Dlaczego ludzie udostępniają content? Jaki content udostępniają? Sprawdźmy to!

udostępnianie-social-media-blumpak

Kiedy zaczynasz tworzyć markę lub Twoja marka nie jest znana dla danego odbiorcy, to jedyne co względem Ciebie odczuwa to jedynie obojętność. Zaczynasz prowadzić profil w mediach społecznościowych, udostępniasz różne rodzaje treści, starasz się wyprodukować coraz to ciekawszy content, osiągasz jakieś tam zasięgi, jednak okazuje się, że przynosi to mizerne efekty – mało kto w ogóle wchodzi w interkację, pojawia się mała ilość lajków, komentarzy i tak dalej.

Nic dziwnego, to całkiem normalne zjawisko. Nawet jeżeli content, który udostępniasz jest świetny – to w większości wypadków ocieplenie relacji z potencjalnymi klientami trochę trwa. Tak samo jak zbudowanie relacji z innymi ludźmi w naszym codziennym życiu. Nie ma w tym nic dziwnego.

Dzisiaj skupimy się na jednym z elementów budowania relacji, a nawet wykorzystywania ich do tego, aby nasi odbiorcy podejmowali konkretne działanie – czyli udostępniali treść, którą zamieścimy w mediach społecznościowych.

aplikacje mobilne,social media, content marketing

Dlaczego odbiorcy udostępniają content?

 

1. Lubią zaskakiwać swoich znajomych

Poprzez zaskoczenie mamy na myśli wiele różnych rodzajów treści. Zaczynając od zdumiewającego zdjęcia, które jednocześnie jest po prostu śmieszne, a kończąc na twardych danych, odnoszących się do jakiegoś powszedniego zjawiska lub interakcji pomiędzy gwiazdami znajdującymi się w drugiej części Wszechświata.

Bardzo różne informacje mogą zadziwić inne rodzaje ludzi. Dlatego dobierając content, który ma zaskakiwać trzeba przede wszystkim dobrze zbadać swoją grupę odbiorców. Oprócz tego, należy znaleźć coś, co nie tylko będzie ich interesowało, ale również będzie dla nich naprawdę zaskakujące.

2. Chcą pomóc komuś z kim się zgadzają

Ten punkt również jest dosyć szeroki. W końcu czym jest pomoc i co oznacza zgadzanie się z kimś? Można chcieć pomóc marce sprzedać, więcej butów, ponieważ zgadza się z nią, że ich buty są najlepsze. Można chcieć pomóc osobie chorej na raka, ponieważ zgadza się z nią, że chce się, żeby była zdrowa. Można pomóc w zbiórce pieniędzy stowarzyszeniu, które robi coś z czym się utożsamiasz. Można pomóc politykowi, ponieważ wierzy się, że akurat ten jest uczciwy i do tego jeszcze ma rację.

Oczywiście to są powody, dla których odbiorca udostępni dany content. Jednak dużo trudniej, szczególnie w tym przypadku doprowadzić go do stanu, w którym faktycznie zgadza się i utożsamia z czymś na tyle mocno, że naprawdę zależy mu na tym, żeby pomóc. Ten powód działa przede wszystkim dla tak zwanego trzeciego sektora, czyli organizacji pozarządowych, proobywatelskich i tak dalej. W przypadku firm również może, jednak jest to dużo większe wyzwanie i wymaga prowadzenia zręcznej polityki PR.

Zobacz również :  Facebook: Optymalizacja fanpage'a

Why-People-Share-Content-on-SM

3. Chcą przekonać swoich znajomych do czegoś

Przeczytałeś ciekawy artykuł, w którym w końcu ktoś świetnie wyjaśnił to co Ty próbujesz wytłumaczyć swoim znajomym od dłuższego czasu. Do tego ma tytuł profesora, wyłożył wszystko jasno i klarownie, a na dodatek jest autorytetem nie tylko dla Ciebie, ale również Twoich znajomych.

