Sytuacja z GIF-ami jest osobliwa. Z jednej strony są one echem przeszłości, ponieważ ich technologia pochodzi jeszcze z lat ’80 – w pewnym sensie, GIF-y czyli krótkie animacje będące czymś pomiędzy video a po prostu zwykłą grafiką, zdążyły już przeżyć swój okres świetności, zdążyły już odejść w zapomnienie tylko po to, aby teraz w 2017 roku stać się nowością i nowym trendem, o którym mówi się w świecie marketingu na nomen omen całym świecie.

gify-w-marketingu-bloomboard

Dlaczego tak jest?

Stawiamy, że w dużej mierze wynika to faktu, że zwizualizowane informacje nasz umysł jest w stanie przetworzyć około 60 000 razy szybciej. W czasach gigantycznego natłoku informacji, gigantycznej konkurencji w marketingu internetowym – GIF-y- mają swoją szansę na to, aby znowu zabłysnąć, ponieważ dają możliwość dotarcia do odbiorców, jakiej nie daje teksty. GIF-y to szybka i przystępna informacja. Dlatego można z całą pewnością stwierdzić, że eksplozja popularności GIF-ów, której obecnie jesteśmy świadkiem to nie przypadek i z cała pewnością będzie trwała przez jakiś czas. Z całą pewnością, warto zwrócić uwagę na ten trend i wykorzystać go w swoich celach.

Z tego powodu, wychodząc wam naprzeciw (a lubimy to robić), przygotowaliśmy dla was poradnik, który pomoże wam odpowiednio użyć GIF-ów, znaleźć fajne GIF-y oraz polecimy najlepsze narzędzia do nich. Miłej lektury.

przeprowadź-revolucje

Jak umiejętnie wykorzystać GIFy?

a

1. Gdzie najczęściej wykorzystuje się GIF-y?

Przede wszystkim na Tumblrze. Jeżeli prowadzisz marketing na tej specyficznej platformie, to na pewno się tam dobrze sprawdzą. Jednak z racji, że Tumblr nie jest specjalnie popularną platformą społecznościową w Polsce pod kątem promowania marki, możesz traktować tę stronę raczej jako gigantyczną kopalnię GIF-ów, które będziesz mógł wykorzystać w innych miejscach.

Ostrzegamy, że klimat Tumblra jest dosyć specyficzny. Oprócz masy ciekawych informacji, pięknych zdjęć i fajnych GIF-ów, nigdy nie wiesz kiedy natkniesz się na tej stronie na porno. Potrafi ono pojawić się na niej w najmniej spodziewanym momencie. Jakby co – ostrzegaliśmy.

Zobacz również :  Social media: 100 rodzajów treści do opublikowania na Twoim fanpage'u

Natomiast jeżeli chodzi o bardziej praktyczny aspekt – GIF-y często wykorzystuje się na Messengerze. Oznacza to, że jeżeli zamierzasz używać tej aplikacji do prowadzenia działań marketingowych (o tym jak to robić pisaliśmy względnie niedawno) to GIF-y będą strzałem w dziesiątkę.

giphy

Zastanów się przez chwilę. Jaki fanpage zwróci na siebie większą uwagę odbiorców. Taki, który odpisze nudną, schematyczną, generyczną wiadomość o tym, że jest bardzo wdzięczny za polajkowanie, bardzo Cię lubi, a najlepiej to, żebyś od razu kupił produkt, czy taka, która odpowie w zabawny sposób, a do tego dorzuci fajnego GIF-a? Szczególnie, jeżeli targetujesz do osób poniżej 40, to odpowiedź jest oczywista, chociaż osoby w wieku średnim i starsze, też potrafią pod tym względem zaskoczyć, ponieważ Polacy na masową skalę z roku na rok coraz bardziej uczą się i coraz lepiej czują Internet.

Oprócz tego GIF-y można spotkać na Tinderze, Twitterze, Instagramie, Pintereście, Google Plus, LinkedIn czy innych platformach społecznościowych.

2. Jak wykorzystywać GIF-y?

Chociażby w kampanii mailingowej. Najlepszym przykładem będzie firma Dell. Zastosowanie GIF-ów dało jej świetne wyniki.

  • Ilość otwartych maili wzrosła o 6%. Nic imponującego nie? No, ale to dopiero początek.
  • Ilość kliknięć w link zwiększyła się o 42%. To już konkretny wzrost prawda?
  • No to teraz najważniejsze. Stopa konwersji wzrosła o 103%, natomiast dochody z mailingu wzrosły o 106%

1

Warto zwrócić, że znaczący zysk odnotowujemy tam, gdzie GIF-y miały znaczący wpływ na reakcje odbiorców. Oznacza to, że z całą pewnością nie można ich lekceważyć.

