Instagram, choć operuje obrazem, potrafi naprawdę głośno „krzyczeć”. Dlatego jest to właściwe narzędzie do tego, byś rozwinął swój biznes. Dowody? Proszę bardzo:

W czerwcu 2018 roku liczba aktywnych użytkowników Instagrama sięgnęła 1 biliona (a ta liczba wciąż rośnie…)
80% użytkowników śledzi konta biznesowe na Instagramie 1/3 z nich ogląda InstaStories tworzone przez firmy

Każdy biznes znajdzie na Instagramie swych odbiorców, wystarczy tylko przykuć ich uwagę. Jak to zrobić? Mamy na to odpowiedź. Podrzucamy 22 pomysły na posty.

 

Banner-Globe-Group

 

1. Prezenty i konkursy

Czyli to, co wszyscy kochamy! Pamiętaj tylko, by dokładnie wyjaśnić reguły konkursu i zaprezentować przy tej okazji swoje produkty. Zainteresujesz w ten sposób nimi odbiorców.

konkurs-instagram-bloomboard

Poręczne do zarządzania konkursami są aplikacje, np. Wishpond.

prezentyikonkursy-23pomyslynaposty-instagram-bloomboard

2. Bądź liderem

Masz ekspercką wiedzę, która Cię wyróżnia w branży? Pokaż to. Zapytaj sam siebie: jak moja wiedza może się przydać użytkownikom Instagrama? Zaimponuj odbiorcom tworząc wizualizacje swoich pomysłów, na przykład za pomocą takich aplikacji jak Canva.
Pokaż to, czym się zajmujesz i w czym jesteś najlepszy!

badzliderem-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

3. Zalety produktu

Skoncentruj się na swoich usługach i produktach i podkreślaj ich zalety. To one podrzucą Ci najlepsze pomysły na zdjęcia.
Pamiętaj jednak, by nie przesadzić i nie zarzucić użytkowników Instagrama swoją ofertą. Nie bądź nachalny, rób to oszczędnie, ale za to z efektem „łał”. Upewnij się, że masz dobre zdjęcia produktu: pokaż go na pierwszym planie i w dobrym świetle (dosłownie i w przenośni). Nie zaszkodzi jeśli okrasisz niektóre zdjęcia dozą humoru.

zaletyproduktu-23pomyslynaposty-instagram-bloomboard

4. Wprowadź produkt i go promuj

Instagram to świetne miejsce do promowania własnych produktów. Pokazuj nowe, ale też nie zapomnij o uaktualnieniu informacji na temat starszych.
W opisie zdjęcia możesz dodać krótką notatkę na temat produktu, jednak żeby została przeczytania, Twoje zdjęcie musi być zauważone. Zakomponuj je w ten sposób, by przykuło uwagę nawet najbardziej obojętnych. Ich także można skusić!

Zobacz również :  Social media marketing dla nowego produktu - 15 wskazówek

wprowadzproduktigopromuj-instagram-bloomboard

5. Treści generowane przez użytkowników

Czyli tzw. UGC: User Generated Content. To najlepsze narzędzie, które odciąży Twoją głowę od konieczności wymyślania postów na Instagrama. Udostępniaj zdjęcia wrzucane przez użytkowników Twoich produktów. Wcześniej pamiętaj by się upewnić, że masz na to ich zgodę.

 

ugc-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

6. Wsparcie znanych osób 

Jak pokazuje UGC – zwykliśmy ufać produktom, które są polecane, tym bardziej, jeśli mają poparcie znanych osób. Wcale nie musisz mieć dużej firmy, by wykorzystać ich moc! Każda nisza ma swoje „twarze”, które są rozpoznawalne i które przyciągną do Ciebie klientów.

