in

Zmiany na LinkedIn – co każdy marketer powinien wiedzieć?

LinkedIn czyli portal społecznościowy, którego potencjału nikt nigdy nie podważał, za to z drugiej strony nikt nigdy nie twierdził, że jego wygląd to jego najmocniejsza strona – przeżył wizualną przemianę. Zmiany na LinkedIn powinny sprawić, że portal zyska jeszcze większą popularność.

 

Zmieniło się praktycznie wszystko, dzięki temu obecnie ten portal stał się dużo bardziej prosty oraz intuicyjny. Oznacza to, że bardzo mocno wzrósł potencjał LinkedIn – dlatego jeżeli dotąd przypatrywałeś się mu z zaciekawieniem, bardzo możliwe, że teraz jest dobry moment, aby zrobić następny krok.

baner-ikony

Zmiany na LinkedIn

Co konkretnie zmieniono?

1. Homepage

Zmiany zastają nas od samego początku. Kiedy tylko zalogujesz się do swojego LinkedIn, to od razu to zobaczysz – homepage stał się dużo bardziej klarowny i przejrzysty. Co odnotowujemy na duży plus.

homepage-linkedin-bloomboard

2. Wyszukiwarka

Największe zmiany zaszły w przypadku wyszukiwarki. Zniknęła możliwość zaawansowanego wyszukiwania, a więc zniknęła część możliwości przy wyszukiwaniu po takich kryteriach jak lokacja, nazwisko, czy słowo kluczowe.

Jednak z drugiej strony doszły nowe kryteria wyszukiwania, które w ostatecznym rozrachunku zwiększają funkcjonalność wyszukiwarki.

vvr-linkedin-search-filters

Warto dodać, że część funkcjonalności została przesunięta do LinkedIn premium.

3. Powiadomienia

Warto zwrócić uwagę na fakt, że powiadomienia otrzymały całą sekcję dla siebie, a więc ich sprawdzenie stało się dużo wygodniejsze.

Poza tym doszła tam nowa funkcjonalność – powiadomienia o urodzinach, awansach w pracy etc. Z całą pewnością ułatwi to budowanie i utrzymywanie relacji.

4. Zmiany w „Moja sieć”

Ta sekcja również przeszła swoje zmiany. Stała się bardziej przejrzysta i klarowna, również odpadła część funkcjonalności – min. zredukowano ilość kryteriów, po których segreguje się swoje kontakty. Efekt tego jest taki, że używa się tej zakładki dużo przyjemniej i wygodniej.

vvr-linkedin-my-network

 

5. Więcej opcji

Całkiem sporo zostało przeniesione do zakładki „Więcej opcji”. Będą to między innymi SlideShare, LinkedIn Learning, ProFinder i parę innych.

vvr-linkedin-more-options

6. Zakładka praca

Zmieniono również wygląd takich zakładek jak „praca”. Dzięki czemu przy ofertach pracy będziemy widzieli znajomych, którzy pracują w danych firmach – dzięki temu możemy ich zapytać o poradę etc. Całkiem ciekawa funkcjonalność.

7. Ściślejsza współpraca z Office365 i środowiskiem Windows

To na pewno dobra wiadomość dla wszystkich osób, które mają okazję pracować w tym środowisku. Warto na to zwrócić uwagę

Przyczyną zmiany był fakt, że podobne wprowadzono już w ramach ich aplikacji mobilnej, na której odnowiony interfejs funkcjonuje już ponad 9 miesięcy i sprawdził się świetnie. Osoby sceptycznie nastawione do LinkedIn cały czas powątpiewają co do tego, czy te zmiany w jakikolwiek sposób pomogą temu portalowi.

 

Prawda jest taka, że z całą pewnością – zmieniło się sporo, a wyroki użytkowników poznajemy dopiero wtedy kiedy już zapadną. Innymi słowy, pożyjemy, zobaczymy. My kibicujemy LinkedIn, ponieważ zawsze był to portal z całkiem sporym potencjałem!

baner-duzy

3 Comments

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czym jest automatyzacja marketingu? – Przewodnik po marketing automation

Evergreen content, czyli jak tworzyć nieśmiertelne treści