Jeżeli Twoja praca polega na obsłudze większej ilości fanpage’y i kampanii reklamowych na Facebook, to Business Manager jest właśnie dla Ciebie. W tym artykule dowiesz się jak działa, do czego się przydaje i jak używać go w optymalny sposób.

facebook-business-bloomboard

Wygodne zarządzanie marketingiem na Facebook

Dzięki Facebook Business Manager masz w jednym miejscu każdy fanpage czy konto reklamowe. Za pomocą FBM możesz wygodnie obsługiwać nawet kilkanaście fp i kont reklamowych jednocześnie – przełączając się pomiędzy nimi w ramach potrzeb w prosty sposób.

Z tego poziomu możesz zarządzać nie tylko danymi stronami czy kontami, ale również przydzielać role na stronie swoim pracownikom czy współpracownikom, dzięki czemu mają taki zakres dostęp do fanpage, jaki Ty chcesz. Oczywiście, bez FBM również można to robić, jednak za pomocą tego narzędzia jest to wygodniejsze, szczególnie jeżeli obsługujesz większą ilość stron.

Istotnym elementem jest to, że nie trzeba mieć w znajomych osobę, której daje się dostęp do danego fanpage. Jest to praktyczne w kontekście biznesowym, ponieważ nie zawsze chcemy mieć daną osobę w swoich znajomych (z różnych przyczyn), a jednocześnie chcemy z tą osobą współpracować.

Manage-pages-Business-manager

Oprócz tego, za pomocą Facebook Business Manager możemy w łatwy sposób odebrać uprawnienia osobie, z którą z jakichś powodów nie chcemy kontynuować współpracy. Dzięki czemu można uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, w których osoba, która administrowała Twój fanpage, nie chce zrezygnować ze swojego dostępu i zaczyna robić problemy – a takie sytuacje zdarzają się niestety relatywnie często.

Ważną funkcjonalnością, która jest sporą zaletą FBM jest to, że udostępnia Ci historię konta reklamowego. Dzięki temu w momencie gdy korzystasz z usług zewnętrznej firmy do obsługi Twoich reklam, możesz cały czas podglądać co robią. Dzięki temu posiadasz wiele ważnych informacji, dzięki którym możesz w przyszłości ulepszyć swój marketing.

aplikacje mobilne,social media, content marketing

 

Osobne powiadomienia dla profilu prywatnego i fanpage’y

Ma to swoje wady i zalety. W przypadku gdy korzystasz ze standardowego Facebook wszystkie powiadomienia, które pojawią się na Twoim fp – pojawią się również na Twoim prywatnym profilu.
Korzystając z Facebook Business Manager – unikasz tej sytuacji, co jest dosyć wygodne, ale jednocześnie wiąże się z zagrożeniem, że jeżeli nie będziesz zwracał uwagi na powiadomienia od FBM – przegapisz to co się dzieje na Twoim fanpage. Dlatego trzeba sobie wyrobić nawyk sprawdzania ich.

Zobacz również :  Przyszłość rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej w handlu elektronicznym
Tworzenie konta

Chcąc założyć konto na FBM musisz wejść na stronę business.facebook.com/create następnie wybrać opcję Utwórz konto.

Podaj imię i nazwisko, następnie potwierdź tożsamość za pomocą danych logowania na Facebook, następnie postępuj zgodnie z pojawiającymi się komunikatami.

Co ważne, nie musisz tutaj podawać żadnych „zaawansowanych” danych typu NIP, numer dowodu osobistego, PESEL czy cokolwiek z tych rzeczy – wystarczą podstawowe dane jak imię, nazwisko czy nazwa Twojej marki.

Konfigurowanie podstawowych elementów Facebook Business Manager

Działa to w inny sposób dla firm oraz agencji.

Firma

1. Najpierw wejdź w Ustawienia, następnie Ludzie i Zasoby, teraz kliknij zakładkę Ludzie.

2. Przypisz odpowiednim osobom konta reklamowe i strony. Przydziel poszczególne uprawnienia.

3. Jeżeli chcesz połączyć narzędzie z kontem firmowym na Instagramie, wejdź w Ustawienia Firmy > Konta na Instagramie.

4. W menadżerze firmy dodaj co najmniej dwie osoby jako administratorów firmy. Pozostałe osoby dodaj jako pracowników.

5. Chcąc przyłączyć narzędzie Facebook Business Manager z portalem Facebook wejdź w zakładkę Strony, Dodaj nowe strony, a następnie Zgłoś prawa do strony. W przypadku posiadania uprawnień administratora na danej stronie zgłoszenie zostanie automatycznie zaakceptowane, w przypadku braku takich uprawnień, administrator zostanie poinformowany oraz będzie mógł wyrazić ewentualną akceptację.

6. Ostatnim etapem jest dodanie konta reklamowego. Zrobisz to klikając w zakładkę Konta reklamowe, następnie Dodaj nowe konto reklamowe. W tym miejscu masz możliwość dodania konta, jeżeli jesteś jego właścicielem – w tym celu należy podać identyfikator konta reklamowego lub składając odpowiednik wniosek o dostęp do takiego konta w Menadżerze firmy. Ważne! Osoba lub firma, która reguluje należności za faktury – powinna być również właścicielem konta reklamowego.

Jeżeli masz już swoje konto w Facebook Business Manager, to możesz do niego dodać agencję jako swojego partnera. Następnie przyznać jej odpowiedni poziom dostępu do Twoich zasobów. Dzięki temu agencje partnerskie mogą zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menadżera firmy danej organizacji. Dzięki czemu nie musisz zajmować się przydzielaniem ról w obrębie agencji.

