Retargeting na Facebooku to ważne zagadnienie dla każdego prowadzącego działania marketingowe na tej platformie. Dlaczego?

retargeting-bloomboard

W świecie naszych marzeń, każdy kto odwiedza naszą stronę staje się klientem kupując produkt lub usługę. Na szczęście rzeczywisty świat nie dostosowuje się do marzeń osób, które prowadzą swój biznes, tylko to te osoby muszą się dostosować do konsumentów – z korzyścią dla ogólnej jakości wszelkich usług i produktów znajdujących się na rynku.

Oczywiście istnieje masa różnego rodzaju sposobów na to, aby zachęcić odwiedzających do kupna tego co chcemy sprzedać. Jednym z nich jest retargeting.

Na czym polega retargeting?

Osoba, która odwiedzi Twoja stronę internetową dostaje plik cookie. Dzięki temu po opuszczeniu Twojej strony zaczną się tej osobie wyświetlać reklamy, które będą zachęcały danego odbiorcę do tego, aby powrócił na Twoją stronę. W ten sposób sprawimy, że część osób, która w normalnych warunkach by do nas nie powróciła, nie tylko powróci, ale również kupi nasz produkt.

Dzisiaj skupimy się na retargetingu na Facebooku. Między innymi dlatego, że ciężko byłoby w jednym artykule omówić ten mechanizm w najszerszym ujęciu, a skupiamy się na Facebooku z prostego powodu – jest to najpopularniejszy portal internetowy na świecie o czym zresztą nikomu nie trzeba chyba mówić.

remarketing-jak-to-dziala-bloomboard-768x552

 

Retargeting na Facebooku – Jak się za to zabrać?

 

1.Wybierz odpowiednią zakładkę Audiences w Facebook Ads Manager

Zaloguj się do Facebook Ads Manager i wybierz zakładkę Audiences. Następnie Kliknij w zakładkę Create Audience i wybierz Custom Audiences.

Screen_Shot_2014-11-13_at_10.30.06_AM

2. Przejdź do Website Traffic

Po wejściu w zakładkę Website Traffic będziesz mieć dostęp do osób wchodzących na Twoją stronę. W niej będziesz mógł stworzyć nową grupę odbiorców, którą można określić następującymi sposobami: każdy kto odwiedzi Twoją stronę, osoby odwiedzające konkretne podstrony, osoby odwiedzające konkretne podstrony, ale nie przeglądające reszty strony, osoby, które spędziły na Twojej stronie daną ilość czasu lub możesz wybrać swoje własne preferencje. Następnie trzeba potwierdzić swój wybór oraz nadać nazwę grupie odbiorców.

Zobacz również :  Wywiad - Katarzyna Dworzyńska, PR Calling

 

3. Umieść pixel code na swojej stronie

Pixel code pozwala śledzić osoby znajdujące się na Twojej stronie. Wiedząc, że widziały one dany pixel code, wiesz, że były one na danej podstronie w ramach Twojej domeny. Dzięki temu możesz skutecznie prowadzić działania remarketingowej.

Aby otrzymać pixel code wejdź ponownie zakładkę Audiences w Ads Managerze. Będzie w niej Twoje nowa kamapania remarketingowa. Kliknij na nią, wybierz Actions, View Panel – w tym miejscu otrzymasz swój pixel code, który możesz umieścić na swojej stronie.

 

Retargeting na Facebooku – W jaki sposób skutecznie prowadzić skuteczne działania remarketingowe?

 

1. Określ swoje cele

Powtarzamy o tym w przypadku praktycznie każdych działań marketinowych. Nie można być skutecznym kiedy nie wie się lub niejasne jest to, co chce się osiągnąć. W przypadku kampanii remarketingowej warto zwrócić uwagę na dwa cele, które powinny być priorytetowe dla tego rodzaju kampanii.

Zwiększenie stopy konwersji

Zwiększenie stopy konwersji oznacza, że więcej osób, które odwiedzą Twoją stronę kupią Twój produkt lub usługę tym samym zwiększając Twoje zyski. Generalnie im większa stopa konwersji tym lepiej.

Zwiększenie poziomu świadomości

Czasami nie tyle chcesz od razu sprzedać dane produkty, ale możesz chcieć poinformować swoich odbiorców o promocjach czy o samym fakcie, że produkty istnieją, a sprzedanie ich będzie dopiero następnym krokiem.

2. Segmentuj grupy odbiorców

Pamiętaj, żeby segmentować odbiorców. Różne osoby, mają różne preferencje i trafią do nich różne przekazy marketingowe. W Internecie dosyć łatwo można rozpoznać to czego prawdopodobnie będą chcieli Twoi odbiorcy i im to dostarczyć. Wykorzystaj to.

FB_Audience-416906-edited-217929-edited

3. Staraj się maksymalnie spersonalizować

Im lepiej posegmentujesz odbiorców tym będziesz mieć większe możliwości spersonalizowania swojego przekazu. Jeżeli dla przykładu ktoś odwiedził stronę jakiegoś Twojego produktu, ale go nie kupił – po opuszczeniu Twojej strony niech pokaże mu się reklama podobnego produktu z tej samej kategorii. Być może, akurat tamten produkt do niego nie trafił, ale inny już będzie miał więcej szczęścia?

Zobacz również :  Wywiad - Artur Roguski, Why so social?
4. Przeprowadzaj testy

Marketing zawsze musi się opierać o testy. Tak samo jest z retargetingiem, bez testów nie ma mowy sukcesie. Sprawdzaj co działa lepiej, co przynosi lepsze efekty, a co nie. Analizuj dane i wyciągaj wnioski. Z czasem Twoje działania staną się dzięki temu skuteczniejsze.

5. Używaj różnych reklam i form reklamy

Oprócz samych testów, nie bój się eksperymentować. Używaj różnych środków ekspresji do różnych grup docelowych. Być może jakiś sposób zadziała bardzo efektywnie wbrew Twoim oczekiwaniom. Na krótką metę może się to wiązać z paroma niepowodzeniami i pewnymi kosztami, ale długofalowo przyniesie to dobre efekty.

Nanigans-Facebook-Ad-Types-Infographic

6. Używaj innych reklam na urządzeniach mobilnych i na PC

Marketing na urządzeniach mobilnych i PC wiąże się z trochę innymi zasadami, innymi preferencjami co do użytkowania i tak dalej. Dlatego nie używaj dokładnie tych samych reklam w jednym jak i drugim przypadku. Poza tym – włączenie osobnej kampanii dla mobile i PC po prostu od technicznej strony działa lepiej niż włączenie jednej na dwie platformy naraz.

7. Retargetuj do osób, które polubiły Twój fanpage

Jeżeli ktoś odwiedził i polubił Twój fanpage, to jest dla Ciebie bardzo dobrym celem remarketingu, w końcu – istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że będzie zainteresowany tym co masz do powiedzenia, sprzedania czy zaoferowania, niż w przypadku osoby, która tylko była chwilę na Twojej stronie.

baner_wide

 

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>