Snapchat jest jedną z najszybciej rozwijających się platform social mediów i cieszy się dużą popularnością wśród milenialsów. Jeśli ta grupa wiekowa jest częścią Twojego targetu, warto rozważyć działania marketingowe na SnapchaciePochylmy się nad problemem tego jak wyglądają reklamy na Snapchacie.

snapchat-advertising.bloomboard

 

Reklamy na Snapchacie – Jakie są typy reklam? Ile to kosztuje?

 

1. Sponsorowane filtry

Filtry są odpowiedzialne za sukces Snapchata – to dzięki nim możemy zrobić zabawne zdjęcie z psimi uszami lub przeistoczyć się w kota. Sponsorowane filtry są zintegrowane z menu filtrów, więc są tak samo interaktywne jak reszta filtrów, ale też najdroższe – kosztują co najmniej 500 000 dolarów za dzień. Sponsorowane filtry są tak drogie, ponieważ obejmują olbrzymie obszary i z reguły są bardzo skuteczne, ponieważ każdy lubi je wypróbowywać i przesyłać znajomym. Reklamy te są powszechnie używane w nadchodzących filmach, wyborach rządowych i innych projektach o wysokim budżecie. Użytkownicy mogą je rozpowszechniać przesyłając znajomym lub udostępniając w ich „Historii” na Snapchacie.

baner_wide

2. Reklamy

Reklama na Snapchacie to maksymalnie 10-sekundowe wideo, które zawiera opcję uzyskania większej ilości informacji użytkownikom, którzy przesuną reklamę palcem w górę. Dodatkowe informacje mogą być po prostu bardziej szczegółowe treścią – jak dłuższe filmy (do 10 minut) lub artykuły. Ciekawym rozwiązaniem jest danie Snapchatterom możliwości interakcji z marką, a nawet kupna produktu bezpośrednio poprzez aplikację lub witrynę mobilną, do której użytkownicy mają dostęp bez wychodzenia ze Snapchata. Ponadto, w aplikacji jest możliwość wypuszczenia „sekwencjonowanych wiadomości”(Discover), które składają się z 10-sekundowych wideo, imitujących w ten sposób dłuższy film lub reklamę. Reklamowanie się w ten sposób jest dość drogie – kosztuje ponad 50 000 dolarów, ale możemy mieć pewność, że dzięki niemu dotrzemy do większości użytkowników.

Zobacz również :  Real Time Video Marketing - porady i przykłady
3. Sponsorowane geofiltry

Geofilter to graficzna nakładka, którą użytkownicy mogą umieścić na swoich Snapach. Jak sama nazwa wskazuje, Geofiltry są zwykle związane z określonym położeniem geograficznym, począwszy od jednego sklepu, aż po całe miasto, aż do całego kraju.

Snapchat oferuje nam tak zwane „geofiltry na żądanie”, które pozwalają nam rozpoczęcie marketingu na Snapchacie za jedyne pięć dolarów.

Niektóre geofiltry są dostępne na tak małych obszarach jak połowa bloków miasta i czasowo ograniczone do tak krótkich okresów jak godzina. Takie geofiltry są idealne dla indywidualnego biznesu lub specjalnego wydarzenia, lub promocji. Koszt tej opcji zależy od wielkości obszaru i czasu trwania filtru.

strategie-wykorzystywania-snapchata-bloomboard

 

4. „Zasnapuj, żeby odblokować”

Ten nowy format reklam, który jest obecnie testowany, korzysta z plików Snapcodes na nośnikach fizycznych, takich jak billboardy, pokazy, a nawet filiżanki kawy, aby zachęcić użytkowników do współpracy z markami, uzyskując dostęp do „tajnych” funkcji w aplikacji. Zrobienie zdjęcia kodu Snapcode w aplikacji Snapchat powoduje odblokowanie tymczasowego, sponsorowanego Geofiltera lub filtra.

 

Reklamy na Snapchacie – Najlepsze sposoby na zareklamowanie się

 

1. Niech treść będzie zabawna i interaktywna

Snapchat to interaktywne medium, w którym użytkownicy są przyzwyczajeni do współpracy z filtrami, które wykorzystują do stworzenia zabawnych i łatwych do udostępniania zdjęć. Reklamodawcy, którzy nie zapominają o akcentach humorystycznych, dają najlepszą okazję swoim reklamom do rezonowania dzięki użytkownikom. Gdy firma Universal Studios prowadziła kampanię promocyjną dotyczącą „Sekretnego życia zwierzaków domowych” na Snapchacie, studio utworzyło reklamę, która dawała użytkownikom możliwość stworzenia Petmoji przy użyciu narzędzia z filmem, dzięki przesunięciu reklamy w górę. Użytkownicy spędzali średnio 72 sekundy w interakcjach z treścią filmu i postaciami za pośrednictwem reklamy i narzędzia tworzenia Petmoji.