Zobacz również :  Wszystko o Growth Hackingu dla e-commerce. Lista 100 przewodników.

infografika-fb-bloomboard

Agencja

1. Najpierw wejdź w Ustawienia, następnie Ludzie i Zasoby, teraz kliknij zakładkę Ludzie.

2. W menadżerze firmy dodaj co najmniej dwie osoby jako administratorów firmy. Pozostałe osoby dodaj jako pracowników.

3. Kliknij w zakładkę Strony, następnie Dodaj nowe strony i Złóż wniosek o dostęp do strony. Wybierz pracownikom odpowiedni poziom dostępu administratora strony.

4. Kliknij w zakładkę Konta reklamowe, następnie Dodaj nowe konto reklamowe. W tym miejscu masz możliwość dodania konta, jeżeli jesteś jego właścicielem – w tym celu należy podać identyfikator konta reklamowego lub składając odpowiednik wniosek o dostęp do takiego konta w Menadżerze firmy. Ważne! Osoba lub firma, która reguluje należności za faktury – powinna być również właścicielem konta reklamowego.

5. Jeżeli chcesz połączyć narzędzie z kontem firmowym na Instagramie, wejdź w Ustawienia Firmy > Konta na Instagramie.

fb-baner-ad

Przypisywanie poziomów dostępu członkom zespołu

Nadawanie uprawnień poszczególnym pracownikom to jedna z najważniejszych funkcji Menedżera firmy, dzięki temu możemy odpowiednio nadzorować przepływ informacji oraz sposób zarządzania zasobami.
Należy pamiętać, że zasoby, które powstały przed założeniem konta w Menedżerze firmy czyli strony, konta reklamowe czy piksele, nadal będą powiązane z Twoim prywatnym profilem. Chcąc uniknąć zamieszania – najlepiej przenieść wszystkie zasoby do Menedżera firmy.

Role w Menedżerze firmy

Administrator

Administrator ma dostęp do kontroli nad całym obszarem Menedżera firmy – może dodawać, usuwać osoby, zmieniać nazwę firmy lub nawet ją usunąć.

Pracownik

Pracownik ma dostęp do informacji o ustawieniach firmy, może otrzymywać zadania i je wykonywać, jednak nie może wprowadzać żadnych zmian w Menedżerze firmy.

See-which-assets-are-assigned-to-anyone

Uprawnienia w ramach stron i zasobów

Strony

Pracownik, który ma dostęp do strony może na niej publikować, kupować dla niej reklamy. Tak samo w przypadku kont i aplikacji na Instagramie.

Konta reklamowe

Konto reklamowe umożliwia firmie kupowanie reklam na powiązanych stronach lub aplikacjach. Konta reklamowe można udostępniać dowolnym firmom, aby mogły wyświetlać reklamy lub prowadzić analizy w imieniu Twojej firmy.

Zobacz również :  Eksperymenty marketingowe, które przyniosły efekt WOW! cz.4 – Cezary Lech, Sprawny Marketing

Grupy odbiorców

Udostępnienie grup odbiorców, które utworzyłeś na potrzeby reklam pozwala na usprawnienie przeprowadzania kampanii reklamowych.

Piksele

W każdym Menedżerze firmy można utworzyć do 5 pikseli, które następnie można udostępnić Menedżerowi firmy, która jest naszym partnerem. Jeżeli reklamami zarządza ktoś w Twoim imieniu, możesz przypisać tej osobie rolę partnera w zakresie piksela. W tym celu wybierz opcję Przypisz partnera i wprowadź identyfikator firmowy tej osoby.

Aplikacje

Prawa do danej aplikacji mogą być zgłoszone w Menedżerze firmy. Następnie można je udostępnić Menedżerowi firmy, która jest naszym partnerem i na przykład zarządza ustawieniami aplikacji. Za pomocą identyfikatora aplikacji Menedżera administrator jest w stanie zidentyfikować osoby, które pobierają daną aplikacji w ramach swojej organizacji. Oprócz tego, aplikację w Menedżerze firmy można powiązać z jednym lub kilkoma kontami reklamowymi.

facebook-funkcje-bloomboard

Konfigurowanie metod płatności

Chcąc tworzyć reklamy na Facebooku trzeba mieć skonfigurowane metody płatności. W tym celu należy wykonać poniższe kroki i przypisać metodę płatności podczas konfigurowania Menedżera firmy.

1. Wejdź w Ustawienia firmy, następnie Płatności – tam kliknij w Dodaj metodę płatności.

2. Sprawdź dostępność linii kredytowej w Menedżerze firmy. Można to zrobić kontaktując się z przedstawicielem Facebooka do spraw sprzedaży lub korzystając ze strony facebook.com/business/resources i klikając w zakładkę Rozliczenia i płatności.

3. W zakładce Role finansowe możesz określić poziom uprawnień. Wybierz w niej rolę Redaktora finansowego dla osoby lub osób, które powinny mieć dostęp do linii kredytowych lub faktur oraz rolę analityka finansowego dla osób, które mają mieć tylko podgląd do informacji.

a) w Menedżerze firmy przejdź do opcji Ludzie i wybierz osobę, której zamierzasz przydzielić odpowiednią rolę,

b) Wybierz ikonę edycji obok imienia i nazwiska danej osoby, w polu dialogowym roli finansowej dokonaj odpowiedniego wyboru.

4. Chcąc zaktualizować adresy e-mail, na które będą przychodziły faktury, przejdź do opcji Płatności, następnie Kredyt na koncie – znajduje się tam zakładka adresy e-mail do faktur.

5. Możesz udostępnić linię kredytową innym Menedżerom firmy, którzy powinni mieć do niej dostęp, na przykład agencji, z którą współpracujesz.

baner-duzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>