in

Jak dotrzeć do odpowiednich odbiorców w e-commerce

Możesz mieć najbardziej estetyczną stronę sklepu internetowego, z łatwą nawigacją, świetnymi produktami, perfekcyjnie przeszkolonym personelem zapewniającym klientom doskonałą obsługę oraz wydawać ogromne kwoty na marketing w e-commerce – a nadal nie odnosić pożądanych efektów. Dlaczego?

To bardzo proste. Jeżeli nie docieramy do odpowiedniej grupy odbiorców, wtedy nawet nasze największe wysiłki nie będą skuteczne. Dlatego przygotowując odpowiednie działania marketingowe, należy dokładnie zdefiniować kim są nasi potencjalni klienci, jakie są ich wartości, co doceniają, co ich odstrasza, a w jaki sposób można przykuć ich uwagę.

  1. Określ, co jest ważne dla Twoich odbiorców.

Ilość narzędzi, która pozwala na określenie tego, co jest istotne z punktu widzenia naszych potencjalnych klientów jest ogromna. Przy pomocy Google Analitycs możemy określić zachowania osób, które odwiedzają naszą stronę. Dzięki Facebook Insights dowiemy się natomiast bardzo dużo o naszych odbiorcach – zaczynając od ich wieku, przez status związku, a kończąc na ich zainteresowaniach i tym, co lubią.

Posiadając tego typu dane możemy opracować portret psychologiczny oraz demograficzny naszego przeciętnego klienta, zrozumieć co jest dla niego najważniejsze.

  1. Używaj języka swojego odbiorcy.

 

jezyk-odbiorcy

Jeżeli chcesz dotrzeć do nastolatków – nie używaj poważnego, formalnego języka. Natomiast jeżeli chcesz trafić do poważnych ludzi biznesu – nie bądź infantylny. Mówienie językiem danej grupy docelowej jest bardzo ważne. Nie sprowadza się to jednak do używania paru słów będących charakterystycznymi dla danej grupy – ale pełnego zestawu różnego rodzaju zwrotów etc., które sprawią, że będziesz dla nich wiarygodny.

Do poznawania języka klientów świetnie sprawdzają się social media. To właśnie za ich pośrednictwem klienci będą wypowiadali się w naturalny oraz bardziej bezpośredni sposób. Przy użyciu odpowiednich narzędzi oraz własnych obserwacji – możemy szybko podłapać ich język.

  1. Znaj słowa kluczowe.

Świadomość tego, jakie słowa kluczowe oraz dlaczego właśnie one sprawiają, że klienci odwiedzają Twoją stronę, jest niezwykle ważna. Zakłada się, że słowa kluczowe dzielą się na 3 główne kategorie.

Informacyjne – odnoszące się do szerszego tematu. Gdy klient szuka, ale jeszcze do końca nie wie czego, nie podjął decyzji i potrzebuje jakieś porady czy właśnie informacji. Jeżeli znajdzie nas właśnie po tego typu słowie kluczowym – jest to doskonała okazja, by być pomocnym, a tym samym przekonać go do siebie.

Nawigacyjne – klient używa ich, gdy chce np. znaleźć Twoją firmę po jej nazwie lub konkretny produkt w Twojej ofercie. Klienci, którzy używają tego typu słów kluczowych, doskonale wiedzą czego chcą, posiadają już wszystkie niezbędne informacje i chcą znaleźć dany produkt – chociaż niekoniecznie chcą go jeszcze kupić lub chcą go znaleźć, ponieważ chcą go kupić ponownie.

Transakcyjne – słowa kluczowe, których klient używa w celu dokonania transakcji. Jest gotowy kupić dany produkt od razu.

how-to-use-google-keyword-planner

źródło:http://blogambitions.com/

Jak korzystać z narzędzia Google Keyword

 

Kiedy zdefiniujemy jakiego rodzaju słowa kluczowe klient szuka w danych miejscach – możemy je dobrać w lepszy sposób. Dla przykładu informacyjne słowa kluczowe umieścimy w FAQ, wpisach na blogu czy innych miejscach, które z założenia mają pomóc naszemu klientowi.

Przy dobieraniu oraz analizowaniu słów kluczowych pod tym kątem warto użyć takich aplikacji jak Ahrefs czy BuzzSumo. Z ich pomocą można się przyjrzeć sytuacji zarówno na własnej stronie internetowej oraz porównać to z tym, jak działa konkurencja. Pozwala to na dobranie optymalnego rozwiązania dla nas.

  1. Retargeting

Klient, który pierwszy raz wchodzi na Twoją stronę – z założenia jest mniej chętny, aby dokonać zakupu. Jeżeli chcemy go do tego przekonać, kiedy pierwszy raz zetknął się z naszym sklepem – będzie to wymagało sporej ilości wysiłku. Natomiast jeżeli już wcześniej się spotkał z naszą marką, będzie to łatwiejsze.

retargeting-bloomboard

Właśnie dlatego tak ważne jest to, żeby spotkał się już z nami gdzieś wcześniej. Również dlatego promowanie w social media czy za pomocą Google AdWords jest takie ważne.

Z tego względu istotne jest określenie oraz zdefiniowanie swoich odbiorców, tak aby umiejętnie dobierać kanały docierania do nich oraz treści, które się w nich zamieszcza. Skuteczne przeanalizowanie tego oraz zaimplementowanie odpowiednich rozwiązań zwiększy zasięg, zaangażowanie oraz co najważniejsze, współczynnik konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

110 inspirujących Case Studies dla branży e-commerce

Zestawienie 100 najciekawszych eBooków dla branży e-commerce