Podczas wypuszczania nowej aplikacji mobilnej na rynek bardzo ważna jest szybka i skuteczna promocja. Z prostego powodu – aplikacje mobilne wszelkiego rodzaju mają tendencje do szybkiego dezaktualizowania się, wprowadzania zmian, dodawania dodatkowych funkcji. Dlatego, by zachować spójność komunikacji należy zrobić to szybko i efektywnie.

aplikacje mobilne bloomboard

 

Sposobów na promocję jest oczywiście mnóstwo. Przedstawiamy 23 propozycje, które według nas wyglądają najsensowniej oraz nie wiążą się koniecznie z posiadaniem dużego budżetu na promocję.

Aplikacje mobilne – jak wypromować? 

 

1. Product Hunt

Zacznijmy od bardzo ciekawej rzeczy, jaką jest portal Product Hunt. W świecie ludzi zajmujących się zawodowo aplikacjami jest to bardzo popularny portal, który może pomóc w bardzo krótkim czasie wypromować aplikację.
Temat zdecydowanie przekracza możliwości tego artykułu – dlatego opisaliśmy go już wcześniej TUTAJ.

product-hunt-infografika-bloomboardgroup

2. Influencerzy

W dzisiejszych czasach influencerów wykorzystujemy do promocji wszystkiego, od atrakcji turystycznych, po produkty spożywcze. Nie inaczej sprawa ma się, jeśli chodzi o wypromowanie aplikacji mobilnych. W tym przypadku należy jednak dobrze przemyśleć dobór influencerów. Muszą to być osoby cieszące się autorytetem nie tylko, jeśli chodzi o dziedzinę, której dotyczy dana aplikacja, lecz warto by posiadały także choć minimalną wiedzę z dziedziny techniki, nowych technologii. Dzięki temu zyskamy większą wiarygodność i przekonamy nawet największych łowców nowinek technologicznych.

3. Blog

Aplikacje mobilne można także promować za pomocą bloga. Tu należy rozpatrzyć 2 przypadki:

  • gdy posiadamy już bloga, zajmujemy się dłuższy czas daną dziedzina, a teraz wzbogacamy naszą ofertę o aplikację mobilną
  • gdy „startujemy od zera” i będziemy budować bloga wokoło aplikacji mobilnej

 

Dużo łatwiejszy jest przypadek drugi. W tej sytuacji mamy do czynienia z klasycznym content marketingiem. Budujemy strategię w oparciu o rzeczy związane z aplikacją, pokazujemy jej możliwości wykorzystania, rozszerzamy funkcjonalność aplikacji dzięki dodawaniu dodatkowych wartości na blogu.

W przypadku pierwszym sprawa jest trudniejsza. Dużo łatwiej zrazić swoich czytelników nagle zmieniając tematykę, nachalnie promując swoje aplikacje mobilne. Należy zachować szczególną ostrożność. Jednak, bez przesady, mały baner, czy delikatne wspomnienie o aplikacji w artykule nie powinno nikogo odstraszyć.

4. Social media

Cóż, chyba każdy wie, że bez mediów społecznościowych ani rusz. Nie inaczej sytuacja wygląda, gdy chodzi o aplikacje mobilne. W zależności od rodzaju aplikacji możemy zdecydować się na jedną, wybraną platformę, bądź komunikować aplikację na wszystkich możliwych fanpage’ach.

Należy pamiętać, żeby dostosować sposób komunikacji do platformy. Na Instagramie świetnie sprawdzą się wszelakie screenshoty, wideo promocyjne, lecz już np. Facebook wymaga głębszego wejścia w interakcje z użytkownikami, zachęcenia do dyskusji, poproszenie społeczność o konsultacje itp.

Zobacz również :  Jak właściwie wykorzystywać # hashtagi?

Na naszym blogu znajdziecie cały wybór tekstów jak działać na każdej z platform więc nie będziemy się szczególnie rozpisywać w tym miejscu.

App-Promotion

5. Email marketing

Dołączenie informacji o aplikacji mobilnej do Twojego newslettera to jeden z łatwiejszych sposobów zbudowania zainteresowania wokół niej. Zwłaszcza, gdy zazwyczaj nie stosujesz reklam w swoich wiadomościach.

6. Film demonstarcyjny

Aplikacje mobilne to często złożony temat. Nie wszystkie są intuicyjne, niektóre służą wąskiej grupie specjalistów i zapewniają wiele skomplikowanych funkcji. Co zrobić w takim przypadku? Wideo demonstracyjne!

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że krótkie, ciekawie zrobione wideo, demonstrujące na czym polega aplikacja może być motorem napędowym jej promocji. Odpowiednie podkreślenie wartości jaką daje aplikacja to w tej sytuacji najważniejsza sprawa. Nie warto mówić o tym jak działa aplikacja, ile lat trwała jej produkcja, ile naukowców ją konstruowało. Tego wszystkiego użytkownik dowie się później. Najważniejsze to przedstawić „DLACZEGO” jest użyteczna.