Nie ma nic lepszego niż udostępnić dany artykuł i w końcu udowodnić znajomym, że miało się rację.
Oczywiście to wcale nie musi być profesor, ale znany influencer z zakresu swojej branży, który jest przekonujący dla interesującej Ciebie grupy odbiorców. Zresztą, to nawet nie musi być influencer, jednak dana treść musi być naprawdę przekonująca i oparta o mocną argumentację.

4. Czują emocjonalne połączenie z tym co udostępniają

Dla każdego to będzie coś innego – w końcu każdy z nas ma przynajmniej trochę inne wartości. Dlatego znowu bardzo ważne będzie, aby zbadać co jest ważne dla naszych odbiorców, czym się kierują i tak dalej. Kiedy to znajdziemy, należy zacząć myśleć jaki rodzaj treści może wzbudzić w nich silne emocje.

Bardzo dobrym przykładem może być tutaj reklama Allegro o dziadku uczącym się angielskiego, żeby móc porozmawiać ze swoim wnuczkiem. Takich przykładów jest bardzo wiele.

5. Chcą, żeby ich bliscy i znajomi wiedzieli czym się interesują

Czasem udostępniamy coś z tematyki, którą się interesujemy chociażby po to, żeby nasi bliscy i znajomi wiedzieli czym się interesujemy, w ten sposób możemy ich trochę zaskoczyć albo zjednać sobie większą sympatię – szczególnie jeżeli nagle zaczęliśmy się interesować czymś, na co namawiali nas znajomi od dłuższego czasu.

6. Doceniają jakość wykonania contentu

Jakość contentu ma ogromne znaczenie. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy są mądrzejsi i bardziej spostrzegawczy niż Ci się wydaje. Znajdą u Ciebie każdy błąd, przyczepią się do wszystkiego i będą podejmowali decyzje w dużej mierze właśnie w oparciu o to czy treść, którą im dostarczasz jest dobra czy nie. Wielu twórców o tym zapomina, dlatego my uprzejmie przypominamy.

Zobacz również :  Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce przy mniejszym ruchu na stronie?

Motivations-for-social-content-sharing-–-source

 

Jaki content udostępniają odbiorcy?

Wiecie już dlaczego odbiorcy udostępniają content, warto również wiedzieć jaki rodzaj contentu udostępniają.

1. Poradniki

Poradniki dostarczają konkretną wiedzę na dany temat, pozwalają się czegoś nauczyć, rozwiązać problem czy ulepszyć coś co już działa. Dlatego warto dostarczać swoim odbiorcom poradniki z zakresu tematyki, którą się zajmuje. Dla przykładu – prowadzimy sklep z rowerami – warto pisać dłuższe treści, w których tłumaczymy jak zająć się konserwacją roweru, jego naprawą i tak dalej.
Ma to podwójną korzyść. Nie tylko stworzy wizerunek profesjonalisty, ale jeszcze zachęci do kupienia dodatkowych elementów wyposażenia, które są potrzebne do tego, aby zadbać o rower.

2. Listy

Listy mogą być bardzo różne – lista ciekawych filmów, które są niedocenione, zabawnych sytuacji z życia publicznego, które wydarzyły się w zeszłym roku, najlepszych tricków marketingowych lub najszybszych samochodów, które zostały wyprodukowane w zeszłym roku.
Jeżeli przypatrzysz się trochę uważniej wszelkim publikacjom w Internecie, to szybko zauważysz, że Internet jest pełen list – nie przez przypadek. Tego typu treść po prostu działa.

What-People-Like-to-Share-on-Social-Media

3. Statystyki, fakty, infografiki

W dużej mierze odnosi się to do tego o czym wspominaliśmy wcześniej. Wartościowa informacja, która zaskoczy lub przekona znajomych naszych odbiorców zawsze będzie chętnie udostępniona.
Infografika to specyficzny rodzaj przekazywania tego rodzaju treści w bardzo koherentny i jednocześnie przystępny sposób, dlatego bardzo działają w mediach społecznościowych pod względem udostępniania, ponieważ umożliwiają bardzo szybkie odczytanie danych.