 

wsparcieznanychosob-23pomyslynaposty-instagram-bloomboard

 

7. Społeczna odpowiedzialność biznesu

Czyli CSR (Corporate Social Responsibility). Nie musisz polegać wyłącznie na swoim biznesie. Pokaż ideały i wartości, które wyznajesz, a jeśli spełniasz dobre uczynki, to koniecznie się tym podziel. Promuj dobroczynność i organizacje non-profit.

spolecznaodpowiedzialnoscbiznesu-instagram-bloomboard

8. Święta i ważne wydarzenia

Nie chodzi tylko o Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Halloween. Możesz wykorzystać także mniej popularne święta, które doskonale wpasują się w Twoją branżę i zaciekawią odbiorców. Poszukaj niecodziennych, może nawet dziwacznych wydarzeń. Świętować można cały rok!

swietaiwaznewydarzenia-23pomyslynaposty-bloomboard

9. Popularne hashtagi

Zorientuj się w najpopularniejszych hashtagach, związanych z Twoją marką, a następnie wykorzystuj je, by przyciągnąć obserwatorów. Twoje posty będzie można dzięki temu łatwo znaleźć. Popularne hashtagi możesz łączyć z bardziej niszowymi, dotyczącymi specyfiki Twoich produktów czy usług.
Pamiętaj, by używać od trzech do pięciu hashtagów. Unikaj tych, które nie pasują do Twojego zdjęcia, ponieważ możesz zostać ukarany przez Instagram za spamowanie.

popularnehashtagi-23pomyslyna-instagram-bloomboard

10. Memy

Zabawny mem rozśmieszy każdego! Jeśli mamy pasują do wizerunku Twojej marki, wykorzystaj je!

Zobacz również :  7 powodów, dla których Twój biznes powinien używać video marketing

memy-23pomyslynaposty-instagram-bloomboard

 

11. Pomysły DIY

Czyli „zrób to sam” (do it yourself). Umiesz majsterkować? Dziel się ze swoimi obserwatorami własnymi umiejętnościami w krótkich filmach instruktażowych. Możesz to zrobić w formie screencasta.

Instagram, Bloomboard

 

12. Cytaty

Cytaty na Instagramie są wszędzie. Możesz wyszukać znane cytaty w Internecie, ale klucz do sukcesu, to się wyróżnić! Korzystaj ze świeżych, oryginalnych treści. Zapisuj fragmenty wypowiedzi, które pasują do Twojej marki i twórz unikalne cytaty, które nie zostały wcześniej opublikowane.

cytaty-23pomyslynaposty-instagram-bloomboard

13 . Bądź ekstremalny!

Ekstremalne wyczyny przyciągają uwagę. Nie musisz być w tej kwestii tak radykalny jak RedBull czy GoPro, ale możesz uchwycić swoje oszałamiające wyczyny i pokazać je użytkownikom Instagrama. Podczas podróży stwórz wideo z hyperlapse’em, w którym przyspieszysz akcję.

badzesktremalny-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

14. …za kulisami

Wszyscy po prostu lubimy widzieć. Chcemy czuć się częścią wielkich ludzi, stojących za jeszcze większymi biznesami. Chcemy wiedzieć jak robią to, co robią.
Udostępnij swoim obserwatorom informacje zza kulis Twojej branży, a sprawisz, że poczują się wyróżnieni. Pokazuj wzloty i upadki towarzyszące prowadzeniu firmy. Nie bój się także z siebie śmiać i udowodnij, że za każdym biznesem stoją ludzie.

zakulisami-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

15. Pracownicy i miejsce pracy

Pokaż użytkownikom Instagrama ciężką pracę i zaangażowanie pracowników w budowanie Twojej marki. Przygotowujecie się do ważnego dla Twojej firmy wydarzenia? Udostępnij to. Wypuszczacie nowy produkt? Podziel się tym, co robią członkowie Twojego zespołu.
Możesz także poprosić jednego z pracowników o stworzenie Instagram Story. Udostępnij ją jako „dzień z życia pracownika”.

pracownicyimiejscepracy-instagram-bloomboard

16. Hyperlapse

Czyli filmy w technice poklatkowej, pokazujące wydarzenia, które w przyspieszonym tempie możemy obejrzeć w kilka sekund. Nagrywaj filmy, ale by je ożywić stosuj hyperlapse, który sprawi, że Twoje wideo będzie zapierało dech w piersiach. Takie filmy dadzą Twoim obserwatorom spojrzenie z nowej perspektywy, zaangażują ich i przyciągną do Twojej firmy.blog

