Powiedzmy sobie to wprost – wideo to najbardziej angażujący rodzaj contentu, który możemy udostępnić naszym odbiorcom. Oznacza to, że jeżeli chcemy pozyskać leady, to wykorzystanie w tym celu YouTube, jako najpopularniejszego portalu z różnego rodzaju filmikami – będzie dobrym pomysłem. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że generowania leadów na Youtube wiąże się z pewnymi wyzwaniami.

Jak to zrobić?

jak-zwiekszyc-zasieg-konta-youtube.bloomboard

Youtube jako narzędzie generowania leadów – wskazówki

 

1. Zoptymalizuj swój kanał pod kątem SEO

Opis kanału powinien zawierać opis, w którym znajdują się popularne frazy kluczowe z zakresu Twojej działalności. Każda sekcja Twojego profilu to szansa na to, aby dodać kolejne słowa kluczowe. Oczywiście należy pamiętać o tym, że priorytetem jest jakość opisów, jednak nie wolno zapomnieć o pozycjonowaniu.

Pamiętaj również o tym, że do opisu swojego kanału możesz dodać linki. Będzie to świetna okazja do tego, aby przepuścić ruch ze swojego kanału na YouTube na landing page swoich usług lub produktów. To na pewno wpłynie na generowania leadów.

youtube-bloomboard

2. Stawiaj na jakość filmików

Najważniejszym elementem YouTube są filmiki o dobrej jakości – ciekawie przygotowane, dobrze nagrane, takie które przyciągną odpowiednich odbiorców. Posiadanie dobrego contentu to bardzo mocny argument dla potencjalnych klientów za tym, aby w ogóle pojawić się na Twoim kanale i dowiedzieć się o Tobie więcej.

Dobrej jakości content w dużej mierze broni się sam. Dlatego to właśnie od niego powinieneś zacząć. Rzecz jasna, dobrym pomysłem będzie wydać również pewną ilość budżetu na reklamowanie tego contentu.

3. Zachęcaj do komentowania i subskrybowania

To jedna z podstawowych porad, ale należy o tym pamiętać i zachęcać swoich odbiorców do angażowania się. Im bardziej zaangażowana jest Twoja społeczność, tym szybciej będzie promował się Twój kanał na portalu YouTube.

Zobacz również :  31 sposobów na zwiększenie społeczności w social media

Poza tym, zaangażowana społeczność, często przekłada się na kupowanie produktów. Dlatego z całą pewnością warto zadbać o to, aby takowa się pojawiła.

giphy

4. Pamiętaj o tym, żeby dodać Call-to-action

Dodanie przycisku call-to-action przy Twoim filmiku to bardzo ważny element, który zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca stanie się leadem i wykona taką akcję, której Ty byś pożądał.

Brak przycisku CTA to spory błąd, którego absolutnie należy unikać. Wszelkie obserwacje wykazują jednoznacznie, że jego użycie w znacznym stopniu zwiększa poziom konwersji.

5. Zadbaj o jakość dźwięku

Zwykle większość osób skupia się na obrazie. Nie należy jednak zapomnieć również o dźwięku. Jest on bardzo ważny, z punktu widzenia odbiorcy.

Załóżmy, że planujesz promować za pomocą filmiku jakieś swoje wydarzenie i chcesz o nim coś opowiedzieć. Co z tego, że wszystko będzie wyglądało świetnie, jeżeli to co mówisz będzie trudne do usłyszenia?

Zwróć również uwagę na to, w jaki sposób mówisz, czy jest to zrozumiałe, czy mówisz wyraźnie i tak dalej.

YouTube-Stats-2017

6. Pomyśl o dobrym nagłówku

Dobry nagłówek to niezwykle ważny element. W dużej mierze to właśnie on będzie determinował decyzję odbiorców o tym, czy kliknąć w Twój filmik, czy pójść gdzieś dalej i poszukać czegoś kompletnie innego.

Oczywiście nagłówek, powinien mieć powiązanie z treścią Twojego filmiku, ale jednocześnie musi on również przykuwać uwagę odbiorcy.

7. Dodaj linki do social media

To również całkiem ważny aspekt. Załóżmy, że Twój filmik okaże się być strzałem w dziesiątkę i nagle obejrzy go w krótkim czasie np. pół miliona odbiorców. Nie jest to bardzo prawdopodobne, ale istnieje takie prawdopodobieństwo.

W takim przypadku, jeżeli nie podasz linków do innych kanałów komunikacji, nie będziesz w stanie użyć tego ruchu, do tego aby wzmocnić swoje inne kanały komunikacji. Umieszczenie takich linków na to pomoże. W przyszłości przełoży się to na generowanie leadów, dlatego warto zwrócić na to uwagę.

Zobacz również :  Jak zostać Twitter Maestro?

przeprowadź-revolucje

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>