W naszych tekstach często udzielamy konkretne porady dotyczące tego w jaki sposób należy prowadzić działania w social media tak, aby były one skuteczne. Social media marketing to duża część naszego bloga.

7-zasad-social-media-bloombard

Dzisiaj dla odmiany wchodzimy na wyższy poziom ogólności i przedstawimy wam nomen omen ogólny zestaw zasad, którymi powinno się kierować w mediach społecznościowych.

1. Zasada słuchania

Przede wszystkim musisz słuchać. Dużo słuchać, dużo więcej słuchać niż mówić i pisać. Czytaj to co piszą Twoi potencjalni odbiorcy, zbadaj to o czym rozmawiają, co ich porusza i sprawia, że się emocjonują. W ten sposób dużo lepiej zrozumiesz jakiego rodzaju treści chcieliby otrzymywać, a Ty powinieneś publikować.

2. Zasada specjalizacji

Nie chcesz handlować wszystkim, nie chcesz przyjmować zasady „cała naprzód we wszystkich kierunkach na raz” – wiesz dlaczego nie chcesz? Bo to po prostu kompletnie nie działa.

Skup się na konkretnych grupach odbiorców oraz produktach, które będą odpowiadały na ich potrzeby. Jeżeli nie jesteś w stanie samodzielnie obsłużyć jakieś niszy, to znajdź sobie specjalistę do pomocy.

Załóżmy, że prowadzisz bloga żywieniowego, na początku wystarczy wiedza znaleziona w Internecie, własna wiedza, książki i ciekawe przepisy. Jednak w pewnym momencie możesz urosnąć do rangi autorytetu, wtedy lepiej mieć pod ręką dietetyka, który będzie odpowiadał na pytania Twoich odbiorców. Z dwóch ważnych przyczyn, po pierwsze ich zdrowie jest po części w Twoich rękach, po drugie rozwiązywanie problemów odbiorców, przekłada się na zaufanie, wdzięczność oraz rzecz jasna sprzedaż.

smp1

3. Zasada jakości

To co się najlepiej sprawdza w Internecie czy social media, to content o wysokiej jakości. Niestety, łatwo jest o tym napisać, a dużo trudniej wdrożyć to w życie. Dobrze wiesz, że praktycznie wszędzie znajdziesz tego rodzaju poradę, wiele osób nawet myśli, że im się udało ją wdrożyć w życie. Jednak praktyka pokazuje, że niekoniecznie tak jest.

Zobacz również :  Eksperymenty marketingowe, które przyniosły efekt WOW! cz.1- Bluerank

Dlatego o tym przypominamy, ale również podkreślamy czym jest wysoka jakość. Nie jest nią coś, co nie jest kompletnie beznadziejne, jest nią coś, co jest naprawdę bardzo dobre, co sprawia, że odbiorca po kontakcie z daną treścią jest naprawdę pod wrażeniem.

4. Zasada ilości

Zwykle mówi się, że do wyboru mamy albo jakość albo ilość. W przypadku mediów społecznościowych to nieprawda. Tutaj to się nie może wykluczać. Jeżeli chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych musisz stale podkreślać w nich swoją obecność, musisz regularnie publikować nowe treści. Jednocześnie, nie wolno Ci zapomnieć o jakości, ponieważ Internet już jest miejscem pełnym chłamu, dostarczenie trochę większej ilości badziewia nie sprawi, że ktoś Cię zauważy.

5. Zasada cierpliwości

Budowanie społeczności w mediach społecznościowych to nie jest zabawa na 2 dni, ani na miesiąc, tylko na co najmniej pół roku, a tak naprawdę na lata. Dlatego nie rezygnuj jeżeli na początku Twoje wpisy mają niskie zasięgi, słabe zaangażowanie i tak dalej. To normalne, że początek komunikacji w Social Media to krzyczenie w głuszy i wyłapywanie pojedynczych głosów, które to wysłuchują.

To trochę jakbyś chciał zbudować miasto po apokalipsie zombie. Na początku będzie cholernie trudno, będzie Ci wszystkiego brakowało i będziesz miał wrażenie, że to kompletnie nie ma sensu.

Jednak po pewnym czasie będziesz się cieszył z tego co osiągnąłeś, a ludzie będą do Ciebie walili drzwiami i oknami, żeby móc się nacieszyć tym co stworzyłeś.

rules-of-social-media-poster-1

6. Zasada interakcji

Wiesz jaki jest podstawowy cel mediów społecznościowych? Uwaga, uwaga, CZAS NA ODKRYCIE SZOKUJĄCEJ PRAWDY, jest nim komunikacja pomiędzy ludźmi.

Oznacza to, że interakcja z użytkownikami jest bardzo ważna, to ona pomoże Ci budować relacje z potencjalnymi klientami i sprawiać, że staną się nimi ze zwykłych odbiorców.

Zobacz również :  Czym jest automatyzacja marketingu? - Przewodnik po marketing automation
7. Zasada wdzięczności

Jeżeli chcesz żeby inni udostępniali treści, które publikujesz na swoim fanpage, nie bój się udostępniać contentu innych, w ten sposób będziesz mógł liczyć na ich wdzięczność oraz budować relacje.

Tak samo, pamiętaj, aby odwdzięczać się jeżeli ktoś udostępni Twój content, to chociażby za to podziękuj, czy daj jakiś swój produkt za darmo (szczególnie jeżeli jest to duży profil).

baner_Infect

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>