Gatorade poszło o krok dalej i stworzyło 8-bitową grę z udziałem Sereny Williams, która trenowała przed swoim 23. meczem na Grand Slam. Snapchattersi uzyskiwali dostęp do gry przesuwając palcem w górę reklamę i spędzili średnio ponad trzy minuty ( dokładnie 196 sekund), wchodząc w interakcję z grą.

2. Stwórz filtry, które jak najwięcej osób będzie chciało udostępniać

Jeśli dzięki Twoim filtrom sponsorowanym użytkownicy będą mogli wykonać zabawne zdjęcia, zwiększysz szanse, że będą je opublikować w swojej historii, a może nawet dzielić się nimi na innych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Oznacza to, że reklamując się na Snapchacie, rozszerzasz swój zasięg o inne platformy społecznościowe i zyskujesz więcej odbiorców.

Zobacz również :  Marketing interaktywny: 10 przykładów zastosowania

Kiedy 20th Century Fox wypuściło film „X-Men: Apocalypse”, zastąpili wszystkie filtry na Snapchacie na jeden dzień obiektywami X-Men, które umożliwiły użytkownikom przekształcenie się w postaci z filmu. Snapchattersi spędzali średnio 109 sekund na zabawie z filtrami.

Kraft dodał do swojego sponsorowanego filtra liczenia punktów za każdy makaron, który użytkownik złapał w usta. Snapchattersi poświęcali średnio 20 sekund na grę, która osiągnęła blisko 20 milionów użytkowników w ciągu 24 godzin.

McDonalds-Snapchat-Filters-bloomboard

 

Nie jesteś przekonany do tej formy reklamy? Dane nie kłamią.

Fakty:
  • Około 200 milionów użytkowników miesięcznie udostępnia 700 milionów zdjęć lub filmów dziennie.
  • Snapchat ma około 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
  • Snapchat osiąga 11% całej amerykańskiej populacji cyfrowej. To może nie wydawać się zbyt wiele, ale jeśli wziąć pod uwagę, jak ogromna jest ta populacja, to wciąż jest to przyzwoity zasięg.
  • Snapchat był jednym z 13 najpopularniejszych aplikacji pobieranych ogólnie (a czasami w pierwszej trójce aplikacji zdjęć i wideo) przez cały rok 2015.
  • Od maja 2015 r. Firma Snapchat osiągnęła wartość 16 miliardów dolarów.
  • 76% użytkowników Snapchat również kupujących online.
  • Użytkownicy Snapchata spędzają średnio 30 minut dziennie bawiąc się aplikacją.

 

Dlaczego jeszcze warto używać reklam Snapchata? To one, zgodnie z badaniami, w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi, najbardziej zachęcają klientów do zakupu produktów. Sydney Parker z HootSuite znalazł interesujące ankietę na ten temat:

„Według Snapchata, reklamy zamieszczone na nim zyskały dwa razy większą uwagę niż te na Facebooku i 1,5 razy większą niż na Instagramie. Ponadto, były również 1,3 razy skuteczniejsze niż te na YouTube’ie. W porównaniu z tymi platformami i telewizją, Snapchat twierdzi, że jego reklamy generują większą reakcję emocjonalną i wywołują dwa razy większą intencję zakupu”.

Zobacz również :  Aplikacje Mobilne: Jak wypromować apkę? 23 kreatywne pomysły

MJR-SnapchatAdvertising-bloomboard

Snapchat wciąż walczy o bycie na szczycie świata social mediów. Statystycznie, wyprzedza go jedynie niewielka liczba użytkowników Facebooka i Twittera.

Kluczowym słowem tych statystyk jest słowo „aktywny”. Evan Spiegel, dyrektor naczelny Snapchata, nie troszczy się o poznanie swoich użytkowników, ale zapewnia, że co Snapchat gwarantuje, czego ani Facebook, ani Twitter nie są w stanie zapewnić w swoich statystykach użytkowników – masz 100 milionów użytkowników, aktywnie uczestniczących w Twoich reklamach.

baner-facebook-2

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>