Content marketing ewoluuje i zmienia się. Nic dziwnego, w końcu chyba nikt się nie spodziewał, że CM to ostateczna, najwyższa forma marketingu, w której już nic nigdy nie może się zmienić.

mikro-content-marketing-bloomboard

Ciekawym trendem, który warto omówić jest micro content marketing. Dzisiaj omówimy co to w ogóle jest i jak się za to zabrać.

Micro content, to krótkie, łatwo przyswajalne i konkretne treści, które rozwiązują pojedyncze problemy. Zwykle możemy się z nim spotkać na takich platformach jak Instagram, Twitter czy LinkedIn, ale nie wyklucza to również innych mediów społecznościowych.

whatismicro13

Dużą zaletą tego rodzaju treści jest to, że jej tworzenie zabiera stosunkowo mało czasu, podobnie jak jego konsumpcja, dlatego ma on duże szanse dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w czasach, w których trzeba naprawdę bardzo ostro walczyć o cierpliwość odbiorów.

Jakich zasad warto przestrzegać wdrażając strategię micro content marketingową?

1. Odpowiednie dobranie grupy docelowej

Ta porada jest uniwersalna jeżeli chodzi o marketing, jednak w tym kontekście jest ona wyjątkowo ważna, ponieważ MCM musi opierać się o rozwiązanie bardzo konkretnego problemu, w szybki sposób. Ważne, aby ten problem naprawdę silnie rezonował z grupą odbiorów. Pamiętaj, że to osoby, dla których tworzysz są najważniejsze.

2. Skup się na najważniejszy i najbardziej użytecznych informacjach

Dostarczając szybkich porad swoim odbiorcom, które codziennie będą rozwiązywały ich kolejne problemy, sprawi że wkrótce odwiedzanie Twojego bloga, fanpage czy gdziekolwiek indziej dostarczasz im tego rodzaju porad, stanie się dla nich rutyną.

Jeżeli planujesz wdrożyć strategię micro content marketingu, to pamiętaj, aby opierać się o bardzo dużą ilość contentu, publikowanego z bardzo dużą częstotliwością.

3. Pamiętaj o użytkownikach mobile

Telefony są idealne do przyswajania krótszych form, dlatego koniecznie musisz zadbać o optymalizację swojej strony pod kątem mobile.

Zobacz również :  Praca z czcionkami: 13 zasad typografii, które powinien znać każdy

DivisiblesGraphic-01

4. Skup się na obrazkach/infografikach

Twoje wpisy w ramach micro content marketingu powinny opierać się przede wszystkim o grafikę, tekst powinien być tylko uzupełnieniem. Najlepiej, żeby było to około 120 do 160 znaków ze spacją.

5. Zadbaj o to, aby udostępnienie było łatwe

Teoretycznie to banał, ale praktyka działania pokazuje, że naprawdę wiele osób o tym zapomina. Im łatwiej będzie udostępnić Twoje treści, tym więcej osób to zrobi, a tym samym osiągniesz większy zasięg.

6. Kuracja treści

W ramach micro content marketingu możesz wykorzystać swoje dłuższe treści, tworząc ich esencję. Napisałeś bardzo obszerny artykuł na jakiś temat? Zrób na jego podstawie infografikę i opublikuj ją jako krótka forma. To może ze sobą współgrać, krótkie treści mogą przekierowywać na długie, przez co będą się wzajemnie wspierały.

7. Call to action

Czyli wezwanie do akcji. Pamiętaj o tym, że celem marketingu jest zysk. Nie bój się umieszczać w ramach swoich treści wezwań do akcji, które będą się przekładały na konkretny zysk.

Taki przycisk powinien mniej lub bardziej bezpośrednio przekierowywać użytkowników na możliwość zakupu od Ciebie Twoich usług lub produktów.

baner_wide

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>