Oczywiście to nie wszystko, przed chwilą wspomnieliśmy o Facebookowym Messengerze w komunikacji z klientami. GIF-y sprawdzą się również w pozostałych wymienionych przez nas platformach.

3. Narzędzia do tworzenia GIF-ów

Jeżeli chcesz stworzyć własne GIF-y to podajemy poniżej listę narzędzi do ich tworzenia. Nie jest to szczególnie trudne i skomplikowane. Na pewno warto się pobawić.

  • GIFBoom (darmowa aplikacja na iOS/Androida)
  • Cinemagram (darmowa aplikacja na iOS/Androida)
  • Img Flip (darmowa aplikacja webowa)
  • GIF maker  (darmowa aplikacja webowa)
  • Make a GIF  (darmowa aplikacja webowa)
  • GIF Brewery (płatna aplikacja na Mac)
Zobacz również :  Video marketing: 22 błędy, których nie powinieneś powielać

 

4. Wykorzystuj GIF-y do prezentowania produktów

Dobre grafiki sprawdzają się nieźle. Jednak dopiero GIF-y dają efekt wow. W tym kontekście, GIF-y możesz wykorzystać wszędzie i w kontekście praktycznie prawie każdej grupy docelowej, ponieważ po prostu sprawią one, ze Twoja prezentacja produktów będzie lepsza i ciekawsza.

giphy (1)

5. Dopraw swoją stronę internetową

GIF-y używa się również do tego, aby sprawić, żeby strona internetowa nie była taka nudna, jak te wszystkie, na które wchodzisz, wychodzisz i idziesz przejrzeć kolejną. Tutaj znowu – zwykle sprawdzą się one szczególnie do tego, aby przekonać do siebie raczej młodszą część odbiorców.

6.Gdzie szukać GIF-ów?

Wspomnieliśmy już wcześniej o Tumblrze. Oczywiście ta jedna strona nie wykorzystuje całego tematu.
Oprócz Tumblra, warto przejrzeć takie strony jak:

  • Buffer Mood Board – będzie to miejsce gdzie znajdziesz wiele użytkowych i bezpiecznych GIF-ów o raczej zachowawczych i mniej efektywnych, ale całkiem przydatnych w wielu okazjach.
  • Giphy – ogromna kopalnia GIF-ów i możliwości ich doboru. Wejdź, poszukaj i znajdź coś dla siebie.
  • Google Image Search – hej, no chyba każdy zna Google nie?
  • Imgur – prawdziwy gigant, można tu znaleźć ogromną ilość różnego rodzaju contentu. Z tej strony wzięła się prawdziwa masa virali.

 

7. Pokaż charakter marki

GIF-y świetnie sprawdzają się do tego, żeby pokazać charakter marki. Nie chcesz po prostu sprzedawać ubrań, ale chcesz sprzedawać ubrania dla konkretnej grupy odbiorców? Za pomocą GIF-ów będziesz w stanie pokazać, że to właśnie do niej się odwołujesz, możesz ich poruszyć, roześmiać, czy po prostu pokazać, że masz jaja.

giphy (2)

8. Pamiętaj, żeby nie być „too cool”

Jeżeli nie jesteś bardzo autentyczny dla swoich odbiorców, to nie próbuj być zbyt fajny. Jeżeli przegniesz, to wyjdziesz na „zabawnego marketera”. Wierz lub nie, ale bycie „zabawnym marketerem” z „humorkiem ;-)” to nie jest coś co internauci lubią.

Zobacz również :  Wtyczki do przeglądarek: 29 aplikacji, które ułatwią życie każdego marketera

Oczywiście trzeba wszystko wyważyć. Samemu najlepiej znasz swoich odbiorców, więc dostosuj się do tego co oczekują. Jednocześnie, nie bój się od czasu do czasu zaryzykować. Byle by nie w stylu Żytniej.

baner_Infect

 

1 komentarz

  • Agata 22 sierpnia 2017

    Pamiętam czasy świetności gifów – bardzo kolorowych, świecących, błyszczących i trochę kiczowatych;) Dobrze, że powróciły w zdecydowanie przyjemniejszej dla oka formie i stały się też bardziej użyteczne. Dawniej służyły wyrażeniu emocji lub miały funkcję estetyczną, obecnie są jedną z najbardziej angażujących i udostępnianych form contentu w social media. Ciekawi mnie co jeszcze z dawnych wynalazków internetu powróci i zadziała ze zdwojoną siłą 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>