Kto dziś nie słyszał o Instagramie?

 

To nie tylko rozrywkowa aplikacja pozwalająca na dodawanie i przeglądanie zdjęć. To także wspaniałe narzędzie marketingowe. Dlatego już wielokrotnie w przeszłości poświęcaliśmy mu wpisy. Tym razem poznaj trzy nowe aplikacje instagramowe, które mogą stać się hitem w 2019 roku. Być może zwojują przy okazji trzy kluczowe obszary naszej działalności w sieci: rozrywkę, handel i komunikację?

Romans Instagrama z Facebookiem

 

Instagram już w pierwszym tygodniu swego istnienia w 2010 roku zdobył ponad 100 000 użytkowników. Wtedy jeszcze nikt nie był w stanie przewidzieć tempa jego rozwoju i wpływu, jaki wywrze. Instagram  zmienia się i wciąż będzie się zmieniał. Między innymi dlatego, że od 2012 roku należy do Facebooka. Nie wiesz o tym? Nic dziwnego, w końcu nawet ponad połowa populacji Amerykanów nie ma o tym pojęcia!

Kiedy Mark Zuckerberg kupował Instagrama za około 1 miliard $, pracowało w nim zaledwie 13 osób. Od tego momentu zmienił się nie tylko regulamin, zezwalający na sprzedaż zdjęć użytkowników przedsiębiorstwom zewnętrznym, ale i widoki na przyszłość. Całkiem niedawno, bo we wrześniu 2018 roku, Instarama opuściła para jego założycieli – Kevin Systrom i Mike Krieger. Oficjalnym powodem była rozbieżność poglądów na temat kierunku, w którym będzie zmierzała aplikacja.

Jedno trzeba jednak Zukerbergowi przyznać: jest geniuszem. Dzięki niemu dzisiejsza wartość Instagrama to ponad 100 miliardów $, jego popularność nie słabnie, rozwija się i daje nowe możliwości marketingowe. 

Czy IGTV zrewolucjonizuje wideo?

 

Nie istnieje coś takie jak wideo w pionie. Doprawdy? Uruchomiona w czerwcu aplikacja Instagram TV dedykowana jest właśnie długim filmom kręconym i oglądanym w orientacji pionowej. Dzięki temu wideo jest dostosowane do sposobu, w jaki zwykle trzymamy smartfona.

Aplikacja pojawiła się w czerwcu, wyskoczyła jak Filip z konopi i narobiła dookoła siebie mnóstwo szumu. Zainteresowanie nią szybko jednak osłabło. Wskaźniki oglądalności IGTV są obecnie znacznie mniejsze, niż IG Stories – ale jaka w zasadzie jest między nimi różnica? IGTV pozwala na dodawanie dłuższych filmów trwających nawet do godziny (filmy wysyłane z komputera; wideo załadowane ze smartfona nie może mieć więcej, niż 10 min). Do IGTV logujemy się przez konto instagramowe, a dodane przez nas filmy widoczne są na ekranach naszych obserwatorów. Niestety linkiem do filmu nie możemy podzielić się z tymi, którzy Instagrama nie mają.

Jak przekonują eksperci, IGTV nie powinniśmy lekceważyć. Aż 90% treści wyświetlanych na smartfonach oglądamy w trybie pionowym. Tak jest po prostu wygodniej i w tym tkwi przewaga aplikacji nad YouToube. Co to oznacza dla Twojej marki? Konkurencja na IGTV jest wciąż stosunkowo niska, a osoby, które w kreatywny sposób wkroczą na platformę, zostaną nagrodzone przez Instagram. Nie masz więc nic do stracenia, a możesz wiele zyskać…

igtv_layout-1

Czy IG Shopping zawojuje rynek?

 

Zobacz również :  50 powodów dlaczego warto pójść w content marketing

Zaraz po tym, jak na rynek wkroczył IGTV, pojawiły się pogłoski, że Instagram testuje aplikację IG Shopping. Nic dziwnego, że Mark Zukerberg i nowo mianowany szef Instagrama Adam Mosser poszli w tę stronę. Przecież 25 milionów (z 1 miliarda) profili na Instagramie to konta biznesowe, a 2 miliony to reklamodawcy!

