bloomboard, marketing, porady

 

1. Znajdź odpowiedni rynek dla Twojego produktu.

W zasadzie są dwa całkiem dobre wyjścia – pierwsze – mając już produkt, dobrze poszukaj odpowiedniego rynku. Drugie – jeśli wiesz, kim są Twoi odbiorcy – dopasuj produkt do ich potrzeb!

 

ODPOWIEDNIRYNEKDLATWOJEGOPRODUKTU-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: BuzzFeed

 

 

2. Musisz dobrze rozumieć swoich odbiorców, poprzez kontakt z nimi. Zrozum ich problemy i wprowadź rozwiązanie.

3. Użyj istniejących już pomysłów – wykorzystaj te, które działają u Twojej konkurencji! Znajdź powód, dla którego odbiorcy wolą produkt konkurencji a nie Twój.

4. Pokaż się z innej strony i zaproponuj swoim odbiorcom coś ogromnie wartościowego, co zwali ich z nóg!

 

POKAZSIEZINNEJSTRONY-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: imgED

5. Bierz recenzje do serca i pracuj nad ewentualnymi rozwiązaniami.

6. Wszelkie opinie i recenzje zachowaj na później – mogą Ci się przydać, kiedy będziesz musiał spojrzeć na produkt z innej strony.

 

SPOJRZECNAPRODUKTZINNEJSTRONY-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: i.pinimg.com

 

7. Utrzymuj dobre relacje ze swoimi sprzedawcami i dostawcami – zawsze będą mogli Ci w razie czego pomóc.

8. Użyj dobrego i charakterystycznego logo oraz wszelkich grafik, tak abyś był dobrze rozpoznawalny.

 

DOBRELOGO-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: inspirationhut.net

 

9. Nie baw się w obietnice, których nie możesz zrealizować. Poza tym, zawsze możesz zrobić lepiej i więcej przy realizowaniu obietnicy 😉

10. Bądź na bieżąco z wszelkimi newsami – możesz do tego użyć np. grup na Facebooku, fora lub zaprenumerować branżowe magazyny.

 

BADZNABIERZACOZWSZELKIMINEWSAMI-BLOOMBOARD-BLOG

 

11. Wprowadzając kampanię reklamową dla Twojego produktu, użyj emocji – takich, które trafią wprost do Twoich odbiorców.

12. Promuj swój produkt w okolicach świąt – Bożego Narodzenia, Wielkanocy, Walentynek, Wakacji itd.

 

55 MARKETINGOWYCH POMYSŁÓW, WSKAZÓWEK I TRIKÓW DLA MAŁYCH I DUŻYCH-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: fromupnorth.com

13. Stwórz kalendarz ciekawych lub istotnych wydarzeń – mogą być wykorzystane przy promocji produktu.

14. Skup się na lokalnym kliencie – w końcu swoją okolicę znasz najlepiej!

Zobacz również :  10 rodzajów postów, które zmuszą Cię do kliknięcia "share"!

 

SKUPSIENALOKALNYMKLIENCIE-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: traffictrends.pl

 

15. Przy ogromie pracy, zatrudnij asystenta!

16. Stwórz backup – tak, aby w razie czego, wyjść z trudnej sytuacji obronną ręką.

17. Skorzystaj z wsparcia fachowca, w szczególności kiedy nie do końca znasz się na online marketingu.

SKORZYSTAJZPOMOCYFACHOWCA-BLOOMBOARD-BLOG

18. Słuchaj dobrze swoich klientów, dzięki temu, dobre pomysły na nowy kontent, produkt czy usługę, nie umkną Ci tak łatwo!

19. Ułatw swoim potencjalnym klientom odnalezienie Cię w sieci, dzięki chwytliwej nazwie.

 

ULATWPOTENCJALNYMKLIENTOM-BLOOMBOARD-BLOG

20. Zadbaj o to, aby Twoja strona była również czytelna dla odbiorców spoza granic – niech będzie dostępna w kilku popularnych językach!

