Czy dla Was FOMO też brzmi kosmicznie?! Jeśli tak, to powiemy Wam w 12 krokach, jak poruszać się po tej galaktyce! Zacznijmy jednak, od tego, czym jest FOMO Marketing. Skrót pochodzi od angielskich słów – FEAR OF MISSING OUT, czyli w wolnym tłumaczeniu – strach przed ominięciem ważnej informacji. W dobie mediów społecznościowych, wszelkie newsy atakują nas z różnych stron, w zależności od rodzaju medium, i w związku  tym, jesteśmy przyzwyczajeni do bycia na bieżąco niezależne od miejsca czy godziny.

 

 

Banner-Globe-Group

 

 

PANI KRYSIA SPOD PIĄTKI TEŻ KUPIŁA, CZYLI FOMO – KROK PIERWSZY.

 

fomo (1)

 

Bardzo dobry sposób, na zdobycie zaufania kupujących. Warto pokazać imię i lokalizację osób, które dokonały zakupu w Twoim sklepie – wiadomo wtedy, że jest to realna osoba! Odwiedzający poczują się pewniej, i też będą chcieli w nim kupić!

 

FOMOKROKPIERWSZY-BLOOMBOARD-BLOG

 

POKAŻ WIĘCEJ – FOMO KROK DRUGI.

 

Booking.com robi to dobrze! W zasadzie FOMO jest widoczne prawie na każdej stronie! W tym przykładzie skupimy się na tym, co klient może stracić. Booking.com pokazuje odwiedzającym, że za chwilę,  może im umknąć okazja, na wygodny nocleg w wybranym mieście!

 

FOMOKROKDRUGI-BLOOMBOARD-BLOG

 

ILE ZOSTAŁO? 

 

Pokaż ile zostało…O co chodzi? Chodzi o to, żebyś wyraźnie zaznaczył w widocznym miejscu, ile np. danego produktu zostało – to zawsze przyspieszy decyzję kupującego!

 

ILEZOSTAŁO-BLOOMBOARD-BLOG

 

MIEJ ZEGAREK POD RĘKĄ.

 

To jest kolejny sposób na to, żeby pospieszyć kupującego! Pokaż mu ile czasu zostało do końca oferty! I tym razem, Booking.com posłuży nam, za przykład 😉 

 

FOMO-BLOOMBOARD-BLOG

 

KONKURENCJA CZEKA ZA ROGIEM!

 

Denerwuje Cię myśl, że inni kupią coś fajnego zanim Ty to zrobisz? 😉 W tym przykładzie FOMO, również radośnie macha, dokładnie w momencie, w którym wchodzisz np na Booking.com w poszukiwaniu wymarzonego hotelu i widzisz, że dziesięć innych osób, również się nim interesuje! Pospiesz się, zanim ktoś dokona rezerwacji przed Tobą!

 

Zobacz również :  22 wskazówki, jak nakłonić influencerów do współpracy

KONKURENCJACZEKAZAROGIEMFOMO-BLOOMBOARD-BLOG

 

CO ZA DUŻO, TO NIEZDROWO!

 

Wiesz, że 90% kupujących po raz pierwszy,przyciąga darmowa dostawa? Spójrzmy prawdzie w oczy. Ile razy, sami skusiliśmy się, na ten myk? Darmowa dostawa, przyciąga, to już wiesz, ale wiedz też, że dobrze ją ograniczyć! Daj znać odwiedzającym, że oferta darmowej przesyłki ma swój deadline! To, z pewnością usprawni zakup 😉

 

DARMOWADOSTAWAFOMO-BLOOMBOARD-BLOG

 

URUCHOM FOMO OBRAZAMI.

 

Ładne grafiki, nierzadko mówią więcej, wyraźniej i lepiej trafiają do odbiorców! Użyj odpowiedniej grafiki/zdjęcia itp., oraz odpowiednich słów, np . NIE PRZEGAP, SPRAWDŹ czy KUP TERAZ!

 

URUHOMFOMOOBRAZAMI-BLOOMBOARD-BLOG

 

PAMIĘTAJ, JESTEŚ WYJĄTKOWY!

 

Lubimy to, prawda? Lubimy czuć się wyjątkowo, być docenianym i ponad wszystko lubimy poczuć się ekskluzywnie 😉 Daj odczuć klientowi, że robiąc zakupy poczuje się wyjątkowo, ponieważ inni nie otrzymają tego produktu z limitowanej edycji!

 

PAMIĘTAJ,JESTESWYJATKOWYFOMO-BLOOMBOARD-BLOG

 

ZAUFANIE PONAD WSZYSTKO!

 

Często dokonując zakupu, jesteś później proszony o wystawienie opinii. Warto to zrobić 😉 Sam pewnie się sugerujesz w trakcie zakupu opiniami innych klientów!

 

OPINIAKLIENTAFOMO-BLOOMBOARD-BLOG

 

 

DOŚWIADCZENIE, WAŻNA RZECZ!

 

Kolejnym ciekawym użyciem FOMO w celu promocji, jest pokazanie produktu, który jest już używany przez innych – dobrym narzędziem, są zdjęcia – np. z Instagrama ( do tego celu warto użyć odpowiedni hashtag). Pokaż jak fajnie się używa, Twojego produktu i jak ładnie prezentuje się na zdjęciach 😉

 

ZALANDOFOMO-BLOOMBOARD-BLOG

 

NAGRODY!

 

Nagradzaj klientów, oferując im dodatkowe prezenty. Obdaruj zarówno tych nowych, jak i starych!

 

 

WYŚLIJ FOMO MAILEM 😉

 

Email marketing jest świetną drogą, do pozyskania nowych klientów. Przemyć w nich FOMO!. Zaproponuj w nich subskrypcję tu i teraz, oferując opłacalny układ lub nagrodę. Daj znać, że zamówiony towar już wyruszył do odbiorcy! Przypomnij o porzuconych produktach w koszyku…No i ponad wszystko – kombinuj! Może coś jeszcze, ciekawego przyjdzie Ci do głowy 😉

 

Zobacz również :  Facebook Messenger Marketing: 6 wskazówek jak wykorzystać komunikator w promocji Twojej firmy!

I to by było na tyle! 🙂 Teraz możecie użyć tych prostych trików, do zdobycia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży. Powodzenia!

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>