in

Jak stworzyć treść która zaangażuje odbiorców

Dobrze dobrane treści są niezwykle istotne. To właśnie one pozwolą na to, aby na Twojej stronie pojawił się ruch oraz zaangażowanie potencjalnych klientów. Stworzenie treści odpowiedniego typu nie jest jednak tak proste, jakby się mogło wydawać. Z tego względu należy przyjrzeć się temu zagadnieniu dokładniej.

Zaangażowanie to za mało

W zgodzie z obecnymi trendami – gdy zakłada się nową stronę internetową, zaczyna się prowadzić powiązanego z nią bloga. Jednak należy również ustalić, o czym on będzie i jakiego rodzaju treści będą na nim zamieszczane.

Jednak stworzenie treści, które zaangażują odbiorców to nadal za mało. Oczywiście – jest to dobre na samym początku, ale nie wystarczy na dłuższą metę. Nie wystarczy tylko sprawić, żeby nasz fanpage na facebooku posiadał dużo komentarzy oraz udostępnień – prawdziwym celem jest to, aby zbudować realne zaufanie do naszej firmy.

Zaufanie

W tym celu należy dokładnie przemyśleć – w jakim celu zamieszczamy dane treści, co mają one przynieść, w jaki sposób klienci będą nas postrzegali, po tym, gdy je opublikujemy etc. Dopiero przemyślane działania zaczną przynosić odpowiednie skutki.

Po co w ogóle budować zaufanie? To bardzo proste. Klient, który będzie otrzymywał treści od firmy, której naprawdę ufa – będzie bardzo chętnie po nie wracał, a więc zbudujemy w nim przywiązanie do naszej marki. W jaki sposób zbudować zaufanie?

Wymaga to między innymi pokazania swoich pracowników. Dzięki temu klienci nie będą mieli do czynienia jedynie z bezdusznym kontem na Facebooku, Twitterze czy innym portalu społecznościowym – ale będą świadomi tego, że za tymi profilami stoją realni ludzie. Dlatego należy przedstawić swoim klientom swoich pracowników.

Sprawi to, że klienci będą wracali do Twojej firmy nie tylko dlatego, że sprzedaje dobre produkty, ale dlatego, że będą wiedzieli, że mogą na nią realnie liczyć, że ich nie zawiedzie, że nie muszą się zastanawiać nad tym, czy będą zadowoleni – bo zwyczajnie będą mieli taką pewność.

W jaki sposób przekonać klientów do swoich pracowników? Niech widzą ich w wielu miejscach, wykonujących różne czynności. Pozwoli to zbudować pozytywne skojarzenia z nimi oraz pokazać, że są to ludzie z krwi i kości.

Kiedy Twoi klienci zrozumieją i poczują to, że osoby, które się z nimi komunikują, są żywe i prawdziwe – wtedy zaczną zyskiwać ich sympatię, zacznie się tworzyć pewnego rodzaju realna więź. W tradycyjnej – analogowej sprzedaży dzieje się przecież bardzo podobnie. Sprzedawca, który potrafi wzbudzić zaufanie oraz sympatię klienta, zaprzyjaźnić się z nim – zawsze będzie osiągał lepsze wyniki. W tym przypadku działa podobny mechanizm.

Pasja

Niekoniecznie trzeba zmuszać swoich pracowników do prowadzenia bloga na temat działania firmy. Załóżmy, że dany pracownik ma pasję do bycia radiowcem – wykorzystaj to i namów go do prowadzenia podcastu dotyczącego Twojego profilu działania. Można to opublikować w różnego rodzaju kanałach komunikacji.

Taki pomysł może być szczególnie ciekawy właśnie na polskim rynku, na którym podcasting cały czas się rozwija i tego typu rozwiązania nie są jeszcze specjalnie popularne, a przecież są bardzo popularne na świecie.

Jeżeli ktoś ma tego typu zacięcie – być może videoblog będzie dobrym pomysłem. Postaraj się przeanalizować swój zespół pracowników i wydobądź z nich to, co najlepsze. Pamiętaj, że osoba, która będzie robiła coś z pasji oraz szczerej chęci do działania zrobi to dużo lepiej niż osoba z zewnątrz, która tego do końca nie czuje. Poza tym – tylko tego typu działania są naprawdę autentyczne, a autentyczność jest częścią składową powyżej wspomnianego zaufania. Dzięki pasji można stworzyć indywidualny ,ujmujący kontent który porwie odbiorcę.

Dla każdego serwisu najważniejszym wyzwaniem jest stworzenie ujmującej treści :

 

 

Lojalność

Z połączenia własnego zaangażowania oraz pasji sprawimy, że klienci zaczną nam ufać – a to prowadzi do lojalności. Lojalni klienci to najcenniejsza grupa klientów.

Zakłada się, że lojalność klienta zaczyna się budować – jeżeli uda się nam zachęcić do tego, aby wrócił on na naszą stronę lub fanpage, chociażby 5 razy. Od tego momentu istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie tam wracał regularnie.

Jeżeli uda się nam przekonać naszych klientów do siebie w tym stopniu, że staną się wobec nas lojalni, będziemy dostarczali im treści wysokiej jakości – to sami zaczną nas promować, udostępniając oraz dzieląc się ze swoimi znajomymi treściami, które stworzyliśmy.

 

Czym się wyróżniają naprawdę wierni klienci?

  1. Są Twoimi fanami, którzy sami szukają jakichkolwiek treści dotyczących Twojej firmy.
  2. Zajmują się promowaniem Twojej marki za Ciebie. To oni będą szukali okazji, żeby komuś opowiedzieć o Twoim biznesie zamiast Ciebie.

 

lojalny-klient-bloomboard

 

  1. Część z nich będzie sama tworzyła treści dotyczące Twojej marki, wspomagała w obsłudze klienta, aktywnie komentowała etc.

Badania wykazują, że treści pochodzące z tego typu źródeł są nawet 20% skuteczniejsze niż te tradycyjne i na dłużej zwiększają zainteresowanie daną marką.

20%-klient-bloomboard

Jeszcze raz – zapamiętaj, najważniejsze nie są tylko komentarze i udostępniania będące zwykłym zaangażowaniem osób pojawiających się na Twoich stronach, ale realne Zaangażowanie będące wynikiem zaufania oraz lojalności do Ciebie, Twoich pracowników oraz Twojej firmy. To właśnie osiągniecie tego celu, przeniesie wymierne efekty, które pozwolą wyprzedzić konkurencję a to wszystko można zrobić dzięki treści która ma moc do porywania tłumów !

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Jak skutecznie promować swój biznes e-commerce

110 inspirujących Case Studies dla branży e-commerce