Rozpoczęcie swojej przygody z Instagramem może dosyć szybko doprowadzić użytkownika do poczucia rozczarowania wymieszanego z rezygnacją. Stworzyłeś konto, zacząłeś wrzucać jakieś treści, ale nic się nie dzieje. Ilość użytkowników, którzy Cię obserwują stoi i raczej nie wygląda na to, żeby miała w planach szybko wystrzelić w górę.
W takim momencie masz trzy możliwości:
– usunąć konto na Instagramie, co wcale nie jest takim złym rozwiązaniem, być może faktycznie męczysz się z tym portalem i Twoje pojawienie się na nim było pomyłką, zdarza się.
– kontynuować stagnację, jeżeli nie zależy Ci na rozbudowie swojego konta i zwiększenia ilości osób, do których trafiasz, ale masz ogromną ochotę mieć miejsce, do którego z różnych powodów wrzucasz swój content, to nie jest to zły pomysł.
– zdobyć wiedzę oraz umiejętności, które pomogą Ci rozbudować swoje konto. Zakładamy, że czytasz ten artykuł, ponieważ jesteś gotowy na ten sposób poradzenia sobie z problemem, dlatego skupimy się na tej części.

1. Znajdź swoją niszę

Kiedy chcesz się wybić spośród wielkiego tłumu, to najprostszym rozwiązaniem jest po prostu być innym niż wszyscy. Brzmi łatwo, trudniej z wykonaniem. Co więc należy zrobić?

Wybrać osoby, do których chcemy dotrzeć i je przekonać. Na starcie, należy założyć, że nasza marka, to nie jest Nike, Pepsi, Apple czy inny Disney. Kiedy pogodzisz się już z tym, że nie jesteś właścicielem jednej ze wspomnianych przed chwilą 4 marek, to zrobi Ci się łatwiej.
Przede wszystkim, szczególnie na początku Twojej przygody z budowaniem marki w Internecie, błędy nie kosztują Cię wiele. Możesz pozwolić sobie na to, żeby trochę poeksperymentować, poszukać osób, do których chcesz trafić, wypróbować trochę bardziej ryzykowne, ale jednocześnie innowacyjne rozwiązania.

 

znajdzswojanisze-instagram-bloomboard

 

znajdzswojanisze-instagram-bloomboard2

 

2. Obserwuj konkurencję

Zastanów się co robią Twoi koledzy i koleżanki z branży. Na pewno część podejmowanych przez nich działań jest bardzo skuteczna, część zdecydowanie mniej. Przenalizuj dlaczego. Być może, pewne rozwiązania, które nie sprawdzają się u konkurencji, są bardzo fajne i mają ogromny potencjał, ale trafiają nie do tej grupy odbiorców do jakiej powinny. Być może zadziałałyby u Ciebie?

Albo w drugą stronę, chcesz się odróżnić od konkurencji? Sprawdź w jaki sposób komunikuje się ze swoimi odbiorcami, przeanalizuj co Ci się w tym nie podoba, w jaki sposób mógłbyś odróżnić się od niej na plus i zacznij wdrażać to w życie.

 

3. Śledź trendy

Być sobą, to nie znaczy być wulgarnym nonkonformistą, który będzie chodził po ulicy nago, tylko dlatego, że inni chodzą ubrani. Bycie sobą, nie oznacza odrzucenia norm społecznych, czy udawanie, że to co się dzieje dookoła nie istnieje, a jednostka czy dana organizacja żyje w próżni.

Innymi słowy, zwracaj uwagę na występujące trendy, dostosowuj pod tym kątem swoją strategię komunikacji oraz content, który umieszczasz. Jednak rób to po swojemu. Wszyscy śmieją się z czegoś co się aktualnie wydarzyło, ale uważasz, że śmianie się z tego nie jest spójne z Tobą? Zażartuj na ten temat.
Wystarczy przypomnieć sobie żarty z San Escobar, których droga z umiarkowanie śmiesznych, do żenujących była wyjątkowo ekspresowa, ponieważ mogliśmy je spotkać praktycznie wszędzie. Co nie zmienia faktu, że można było kreatywnie wykorzystać trend pisania na ten temat w danym momencie. Chociażby komentując sam trend i odnosząc się do niego.
Oczywiście, ten punkt jest dużo szerszy niż reagowanie na bieżące wydarzenia. Bardzo istotne mają również trendy dotyczące formy, nie tylko samej treści, a więc np. rodzaj zdjęć czy grafik, które należy umieszczać na swoim profilu.

