Już niedługo pierwszy dzień kwietnia, a co za tym idzie – Prima Aprilis! To specyficzny dzień dla wszystkich zajmujących się marketingiem i reklamą, wyjątkowa okazja by puścić wodze fantazji i stworzyć akcje, kampanie i kreacje, które w innych warunkach nie miałyby prawa zaistnieć. Jak w praktyce wygląda tzw. Prima Aprilis Marketing?

prima-aprilis-marketing

Prima Aprilis to doskonała szansa by popisać się kreatywnością i ciekawymi pomysłami. Dobry pomysł plus jego ciekawa realizacja może pomóc ci budować dobry wizerunek i trafić do nowych grup klientów. Niejednokrotnie ciekawa kreacja z okazji pierwszego kwietnia pozostawała dłużej na językach odbiorców, niż rozbudowana i kompleksowa kampania reklamowa.

Należy jednak bardzo uważać. Nietrafiony żart może spowodować znacznie więcej szkód, niż pożytku. Trzeba dbać o to by użytkownicy poczuli się rozśmieszeni, a nie oszukani. Jeśli zranimy uczucia odbiorców to mogą oni bardzo szybko odwrócić się plecami od naszej marki. Dodatkowym czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę jest obecne dziś praktycznie wszędzie piętnowanie fake newsów i innych nieprawdziwych informacji. Żart musi być żartem, inaczej będziemy wymieniani podczas dyskusji w jednym szeregu z Łukaszem Jakubiakiem i Reserved.

Prima Aprilis Marketing – przykłady 

Nie ma jednej recepty na dobry żart z okazji Prima Aprilis. Są oczywiście pewne reguły związane z kreowaniem wizerunku marki oraz psychologią dowcipu, lecz na 4 dni przed pierwszym kwietnia nie ma już czasu na ich nadrabiane 🙂 Najlepiej spojrzeć jak działały inne marki, czerpać wzorce z udanych i szeroko uznanych kampanii i kreacji. Dlatego przygotowaliśmy dla Was kilka najlepszych żartów zrobionych przez marki w ostatnich latach.

1. Harley-Davidson

Marka od dłuższego czasu buduje przekaz oparty o indywidualne podejście do klienta i personalizacje produkowanych przez nią maszyn. W ramach dowcipu zaproponowała spersonalizowany kask – #Selfmets.

april-fools-bloomboard

2. Blue Moon

Marka słynąca ze smakowych piw, w tym między innymi z piwa z dodatkiem pomarańczy, stworzyła bardzo ciekawą kreacje. Marka zakomunikowała, że stworzyła pierwszą na świecie pomarańczę infuzowaną piwem.

Zobacz również :  Jeden skok do optymalizacji wartości klienta w e-commerce

3. Bloomingdale’s

W Bloomingdale’s od wielu lat można nabyć słynny już mrożony jogurt marchewkowy. Marka wkręciła swoich klientów, że planuje stworzyć perfum oparty o jego zapach.

april-fools-2016-art-31

4. Burger King

Z okazji Prima Aprilis marka Burger King wpadła na ciekawy pomysł. Słyszeliście już o Single Fries? 🙂

5. Lego

Lego przedstawiło zupełnie nowy produkt – specjalne okulary, które pomogą ci znaleźć brakujące elementy nawet w bardzo dużym stosie klocków!

fools-lego

6. Pizza Hut

Jak do tematu podeszła popularna sieć pizzerii? Postanowiła stworzyć piwo o smaku pizzy! W tym przypadku nie mielibyśmy nic przeciwko, gdyby okazało się to jednak prawdą 🙂

7. National Geographic

Magazyn National Geographic postanowił zerwać z nieprzyzwoitymi praktykami i od pierwszego kwietnia zaprzestać publikowania zdjęć nagich zwierząt!

8. Reebok

Popularna marka odzieżowa zdecydowała się na odważny krok – wprowadzenie nowego produktu, zapach o wdzięcznej nazwie, która w języku polskim brzmiałaby „Pot”. Akcja podzieliła użytkowników, niektórzy uznali to za świetny żart, ale byli i tacy, którzy poczuli obrzydzenie.

9. PlayStation

PlayStation zapowiedziało przerobienie popularnej gry Dark Souls III na film w stylu lat 80. Całość dodatkowo miała być wydana na kasecie VHS.

10. YouTube

Jedna z popularniejszych akcji z okazji Prima Aprilis 2016 to ta zrealizowana przez YouTube. Ale czy coś z udziałem Snoop Dogga nie zakończyło się sukcesem? 🙂

Zobacz również :  10 rodzajów postów, które zmuszą Cię do kliknięcia "share"!

11. Google

Kolejna ciekawa propozycja z zeszłego roku to Google Cardboard. W opozycji do rozwijającej się technologii Virtual Reality Google postanowiło postawić na Actual Reality.

12. Miz Mooz

Marka obuwnicza zaprezentowała nowy produkt – specjalne buty do robienia selfie.

13. BMW

BMW również postawiło na zaprezentowanie nowego produktu. W tym przypadku był to specjalny gadżet dla sportowców – ochraniacz na zęby.

fools-BMW

14. Caribou Coffee

Marka odkryła nowy rodzaj kawy, która zachowuje wysoką temperaturę nawet do 8 godzin dzięki specjalnym chemicznym reakcjom, które w niej zachodzą 😉

15. Dominos

Marka Dominos zaprezentowała nowość rewolucjonizującą rynek dostawy pizzy – bezzałogowy motocykl, który sam dowiezie pizzę gdzie trzeba.

fools-dominos

16. Esurance

Esurance pokazało jak połączyć ze sobą żart z okazji pierwszego kwietnia oraz real time marketing. Ich zeszłoroczna propozycja to ubezpieczenia od wyborów prezydenckich, dedykowane dla ludzi, którzy zdecydowani są opuścić kraj po niekorzystnym dla nich wyniku wyborów.

17. Uber/Tinder

Ciekawy przykład współpracy między markami. Marki zdecydowały się przedstawić Uber for Tinder oraz Tinder for Uber.

fools-uber-tinder-1

fools-uber-tinder-2

18. HonestBrew

Specjalny śliniak dla brodaczy 🙂

april-fools-2016-art-20

19. HubSpot

Koniecznie trzeba zobaczyć to video 🙂 HubSpot wprowadza innowacyjny program zwiększający produktywność pracowników dzięki możliwości przyprowadzania zwierząt ze sobą do pracy.

20. Olly Gibbs

Jeszcze przed premierą Łotra 1, gdy niewiele wiadomo było o fabule i postaciach mających pojawić się w nowym filmie stworzono fikcyjny plakat promujący film.

april-fools-2016-art-24

 

Jak można zobaczyć powyżej, Prima Aprilis daje duże pole do popisu. W ramach wniosków można dodać jeszcze jedną rzecz do tych omówionych wcześniej – w przypadku takiej okazji jak Prima Aprilis najważniejszy jest dobry, kreatywny, nieszablonowy pomysł. To nie dopracowana grafika, świetnie zrobiony film czy akcja są odpowiedzialne za uśmiechy na twarzach odbiorców.

Zobacz również :  Nietypowe święta do wykorzystania w marketingu w 2017 roku!

Który żart przypadł Wam najbardziej do gustu? 🙂

baner_wide

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>