7. Alternatywne sklepy z aplikacjami

Warto rozważyć wprowadzenie aplikacji do alternatywnych App Store’ów. Dlaczego? Z prostego powodu. Dużo łatwiej znaleźć się w nich w kategorii „najpopularniejsze aplikacje mobilne” ponieważ konkurencja jest dużo mniejsza niż np. w sklepie Google. Zazwyczaj płatna promocja na tego typu sklepach jest też dużo tańsza niż w pozostałych.

8. Nagrody

Zgłoś się do różnego rodzaju nagród wskazujących najlepsze aplikacje mobilne. Po pierwsze – wszyscy interesujący się daną nagrodą dowiedzą się o twojej aplikcaji. Po drugie – nawet jeśli nie wygrasz, to „kandydat do nagrody na najlepszą aplikację mobilną roku” brzmi dużo lepiej niż po prostu „aplikacja mobilna” 😉

9. Odpowiednie słowa kluczowe

Bardzo ważna rzecz. Pamiętaj by zoptymalizować aplikację i opisy w sklepach tak by słowa kluczowe były jak najlepiej dobrane. Musisz wiedzieć, że większość ludzi nie będzie szukać twojej aplikacji po jej nazwie (chyba, że osiągnie naprawdę dużo popularność), a po jej funkcjonalnościach. Dobierz słowa kluczowe tak by jak najlepiej je opisywały.


 

baner mobile apps

Nie masz pomysłu na aplikację biznesową ? Szukasz partnera ?
Napisz do nas biuro@bloomboard.co  

 

10. Grupy na Facebooku

Dołącz do różnego typu grup na Facebooku. Mogą to być grupy osób, których zainteresowania są tożsame z dziedziną, której tyczy aplikacją. Ale mogą być to też grupy przedsiębiorców czy programistów, którzy mogą zainteresować się twoją aplikacją z innej strony – finansowej bądź technicznej. Odpowiednie zainteresowanie społeczności swoją aplikacją może przynieść nadspodziewanie duże korzyści. Dobrym pomysłem jest danie czegoś dodatkowego użytkownikom grupy, coś czego nie dostają inni użytkownicy aplikacji.

11. Przyciągająca oko ikona

Tego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. Dobra ikona to BARDZO ważna rzecz. To ona często jest tym, z czym potencjalny klient ma styczność jako pierwsze. Musi być wyraźna, musi być czytelna, musi być łatwo rozpoznawalna.

Zobacz również :  Instagram Takeover - kiedy, jak, gdzie i dlaczego? 13 kroków do sukcesu

W tym przypadku nie należy kombinować nic „na szybko”. Doradzamy współpracę ze specjalistami w dziedzinie grafiki oraz przeprowadzenie testów różnych wersji ikony, sprawdzenie, która budzi najlepsze reakcje.

apps.jpg.pagespeed.ce_.A31BaqxlO8

12. Dobrej jakości screenshoty

Pamiętaj, że jeśli chodzi o aplikacje mobilne, bardzo ważne jest by Twoje zrzuty ekranu były jak najlepszej jakości i tyczyły się najważniejszych kwestii poruszanych przez aplikacje.

Potencjalny użytkownik często właśnie przy ich pomocy oceni czy warto pobrać daną aplikację czy nie. Warto pomyśleć o odpowiednim podkreśleniu cech, które wyróżniają twoją aplikację spośród innych.

13. Landing page

Jeśli mowa o promowaniu aplikacji mobilnej warto pomyśleć o landing page’u. Nie musi to być nic specjalnego. Najważniejsze by osoba, która tam trafi została szybko przekierowana do App Store’a. Warto umieścić tam także kod QR ułatwiający pobranie aplikacji.

Dobrym ruchem jest także zamieszczenie tzw. „social sharing buttons” by budować dodatkowy zasięg praktycznie zerowym kosztem.

mobile-promo-site-1024x709

14. Pop-up na stronie

Na swojej stronie internetowej umieść pop-up, który będzie informował o aplikacji oraz przekierowywał do App Store’a, z którego będzie można ją pobrać. Pewnie nie będzie to koło zamachowe Twojej kampanii promocyjnej, ale na pewno nie zaszkodzi 😉  A koszty są praktycznie zerowe.

15. Recenzje

Postaraj się o jak najwięcej recenzji twojej aplikacji. Zainteresuj nią blogerów, portale tematyczne. Skorzystaj z opinii użytkowników. Siła polecenia jest niezwykle mocna, bardzo wielu ludzi podejmuje decyzje w oparciu o opinie innych ludzi.

Dobrym pomysłem jest np. wprowadzenie kliku dni darmowego korzystania z aplikacji w zamian opublikowanie recenzji. W ten sposób w krótkim czasie możesz zbudować dużą bazę osób, które polecą Twój produkt.

