in

Nowa rola marketingu, czyli subiektywna relacja z IV Konferencji Eksperckiej Marketing Progress

Czas na obiecaną relację z IV Konferencji Eksperckiej Marketing Progress! Postaram się pokrótce przedstawić przebieg konferencji, lecz w głównej mierze chciałbym opisać spostrzeżenia i wrażenia, które pozostały ze mną po jej zakończeniu.

 

Do Wrocławia ruszyliśmy wczesnym ranem. Każdy kto choć raz jechał trasą Poznań-Wrocław wie jak to mniej więcej wygląda i ile może to trwać. Normalnie wygląda to mówiąc delikatnie źle, a gdy na trasie zdarzy się wypadek to wygląda to jeszcze gorzej – nam podróż zajęła…4,5 godziny! Dotarliśmy przez to lekko spóźnieni, stąd brak relacji z otwarcia konferencji i jej pierwszych minut.

13724872_1213042472080237_923246426670130057_o

Gdy dotarliśmy już na miejsce to od razu, z marszu rzuciliśmy się w wir wykładów, prezentacji i warsztatów. W tym miejscu warto by pochylić się trochę nad organizacją wydarzenia. Od wejścia spotkaliśmy się z dużą życzliwością i zaangażowaniem organizatorów. Trzeba oddać osobom odpowiedzialnym za obsługę gości, że z cierpliwością i sprawnością odpowiadali na wszystkie, najdziwniejsze pytania. Sama część wykładowo-warsztatowa również zorganizowana była zgodnie ze sztuką. Wszystkie prezentacje odbywały się zgodnie co do minuty z rozkładem, pomiędzy nimi odbywały się konkursy, loterie oraz przedstawienie dodatkowych opcji związanych konferencja. Przez całą konferencję załoga pracująca przy niej spisywała się na medal, widać było, że każdy szczegół został zaplanowany i dopracowany.

14650447_1286198058098011_5552139766975356345_n

Jeśli chodzi o same wystąpienia to postaram się przedstawić parę w mojej opinii najciekawszych. Większość prezentacji była ciekawa i podana w ciekawej formie, choć zdarzyło się parę mało odkrywczych, poprzedzonych przydługim opisem firmy, niewiele wnoszącym, a ocierającym się o reklamę. Zostawmy je jednak w spokoju i skupmy się na tych najlepszych. Tak prezentują się wyniki głosowania na najlepszych prelegentów.

14711501_1292027714181712_7020045110638308968_o

Muszę przyznać, że moje odczucia są bardzo podobne. Zdecydowanie na pierwsze miejsce zasłużyła Natalia Hatalska, której wystąpienie było najciekawszym w moim odczuciu. Najnowsze trendy w marketingu wyjaśnione zostały w interesujący sposób, poparte mnóstwem przykładów, widać było, że wiedza przekazywana przez Natalię Hatalską ma oparcie w rzeczywistości, badania mają swoją jasną i przemyślaną metodologię. Po długich oklaskach po zakończeniu prelekcji przypuszczam, że podobne odczucia miała większość uczestników.

porady-ogrowthnik-bloomkracy-bloomboard121212

Na wyróżnienie w mojej ocenie zasługują także Tomasz Sulewski i Marek Gonsior. Prezentacje obu panów były bardzo „na luzie” co bardzo ciepło przyjęli uczestnicy konferencji. Tomasz Sulewski w ciekawej formie zaprezentował jak powinny wyglądać relacje między firmą, a influencerami. Natomiast Marek Gonsior w bardzo humorystycznej prezentacji i z rozbrajającą szczerością przedstawił proces rebrandingu firmy Agata (kiedyś Agata Meble).

