Bardzo często pisze się o tym i mówi się o tym jaki content należy umieszczać w mediach społecznościowych i słusznie. Jednak, warto mieć również świadomość tego czego nie należy umieszczać na swoim Facebooku.

Zdecydowaliśmy się na wyróżnienie podziału na prywatny profil i firmowy.

 

aplikacje mobilne,social media, content marketing

Prywatny

 

1. Adres domowy

Na pierwszy rzut oka – taka porada powinna wydać się oczywista. Umieszczanie adresu swojego zamieszkania na Facebooku nie brzmi jak najlepszy pomysł dla większości osób. Istnieje jednak pewna grupa ludzi, która chociażby z rozkojarzenia coś takiego zrobi.

Dlaczego jest to tak bardzo zła decyzja? Między innymi z tego względu, że wielu złodziei w ten sposób szuka prostych celów do kradzieży. Po co kusić los?

Poza tym, jest to narażanie się na różne głupie dowcipy ze strony internetowych trolli, które na przykład zamówią pod Twój adres umywalki warte 10 000 zł, z Twoimi danymi na fakturze (sytuacja autentyczna).

2. Wyjazd na wakacje

To robi już dużo większa ilość osób. Jeżeli nie masz dobrze skonfigurowanych ustawień prywatności, to lepiej o tym nie pisz. Z podobnych powodów jak w poprzednim przypadku. Jeżeli potencjalny złodziej otrzymuje informację, że nie będzie Cię w domu przez najbliższe 7 dni – to wie, że może spokojnie zabrać się za wyczyszczenie Twojego domu ze wszystkiego co ma jakąś większą wartość materialną.

3. Nie narzekaj na swojego szefa

Chcesz narzekać na swojego szefa? Narzekaj ile chcesz, ale nie udostępniaj tego typu statusów na swojej tablicy na Facebooku.

Oczywiście, czasem ktoś bywa naprawdę sfrustrowany i zdesperowany, rozumiemy to – ale czy dzielenie się tym na Facebooku to na pewno dobry pomysł?

4. Filmiki ze swoimi przyjaciółmi, które nagrałeś bez ich zgody

To już kwestia zwykłej ludzkiej przyzwoitości. Są tutaj dwa aspekty – po pierwsze, możesz narobić komuś wstydu, jeżeli jest to filmik z imprezy. Każdy ma prawo do swojej prywatności, której nie wolno naruszać i każdy ma prawo zachowywać się głupio na imprezach (oczywiście to też ma pewne granice).

Zobacz również :  Kim jesteś na facebooku? Czyli typy użytkowników social media

Pomijając jednak aspekt tego, że w danym momencie narobisz komuś wstydu publikując filmik nagrany bez zgody tej osoby. Dużo większym problemem jest to, że w Internecie wszystko ma naprawdę długą żywotność.

5. Zdjęcie karty kredytowej

Oczywiste prawda? Takich rzeczy nie wolno nigdzie wrzucać do Internetu, a jednak zdarzają się osoby, które w radosnym szale dzielenia się wszystkimi szczegółami z ich życia prywatnego pochwalą się swoją nową kartą kredytową.

6. Kwestie, które powinni poruszać Twoi znajomi, a nie Ty

Twój przyjaciel bierze ślub? Nie udostępniaj tej informacji, to on ma do tego święte prawo. Można sobie wyobrazić wiele innych treści tego typu.

7. Niestosowne zdjęcia

Jasne – masz prawo robić co chcesz, jesteś wolnym człowiekiem. Jednak, raczej nie powinieneś wrzucać roznegliżowanych zdjęć do Internetu. Zasada jest prosta – umieszczaj na Facebooku takie zdjęcia, które mógłbyś pokazać swojej babci i nie dostałaby od tego zawału serca.

8. Mało merytoryczne opinie na temat polityki

Nikt nie twierdzi, że nie możesz dzielić się swoimi opiniami na temat polityki w mediach społecznościowych. Nie oszukujmy się – robi tak wiele osób i nie ma w tym nic złego.
Problem zaczyna się gdy tego typu wpisy okraszone są brakiem rzetelnych informacji, agresywną postawą wobec innych ludzi i tak dalej.

9. Nie obrażaj swojej drugiej połówki

Kłócisz się ze swoją dziewczyną/narzeczoną/żoną/chłopakiem/narzeczonym/mężem? Okej, nie ma w tym nic złego, każdej parze czasami się to zdarza. Jednak, pamiętaj o tym, żeby nie przenosić kłótni do mediów społecznościowych. Wy się w końcu pogodzicie, a to co napiszecie zostanie – nawet jeżeli skasujesz dany wpis, to zostanie to w pamięci osób, które to przeczytały.

Gwarantujemy, że ani nikt nie chce tego czytać, ani wy nie będziecie się później czuli z tym dobrze.

