Jak sprzedawać za pomocą Instagrama?

jak-sprzedawac-instagram-blumpak

Instagram to platforma, która aż prosi się o to, żeby ciekawie pokazywać produkty i je sprzedawać. Dlatego jeżeli prowadzimy sprzedaż produktów – szczególnie przeznaczonych dla grupy wiekowej 18-24, bo w Polsce ogromna część użytkowników Instagrama ma właśnie tyle lat to na pewno warto rozważyć ten krok.

Co trzeba zrobić, żeby sprzedawać na Instagramie?

Oczywiście zakładamy, że masz już profil biznesowy na Instagramie.

1. Upewnij się, że masz zaktualizowaną aplikację Instagram na telefonie, jeżeli nie to zrób aktualizację.

2. Zsynchronizuj katalog produktów z Facebook Shop.

3. Wejdź w zakładkę opcje na profilu biznesowym Instagram, przewiń w dół i kliknij. Znajdziesz tam serię screenów, które zapoznają Cię z IG:B.

4. Uwierzytelnij swoje konto biznesowe na Instagramie za pomocą swojego konta na Facebooku. Dzięki temu IG będzie wiedział jakie masz produkty w swojej ofercie. Wybierz odpowiedni katalog produktów, które chcesz oferować na Instagramie.

5. Po skonfigurowaniu, prześlij zdjęcie produktu w normalny sposób. Następnie w zakładce opisu zdjęcia będziesz mieć możliwość oznaczenia produktu.

6. Wybierz „oznacz produkty” i oznacz produkt w taki sam sposób w jaki oznaczyłbyś osobę na zdjęciu.

7. W zakładce „szukaj” wpisz nazwę produktu, który chcesz wrzucić. Wybierz produkt, który chcesz oznaczyć, a następnie go oznacz. Dzięki temu Instagram pobierze wszelkie informacje z Facebooka.

8. Udostępnij produkt i ciesz się sprzedażą!

W jaki sposób skutecznie sprzedawać na Instagramie?

Samo wrzucenie produktów na Instagrama jest w gruncie rzeczy bardzo proste i nie zajmie nam ogromnej ilości czasu. Warto się jednak zastanowić nad tym jak skutecznie sprzedawać na Instagramie.

 

aplikacje mobilne,social media, content marketing

1. Dobre zdjęcia

Instagram kręci się głównie wokół zdjęć, dlatego jeżeli chcesz sprzedawać na tej platformie, to z całą pewnością musisz zadbać o ich wysoką jakość. Skuteczność na Instagramie wymaga tego, aby były one tzw. „eye candy” – czyli słodyczem dla oczu.

Zobacz również :  46 wskazówek, dzięki którym zwiększysz liczbę followersów na Instagramie

Nie chodzi tu oczywiście o wysoką rozdzielczość zdjęcia i dobre światło, ale również o kompozycję samego zdjęcia, ciekawy pomysł – zapewniając nawet tylko tyle, jesteśmy w stanie zbudować naprawdę spory ruch na swoim Instagramie.

ikea-bloomboard-instagram

 

2. Ciekawa historia

Za pomocą zdjęć można opowiedzieć ciekawą historię, nawet za pomocą zdjęć produktów. Zresztą – nie każde zdjęcie, które umieszczasz musi być zdjęciem produktów, nie ograniczaj się do tego i spróbuj coś przekazać. W ten sposób wciągniesz potencjalnych odbiorców w życie swojego IG.

 

dollarshaveclub-bloomboard-instagram

3. Współpracuj z influencerami

Współpraca z influencerami to jeden z najlepszych pomysłów na to, aby szybko rozruszać sklep na Instagramie. Chcąc nawiązać z nimi współpracę warto przeczytać nasz artykuł, który już pisaliśmy na ten temat jakiś czas temu.

Warto również przemyśleć odpowiednią taktykę – czy wolimy zdecydować się na współpracę z microinfluencerami, czy też wolimy uderzać do tych największych. Pewność można mieć natomiast co do jednego – na pewno warto.

degree-bloomboard-instagram

4. Udostępniaj user generated content

Przez UGC mamy na myśli na przykład zdjęcia, które wykonali nasi followersi i nam je podesłali? Jak ich do tego zachęcić? To całkiem proste, można na przykład zorganizować konkurs, który wymaga podsyłania zdjęć naszych produktów. W ten sposób wypromujemy swój profil na IG, swoje produkty, swoją markę, zwiększymy sprzedaż, a oprócz tego będziemy jeszcze mieli sporo ciekawego contentu, który dodatkowo pomoże zwiększyć sprzedaż, ale również zaangażowanie naszych odbiorców.

 

dollarshaveclub-bloomboard-content

5. Oferuj promocje tylko dla Instagrama

Promocje dedykowane dla poszczególnych kanałów komunikacji z obiorcami to bardzo ciekawy pomysł, który potrafi znacznie zwiększyć sprzedaż.

Działa to na prostej zasadzie – robisz promocję, która obowiązuje dla Twoich produktów lub pojedynczego produktu tylko dla osób, które kupują go na przykład na Instagramie. W ten sposób budujesz wartość śledzenia Cię na IG. Co ważne, w ten sposób jednocześnie zachęcasz nowe osoby do pojawiania się na Twoim profilu na Instagramie, jak i zachęcasz te osoby, które już Cię śledzą do regularnego zaglądania na Twój profil – jednocześnie zwiększając sprzedaż.

Zobacz również :  Webinarium - skuteczne narzędzie promocji Twojej firmy

kadoqu-bloomboard-instagram

aplikacje mobilne,social media, content marketing

3 Komentarzy

  • Józiooo 3 stycznia 2018

    Szkoda , że tak mało interakcji pod arytkułem bo na prawdę fajny , na dobrym poziomie , spokojnie treścią konkuruje z tym co czytam, czy to blogi czy social media manager , czy wideo . Na prawdę fajnie!

  • MarszalSTUDIO 27 lutego 2018

    Bardzo fajny i treściwy wpis. Osobiście wolę reklamy dostawać na instagramie, czy na snapchacie. Niż na facebooku czy na messengerze. Pozdrawiam.

  • Hania 20 czerwca 2018

    Długo się nad tym zastanawiałam czy można zarobić w taki sposób. A jednak! Myślę ze to super sposób szczególnie dla kreatywnych. Pozdrawiam!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>