4. Ciekawe zdjęcia

Ciekawe, ładne zdjęcia, które przedstawiają coś co wzbudza emocje w odbiorcach to kolejny sposób na to, aby dotrzeć do dużej ilości odbiorców i zachęcić ich do dalszego udostępniania treści.

5. Dłuższe formy content

Dłuższa forma contentu – czyli z założenia taka, która wyczerpuje jakiś temat, wbrew pozorom bardzo dobrze radzi sobie w Internecie. Pomimo, że żyjemy w kulturze 3-minutowych filmików na YouTube, to jednocześnie nadal istnieje ogromna ilość osób, która chętnie zapozna się z dłuższą, bardziej wartościową treścią, a jednocześnie chętnie się tym podzieli ze sowimi znajomymi, którzy również doceniają tego typu treści.

6. Cytaty w formie obrazków

Cytaty w formie obrazków działają. Jednak na pewno nie na wszystkich ludzi. Jeżeli ktoś kto zobaczył ich już w życiu większą ilość, to kiedy widzi kolejny cytat motywacyjny w formie grafiki, to od razu robi mu się gorzej.
Ile razy można kolejny raz czytać, że całe życie warto być uśmiechniętym, chociaż nie zawsze się to opłaca, ale i tak warto, ponieważ wszyscy odchodzą tak szybko, że nie zdążymy ich dogonić, a zresztą lepiej tego nie robić, bo czasem warto przystanąć i się tak wszędzie nie spieszyć.

Zobacz również :  Grupy na Facebooku : Tworzenie, zarządzanie oraz jak wykorzystać w biznesie

Zresztą sami wiecie o czym mowa. Jednocześnie, fakt jest faktem – że wielu odbiorców bardzo pozytywnie odczytuje różne cytaty w formie obrazków, więc nie należy z tego rodzaju contentu całkowicie rezygnować, natomiast warto przemyśleć, czy akurat nasi odbiorcy lubią tego typu treści.

7. Wideo

Wideo radzi sobie z roku na roku coraz lepiej. Dodatkowo filmiki są coraz bardziej promowane przez Facebooka. Dlatego z całą pewnością warto zdecydować się na tego rodzaju treści. Nie musimy chyba pisać o tym, jak wiele różnego rodzaju viralowej treści pojawiła się w Internecie właśnie w formie filmików.

ed22fa7087162acb5ef5eee308256a68

8. Prawdziwe historie

Prawdziwe historie wzruszają, poruszają, sprawiamy, że przeżywamy je razem z ich bohaterami, a co najważniejsze – są prawdziwe, więc od razu zyskują na autentyczności. Nie raz prawdziwa historia osoby A, potrafi zainspirować do tego stopnia, że odmieni życie osoby B.

9. Humor

Generalnie z humorem jest ciężka sprawa. Z jednej strony, jasne za jego pomocą można osiągnąć niesamowite zasięgi, zdobyć wielki ruch, zapewnić wiele udostępnień swojego contentu. Jest jednak pewna wada – działa to trochę jak piasek przesypujący się przez nasze palce, po tym gdy ten cały ruch już przejdzie, to niewiele zostanie z ruchu, który wstąpił na naszej stronie.

Z drugiej strony – oczywiście ciekawym pomysłem może być to, żeby połączyć humor ze swoim produktem – w silny sposób utożsamić coś zabawnego z tym co chce się sprzedać.

Rzecz jasna jest to o tyle trudne, że większość odbiorców w takim przypadku świetnie rozumie, że chcesz im coś sprzedać. Dlatego trzeba zrobić to na tyle dobrze, żeby pomimo tego osiągnąć efekt.

baner-duzy

2 Komentarzy

  • Maria 16 grudnia 2017

    fajne wykresy. pomagają zrozumieć całą sprawę

  • Daniel - Analizy danych 19 grudnia 2017

    Jak spojrzymy na to, co ludzie wykupują w serwisie Wykop.pl to możemy zauważyć, że przede wszystkim to co szokuje i zaskakuje. Dlatego tworząc content warto skupić się przede wszystkim na przyciągającym leadzie i tytule. Jeżeli nie zrobią na czytelniku wrażenia, to nie mamy co liczyć na udostępnienia.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>