in

5 powodów dla których warto używać Live Chat plus zestawienie najlepszych aplikacji typu Live Chat

Poświęcenie odpowiedniej uwagi klientowi jest niezwykle ważne. W dobie rosnącej konkurencji – każda minuta zwłoki może przesądzić o tym, że nasz klient skorzysta z usług innej firmy lub kupi jej produkty. Świetnym sposobem na to, aby możliwie jak najszybciej komunikować się z naszymi, klientami są aplikacje typu livechat.

Dzięki zastosowaniu tego typu aplikacji życie supportu naszej firmy będzie dużo łatwiejsze, a jego efektywność wzrośnie. W jaki sposób?
1. Natychmiastowa odpowiedź naszemu klientowi.

Reakcja na livechacie jest szybsza niż gdziekolwiek indziej, poza tym tego typu forma komunikacji jest bardzo komfortowa dla klienta. Z tego powodu aż 42% klientów wskazuje na użytkowanie live chatów, a tylko 23% maili lub innych form komunikacji przy pomocy social media (16%). Oznacza to, że korzystając z aplikacji typu livechat zyskujemy możliwość szybkiego komunikowania się z najszerszą liczbą klientów.

2. Oszczędność pieniędzy, zwiększenie efektywności.

System komunikacji głosowej jest dużo bardziej kosztowny oraz mniej efektywny. Przy pomocy czatu – nasz pracownik może obsługiwać kilku klientów naraz, przy pomocy połączenia głosowego – tylko jednego. Oznacza to, że wdrożenie tego typu rozwiązania pozwoli dodatkowo obniżyć koszty.

3. Więcej klientów zostanie na naszej stronie.

Co ważne, według badań – możliwość skorzystania z live chatu w zdecydowany sposób zmniejsza ilość osób, które opuszczają naszą stronę, szukając możliwości rozwiązania swojego problemu. Im łatwiejsza i przyjemniejsza dla klienta jest nasza strona, tym chętniej on na niej zostanie.
Oczywiście, część klientów do nas innymi kanałami, ale część z nich opuści nas na rzecz konkurencji. To kolejny dobry powód, żeby wdrożyć tego typu rozwiązanie. Będzie ono świetnym sposobem na to, aby wesprzeć klienta na każdym etapie procesu kupna danego produktu lub usługi.

4. Zwiększy się poziom sprzedaży.

Naturalną konsekwencją wymienionych powyżej skutków, jakie przynosi wdrożenie livechatu do naszej firmy jest to, że zwiększy on w trwały sposób poziom sprzedaży w naszym sklepie internetowym.
Warto dodać, że przy użyciu livechatu, klient ma możliwość nie tylko dowiedzenia się informacji dotyczących samego procesu kupna danego produktu, ale również detali, które dotyczą danego produktu. Oznacza to, że livechat będzie pomocny w podjęciu decyzji o kupnie.

5. Łatwiej będzie zrozumieć zachowania klientów.

Kolejną ważną zaletą livechatu jest to, że jego wykorzystanie pozwoli nam lepiej zrozumieć naszych klientów na poszczególnych etapach prowadzących do sprzedaży produktu. Zrozumienie problemów, potrzeb i oczekiwań klientów pozwoli na optymalizację naszego systemu sprzedażowego, ulepszenie jakości szkolenia naszych pracowników etc.

Poniżej prezentujemy zestawienie najlepszych aplikacji typu livechat.

1. LiveChat Inc.

LIve Chat Inc

LiveChat Inc. to jedna z najbardziej stabilnych i bogatych w skuteczne rozwiązania aplikacji, jaka jest dostępna na rynku. Pozwala na sprawne prowadzenie rozmów z licznymi klientami, posiada system wygodnych powiadomień oraz pozwala na odpowiednie dostosowanie do swoich potrzeb. Dodatkowo twórcy to Polacy !
Ta aplikacja najlepiej sprawdza się w przypadku dużych firm, które posiadają stałą bazę klientów.