 

sledztrendy-instagram-bloomboard

 

4. Nie bądź nachalnym sprzedawcą

Stworzyłeś profil swojej firmy na Instagramie i co robisz w ramach tego profilu? Sprzedajesz. Sprzedajesz, sprzedajesz, sprzedajesz, sprzedajesz, a w międzyczasie wrzucisz jeden czy dwa banalne cytaty motywacyjne, przypominające nam że światło jest jaśniejsze niż ciemność, a po nocy przychodzi dzień.

Jasne, sprzedaż jest super i generalnie celem założenia profilu w mediach społecznościowych zwykle w ostatecznym rozrachunku jest sprzedaż, należy jednak podchodzić do tego mądrze i subtelnie.

 

5. Opieraj się o wysoką jakość treści

Tutaj przechodzimy do sedna. To ciekawa treść, wysokiej jakości zdjęcia, świetne grafiki, ciekawe opisy i dobrze dobrana tematyka – to właśnie te 4 czynniki determinują, że jeżeli ktoś już do Ciebie trafi, to chętnie zostanie na dłużej, a nawet będzie do Ciebie wracał i reklamował w międzyczasie.

W gruncie rzeczy ten punkt jest najważniejszy. Jeżeli na Twoim profilu znajdować się będzie treść o bardzo wysokiej jakości, to cała reszta machiny będzie działała sprawnie. Traktuj to jako paliwo swojego content marketingu. Dosyć łatwo promuje się profil, na który naprawdę warto wejść, w porównaniu, do takiego który trzeba wypromować, bo takie się dostało zlecenie, ale to co można na nim znaleźć jest zwyczajnie… nudne.

 

wysokajakosc-instagram-bloomboard2

 

wysokajakosc-instagram-bloomboard3

 

6. Followuj innych użytkowników

Skuteczny marketing wymaga oparcia się o wartości. Zarówno jeżeli mówimy o wysokiej wartości contentu, który zamieszczamy – w takim sensie, że daje on korzyści odbiorcom, jak i w takim sensie, że na dłuższą metę etyczny marketing, buduje silny wizerunek.

Nie wyklucza się to jednak z tym, że znaczna część marketingu nie jest powiązana z dalszymi losami ludzkości, ale z prostymi i powtarzalnymi zabiegami. Bardzo prostym zabiegiem jest followanie innych użytkowników. Znacznie zwiększa to ilość osób, które followują Ciebie. Na zasadzie zwyczajnej uprzejmości.
Niestety, atmosferę na Instagramie pod tym względem bardzo zespuły różnego rodzaju boty typu follow for follow, które działają na zasadzie: followuje np. 2000 osób na przestrzeni pewnej przestrzeni czasu, symulując aktywność użytkownika na koncie na IG, następnie odfollowuje osoby, które odwdzięczyły się followem.
Nie zalecamy tej metody z paru względow:
– jest to nieuczciwe,
– naraża nasze konto na bana,
– nawet jeżeli nie dostaniemy bana, a jesteśmy na tyle cynicznymi ludźmi, żeby wzruszyć ramionami, że nasze działania są nieuczciwe, to jest jeszcze trzecia wada. Wielkie bazy followersów pozyskane w ten sposób są bardzo mało skuteczne.
Budowanie swojego konta w uczciwy sposób długofalowo, przynosi dużo lepsze efekty, dlatego warto się tego trzymać.
Jeszcze jedno – nie żartowaliśmy z tym banem, naprawdę bardzo łatwo dostać bana za korzystanie z tego typu bota. Co więcej, wiele z tego rodzaju botów kradnie dane użytkowników.