14650649_1286196941431456_4743066524764019461_n

Na uwagę zasługują także świetne grafiki-notatki, wykonywane przez Kasię z Social Media Notes. Ze względu na opisywane wcześniej spóźnienie, w początkowych minutach trafiła mi się miejscówka na schodach skąd miałem idealny podgląd na pracę Kasi. Duże wrażenie zrobiła na mnie sprawność i tempo produkowania grafik przez autorkę Social Media Notes. Do dziś jestem pod wrażeniem! 🙂

14610996_1286218091429341_8293495412918719783_n

Konferencja, której tematem przewodnim była „Nowa rola marketingu” zdecydowanie dała odpowiedź o tę właśnie rolę. Już na początku Jacek Kotarbiński wyraźnie zaznaczył, że czasy „szemranego” marketingu lat 90 się skończyły. Idzie nowe! Nowe media, nowe rodzaje relacji, nowy typ wpływowych osób i ich kreowania, nowe rodzaje kampanii. Zmieniają się relacje z klientem, stosunki w pracy, sposoby zarządzania. Dobrze było poczuć, że sala wypełniona w większości młodymi osobami to rozumie i akceptuje, że czasy dzikiego kapitalizmu czasów transformacji, gdzie wszyscy walczą z wszystkim, a klientów i współpracowników traktuje się jak niebezpieczną konkurencje idą w niepamięć. Dziś każdy już rozumie, że marketing to nie „naciągactwo”, a przekazywanie wartościowych treści i realna współpraca dla ogólnej korzyści wszystkich.

14563568_1287182797999537_6522097092382736230_n

Spostrzeżenia i przemyślenia, które zostały ze mną po konferencji? Pierwsza i najbardziej oczywista – idzie czas młodych! Z prostego powodu, życie w coraz większej mierze przenosi się do internetu. Przeglądając gazety, oglądając telewizję, słuchając polityków zawsze na usta ciśnie mi się jedno pytanie – dlaczego nikt codziennie nie mówi o roli internetu, o zmieniających się relacjach i otoczeniu? Młodzi ludzie zgromadzeni w sali kinowej zdawali się to rozumieć, nie bez przyczyny – to oni najlepiej „robią internety”, czują to medium, nowe formy komunikacji.

Drugie spostrzeżenie to rosnąca rola szczerości w przekazie marketingowym. Najbardziej imponujące kampanie i działania oparte były o dużą transparentność i autentyczność, bez napuszonego rzucania formułkami typu „innowacyjne działania”, „lider rynku” itp. Szczerość ma moc – to także w dużej mierze zasługa internetu, który odkłamuje wyuczone schematy narzucane przez media tradycyjne.

Osobiście brakowało mi przedstawienia bardziej niszowych kampanii i kierunków rozwoju marketingowego. Przyzwyczajony jestem do tego, że u nas, w Bloomboardzie, często analizujemy przypadki mniejszych, szerzej nieznanych firm, które z racji braku dużych budżetów reklamowych zmuszone są kombinować i często tworzą najbardziej kreatywne kampanie. Większość prelegentów skupiła się jednak na dobrze znanych case’ach takich jak Uber, Pokemon Go, czy Prisma.

14650676_1286194601431690_283562708922047203_n

Na koniec chciałbym polecić każdemu wzięcie udziału w konferencji, od czasu do czasu. Abstrahując od wiedzy, którą można tam uzyskać, ważny jest także inny czynnik – czynnik inspiracji, „wyczyszczenia” głowy i nasiąknięcia atmosferą kreatywności. Wracając do Poznania znajdowaliśmy się w stanie prawdziwego uniesienia kreatywnego, liczba pomysłów, które powstały w samochodzie, w drodze powrotnej jest dostatecznie duża by przez rok codziennie wypuszczać nową kampanie 😉

14713596_1286361181415032_9206342016248450986_n

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tekście pochodzą z fanpage’a Marketing Progress, natomiast grafiki z notatkami to dzieło Kasi z Social Media Notes. Wchodzić i lajkować! 🙂 W tym miejscu chciałbym także jeszcze raz podziękować organizatorom za zaproszenie, było nam bardzo miło móc się pojawić u Was!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ciekawe metody prezentacji danych – teoria, przykłady, narzędzia

Jak zwiększyć zasięg organiczny na Facebooku?