Zobacz również :  Skróty klawiszowe w Social Media. Ponad 70 kombinacji przyspieszających pracę
10. Zdjęcia z miejsc o specyficznym znaczeniu

Przez specyficzne – mamy na myśli miejsca, w których wydarzyło się coś strasznego lub po prostu są święte dla wielu osób.

Oczywiście – są argumenty za i przeciw. Wiele osób mówiło, że zrobienie sobie zdjęcia w Auschwitz to pokazanie, że radość przetrwała Zagładę, że dobro zwyciężyło. Jednak, nawet jeżeli masz najlepsze argumenty, to nadal będzie to bardzo kontrowersyjny krok – dlatego my go odradzamy, a na pewno zachęcamy do głębszego przemyślenia.

11. Nieprawdziwe oskarżenia

Media społecznościowe to potężne narzędzie. Nie wykorzystuj go do złych celów – czyli na przykład stawiania bezpodstawnych zarzutów pod czyimś kątem. Możesz komuś zrujnować opinię, a na końcu totalnie stracić wiarygodność, kiedy już wszyscy zrozumieją, że nie miałeś racji.

12. Zdjęcia na których pijesz alkohol lub spożywasz narkotyki

Chcesz kiedyś dostać jakąś pracę? To nie powinieneś się tym chwalić. Jasne, zdajemy sobie sprawę, że kultura pracy w niektórych firmach jest różna i zarówno to pierwsze jak i drugie bywa niespecjalnie źle postrzegane, a nawet bywa normą, szczególnie w stolicy. Jednak nie powinieneś na to liczyć, a obnoszenie się z używkami nigdy nie jest w dobrym tonie.

13. Treść prywatnych rozmów

Prywatne rozmowy właśnie dlatego są prywatne, że nie są udostępniane publicznie. Dlatego nie masz prawa – prawie pod żadnym pozorem publikować prywatnych rozmów. Oczywiście, jeżeli druga osoba się zgodzi, a wymiana zdań była bardzo zabawna – czemu nie? Może to działać na zasadzie śmiesznego żartu sytuacyjnego, jednak tego typu sytuacje są wyjątkiem.

jednorekibandyta

Firmowy

 

14. Przekonania polityczne lub religijne

Prowadzisz sklep z koszulkami dla osób o określonych poglądach? Możesz pisać o swoich poglądach. Lubisz chodzić boso po dżungli i popijać Yerba Mate? Również możesz otwarcie pisać o swoich poglądach. Zajmujesz się kreowaniem wizerunku politycznego i chcesz mieć klientów z konkretnych partii politycznych? Pisz o swoich poglądach ile chcesz. Sprzedajesz dewocjonalia, figurki Buddy czy cokolwiek około tego?

Zobacz również :  27 wskazówek i inspiracji, by skutecznie działać w ramach Emoji Marketingu

Nie ma żadnego problemu – proszę bardzo, w taki przypadkach możesz pisać o swoich przekonaniach politycznych i religijnych. Jeżeli jednak zajmujesz się jakąkolwiek inną branżą, to pod żadnym pozorem tego nie rób, bo zwyczajnie stracisz klientów.

15. Nie proś o lajki

Trzeba przyznać, że istnieją tutaj dwie szkoły. Jedni uważają, że trzeba to robić, bo zwyczajnie działa, drudzy, że wręcz przeciwnie.

Wiemy za to na pewno, że jest to dla wielu osób męczące i sprawia, że osoby, które już polubiły Twój fanpage mogą się czuć niekomfortowo. Dlatego ze względu na te osoby, lepiej z tego zrezygnować.

16. Bezsensowne zdjęcia pracowników

Czy warto wrzucać zdjęcia, na których widać „zza sceny” jak to wszystko powstaje? Jasne, że tak. Warto pokazywać również pracowników z zwykłych sytuacjach w pracy, ale warto pamiętać o tym, żeby nie przesadzać.

17. Nawiązywanie do starych internetowych żartów

De facto możesz to robić – jeżeli masz świetne wyczucie Internetu jako takiego oraz swoich odbiorców – wtedy możesz pozwolić sobie na balansowanie po linie, jednak jest to bardzo trudne.

Musisz wiedzieć, w którym momencie odwołanie się do jakiegoś starego mema wzbudzi nostalgię, zamiast politowania.

Moment jest całkiem niezły, ponieważ obecnie najnowszym trendem wśród memów w Polsce jest to, aby nawiązywać do starych memów, rezygnując z dotychczasowego przekombinowania i prób wchodzenia na coraz wyższy intelektualny poziom.

Jednak, jeżeli nie jesteś mistrzem memów, to lepiej nie próbuj, bo zamiast zabawnie – wyjdzie przaśnie.

18. Próby zarobienia na tragedii

Zdarzało się to różnym markom w różny sposób – próby zarobienia na tragicznych wydarzeniach. Po prostu tego nie rób.

Szanujemy real time marketing, ale jeszcze bardziej szanujemy zwykłą ludzką przyzwoitość, która jest dużo ważniejsza niż nawet najlepsza strategia marketingowa.

fb-baner-ad

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>