Docieranie do jak najszerszego grona odbiorców w mediach społecznościowych to podstawa sukcesu. To bardzo proste, jeżeli uda Ci się dotrzeć do dużej ilości osób – zdecydowanie zwiększy to prawdopodobieństwo, że któraś z tych osób stanie się Twoim klientem, a tym samym zwiększy Twoje dochody.

ALGORYTMY-SOCIAL-MEDIA-BLOOMBOARD

Media społecznościowe są jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na docieranie do szerokiego grona odbiorców. Dlatego dzisiaj przypatrzymy się temu w jaki sposób działają algorytmy na najpopularniejszych platformach społecznościowych, które determinują do jak szerokiego grona odbiorców dotrzemy za pomocą zasięgu organicznego (czyli darmowego).

 

Jak działają algorytmy popularnych platform Social Media? 

 

Facebook

Przede wszystkim warto wiedzieć, że Facebook nie wyświetla wpisów w newsfeedzie w sposób chronologiczny – w przeciwieństwie do Twittera, czy też samego Facebooka w przeszłości. Obecnie jest to dużo bardziej skomplikowane.

how-many-fans-see-your-facebook-posts1

Facebookowi bardzo zależy na tym, aby jego użytkownicy byli jak najbardziej zaangażowani. Dlatego jego algorytmy dostosowują to co wyświetla się w newsfeedzie poszczególnym użytkownikom, do ich preferencji.
Lubisz czytać teksty, ale nie lubisz wideo? Po pewnym czasie alogrytmy Facebooka to załapią i zacznie Ci się wyświetlać więcej tekstów. Lubisz obrazki? Będzie Ci się wyświetlało więcej obrazków, a może jednak wolisz wideo? Będzie Ci się wyświetlało więcej wideo.

Skąd Facebook wie, co wolisz? W bardzo prosty sposób, sprawdza jak reagujesz na poszczególne typy contentu – czy komentujesz je, lajkujesz, udostępniasz, no i oczywiście czy np. w ogóle oglądasz filmiki na Facebooku, obrazki czy też czytasz teksty.

Oprócz tego, osoby i fanpage, z którymi częściej wchodzisz w interakcję, również będą pojawiały się częściej w Twoim newsfeedzie. Z punktu widzenia Facebook, oznacza to, że im więcej masz relacji i wzajemnego zaangażowania z daną osobą lub fanpage – tym częściej będzie Ci się wyświetlać w Twoim newsfeed.
Poza tym, dosyć spore przełożenie ma również ilość lajków, szerów i komentarzy pod danym postem.

Zobacz również :  Wywiad - Magdalena Daniłoś, uzależniona od YouTube

Generalnie działa to na prostej zasadzie – im więcej tym lepiej, oprócz tego, spore znaczenie ma to, kiedy dany wpis został opublikowany. Wielu ekspertów mówi o tym, że organiczna żywotność wpisu na Facebook wynosi około 2-3 godziny.

Algorytmy Facebooka są cały czas aktualizowane i zmieniają się zarówno od strony technicznej, jak i cały czas wpływają na to co wyświetla się w naszym newsfeed, w zależności od naszych zachowań w ramach tego portalu.

Facebook-Newsfeed-Algorithm-Edgerank

Co można zrobić, żeby nasze posty wyświetlały się jak największej ilości osób?
W gruncie rzeczy, przynajmniej w teorii jest to całkiem proste. Musisz udostępniać content, który dostaje dużo lajków, komentarzy i szerów.

Oprócz tego, duży wpływ ma również to ile osób kliknie w danym wpisie lub link, który w nim umieścimy, im więcej tym lepiej.

Ważne jest również stosowanie konsekwentnej strategii publikowania contentu, który będzie interesował Twoich odbiorców.

Te wszystkie, wymienione przed chwilą czynniki sprawią, że prawdopodobieństwo tego, aby Twoje posty osiągnęły jak najwyższy zasięg organiczny – rośnie.

Ach! No i oczywiście, warto prosić swoich fanów, aby manualnie zaznaczali wyświetlanie Twoich postów jako priorytet.

YouTube

Pierwsze na co zwraca uwagę YouTube to tytuł filmiku, opis, tagi i thumbnail. Innymi słowy powinieneś wybrać taki tytuł, opis i tagi, które odnoszą się do tego, czego szukają użytkownicy YouTube. Oczywiście, oprócz tego – tytuł powinien również zachęcać do obejrzenia filmiku.

Warto cały czas pamiętać o jednym bardzo ważnym fakcie. Cała strategia YouTube opiera się o to, aby filmiki zamieszczone na tym portalu oglądało jak najwięcej osób, aby YouTube mógł wyświetlać jeszcze więcej reklam, a więc i zarabiać jeszcze więcej pieniędzy.