Zobacz również :  Jakie narzędzia marketingowe wykorzystują eksperci? 28 specjalistów i ponad 100 różnych narzędzi

hyperlapse-23pomyslynaposty-instagram-bloomboard

17. Statystki i liczby

Chwal się tym, co już osiągnąłeś! Udostępniaj statystki, które zaimponują odbiorcom. Pamiętaj jednak, że musisz je pokazać w sposób intrygujący dla oka. Kluczem jest estetyczna wizualnie i wciągająca infografika. Do tworzenia tych ostatnich możesz wybrać aplikacje, na przykład Venngege.

bloomboard

 

18. Szkice i litery / #artsyStaff

Jeśli nic nie wiesz o boomie na szkice, litery i kaligrafię, to nie przeglądałeś/aś ostatnio Instagrama! Jeśli umieścisz na swoim koncie kreatywny, ręcznie wykonany napis lub grafikę, to z pewnością przyciągniesz uwagę odbiorców.

artsystaff-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

19. Oferty i promocje

Promocje przyciągają klientów, ale najpierw muszą się o nich dowiedzieć. Mów wprost o swoich ofertach i promocjach. Udostępniaj kreatywne zdjęcia, ale nie zapomnij też o InstaStories.

produkty-instagram-bloomboard

 

20. Powrót do przeszłości

Wszyscy jesteśmy trochę nostalgiczni… Posty sięgające do przeszłości pozwolą ci wykorzystać starsze treści, które przypomną odbiorcom np. o Twoich produktach. Wykorzystaj przy tym popularne hashtagi, takie jak #ThrowbackThursday czy #FlashbackFriday. Nie zapomnij podkreślić historii swojej firmy, bo to świetny sposób na zbudowanie marki!

powrotdoprzeszlosci-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

21. Opinie klientów

Twoje posty zawsze powinny brać pod uwagę odbiorców – potencjalnych klientów. Udostępniaj cytaty z pozytywnych opinii na temat Twoich usług. Napisz jak klienci wykorzystują i kochają Twoje produkty. Ich opina zawsze będzie bardziej autentyczna, niż Twoja. Nie zapomnij też o treściach generowanych przez użytkowników! Pamiętaj, że klienci ufają sobie nawzajem.

bloomboard

 

 

22. Link do bloga

Przekonaj odbiorców, żeby wyszli poza Twojego Instagrama i kliknęli w lik do bloga, na którym publikujesz rozszerzone treści na temat usług i produktów. Zachęć ich, by przeczytali najnowszy wpis. Zrób zdjęcie lub film, który przykuje uwagę i przekonaj w krótkim opisie, że znacznie więcej znajdą na Twoim blogu.

linkdobloga-23pomyslynapost-instagram-bloomboard

 

Warto wiedzę uzupełnić ooooooo 🙂  

banner-klik

baner-bloomboard-instagram-1

baner-bloomboard-instagram-2

baner-bloomboard-instagram-3

baner-bloomboard-instagram-4

 

Plus Info-bloom-graphic 🙂 

 

Instagram--rozmiary

 

instagram-bloomboard

 

IGTV-bloomboard

 

 

5 Komentarzy

  • Hania 19 sierpnia 2018

    Bardzo fajne pomysły 🙂 Skorzystam

  • Darek 22 sierpnia 2018

    Świetny wpis, który pomoże w znacznym stopniu promować swój biznes na Instagramie 😉 Ostatnio jest to bardzo popularne narzędzie, które wybiera duża liczba użytkowników. Dużą popularnością podobno cieszy się również sprzedaż produktów na Insta 😉

  • GreenParrot 28 sierpnia 2018

    Dzięki za ciekawe pomysły 🙂

  • Natalia 30 sierpnia 2018

    Ciekawe zestawienie! Warto pamiętać o jasnym i czytelnym regulaminie, podczas organizowania konkursu. Regulamin powinien być dostępny dla wszystkich zainteresowanych, by w każdym momencie mogli do niego sięgnąć.

  • 4brand.pl 24 września 2018

    Świetny pomysł z tym zestawieniem, na pewno pomoże wielu osobom. Z mojego doświadczenia wszystkie relacje „zza kulis” zawsze dostają dużo uwagi odbiorców 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>