Facebook towarzyszy nam na co dzień, bez względu na to, czy jesteśmy zwykłymi użytkownikami, czy marketerami.

Platforma okazała się znakomitym narzędziem marketingowym. Dziś każda szanująca się firma jest tam obecna. Z Facebookiem oswoiliśmy się na tyle, że wydaje się już nie mieć przed nami tajemnic. Tymczasem…

wielu z nas wciąż popełnia sporo pomyłek. A kiedy w grę wchodzi budżet marketingowy lepiej ich unikać. Gwarantujemy Ci, że też popełniasz jeśli nie wszystkie trzy, to przynajmniej jeden z poniższych błędów.

Z nami nie dasz się zagonić w facebookowy kozi róg!

 

1. Zapominasz o wideo marketingu

Nie bez przyczyny ten błąd wymieniamy na pierwszym miejscu. O tym jak ważny jest Facebook Video Marketing pisaliśmy w ubiegłym roku. W naszym wpisie dowiesz się jak odpowiednio się do niego zabrać.

baner-przykład

A dlaczego warto? Bo filmiki na Facebooku robią furorę. Badania wykazują spadek popularności postów (nawet z obrazkami) na rzecz filmów. Na kanale użytkownika przy jednym logowaniu może się pojawić nawet 15 000 treści, które wołają o jego uwagę. Chcesz ryzykować, że Twoje zostaną niezauważone?

Na platformie pojawia się dziennie tyle informacji, że odbiorcom nie starcza czasu, by je przyswoić. Po prostu nie chce im się tego wszystkiego czytać… a łatwiejsze od czytania jest przecież oglądanie. Wystarczy zaobserwować co na swoich komórka robią ludzie w metrze, autobusie czy podczas przerwy na lunch: oglądają!

Upodobania Facebookowiczów mają swoje odzwierciedlenie w liczbach. W przypadku wideo wyraźnie widać 10-procentowy wzrost popularności w ciągu ostatniego roku. Oto szansa dla Ciebie. Nie popełniaj tego błędu i nie ignoruj wideo marketingu. Ostatnie słowo na zachętę? Filmiki na Facebooku są wyświetlane średnio 32 miliarda razy dziennie.

 

2. Źle dobierasz rodzaj reklam

Facebook proponuje różne formaty reklamowe. Z jednej strony to zaleta, bo mamy wybór. Z drugiej jednak może to nas przyprawić o zawrót głowy i konfuzję. Taka mnogość potrafi być problematyczna.

Zobacz również :  Brainstorming: 14 technik wspomagających tworzenie kreatywnych pomysłów

Wachlarz możliwości nie jest oferowany przez FB przypadkowo. Każdy rodzaj odpowiada poszczególnym celom biznesowym. Daje Ci ono pole do popisu i pozwala dobrać rodzaj reklamy do reakcji, jaką chcesz osiągnąć u odbiorcy.

FB dzieli cele reklamowe na trzy kategorie:

  • świadomość: kieruj tę reklamę do osób, które chcesz zainteresować swoim produktem; używaj jej wtedy, gdy chcesz skutecznie zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w Internecie;
  • działanie: kieruj tę reklamę do tych, którzy już są Tobą zainteresowani, którzy będą chcieli dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej ofercie (np. przeczytać wpis na blogu, odwiedzić stronę produktu);
  • konwersja: używaj tego rodzaju reklamy wtedy, gdy chcesz skłonić odbiorców do podjęcia określonych działań (np. rejestracja, zakup, pobranie aplikacji itd.).

 

cele-reklama

 

Warto zapoznać się z każdym typem i jego przeznaczeniem. Dzięki temu unikniesz wyboru reklamy, która rozminie się z Twoimi klientami. Każda branża ma swoją specyfikę i najważniejsze jest, byś odkrył co sprawdza się w Twoim przypadku. Wówczas nie pomylisz się i bezbłędnie dobierzesz rodzaj reklamy do celu biznesowego.

 

3. Targetujesz reklamy w złym kierunku

Wszystko dlatego, że chcesz mieć ciastko i zjeść ciastko. Zależy Ci na skutecznej reklamie, i jednocześnie chcesz dotrzeć do jak największego grona odbiorców. A to się nigdy nie uda.