Dlatego dla YouTube bardzo ważna jest jakość zamieszczanych filmików. Bardzo proste – jeżeli content na tym portalu ma wysoką jakość, więcej osób chce z niego korzystać.
Co wyróżnia filmik o wysokiej jakości?

Zobacz również :  Monitoring social media - jak stosować, jakie niesie korzyści + narzędzia

Według ludzkich kategorii, wysoka jakość obrazu, ciekawa treść i tak dalej. Niestety YouTube ocenia to w dużej mierze przez pryzmat kliknięć w dany filmik. Oznacza to, że jeżeli uda Ci się sprawić, że Twój filmik będzie miał dużo wyświetleń to… będzie miał ich jeszcze więcej.

Na szczęście kliknięcia to nie jedyne czym kieruje się YouTube, oprócz tego bardzo ważne jest to, jak dużo osób obejrzało prawie cały filmik. Im większa jest to grupa, tym większa jest jakość filmiku.

Warto mieć na uwadze, że ilość czynników, które wyznaczają jakość filmików będzie w przyszłości rosła, ponieważ stanowi to priorytet dla tego portalu, a więc jeżeli planujesz promować się na tym portalu, to z całą pewnością musisz dbać o jakość, jeżeli chcesz żyć w zgodzie z algorytmami tego portalu.

youtube-video-seo-ranking-factors-infographic

Instagram

Jak działają algorytmy Instagrama? W gruncie rzeczy, to całkiem proste. Tak jak w większości mediów społecznościowych, bardzo ważne jest zaangażowanie – im więcej lajków i komentarzy, tym lepiej. Oprócz tego, spore znaczenie mają relacje z innymi użytkownikami Instagrama, to znaczy konta, z którymi regularnie wchodzimy w interakcję, oprócz tego, znacznie ma również to kiedy dany post został opublikowany, czas jaki spędzają odbiorcy na przeglądaniu Twoich postów oraz użytkownicy, którzy wyszukujesz.

instagram-algorithm-factors

Każdy z tych czynników będzie wpływał na to, jak dużej ilości osób będą wyświetlały się Twoje wpisy w ramach IG. No dobrze – czynniki, które wpływają na wyświetlanie Twoich postów oraz tego co jest wyświetlane Tobie już znasz, ale w takim razie, co robić aby mieć najlepsze wyniki?

Przede wszystkim stawiaj na wysoką jakość publikowanego przez siebie contentu. Musisz publikować zdjęcia, które są jakościowe, ale nie tylko w kontekście wysokiej rozdzielczości. Oprócz tego, muszą być też po prostu oryginalne i ciekawe. Nudne zdjęcia, powielane przez wszystkich, zwyczajnie się nie sprawdzają.

Zobacz również :  Jak skutecznie promować swój biznes e-commerce

Nie bój się odważnie używać filtrów. Statystyki IG wykazują, że zdjęcia z filtrami mają średnio 21% lajków oraz 45% więcej komentarzy. Najlepiej sprawdzają się filtry, które „ocieplają” zdjęcia.

Angażuj swoich odbiorców, ważne abyś odpowiadał na ich komentarze. W gruncie rzeczy niezłą strategią jest również komentowanie wpisów swoich followersów od czasu do czasu, ociepla to relacje z nimi.

Warto pamiętać o hashtagach, na początek po prostu używaj słów, które są powiązane z Twoją branżą.
Obserwuj inne profile, analizuj co działa, dlaczego dany content ma więcej interakcji niż Twój? Staraj się zrozumieć dlaczego tak się dzieje.

Twitter

Algorytm Twittera w dużej mierze nadal wyświetla nam content chronologicznie, jednak tak jak inne media społecznościowe – poszedł z duchem czasu i stara się nam wyświetlać te informacje, które będą dla nas potencjalnie najbardziej interesujące.

Oczywiście zaangażowanie pod danym Twittem ma ogromne znaczenie, im więcej lajków, udostępnień i komentarzy, tym większa popularność danego Tweeta.

Oprócz tego spore znaczenie ma lokalizacja (względem tego, komu się wyświetli dany Tweet) oraz medium, którego używasz – wideo, obrazki czy tekst. W zależności od preferencji odbiorców, dany rodzaj contentu będzie się wyświetlał rzadziej lub częściej.

Co ciekawe, w przypadku Twittera można się przestawić ręcznie na tradycyjny model działania, czyli chronologicze wyświetlanie nowych wpisów, co jest wyjątkiem spośród innych platform społecznościowych.

przeprowadź-revolucje

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>