Wiele firm czy osób, które prowadzą konto na Instagramie nigdy nawet nie zadały sobie tego pytania. W końcu głównym wyróżnikiem prowadzenia konta na Instagramie jest wrzucanie różnego rodzaju zdjęć, grafik lub ewentualnie filmików.

biogram-bio-instagram-bloomboard

Warto jednak pamiętać o tym, że tekst również ma znaczenie. Nawet tekst w bio, który możemy wykorzystać lepiej lub gorzej.

Dzisiaj przygotowaliśmy dla was garść porad, dzięki którym wasze Instagramowe bio pomoże przyciągać wam nowych followersów.

1. Dobre zdjęcie profilowe

Zanim cokolwiek napiszesz w swoim bio, ważne żebyś zadbał o odpowiednie zdjęcie profilowe, które będzie oddawało Twoją firmę. Dobrze, aby znajdowało się na nim logo firmy.

2. Nazwa użytkownika

Nazwa użytkownika powinna umożliwiać odnalezienie Twojej marki na Instagramie po jej nazwie. Nie ma w tym żadnej głębszej filozofii, ale warto o tym pamiętać.

3. Wpisz swoje imię i nazwisko/nazwę firmy do bio

W ten sposób będzie dużo łatwiej rozpoznać, że Twoje konto jest Twoje. To naprawdę robi różnicę, szczególnie, że na Instagramie jest tyle różnych nazw, kont i użytkowników, że jeżeli nie nazywasz się w jakiś bardzo charakterystyczny sposób to zwyczajnie łatwo się pomylić.

4. Czym się zajmujesz, kim jesteś co umiesz?

Pamiętaj, że masz tylko 150 znaków ze spacją na to, żeby to wszystko opowiedzieć, dlatego musisz być bardzo konkretny i zwięzły. Jednocześnie, opisanie każdego z tych elementów jest bardzo ważne.

aplikacje mobilne,social media, content marketing

5. Link do strony

Podanie linku np. do strony sprzedażowej na Instagramie to prosty trick, który jest wykorzystywany przez ogromną ilość osób, które mają cokolwiek do czynienia z zarabianiem jakichkolwiek pieniędzy za pośrednictwem Instagrama. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, aby przekierować ruch z profilu na Instagramie na swoją stronę internetową.

Zobacz również :  Wywiad - Norbert Oruba, człowiek luksusowy
6. Call-to-action

Uzupełniając odpowiednie rubryki w opcjach kontaktów, będziesz mógł dodać przyciski CTA do swojego profilu (pod warunkiem, że masz profil biznesowy). Dzięki temu zaoszczędzisz trochę miejsca w swojej zakładce bio, w której będziesz mógł dopisać więcej informacji, zamiast podawać w niej link do strony czy maila kontaktowego.

7. Bio-design

Możesz się pobawić tym w jaki sposób wygląda Twoje bio – odpowiednio dodane linie, które przerywają kompozycję, użycie emoji i tak dalej. Każdy z tych elementów może sprawić, że Twoje bio będzie wyglądało bardziej atrakcyjnie, a tym samym przyciągnie więcej osób do Twojego profilu.

8. Link do darmowego contentu

W ten sposób możesz osiągnąć dwie rzeczy – albo zbudować listę mailingową albo zwyczajnie wzmocnić relacje ze swoimi odbiorami. Możesz przekierować ruch na stronę z darmowym e-bookiem, ale przy okazji poprosić o maila lub nie.

To jakie podejście wybierzesz zdeterminuje czy w większym stopniu rozbudujesz swoją listę mailingową czy zwyczajnie ocieplisz relację ze swoimi odbiorcami.

9. Minimalizm

Inną możliwością jest postawienie na minimalizm. Całkiem ciekawie robi to PUMA – wrzucenie hasztagu, adresu strony, parę słów o sobie i tyle. Wyrobili się w jednej linijce tekstu i wszystko wskazuje na to, że sprawdza się to całkiem nieźle.

fb-baner-ad

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>