Na czym polega idea autonomicznej aplikacji zakupowej IG? W założeniu ma ona umożliwiać użytkownikom przeglądanie ofert marek obecnych na Instagramie, dokonywanie zakupu ich produktów i szybkie płacenie. Ma jednocześnie umożliwić firmom zwiększenie sprzedaży. Warto śledzić informacje na temat tej aplikacji, ponieważ może ona stać się szansą dla Twojego biznesu. W prosty sposób przybliży do Ciebie klientów, ponieważ skróci drogę sprzedaży.

Data uruchomienia aplikacji o roboczej nazwie IG Shopping nie została jeszcze potwierdzona. Instagram ma w tej materii jednak doświadczenie, ponieważ od listopada 2016 roku uruchomiony był system umożliwiający prezentowanie na platformie przedmiotów z możliwością ich zakupu. Podobno obecnie testowana jest funkcja płatności, która będzie umożliwiała Instagramowi – i dalej Facebookowi – przechwytywanie danych finansowych użytkowników.

instagram_shop

źródło : adage.com

Czy IG Direct zdominuje komunikację?

 

Pamiętacie jak to było, gdy Facebook wprowadził Messengera w 2014 roku? Skrzynka odbiorcza w aplikacji przestała funkcjonować, jak dawniej. Tą samą drogą zmierza Instagram.

Po co więc Facebookowi druga, podoba aplikacja? Od Messengera IG Direct odróżnia jedna podstawowa funkcja:  aplikacja otwiera się bezpośrednio na aparat. Użytkownicy mogą za jej pośrednictwem wysyłać do siebie zdjęcia z dodanymi filtrami – również takimi, które nie są dostępne dla użytkowników samego Instagrama. Brzmi znajomo, prawda? Tak, wydaje się, że IG Direct klonuje USP Snapchata.

Nowa aplikacja od 2017 roku jest testowana przez użytkowników z Chile, Izraela, Włoch, Portugalii, Turcji i Urugwaju. Możemy spodziewać się jej udostępnienia dla wszystkich użytkowników w 2019 roku.

New_Direct-instagram

Nowe pomysły Instagrama to szansa dla Ciebie

 

Zobacz również :  27 wskazówek i inspiracji, by skutecznie działać w ramach Emoji Marketingu

Jak widać Instagram w ostatnich miesiącach rozwija się i szaleje z nowościami.  Bez wątpienia dzięki tym trzem aplikacjom Instagram będzie w 2019 roku bliżej Facebooka, niż kiedykolwiek. Społecznościowy gigant z kolei z pewnością sporo na tym zyska.

Jak natomiast może na tym skorzystać Twoja firma?

  • Po pierwsze, pamiętaj, że Instagram ma 1 miliard użytkowników – Twoich potencjalnych odbiorców i klientów.
  • Po drugie, Twoja firma na Instagramie powinna być obecna. IG TV pozwoli Ci uatrakcyjnić posty, komunikaty i ofertę.
  • Po trzecie, IG Shopping pozwoli Twoim obserwatorom i klientom szybciej dotrzeć do Twoich produktów i usług.

 

…już wiesz o co chodzi? 🙂 

Nowe instagramowe aplikacje to nowe wyzwanie i mechanizmy, których trzeba się nauczyć. To jednocześnie nowa szansa, którą warto wykorzystać! 

1 komentarz

  • Majka 30 listopada 2018

    Nie widziałam, że instagram należy do fb, no ale nie ma co się dziwić. Ogólnie ciekawa sprawa, sama nie słyszałam o innych aplikacjach instagrama, ale jeśli osiągnęłyby chociaż w połowie taki sukces jak sam Instagram czy fb to na pewno przyniosłoby im to następne ogromne zyski. ^^

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>