2. Zopim

Zopim

Zopim to niezwykle popularna aplikacja wśród firm, które zajmują się sprzedażą online. Dzieje się tak, ponieważ posiada ona swoją darmową wersję, która pozwala na przetestowanie tej aplikacji. W przypadku darmowej wersji mamy możliwość założenia jednego konta dla naszego pracownika.
Pozwala na śledzenie ruchów klienta oraz wspieranie go w przypadku gdy nie może sobie z czymś poradzić.
Aplikacja najlepiej sprawdza się w przypadku gdy mamy tylko jedną osobę odpowiedzialną za wsparcie klientów, ponieważ w takim przypadku nie musimy płacić za aplikację.

3. HelpFlow

Helpflow

HelpFlow to narzędzie inne niż pozostałe standardowe aplikacje przeznaczone do stworzenia supportu opartego o livechat.
W tym wypadku to HelpFlow zajmuje się kontaktem z Twoimi klientami oraz ich obsługą, a nie Ty. A więc z jednej strony trzeba wydać więcej, ale z drugiej strony, ma się problem z głowy.
HelpFlow to rozwiązanie dla tych, którzy nie mają czasu zajmować się obsługą klienta, nie mają zamiaru organizować tego w ramach swojej firmy, posiadają większą ilość pieniędzy i nie boją się outsourcingu.

4. Zaza Chat

Zazachat

Zaza Chat to bardzo solidne urządzenie, które pozwoli na wygodny kontakt z Twoimi klientami. Dostępna jest darmowa wersja, jest ona jednak bardzo okrojona, z tego względu, jeżeli zamierzamy korzystać z tej aplikacji, najlepiej od razu zdecydować się na płatną wersję.
Aplikacja dla firm, które potrzebują dobrego systemu raportowania nt. klientów odwiedzających stronę. Sam czat jest bardzo sprawny, ale to właśnie jakość raportów sprawia, że ta aplikacja jest warta zachodu.

5.Snap Engage

SnapEngage

Snap Engage ma opinię bardzo sprawnego systemu obsługi klienta, łatwo łączy się go z już istniejącym systemem CRM oraz posiada bardzo szeroki zakres możliwości dostosowania aplikacji do danych potrzeb.
Pozwala zarówno na obsługę klientów, jak i po prostu zainicjowanie rozmowy z osobami, które spędzają czas na naszej stronie.
Świetnie sprawdza się w przypadku małych zespołów lub gdy nie chcemy płacić w zależności od ilości kont użytkownika. Bardzo dobra aplikacja w przypadku gdy zależy nam na bardziej zaawansowanym brandingu oraz szerokiej gammie dostępnych narzędzi pozwalających na dostosowywanie.

Komentarze

Skomentuj
  1. Dzięki za artykuł.

    A co jeśli chodzi o zachętę do kontaktu poprzez Live chat.
    W poprzednich miesiącach po ok 3 minut baner Live Chata zmieniał się i pojawiał się komunikat zachęcający do kontaktu. Wtedy Live Chat był bardzo aktywny, wielu klientów z niego korzystało.
    Od ok. miesiąca komunikat został zdjęty ze względu na (wg. opinii szefa) chęć tylko wygadania się a nie zakupu produktu. Teraz Klienci używają go sporadycznie (jedna rozmowa dziennie).
    Wg mnie (czyli pracownika obsługującego Live Chat) jednak brak tego baneru wpływa niekorzystanie. Jak przekonać szefostwo do zmiany tej decyzji?

    • Myślę, że najlepiej przedstawić twarde dane – jak chat wpływał na liczbę zakupów, jaki procent rozmówców decydował się na zakup itp.

  2. Po przeczytaniu tak obszernego artykułu z pewnością zdecyduję się na rozważenie opcji wdrożenia czatu na moich stronach internetowych. Osobiście częściej wybieram oferty lub produkty w sklepach mające możliwość szybkiej konsultacji (szybkie odpisywanie na e-maile, czat).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Strategia która zmieni klienta sezonowego w klienta lojalnego.

3 solidne fundamenty do sukcesu w kampaniach mailingowych.