Narzędzie jakim jest webinarium nieustannie zyskuje na popularności stając się kolejnym marketingowym „big thing”, zwłaszcza w epoce live videos. Tego typu prezentacje świetnie sprawdzają się w prezentowaniu produktów, opowiadaniu o firmie oraz budowaniu relacji z odbiorcami – pozwalają na interakcję na żywo.

webinarium-webinar-bloomboard

Warto zwrócić uwagę, że prowadząc webinarium zyskasz większą wiarygodność – będąc w stanie wytłumaczyć swoje pomysły, wyjaśnić co z czego się wzięło i w jakim celu. Oczywiście, mógłbyś to napisać, jednak w przypadku webinarium, szczególnie z wideo mamy jeden dodatkowy aspekt – nasze słowa wzmacniamy swoim wizerunkiem.

Wiele narzędzi, które umożliwiają prowadzenie webinarium są dostępne całkowicie za darmo, a więc ich prowadzenie nie wiąże się z wielkimi kosztami – szczególnie na początku kiedy nie planujemy bardzo skomplikowanych wydarzeń, a jedynie chcemy wypróbować jak działa ta forma. Jednocześnie – webinaria to świetny content, dlatego będą dobrym uzupełnieniem naszej strategii content marketingowej. Bardzo dobrze sprawdzają się na różnych poziomach lejka sprzedażowego (w zależności od dobranej treści).

baner_wide

Jak dobrze przeprowadzić webinarium?

 

1. Opowiedz ciekawą historię

Webinaria wymagają ciekawych historii – o produkcie, o firmie o jakimś konkretnym zagadnieniu czy jakimś aspekcie danej branży. Za pomocą dobrej historii będziesz w stanie przekazać to co masz do powiedzenia, jednocześnie zaciekawiając swoich odbiorców.

2. Postaw na interakcję

Interaktywność to bardzo duża zaleta webinariów, dlatego trzeba zadbać o to, aby Twoi odbiorcy mogli się z Tobą skomunikować podczas prowadzenia webinarium. Zaczynając od zwykłego czata, możliwości umieszczania komentarzy, a kończąc na np. Skype i możliwości porozmawiania online podczas prowadzenia webinarium. Oczywiście, wszystko zależy od formy webinarium – nie w każdej formule będzie mieściła się rozmowa na żywo.

3. Udostępnij webinarium do pobrania

Nie każdy będzie w stanie być na żywo na Twoim webinarium. Dlatego udostępnij je później do pobrania. Jeżeli nie planujesz go sprzedawać, to bardzo dobrą ceną jaką możesz wyznaczać za dostęp do niego, będzie podanie swojego maila, a więc jednoczesne poszerzenie Twojej listy mailingowej.

Zobacz również :  Jak umiejętnie wykorzystać GIF-y? Rodzaje contentu cz. 2

infographic-power-of-webinars

4. Prowokuj dyskusje

Duże dyskusje pod contentem zawsze pomagają go wypromować. Tak samo jest w przypadku webinariów. Im większe coś wzbudza emocje, tym większe będzie zainteresowanie. Dlatego warto je podgrzewać prowokując dyskusje dotyczące tematu danego webinarium. Oczywiście pamiętaj o tym, aby była to dyskusja na temat.

5. Ciekawy prowadzący

Webinarium wymaga naprawdę ciekawego prowadzącego. To on będzie stanowił jego główną oś. Oczywiście istnieje możliwość, że Ty sam jesteś świetnym mówcą, który potrafi poderwać swoich odbiorców i kupić ich serca. Jeżeli jednak tak nie jest – dobrze będzie zastanowić się nad poszukaniem takiej osoby lub regularnym zapraszaniem interesujących gości.

6. Dobrze sprawdź wszystkie aspekty techniczne

Zanim rozpoczniesz webinarium – sprawdź wszelkie aspekty techniczne. Problemy techniczne występujące podczas prowadzenia webinarium nigdy nie wypadają dobrze przed odbiorcami. Oczywiście – mogą się zdarzyć, nie wszystkie sytuacje są do przewidzenia. Jednak zdecydowanie powinieneś się starać do tego, aby na to nie pozwolić.

the-webinar

7. Prowadź z komfortowego miejsca

Bardzo ważnym aspektem jest również to, aby wokół Ciebie panowała cisza. Zadbaj o takie detale jak domknięcie okna jeżeli prowadzisz z biura przy ruchliwej ulicy, nie prowadź webinarium z miejsca, w którym wykonuje się jednocześnie telefony i tak dalej. Tego typu hałasy będą przeszkadzały Tobie w prowadzeniu webinarium, ale również Twoim odbiorcom w jego słuchaniu.

8. Zadbaj o dobre wypromowanie wydarzenia

Data webinarium powinna być wyznaczona z odpowiednim wyprzedzeniem, tak abyś miał czas na jego wypromowanie. Jest to niezwykle istotne. Nie ma nic gorszego niż prowadzić jakieś wydarzenie, na którym prawie nikogo nie ma.

Wykorzystaj do promocji media społecznościowe, grupy tematyczne, fora, listy mailingowe oraz swoją stronę internetową.

successful-webinar-10-steps-Infographic_on24-400x1024.jpg-e1440530187767

9. Webinarium musi mieć jakąś konkretną wartość

Jeżeli chcesz, aby dużo osób przyszło posłuchać Twojego webinarium, musisz zadbać o to, aby rozwiązywało realne problemy Twoich odbiorców. Jako, że sprzedajesz im produkty i usługi – zakładamy, że masz rozpoznane potrzeby tych osób. Wykorzystaj to, przeanalizuj potrzeby swoich klientów, zastanów się jakie mają problemy, które można rozwiązać za pomocą webinarium. Jeżeli sprzedajesz rowery, może to być webinarium o konserwacji i serwisowaniu rowerów, jeżeli sprzedajesz sprzęt alpinistyczny – możesz przygotować webinarium dotyczące wspinaczki etc.

Zobacz również :  Evergreen content, czyli jak tworzyć nieśmiertelne treści
10. Przypomnij o webinarium

Oprócz samego promowania webinarium – przypomnij o nim tym, których już poinformowałeś oraz tym, którzy zadeklarowali, że wezmą w nim udział. Dzięki temu osoby, które chcą wziąć w nim udział, ale zwyczajnie mogły o nim zapomnieć – nie pominą go.

11. Nie sprzedawaj – edukuj

Pamiętaj o tym, że bezpośrednim celem webinarium jest edukowanie Twoich odbiorców, budowanie ich świadomości, zmiana ich percepcji, ale nie bezpośrednio sprzedawanie, które docelowo i tak będzie efektem webinarium. Jednak sprzedawanie czy próba sprzedawania swoich produktów podczas webinarium w ogromnym stopniu obniża Twoją wiarygodność. Dlatego należy tego unikać.

baner-duzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>