Zobacz również :  Monitoring social media - jak stosować, jakie niesie korzyści + narzędzia

 

followujinnychuzytkownikow-instagram-bloomboard

 

7. Komentuj, dawaj lajki, wchodź w interakcję

Jest to porada, której udzielamy w przypadku każdej platformy z zakresu mediów społecznościowych. Nie przez przypadek, media społecznościowe opierają się… uwaga, uwaga… o relacje międzyludzkie.

Czyli między innymi to właśnie komentarze i lajki czy ogólnie komunikacja pomiędzy użytkownikami są celem takich portali. Prosta sprawa, jeżeli dajesz komuś lajka, czy skomentujesz zdjęcie, to znacznie zwiększasz prawdopodobieństwo, że zostanie to odwzajemnione.
Tutaj warto zwrócić uwagę, na kolejną zmorę mediów społecznościowych. Nie pisz masowych komentarzy, nie idź w tę przerażającą tandetę, która zalewa Internet. Jeżeli zamierzasz komentować w stylu „fajne zdjęcie, wpadaj do mnie”, „ciekawa kwestia, dobrze, że ktoś ją poruszył, my też ją poruszyliśmy, odwiedź nas” – to mówiąc szczerze, lepiej dla Ciebie, dla nas i całej społeczności w Internecie, jeżeli od razu skasujesz swoje konto na Instagramie.
Z kilku przyczyn. Po pierwsze, tego typu komentarze obrażają inteligencję użytkowników, jeżeli komentujesz komuś w ten sposób, to tak jakbyś mu mówił „no spoko, spoko, mam Cię w d… piekielnych czeluściach, a teraz zobacz jaki jestem super”. Po drugie, wszyscy są już na to uodpornieni, a po trzecie to… no po prostu nie zaśmiecaj tej półpublicznej przestrzeni, jaką jest Internet. Dbajmy o nią.
Postaraj się merytorycznie odnieść do treści, a jeżeli jest to treść rozrywkowa, to bądź kreatywny. Jest to o tyle subtelne, że wcale nie oznacza to, że nigdy nie możesz skomentować w krótki i prosty sposób.

 

8. Używaj hashtagów

Jeżeli chociażby kątem ucha kiedykolwiek słyszałeś o Instagramie, to wiesz, że należy na nim używać hashtagów. Z naszej strony potwierdzamy, że te pogłoski były jak najbardziej słuszne. Należy ich używać.

Jest to podstawowy sposób szukania contentu na tej platformie społecznościowej, który znacznie zwiększa zasięgi oraz ilość interakcji. Teoretycznie można dodać do 30 hashtagów do jednego wpisu, jednak my zalecamy do ograniczenia się do maksymalnie 12. W wielu przypadakch 5 też styknie.

 

uzywajhashtagow-instagram-bloomboard

 

9. Rozmawiaj

Ktoś skomentował Twój wpis w ciekawy sposób. Świetnie, co zrobić dalej? Olać i zrobić sobie kawę, myśląc jednocześnie, że spoko komentarz, czy odpowiedzieć?

Jak już wiesz, należy wchodzić w interakcję, a taki komentarz może sprowokować ciekawą dyskusję, która dodatkowo pomoże podpromować Twój wpis.

 

10. Zadbaj o dobre naświetlenie zdjęć

Instagram to miejsce, na którym znajduje się gigantyczna ilość źle oświetlonych zdjęć. To dobrze, bo łatwo jest się wyróżnić i nie powtarzać tego błędu. Dlatego mamy prostą poradę, zadbaj o odpowiednie oświetlenie dla swoich zdjęć. Koniec porady.

 

naswietleniezdjec-instagram-bloomboard

 

naswietleniezdje-instagram-bloomboard

 

11. Zadawaj pytania

Pytaj swoich odbiorców o różne kwestie. Odbiorcy chętnie odpowiadają na pytania. Pod jednym warunkiem. Można na nie odpowiedzieć w prosty sposób. Dużo łatwiej jest się zdecydować pomiędzy gruszkami i jabłkami, BMW i Audi, Kantem i Heglem, niż odpowiedzieć na pytanie „Co was najbardziej inspiruje”.