CZYTELNADLAODBIORCOWSPOZAGRANIC-BLOOMBOARD-BLOG

 

21. Udostępnij różne kanały komunikacji z Tobą – również, odpowiadaj jak najszybciej.

chatboot-bloomboard

 

22. Bądź influencerem dzięki swojej marce! Niech jej oryginalność zmiecie z powierzchni konkurencję!

BADZINFLUENCEREM-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: BuzzFeed

23. Zadbaj o to, aby Twoja strona była responsywna, dzięki temu każdy, zawsze i wszędzie będzie mieć do niej dostęp.

RWD-bloombard

24. Przyciągnij nowych klientów, promocjami lub prezentem za dołączenia do zacnego grona Twoich klientów. Pamiętaj tylko – dbaj również o dotychczasowych klientów!

promocja-Odkup-Samsung

25. Używaj infografik, tak aby urozmaicić i uatrakcyjnić swoją stronę – będą też szybciej i lepiej trafiać do odbiorców.

UZYWAJINFOGRAFIK-BLOOMBOARD-BLOG

źródło: dribble.com

 

26. Zatrudnij grafika, który pomoże Ci upiększyć stronę! Używaj też Canvy, do tworzenia prostych grafik.

 

CANVA-BLOOMBOARD-BLOG

 

27. Pomyśl o wdrożeniu programu, który będzie skierowany do Twojego stałego klienta a kiedy on sam przyciągnie kolejnego, podaruj obojgu prezent.

28. Nawiąż współpracę z istotnymi osobami lub influencerami – tak aby Twoja marka popłynęła w świat.

 

WSPOLPRACUJZINFLUENCERAMI-BLOOMBOARD-BLOG

 

29. Inwestuj w płatne kampanie!

30. Skorzystaj z popularności innych blogów i nawiąż współpracę.

SKORZYSTAJZPOPULARNOSCIINNYCHBLOGOW-BLOOMBOARD-BLOG

31. Poproś swoich zadowolonych klientów o to, że szerzyli tą radość dalej 😉 Niech wieść o Waszym świetnym produkcie dotrze jak najdalej!

32. Promuj swoją markę w przestrzeni publicznej – na przystankach, w metrze, tramwaju czy centrum handlowym.

PROMUJSWOJAMARKEWPRZESTRZENIPUBLICZNEJ-BLOOMBOAD-BLOG

źródło: BuzzFeed

Zobacz również :  Twitter w biznesie: 60 porad dla początkujących i zaawansowanych

 

33. Kontroluj kontent, po to aby w odpowiedniej chwili móc zareagować, zmienić czy ulepszyć jakiś element.

34. Stwórz przewodnik po świecie zakupów dla Twojego klienta – Wiedza, Ocena, Decyzja.

 

STWORZPRZEWODNIKPOSWIECIEZAKUPOW-BLOOMBOARD-BLOG

35. Stwórz kontent wideo, który instrukcjami wspomoże Twoich klientów.

 

36. Nagraj podcasty, niektórzy Twoi klienci wolą słuchać 😉

 

NAGRAJPODCASTY-BLOOMBOARD-BLOG

 

37. Zanim zapytasz klienta, czy kupi Twój produkt – nawiąż z nim relację.

38. Załóż konto na Linkedinie – ten kanał komunikacyjny, pozwoli zwiększyć grono odbiorców.

 

ZALOZKONTONALINKEDINIE-BLOOMBOARD-BLOG

39. Korzystaj z Pinteresta – zawsze możesz tam znaleźć inspiracje.

KORZYSTAJZPINTERESTA-BLOOMBOARD-BLOG

40. Śledź konkurencję i ich subskrybentów w mediach społecznościowych.

41. Korzystaj z automatycznych narzędzi dla mediów społecznościowych – zrobisz więcej w mniejszym czasie.

42. Przyjmij pomoc od influencerów w Twojej dziedzinie.

PRZYJMIJPOMOCODINFLUENCEROW-BLOOMBOARD-BLOG

 

43. Naucz się podstaw SEO, ale skorzystaj też z wiedzy i pomocy profesjonalistów.

44. Stwórz listę istotnych słów kluczowych, których używają odbiorcy w celu znalezienia Twojej strony.

STWORZLISTESLOWKLUCZOWYCH-BLOOMBOARD-BLOG

45. Pisz bloga – będzie on dodatkiem do Twojej strony, ale też cennym źródłem wiedzy w Twojej dziedzinie.

blog

46. Stwórz post –  “nagrodę przynętę” – angażując innych blogerów tak aby Twój blog znalazł się na ich stronie.

47. Używaj “power words” takich jak – “50% zniżki”, “niższa cena” itp.zwiększy to zasięg.

 

