Marketing treści (content marketing) to nic nowego.

Jeśli jednak jest nowością dla Ciebie, spieszymy z wyjaśnieniem. Content marketing w skrócie polega na publikacji wartościowych treści : przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorców, wzbudzających ich zainteresowanie.

Jeśli content marketing jest dobrze tworzony, potrafi przynieść wiele korzyści. Stworzy wizerunek firmy, spopularyzuje markę, zaangażuje użytkowników oraz zbuduje widoczność w Google i wpłynie na pozycję w wyszukiwarce. Chcecie więcej korzyści płynących z marketingu treści? Wybraliśmy 50 faktów, zalet (a jest ich o wiele więcej…) i dobrych powodów do tego, by wykorzystywać z CM.

Content marketing

  1. Content marketing to sześć razy więcej konwersji, niż w tradycyjnym marketingu
  2. Content marketing jest średnio o 62% tańszy, niż outbound marketing (marketing „wychodzący”).
  3. Content marketing to tańszy lead sprzedażowy – płacisz za niego jednorazowo.
  4. Content marketing to krótsza droga sprzedaży.
  5. Content marketing to oszczędność na rozdętych zespołach ds. sprzedaży: leady prowadzą prosto do Ciebie.
  6. Z tych samych treści marketingowych mogą korzystać dwa działy Twojej firmy: marketing i sprzedaż. CM to mniejsze zespoły pracowników  obu działów = redukcja kosztów.
  7. Content marketing sprawi, że jednorazowe inwestycje szybko się zwrócą (ROI).
  8. Content marketing to tańsze uzupełnienie płatnej reklamy – wybierz jedno i drugie.
  9. Właściwe treści są dobre dzisiaj i będą dobre jutro. To one zapewnią Ci przychód.
  10. Content marketing to uzupełnienie  marketingu fizycznego (physical marketing) i droższego spotkania twarzą w twarz z klientem.
  11. Content marketing daje namacalne wyniki finansowe, które uzasadnią większy budżet na marketing.
  12. Przyszłość tkwi w Internecie. Nie warto inwestować w przestarzałe media, jak radio, telewizja czy gazety.
  13. Content marketing to Internet – przestrzeń demokratyczna, gdzie nawet najmniejsze firmy mogą rozpocząć marketing treści.
  14. Content marketing możesz zlecić zewnętrznej agencji kreatywnej, która go dobrze poprowadzi.
  15. Content marketing zapewni Ci trzy razy więcej potencjalnych klientów, niż płatna reklama.
  16. Content marketing to wyższa jakość leadów, które poprzez ukierunkowanie pomogą Ci dotrzeć nawet do tych odbiorców, którzy szukają w Internecie czegoś innego.
  17. Możesz wybierać leady na postawie sprzedaży, którą generują. Dzięki nim wiesz jakie treści są skuteczne.
  18. Content marketing pozwala Ci generować leady, czyli sprzedać produkt tym, którzy chcą go kupić.
  19. Inbound marketing (marketing przychodzący) jest niczym bez content marketingu  – treści są dla niego punktem wyjścia.
  20. Content marketing pozwala Ci na bycie jednocześnie specjalistą od marketingu, moderatorem sprzedaży i generatorem przychodów.
  21. Content marketing jest związany z mediami cyfrowymi, dzięki czemu można go łatwo prześledzić za pomocą kodów UTM.
  22. Żadna inna forma marketingu nie zapewnia Ci tak wysokiego poziomu konwersji w czasie rzeczywistym.
  23. Content marketing dostarcza Ci mnóstwo informacji na temat klientów, z których każdy jest inny.
  24. Im więcej kanałów uruchomisz, tym zbierzesz więcej informacji na temat potencjalnych klientów.
  25. Dzięki content marketingowi wiesz, co działa wśród klientów. Na tej podstawie  możesz ustalić cele oraz priorytety dla swojej marki i przydzielić do nich odpowiednich członków zespołu.
  26. Dane zebrane na podstawie content marketingu możesz wykorzystać do stworzenia szeroko zakrojonej kampanii reklamowej.
  27. Zanim udostępnisz treść, możesz zaplanować jej publikację gdzie i kiedy chcesz. Nie musisz robić tego na bieżąco.