Ten drugi rodzaj pytania – czyli otwarty, też się sprawdza, ale zwykle już przy społecznościach, które działają trochę prężniej i użytkownikom zwyczajnie więcej się chce dla Ciebie zrobić.

 

12. Regularnie dodawaj wpisy

Instagram to jedna z tych platform społecznościowych, które wymagają sporej aktywności od osoby lub firmy, która zamierza się na nim wypromować. Jakie jest na to najlepsze rozwiązanie? Często postować! Nawet do 3-4 razy dziennie.

 

regularniedodawajwpisy-instagram-bloomboard

 

13. Postuj o odpowiednich godzinach

Istnieje ogromna ilość badań dotyczących tego kiedy należy umieszczać posty w mediach społecznościowych. Na ten temat, setki ekspertów wygłosiły tysiące pouczających wykładów i im więcej wiemy na ten temat, zdajemy sobie sprawę, że nic nie wiemy na ten temat.

Niektóre grupy odbiorców potrzebują treści o 6 rano, inne w czasie pracy, a więc 10-11 czy jeszcze później, a inne po pracy czyli 18-19 czy wręcz ledwo przed 23. Jednak te godziny mogą się znacznie od siebie różnić.
Dlatego przez „postuj o odpowiednich godzinach” rozumiemy tyle, że powinieneś wyczuć swoją grupę odbiorców i nauczyć się jej zwyczajów. Tak długo jak nie znasz swoich odbiorców, tak długo nie możesz mieć pewności, które godziny są najlepsze. Chociaż znajdą się i tacy, którzy będą się upierali przy jakichś konkretnych godzinach, ponieważ akurat im się trafiło, że te godziny się sprawdzały. Na pewno polecamy przeanalizować tego typu treści, również naszego autorstwa i wyrobić sobie na ten temat swoje zdanie.

Zobacz również :  Twitter Analytics, czyli na co zwrócić uwagę przy analizowaniu danych z Twittera

 

oodpowiednichgodzinach-instagram-bloomboard

 

14. Pamiętaj o mądrej kompozycji contentu

Co to właściwie znaczy? Tyle, że pewne posty czy zdjęcia koło siebie zwyczajnie do siebie nie pasują. Pod wieloma względami, czasami może gryźć się ze sobą treść, być niestosowna czy zwyczajnie nieadekwatna, w innym przypadku może to być kwestia tego, że konkretne zdjęcia czy grafiki maja po prostu na tyle niepasujące do siebie kolory, że zwyczajnie jeżeli je zestawić koło siebie to wyglądają źle.

 

madrakompozycjacontentu-instagram-bloomboard

 

15. Używaj narzędzi do analizy

Bardzo dobrze jest mieć pewne wrażenie na temat swoich odbiorców. Należy obserwować ich zachowanie, komentarze, brać pod uwagę ich prośby i tak dalej. Jednak, nic nie zastąpi nam wypadkowej opinii użytkowników jak i twardych danych dotyczących ich zachowań. Dopiero połączenie jednego z drugim daje w pełni pożądane efekty.

 

16. Upewnij się, że Twoje konto jest publiczne

Wiemy, że teoretycznie ta porada jest oczywista, ale załóżmy, że chociażby jeden z naszych czytelników o tym zapomniał, a po przeczytaniu tego punktu sprawdzi swoje ustawienia i zmieni je z prywatnych na publiczne z korzyścią dla siebie. Jeżeli tak, to warto było.

 

17. Zmaksymalizuj swój profil

Zdjęcie profilowe, nazwa/imię, opis/biografia. Te aspekty muszą być idealnie dopracowane. To są detale, ale często robią dużą różnicę, szczególnie w kontekście długofalowych działań. Łatwo przeoczyć te kwestie, łatwo to zaniedbać, łatwo niezauważyc różnicy, ale ona jest realna i istnieje. Zaufaj nam.

 

zmaksymalizujswojprofil-instagram-bloomboard

 

18. Korzystaj z emoji we wpisach

Badania opublikowane w 2017 roku w portalu adweek.com wykazują jednoznacznie, że wykorzystywanie we wpisach emoji zwiększa ilość reakcji i zasięg wpisu. Działa? Działa, to należy to stosować. Nie musisz w tym celu lubić emoji.