Załóżmy, że Twoja reklama skierowana jest do 20 milionów użytkowników. Myślisz, że wszyscy oni zareagują na nią przychylnie? Część z nich zapewne nie, a i tak większość ją pominie.

Od tego błędu wybawi Cię właściwe targetowanie. Pozwala ono dotrzeć do osób, które potencjalnie zainteresuje Twoja oferta. W tym przypadku mnogość danych, jakie o swoich użytkownikach zbiera FB, przestaje być przekleństwem. Informacje te stają się podstawą do określenia tego, czego dany użytkownik potrzebuje i co lubi.

Zobacz również :  Social media marketing dla nowego produktu - 15 wskazówek

Słyszałeś o Pikselu? To fragment kodu, który instalujesz na swojej stronie. Od tego momentu będzie on monitorował zachowania użytkowników Facebooka na Twojej stronie. Pomoże Ci też zbadać zainteresowania Twojej grupy docelowej i kierować reklamy do osób podobnych do Twoich klientów. Nie ma się co oszukiwać, jeśli chcesz korzystać z remarketingu i kierować reklamy do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją witrynę, to nie masz innego wyjścia. Instaluj.

facebook-pixel-top-10-facebook-advertising-features


Swój produkt kieruj zatem do tych, którzy go naprawdę szukają
(nawet jeśli robią to tylko podświadomie). Jeśli grono jest zbyt duże, lepiej je zawęzić.

Ale uwaga: jeszcze jedna dobra rada! Jeśli chcesz, by Twoja kampania reklamowa osiągnęła sukces, musisz ją monitorować i to konsekwentnie. Błędem jest pozostawienie jej samej sobie. Przeglądaj komentarze swoich docelowych odbiorców pod reklamami na Facebooku. Dzięki temu będziesz mógł określić, czy kapania jest skierowana do właściwych osób.

facebook-ad-targeting-options-infographic-wordstream-large

Czy to się opłaci?

Przy prowadzeniu kampanii reklamowej na Facebooku pamiętaj, by unikać powyższych błędów. Jeśli je wyeliminujesz, będziesz publikować maksymalnie efektywne treści, które bezpośrednio przełożą się na Twój sukces.

Zadajesz sobie pytanie, czy wciąż opłaca się inwestować w kampanię na Facebooku? Niezależne sondaże pokazują przecież , że platforma powoli wychodzi z mody…

Na koniec postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości.

To prawda, że coraz mniej użytkowników ufa Facebookowi w kwestii swoich danych osobowych. Jednak większość marketerów wciąż uważa to medium społecznościowe za stabilne i skuteczne. Nic dziwnego, że marki obecne na platformie wciąż przeznaczają znaczne kwoty na tamtejsze reklamy.

Prowadząc kampanię musisz wykazać się elastycznością. Pilnuj, obserwuj, zmieniaj. Marketerzy najczęściej zakładają, że przed zakończeniem ustalonej z góry kampanii nie nastąpią żadne istotne zmiany. A to poważny błąd. Pamiętaj, że Twoja kampania nie musi od razu przynieść pozytywnych wyników. Jednak by ostatecznie je osiągnąć wystarczy pracowitość, wytrwałość i cierpliwość.

Zobacz również :  Strona www : Radzimy na co zwrócić uwagę pracując z agencją.

 

4 Komentarzy

  • Katarzyna 21 stycznia 2019

    Bardzo przydatny wpis, szczególnie przypadły mi do gustu te infografiki. Warto wydrukować i powiesić nad biurkiem. 🙂

  • Bardzo dobry artykuł, reklamy na facebooku to temat rzeka 🙂

  • Hubert 23 stycznia 2019

    Możliwych błędów istnieje na prawdę wiele i trzeba na bieżąco sprawdzać czy działania jakie wykonujemy są odpowiednie i przynoszą oczekiwane rezultaty. Jeśli nie to musimy zmieniać modele publikowanych treści oraz tworzyć posty, które zachęcać będą użytkownika do odwiedzenia naszej witryny bądź kontaktu z nami. Sukces jest na wyciągnięcie ręki – wystarczy jedynie wiedzieć kiedy ją podać 🙂

  • weronika 27 stycznia 2019

    Czasem dobrze jak ktoś wytknie błędy 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>