  28. Content marketing pomaga Ci zrozumieć proces zakupu.
  29. Na podstawie Content marketing i danych cyfrowych możesz analizować swój biznes.
  30. Narzędzia, takie jak Google Analytics, SEMrush, MarketMuse, BuzzSumo i Searchmetrics dają Ci wgląd w to, jak wygląda Twoja firma na tle konkurencji.
  31. Narzędzia do monitorowania marki pozwolą CI śledzić każdą wzmiankę o Twoim biznesie: co inni o nim mówią, czy inne firmy się na niego powołują…
  32. Narzędzia do monitorowania oddźwięku społecznego umożliwią Ci wgląd w popularne zainteresowania, słowa-klucze i frazy, które później możesz wykorzystać do tworzenia treści.
  33. Te analizy pozwolą Ci bardzo szybo wychwycić zmieniające się w Twojej branży trendy i do nich się dostosować.
  34. Testy analityczne dadzą Ci możliwość porównania obecnej skuteczności marketingowej z poprzednimi Twoimi działaniami oraz z przedsięwzięciami podejmowanymi przez konkurencję.
  35. Content marketing zapewnia Ci praktyczne i spójne informacje zwrotne: pochlebne i negatywne – wszystkie one są znaczące i przydatne.
  36. Content marketing pozwoli Ci wychwycić nieskuteczne treści i bardzo szybko je naprawić.
  37. Content marketing umożliwia zrozumienie konkurencji nie tylko biznesowej, ale i cyfrowej (na podstawie słów-kluczy).
  38. Wykorzystanie efektywnych treści sprawi, że Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna w Internecie. Content marketing to wyższy wynik SERP (Search Engine Results Page) i więcej odbiorców.
  39. Content marketing to obecność w mediach społecznościowych, z których korzysta 90 % konsumentów w wieku 18-29 lat – Twoich potencjalnych klientów. Dzięki kontaktowi via portale społecznościowe zyskujesz więcej „fans & followers”. 
  40. Możesz tworzyć treści i na bieżąco je optymalizować na podstawie aktualnych danych.
  41. Content marketing daje 434 % więcej szansy na znalezienie Twojej marki w Google.
  42. Im więcej kanałów, tym więcej użytkowników: e-mail, media społecznościowe, fora branżowe…
  43. Content marketing pomoże Ci wykreować wizerunek Twojej marki.
  44. Dzięki content marketingowi tak długo, jak istnieje Twoja domena i ma dobrą opinię, możesz liczyć na wyniki sprzedaży: dobra treść posta na blogu będzie przynosiła Ci zyski tak dzisiaj, i jak za sześć lat. 
  45. Im więcej słów kluczowych, tym większa widoczność w wyszukiwarce, a zatem lepsza pozycja względem konkurencji i płatnych reklam.
  46. Content marketing pozwala Ci na wgląd do publicznej świadomości – dowiesz się czego ludzie poszukują i co kupują.
  47. Dzięki lokalnemu SEO możesz postawić swoją firmę bezpośrednio przed klientem, który chce kupić produkt lokalnie.
  48. Im więcej treści tworzysz, tym większa staje się Twoja strona. Jej rozrost to więcej adresów internetowych. To zupełnie tak, jakbyś posiadał nieograniczoną liczbę drzwi, przez które klienci wejdą do Twojego sklepu.
  49. Dzięki Content marketingowi możesz wykorzystać w marketingu influencerów, którzy pomagają kształtować opinie i zachowania konsumentów oraz przyciągają miliony spojrzeń w stronę Twojej firmy.
  50. Content marketing pozwala Ci narobić szumu wokół Twojej marki (media społecznościowe, linki, wzmianki, recenzje, opinie, komentarze…), dzięki czemu zapadnie ona Twoim potencjalnym klientom w pamięć.

Lista jest długa…

…ale nie wyczerpująca! Do marketingu treści z pewnością wkrótce wrócimy. Tymczasem, jeśli temat Cię zainteresował, przeczytaj naszą poradę „Jak osiągnąć sukces w content marketingu”: http://blog.bloomboard.co/2018/02/16/starategia-content-marketing/ i nie zwlekaj. Działaj!

bloomboard

Zobacz również :  Micro-Influencer Marketing: Sposób na efektywną kampanię?

2 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>