in

5 porad jak poradzić sobie na nasyconym rynku e-commerce

Branża e-­commerce potrafi być naprawdę wymagająca. Co oznacza dla nas fakt, że musimy działać na nasyconym rynku? Oznacza to, że musimy walczyć o klienta nie samym produktem,któremu go dostarczamy, ale przeżyciem, które towarzyszy nabywaniu jego nabywaniu.

Mariaż estetyki z przejrzystością

Wielu osobom mogłoby się to wydać oczywiste. Jednak warto o tym wspomnieć. Wygląd naszej strony to pierwszy kontakt naszego potencjalnego klienta z naszą firmą. Oznacza to, że musi ona przykuwać uwagę. Oczywiście, nie może odbywać się to kosztem użyteczności oraz wygody obsługi naszego internetowego sklepu.

Dobrze zrobiona strona internetowa sprawi, że klientowi będzie się przyjemnie ją oglądało, a więc chętniej zostanie na niej na dłużej. Warto jednak, aby nie przesadzić z różnego rodzaju wodotryskami, ponieważ mogą one sprawić, że strona przestanie być czytelna i zamiast wyglądać atrakcyjnie, zacznie irytować. Dlatego warto postawić na miks minimalizmu i ładnego wyglądu.

Testuj skuteczność redesignu

Jeżeli cokolwiek zmieniasz na swojej stronie to testuj, w jaki sposób wpływa to na Twoich klientów, poziom oraz strukturę sprzedaży. Sprawdzenie skuteczności wdrażanych zmian jest niezwykle istotne, pozwala wyciągać wnioski na przyszłość oraz planować wdrażanie nowych, lepszych rozwiązań, które będą bardziej efektywne niż dotychczasowe.

Zdobądź maila swojego klienta

Niekoniecznie będzie to proste zadanie. Różne grupy konsumentów można skłonić się do podzielenia się swoim mailem w różny sposób. Najlepszym co można zrobić to eksperymentować, zachęcać w różny sposób, tak aby możliwie, jak najszybciej stworzyć jak największą bazę wartościowych maili. W przyszłości będzie ona dla nas bardzo przydatna.

Z tego powodu warto poeksperymentować z tym jakiego będziemy używali języka w odniesieniu do naszego klienta, gdy prosimy go o podanie maila, w jaki sposób zorganizujemy nawigację na naszej stronie etc. Jeżeli o to zadbamy to na pewno zwróci się to nam, gdy będziemy prowadzili różnego rodzaju akcje marketingu mailowego.

Zadbaj o stronę produktu

Jakość strony danego produktu będzie w dużej mierze determinowała poziom jego sprzedaży. Dlatego niezwykle ważnym jest to, aby o nią zadbać. Ważne, aby strona produktu przykuwała uwagę czymś konkretnym, czymś, co sprawi, że klient zacznie brać pod uwagę kupno danego produktu, coś, co wyróżni go spośród innych.

Sprawdzaj efekty marketingu

Przeprowadziłeś nową akcję mailingową? Zaangażowałeś się mocno w to, żeby klienci częściej dokonywali powtarzających się zakupów, zaczęli nabywać nowe produkty wprowadzone do oferty lub zależało Ci na tym, aby zwiększyć ich lojalność? Sprawdzaj efekty. Kontynuuj te działania, które działają – nie bój się zmieniać rzeczy, które wymagają naprawy a na rynku e-commerce osiągniesz swój cel !

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

3 solidne fundamenty do sukcesu w kampaniach mailingowych.

Zbiór 22 najciekawszych infografik dla branży e-commerce cz.1