt dużym obciążeniem dla naszego budżetu.

 

Podsumowując – staraj się cały czas być krok przed swoją konkurencją, bądź kreatywny, dbaj o wysoką jakość, cały czas szukaj swoich najsłabszych punktów i staraj się je poprawiać, a sprawisz, że Twój biznes e-commerce będzie się rozwijał.

Komentarze

Skomentuj
  1. Bardzo ciekawie przygotowany artykuł! Zdecydowanie opracowanie odpowiedniej strategi dzięki której będziemy w stanie zbudować zaufanie do naszej marki i naszych produktów/usług jest jednym z ważniejszych elementów w działaniach marketingowych. Pomóc nam w tym może wiele czynników jak np. rekomendacje lub zmiana podejścia z typowego sprzedawcy w doradce dzięki któremu klient poczuje się odpowiednio poinformowany o wszystkich korzyściach wynikających z danej usługi/produktu a nie tylko dostanie informacje o samej usłudze/produkcie. Świetnie opisuje to artykuł na stronie http://www.bnipolska.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-czyli-sprzedaz-efektywna/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

31 sposobów na zwiększenie społeczności w social media

Digital marketing: 99 najczęściej popełnianych błędów wraz ze wskazówkami jak je naprawić