 

emojiwewpisach-instagram-bloomboard

 

19. Umieszczaj wideo content

Instagram dodatkowo promuje filmiki, od momentu w których umożliwił ich wydłużone publikowanie. Obecnie możesz wrzucić na IG 60 sekundowe wideo. Czyli w sam raz nie tylko na przykucie uwagi odbiorcy, ale również przekazanie jakiejś krótkiej, ale bardzo treściwej historii.

 

wideocontent-instagram-bloomboard

 

20. Opowiadaj ciekawe historie

Chęć zapoznania się z dobrą historią to coś łączy ze sobą prawie wszystkich ludzi. Oczywiśćie, w zależności od danego człowieka, zmieniać się będzie definicja tego czym jest „dobra historia”.

Instagram to miejsce, które daje całkiem sporo możliwości jeżeli chodzi o opowiadanie. Pozwala na użycie zdjęć czy krótkich filmików, co wraz z możliwością dodania do nich opisu daje gigantyczne opowieści.
Co ważne – nie musisz opowiedzieć całej historii na przestrzeni jednego wpisu i jednego zdjęcia. Nie spiesz się, spokojnie zaplanuj i zrealizuj ciekawą narrację.

 

ciekawehistorie-instagram-bloomboard

 

ciekawehistorie-instagram-bloomboard2

 

21. Bądź autentyczny

Jest to jedna z tych porad, na które można się napotkać prawie wszędzie i zahacza o truizm. Niestety, jeżeli spojrzymy na wielu „twórców” czy „szkoleniowców” – to okazuje się, że temat autentyczności, jakkolwiek często poruszany, to niestety nie jest oczywisty.

Internet jest miejscem pełnym ludzi, którzy sprzedają szkolenia o tym jak odnieść sukces w Internecie, a odnoszą go właśnie dzięki temu, że udało im się sprzedać szkolenia na temat tego jak odnieść sukces w Internecie.
Przykłady można by mnożyć – istnieje gigantyczna ilość stron internetowych, czy profili w mediach społecznościowych, których jedynym celem jest wyciągnięcie pieniędzy od użytkowników.
Nawet jeżeli część osób daje się nabrać, to w społecznościach zbudowanych na kłamstwie nie ma życia, nie ma „tego czegoś” – przez co funkcjonują znacznie gorzej.
Dlatego warto tworzyć w oparciu o swoją pasję. Po pierwsze jest to uczciwe, a po drugie daje nieporównywalnie lepsze efekty.

 

badzautentyczny-instagram-bloomboard

 

badzautentyczny-instagram-bloomboard2

 

22. Współpracuj z influencerami

Współpraca z influencerami może mieć kilka oblicz. Możesz wytypować duże marki, z którymi zamierzasz zacząć wspólnie działać, możesz uderzyć do kilkudziesięciu mikroinfluencerów i to z nimi podjąć współpracę.

Jedna kwestia jest pewna, influencerzy to bardzo ważny element każdej kampanii marketingowej, ponieważ są bardzo skuteczni. Przyczyną, tego że współpraca z influencerami daje dobre efekty jest to – że ich odbiorcy im ufają. Udało im się stworzyć dobrą markę, zbudować relacje z odbiorcami, co przy odpowiedniej strategii przełoży się na znaczny wzrost popularności Twojej marki.
Ważne, aby dać im dużo swobody w kwestii tego, w jaki sposób zareklamują Twoją markę. Musi to być spójne ze sposobem komunikacji, który dotąd stosowali. Próba narzucenia konkretnych rozwiązań influencerom, w zdecydowanej ilości przypadków jest zwyczajnym błędem.

 

influencer-instagram-bloomboard

 

influencer-instagram-bloomboard2

 

23. Nie przesadzaj z używaniem filtrów

Na samym początku Instagrama, stosowanie filtrów było absolutnym must-have i należało ich używać praktycznie przy każdym zdjęciu – taki był trend i właśnie to było skuteczne.