1529-android

16. Prasa

Rozesłanie informacji o nowym produkcie do branżowych czasopism, gazet i magazynów nie kosztuje dużo czasu, ani pieniędzy, a może przynieść bardzo pozytywny skutek. Wbrew wielu opiniom, wciąż duża liczba osób czyta magazyny i gazety oraz uważa je za dużo bardziej wiarygodne od mediów elektronicznych.

17. Ładna strona mobilna

Kolejną ważną rzeczą jest posiadanie mobilnej wersji strony internetowej. Po natrafieniu na informację o twojej aplikacji, potencjalny użytkownik często kieruje się na twoją stronę www by dowiedzieć się czegoś więcej. Dlatego niezwykle ważne jest by była  ona dobrej jakości, dostosowana do wymogów formatu mobile, w pełni responsywna.

Umieść na swojej stronie wyraźny odnośnik do pobrania aplikacji, tak by możliwie jak najbardziej ułatwić jej ściągnięcie.

Zobacz również :  Wywiad - Katarzyna Dworzyńska, PR Calling
18. Link do aplikacji w sygnaturze

Prosta sprawa – w sygnaturze dodawanej do każdego maila umieść krótką informację o aplikacji oraz link do jej pobrania. W ten sposób każdy z kim korespondujesz drogą elektroniczną dowie się o Twoim nowym produkcie.

19. Kod QR

Kod QR pomaga w prosty sposób przenieść się do sklepu z aplikacją, skąd będziemy mogli ją pobrać. Warto pomyśleć o postawieniu banerów w Twoim sklepie/miejscu pracy tak by każdy kto tam wejdzie mógł w prosty sposób dowiedzieć się wszystkiego o twojej aplikacji.

Aplikacje mobilne przy pomocy kodu QR można promować także za pomocą…wizytówki! Dodanie kodu do twojej wizytówki pozwoli ci dużo łatwiej zainteresować każdą nowopoznaną osobę Twoją aplikacją.

soul

20. Aktywne komentowanie

Wykorzystaj narzędzia monitoringu internetu i włącz się do dyskusji! Jeśli ktoś szuka rozwiązania problemu dojechania na dane miejsce, a twoja aplikacja zajmuje się nawigacją to odpowiedz mu na zadane pytanie. Włącz się do dyskusji na forach, portalach społecznościowych, blogach, w komentarzach pod artykułami.

Dobrym pomysłem jest także zbudowanie pewnego rodzaju bazy pytań i odpowiedzi związanych z twoją aplikacją w ramach portalu Quora. Odpowiednie komentowanie i przedstawienie zalet swojego produktu na tym portalu może przynieść dobre rezultaty.

21. Konkurs

Dobrym pomysłem na promocję jest także urządzenie konkursu. Może mieć on różne postaci: popularnego konkursu w ramach social media, konkursu wewnątrz aplikacji i wiele innych. Nie ma gotowej recepty – ważne by Twój konkurs oferował wymierną wartość dla uczestników oraz zawierał elementy, które zmuszą uczestników do dzielenia się informacją o istnieniu Twojej aplikacji 🙂

22. Teaser

Przed właściwą promocją aplikacji dobrze jest wypuścić tzw. teaser. Może mieć on formę wideo, może mieć formę postów  mediach społecznościowych. Ważne by zawierał element tajemniczości i obietnicę ciekawego rozwiązania zagadki. Należy jednak uważać i nie przygotowywać odbiorców na nie wiadomo co. Jeśli zbytnio podkręcisz atmosferę, a później Twój produkt nie spełni napompowanych oczekiwań to skutek może być odwrotny do zamierzonego.

23. Wideo instruktażowe

Wideo instruktażowe, poradnik ilustrujący jak krok po krok działa twoja aplikacja, jak z niej korzystać, przedstawiająca wszystkie funkcje to bardzo dobry pomysł. Tego typu wideo nie musi być szczególnie atrakcyjne wizualnie, nie musi ograniczać się czasowo – to nie reklama ani tzw. Demo video. Ważne by po obejrzeniu tego typu filmu nikt nie pozostał z wrażeniem, że korzystanie z Twojej aplikacji jest dla niego problemem.

baner_IT

 

Help me Obi-Wan Kenobi, you’re my only hope! POMOCY.

2 Komentarzy

  • Daniel 21 czerwca 2017

    Zabrakło mi tutaj jeszcze opcji publikacji artykułów reklamowych w branżowych czasopismach. W ten sposób możemy budować wizerunek ekspertów, a to bez wątpienia przekłada się na wzrost wyników sprzedażowych.

  • Ola 28 czerwca 2017

    Dobry zbiór pomysłów. Warto jeszcze dodać reklamy AdWords, bo system umożliwia skorzystanie z różnych typów kampanii promujących aplikacje. Typ kampanii można wybrać pod kątem celów jakie chce się uzyskać. Jest to zatem sensowne rozwiązanie, jeżeli stawiamy na płatną promocję.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>