Popularnego Messengera czyli czatowej aplikacji do Facebooka, można użyć również w celach marketingowych. Dzisiaj przyjrzymy się dokładnie jakie możliwości marketingowe daje nam Messenger i jak najlepiej go wykorzystać. Prezentujemy kilka porad i przykładów, jak wygląda Facebook Messenger Marketing w praktyce.

messeneger-marketing-bloomboard-group

 

Facebook Messenger Marketing – wskazówki

 

1. Wybierz nazwę użytkownika

Zacznijmy od postaw. Na początek warto wybrać nazwę użytkownika na Messengerze. Nie równa się to nazwie Twojego konta czy fanpage, więc warto na to zwrócić uwagę. Dobrze, aby ta nazwa pozwalała w łatwy sposób Cię znaleźć. Dlatego dobrze, aby była to nazwa tożsama z nazwą Twojej firmy.

2. Wykorzystaj Messenger Day

Działa to trochę na podobnej zasadzie do Snapchata. Wszyscy Twoi znajomi mogą zobaczyć co wrzuciłeś do swojego Messenger Day. Pozwala to na bardzo dynamiczny marketing – możesz nakręcić krótki filmik, albo wrzucić zabawne zdjęcie. Zwykle tego typu forma świetnie sprawdza się do luźniejszej części przekazu.

Messenger może świetnie sprawdzać się w real time marketingu. W ten sposób możemy np. na bieżąco relacjonować jakiś ciekawy event, który organizujemy lub bierzemy w nim udział.

facebook-messenger-day

3. Śledź różne case studies

Używanie Messengera do marketingu w gruncie rzeczy cały czas się rozwija i wiele osób ma problem, żeby wyczuć jak z tym sobie poradzić. Z tego względu warto śledzić różne ciekawe case studies, które dadzą Ci pojęcie o tym co warto wypróbować i co potencjalnie może zadziałać. No i oczywiście pomoże Ci to uniknąć błędów.

Ciekawe case study pojawiło się ostatnio na łamach portalu NowyMarketing.

 

4. Ustaw automatyczne odpowiedzi na Facebooku

Ustawienie automatycznych odpowiedzi na Facebooku to must-have. Oczywiście warto w samej odpowiedzi zaznaczyć, że jest to tylko automatyczna odpowiedź i pełnowartościową otrzyma za jakiś czas etc.
Oczywiście ważne, aby następnie jak najszybciej udzielić pełnowartościowej odpowiedzi, ale w ten sposób zdecydowanie obniżymy czas odpowiedzi.

Zobacz również :  Różnice w content marketingu B2B i B2C

W wiadomości powitalnej warto poinstruować użytkownika o dalszych krokach, które może podjąć, aby np. nabyć nasze produkty.

ustawienia-bloomboard

5. Chatbot

Dobrym pomysłem jest dodanie do messenger plug in’a, który pozwoli na wykorzystanie chatbota. Sztuczna inteligencja to przyszłość marketingu więc dobrze jest zacząć już teraz. Dzięki niej odejmujemy sobie pracy, a w oczach klienta tworzymy obraz nowoczesnej firmy wykorzystującej nowinki technologiczne.

Chatbot może spełniać różne funkcje. Przykładowo: może automatycznie odpowiadać na zapytania, prezentować indywidualnie dopasowane produkty, edukować klientów w zakresie możliwości wykorzystania produktów i wiele innych.

lybrate_big_1

6. Wchodź w interakcję z klientami

Pamiętaj o tym, aby nie ograniczać się tylko do automatycznych odpowiedzi. Bardzo ważne jest to, aby wchodzić w prawdziwą interakcję z klientami, odpowiadaj na ich wiadomości prywatne, buduj z nimi prawdziwe relacje. W ten sposób długofalowo zwiększy się Twoja sprzedaż.

Za pomocą Messengera możesz się również zajmować obsługą klienta. Na takiej samej zasadzie jak za pomocą LiveChat zaimplementowanym na swojej własnej stronie.

baner_wide

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>