Jednak tego typu mody lubią się zmieniać. Od pewnego czasu wielu ekspertów zaobserwowało, że coraz mniej osób używa filtrów na Instagramie, a dużo bardziej niż wcześniej trenduje naturalność.

 

24. Bądź spójny

Ta porada nie brzmi, jakoś szczególnie spektakularnie. Jednak, jeżeli się nad tym zastanowić, to w gruncie rzeczy jest jedną z najważniejszych. Budowanie marki w Internecie, wymaga ogromnej konsekwencji.

Zobacz również :  31 ukrytych funkcji Facebooka i Instagrama, o których nic nie wiesz !

Trzeba wypracować swój własny styl, do którego przyzwyczai się użytkowników, którzy będą regularnie wracali do nas po to, by dostać kolejną porcję podobnego contentu.
Nie oznacza to, że nie należy zaskakiwać swoich odbiorców. Wręcz przeciwnie, należy to robić – jednak w granicach konsekwencji ze swoją strategią komunikacji, z tematyką, w której się poruszamy, motywem przewodnim zdjęć, które umieszczamy na Instagramie.
Bardzo dobrze, aby cały czas na naszym IG było coś konsekwentnego, coś co łączy ze sobą wszystko w jedną całość.

 

badzspojny-instagram-bloomboard

 

badzspojny-instagram-bloomboard2

 

 

25. Planuj swoje działania

Planowanie ma kilka znaczeń. Po pierwsze, dobrze jest mieć zaplanowane kilka albo nawet kilkanaście wpisów do przodu. Nie oznacza to, że niezależnie od zmieniających się warunków trzeba trzymać się takiego planu 1:1, ale daje to bezpieczeństwo co do tego, czy pojawią się kolejne wpisy na naszym profilu.

Jednak to nie wszystko, oprócz tego dobrze jest zaplanować nie tyle następne wpisy, ale ogólnie strategię dotyczącą tego w jaki sposób zamierzamy komunikować się z naszymi odbiorcami. Oczywiście w tym celu, należy przeanalizować dane dotyczące kim w ogóle są nasi odbiorcy.

 

26. Rozdawaj rzeczy za darmo

Ta metoda zawsze działa. W końcu, kto nie lubi dostawać za darmo? W ten sposób możesz zachęcić odbiorców do wielu różnego rodzaju interakcji, w zamian za obietnicę tego, że mają szansę otrzymać jakąś nagrodę. Proste i skuteczne.

 

27. Udostępniaj zniżki na swoim Instagramie

Kody rabatowe czy inne promocje dedykowane dla odbiorców Instagrama, to świetny powód do tego, aby Twoi klienci przybywali na Twojego Instagrama i śledzili Cię na nim, wiedząc, że na Twoim profilu mogą otrzymać możliwość tańszego nabycia produktów.

 

28. Udostępniaj user-generated content

UGC – czyli content generowany przez użytkowników, to bardzo ciekawy sposób na to, żeby z jednej strony dać się zaangażować swoim odbiorcom, pozyskać darmowy content, a do tego zbudować wizerunek marki, która daje możliwość zaangażowania się w jej kreowanie swoim odbiorcom. Czyli spełnionych jednocześnie jest kilka warunków, które są niezbędne do tego, aby osiągnąć sukces w mediach społecznościowych.

 

29. Promuj swojego IG na innych portalach społecznościowych

Promowanie swojego Instagrama na swoim Facebooku lub innych kanałach komunikacji to bardzo skuteczna metoda wypromowania. Szczególnie, jeżeli udało Ci się już zbudować sprawnie działającą społeczność.