UZYWAJPOWERWORDS-BLOOMBOARD-BLOG

 

48. Niech Twoja strona i blog, mają tą samą domenę – będą łatwiejsze do znalezienia.

49. Dziękuj odbiorcom za to, że Cię odwiedzili – będą się czuć docenieni.

 

DZIEKUJODBIORCOM-BLOOMBOARD-BLOG

 

50. Udostępnij możliwość zapisania Twoich wpisów na blogu w postaci PDF – tak aby czytelnicy, mogli do nich wrócić.

51. Stwórz platformę dla klientów, na której będą mogli się podzielić swoimi spostrzeżeniami i uwagami w obszarze Twojej dziedziny.

STWORZPLATFORMEDLAKLIENTOW-BLOOMBOARD-BLOG

52. Utrzymaj równowagę pomiędzy wartością i promocją w mailach do subskrybentów.

Zobacz również :  Video to przyszłość Content Marketingu

53. Poproś klientów o udostępnienie opinii o Twoim produkcie na portalach społecznościowych.

54. Zaoferuj darmowy kontent lub inną ofertę dla zwiększenia prowadzenia.

 

DARMOWYKONTENT-BLOOMBOARD-BLOG

55. Miej pewność, że Twoja strona jest widoczna na kilku kanałach społecznościowych.

MIEJPEWNOSCZETWOJASTRONAJESTWIDOCZNA-BLOOMBOARD-BLOG

 

4 Komentarzy

  • Gosia 3 lipca 2018

    Świetne rady. Ponadto dzięki licznym obrazkom dobrze czytało się wpis

  • Grzegorz 18 lipca 2018

    Dobre rady, dobrze opisane – tak trzymajcie 🙂

  • Patryk 26 lipca 2018

    Rady przedstawione w tym artykule myślę, że są bardzo sensowne. Jednak przyczepić się muszę do dwóch rzeczy.

    Pierwsza dotyczy wprowadzenia. Niestety w tym artykule go nie ma. Domyślam się, że autor chciał się skupić jedynie na konkretach, aczkolwiek brak jakiegokolwiek sensownego początku lekko zniechęca do dalszej lektury. Ja poszedłem za ciosem i czytałem dalej, ale myślę, że nie jedna osoba sobie odpuściła. Paradoksalnie sam nie jestem zwolennikiem długich wstępów, ale wiem, że kompozycyjnie lepiej prezentuje się artykuł/news/felieton, który ów wstęp posiada.

    Druga rzecz dotyczy ilości tych punktów, które nie są za bardzo podzielone na kategorie, mówiąc szczerze w ogóle nie są jakkolwiek zorganizowane. Pewna chronologia w tym wszystkim występuje, jednak tak naprawdę prosty podział na dwie grupy, np.: Bardzo istotne, mniej istotne, znacznie uporządkowałby to wszystko, a do tego dał informację dla potencjalnej osoby, chcącej wykorzystać te rady, za co zdecydowanie powinien się zabrać na samym początku, a za co niekoniecznie na starcie, a może później. Mamy coraz mniej czasu. Osoba zakładająca własny biznes, bądź nawet prowadząca go już jakiś czas ma go zdecydowanie za mało. Praktyka jest taka, że większość nie wykona nawet połowy tego co zostało tu przedstawione. I to nie koniecznie dlatego, że „wie lepiej”, lecz dlatego, że najzwyczajniej w świecie nie będzie miała na to miejsca w harmonogramie.

    Sam artykuł jednak oceniam jak najbardziej na plus. Bardzo się ciesze, że ludzie dla innych ludzi tworzą takie materiały.

  • Martyna 10 września 2018

    Wpis na wagę złota! Myślę, że te pomysły pomogą w rozwinięciu skrzydeł niejednemu biznesowi. Sama bardzo zainteresowałam się tematem i z wielkim zainteresowaniem prześledziłam każdy z punktów. Zgodzę się jednak z poprzednikiem – z pewnością wybranie priorytetów byłoby łatwiejsze dzięki pogrupowaniu poszczególnych pomysłów. Pozdrawiam!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>