Zwykle użytkownicy korzystają z więcej niż jednej platformy społecznościowej. Oczywiście, krótkofalowo ktoś mógłby zapytać – po co docierać do tych samych ludzi za pomocą kilku platform.
Ma to ogromny sens jeżeli chodzi o budowanie marki. Ktoś mógł polubić naszego Facebooka, ale nie czuć żadnych silnych emocji związanych z naszą marką, po prostu polubił i tyle. Natomiast zdjęcia czy filmiki, na naszym Instagramie mogą urzec tę osobę.
Poza tym, jeżeli za pomocą zasięgu organicznego nie dotrzemy do naszego odbiorcy na Facebooku, to istnieje prawdopodobieństwo, że dotrzemy na Instagramie. Innymi słowy – daje to dodatkowe możliwości, nawet przy założeniu, że zarówno na IG jak i na FB śledziłyby nas te same osoby.
Jednocześnie, im więcej followersów tym łatwiej wypromować swój profil jeszcze bardziej, dlatego na pewno promowanie swojego profilu na innych mediach społecznościowych nie zaszkodzi.

 

30. Wywołuj emocje

Najsilniejsze przywiązanie do marki budują emocje, które są z nią związane. Jeżeli uda Ci się rozśmieszyć, wzruszyć, wstrząsnąć odbiorcom – to zapamięta on Twoją markę na dłużej i prawdopodobnie będzie do Ciebie wracać.

Oczywiście nie chodzi o to, aby być tak żenującym, że aż śmiesznym, zasmucić swoją niską jakością albo wstrząsnąć swoimi nieuczciwymi praktykami. Jakkolwiek daje to efekt bycia zapamiętanym, to obstawiamy, że nie o to Ci chodzi.
W celu wywołania emocji, należy używać odpowiednich zdjęć, wymieszanych z ciekawymi historiami. Takimi, które chwycą za serce, zainspirują, a najlepiej w międzyczasie jeszcze przyprawią o uśmiech.

 

wywolujemocje-instagram-bloomboard

 

wywolujemocje-instagram-bloomboard2

 

31. Stwórz hashtag swojej marki

Masz już trochę więcej followersów? Ciekawym pomysłem będzie użycie i wypromowanie swojego własnego hashtagu. Jeżeli uda Ci się sprawić, że będzie on trendującym hashtagiem, to może to dodatkowo wypromować Twoją markę.

W tym celu, bardzo dobrze jest wymyślić ciekawą zachętę dla swoich odbiorców do tego, aby wrzucali posty używając Twojego hashtagu. W tym celu bardzo skuteczne jest odwołanie się do przed chwilą wspomnianych emocji.

 

hashtagswojejmarki-instagram-bloomboard

32. Ludzie lubią twarze na zdjęciach

Badania wykazują, że wykorzystanie twarzy na zdjęciu daje o około 38% lajków więcej, niż w przypadku gdy na zdjęciu nie ma twarzy. Wygląda na to, że my jako ludzie, lubimy patrzeć na twarze innych ludzi. Co z tym najlepiej zrobić? Wykorzystać to do zbudowania popularności swojego Instagrama.

 

twarzenazdjeciach-instagram-bloomboard

 

twarzenazdjeciach-instagram-bloomboard2

 

 

33. Zamieszczaj nazwę swojego IG na materiałach promocyjnych

Swoją działalność internetową możesz, a nawet powinieneś promować także poza Internetem, a więc nie krępuj się zamieszczać jej na ulotkach, czy jakichkolwiek innych materiałach, które udostępniasz swoim klientom.

 

3 Komentarzy

  • Kasia 3 maja 2018

    Niestety social media odgrywają w naszym życiu już tak wielką rolę. Nawet pomagają w marketingu

  • Maciej 8 maja 2018

    Nigdy nie rozumiałem, jak wykorzystać customowy hashtag przy mniejszych firmach/influencerach. Warto się w to bawić?

  • Natalia 14 maja 2018

    Zastanawiam się nad punktem piątym, co mieliście na myśli mówiąc o wysokiej jakości treści? Jak długie według Was powinny być opisy pod zdjęciami? Faktycznie jakość grafik, zdjęć jest kluczowa i to ona przyciąga odbiorcę i motywuje go do śledzenia naszego profilu.
    Instagram ma ogromny potencjał np. dla firm. Przy promowaniu danego produktu czy usługi dotarcie do grupy docelowej jest najważniejsze. Social media umożliwiają zbudowanie zaangażowanej grupy obserwujących, zbliżają markę do klienta.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>