Lista mailingowa jako taka posiada ogromną wartość. Za jej pomocą można bardzo skutecznie komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami. Mailing to doskonałe uzupełnienie marketingu w ramach social media. Za jego pomocą możemy promować nowe wpisy, informować klientów o nowych promocjach, pozycjach w ofercie i tak dalej.

jak-zbudowac-liste-mailngowa-za-pomoca-social-media-bloomboard

Rola maila wbrew pozorom wcale nie spadła – pomimo tego, że od czasów jego powstania, powstało masę innych konkurencyjnych rozwiązań do komunikacji z klientami.

Dzisiaj pokażemy wam przydatne praktyki, które pomogą wam w zbudowaniu listy mailingowej.

1. Wyślij maila od razu po tym, gdy ktoś zapisze się do twojej listy mailingowej.

Można, a nawet należy to całkowicie zautomatyzować. Wysłanie tego typu maila jest bardzo praktyczne – odbiorca wie, o co chodzi i pamięta, że zapisał się do danej listy mailingowej. Warto w tego typu powitalnym mailu napisać skąd się wziął ten mail, w jaki sposób może zrezygnować z uczestnictwa twojej liście mailingowej w razie, gdyby miał taką potrzebę oraz wspomnieć o treściach, które będzie otrzymywał.

Wysłanie takiego maila sprawi, że pewien procent od razu zrezygnuje z uczestnictwa w twojej liście mailingowej. Jednak ma to swoje bardzo ważne zalety – osoby, które z tobą zostaną, to będą te, które są bardziej zainteresowane twoimi treściami. Oznacza to, że twoja lista mailingowa będzie posiadała wyższą jakość.

 

2. Posiadasz listę mailingową? Użyj jej w mediach społecznościowych.

Poprzez użycie – mamy na myśli dodanie do znajomych, zaproszenie do polajkowania, pofollowanie etc. Pomoże to zbudować relacje z poszczególnymi odbiorcami. Warto słuchać osób, które interesują się naszą działalnością. Zwracać uwagę na to, co lubią te osoby, jakie są ich preferencje. W ten sposób dowiemy się jak skutecznie do nich docierać.

Zobacz również :  Twitter w biznesie: 60 porad dla początkujących i zaawansowanych

inkedin-kontakt-bloomboard

 

3. Użyj przycisku CTA Facebooka.

Parę lat temu Facebook wprowadził przycisk CTA, który pozwala przenieść klienta na twoją stronę internetową. Oczywiście w tym przypadku będziemy chcieli, aby przeniósł go do takiej podstrony, w której będzie mógł się od razu zapisać do twojej listy mailingowej. Proste i bardzo praktyczne.

newsletter-bloomboard

 

4. Zaproponuj rabat lub zniżkę.

Jest to uniwersalna porada co do zapisywania się do list mailingowych jako takich. Zaproponowanie jakiegoś rodzaju rabatu, w zamian za podanie swojego maila to bardzo dobry pomysł. Nie musi to być jakiś ogromny rabat, jednak dla przykładu 10% zniżka na jakiś produkt będzie bardzo dobrym pomysłem, który na pewno sprawi, że dużo więcej osób chętnie zapisze się do twojej listy mailingowej.

mail-bloomboard

 

5. Stawiaj na wysokojakościowy content.

Jest to porada, którą powtarzamy regularnie. Jednak nie bez powodu. Wysokojakościowy content przyciąga duży ruch, co ważne – ten ruch, również będzie odznaczał się wyższą jakością. Oprócz tego wysokojakościowy content pozwala zbudować pozytywny wizerunek naszej marki. Dlatego ma przełożenie na praktycznie wszystkie aspekty funkcjonowania naszej firmy.

Tak samo dzieje się w przypadku budowaniu listy mailingowej. Im bardziej zainteresujemy odbiorców naszą marką, im chętniej będą czytali to, co im dostarczamy – tym większe zainteresowanie wzbudzimy zapisaniem się do naszej listy mailingowej.

Najłatwiej jest to oddać za pomocą serwisu YouTube. Zastanów się przez chwilę, którzy YouTuberzy mają najwięcej subskrybentów? Oczywiście tacy, którzy dostarczają content o najwyższej jakości w ramach tej kategorii i tematyki, którą się zajmują.

 

6. Reklamy na Facebooku.

Niestety, aby osiągać dobre wyniki w marketingu – trzeba wydać pewną ilość pieniędzy. Jesteśmy na to bądź co bądź skazani. Mamy tutaj dwie możliwości.

Zobacz również :  Social media marketing dla nowego produktu - 15 wskazówek

Retargeting

Będą osoby, które odwiedzają twoją stronę, ale jednocześnie nie zapisują się do twojej listy mailingowej.

W tym wypadku należy przygotować reklamy na Facebooku skierowane właśnie do tych osób, które będą zachęcały te osoby właśnie do zapisania na twoją listę mailingową. Proste i skuteczne.

przekierwonie-reklam-bloomboard

Skieruj się na swoich dotychczasowych fanów.

Drugą możliwością jest skierowanie reklam do twoich dotychczasowych fanów na Facebooku do tego, aby zapisali się do twojej listy mailingowej.

Docieranie do własnych fanów jest dużo tańsze niż do osób z zewnątrz, ponieważ są to osoby, które już w jakiś sposób wyraziły zainteresowanie twoją marką.

 

 

7. Promuj newsletter w ramach mediów społecznościowych.

Jedna z najbardziej oczywistych możliwych porad, ale nie może jej tu zabraknąć. Tworzenie wpisów, w których opisuje się korzyści należenia do twojej listy mailingowej raz na jakiś czas – będzie całkiem dobrym pomysłem. Z całą pewnością zwiększy to w jakimś stopniu ilość odbiorców twojego newslettera.

newsletter-bloomboard

 

8. Stwórz ekskluzywną grupę dla członków swojego newslettera.

Stworzenie grupy na Facebooku dla członków swojego newslettera może być świetnym pomysłem. Danie swoim odbiorcą poczucia wyjątkowości – praktycznie zawsze działa. Ważne, aby za samym pomysłem „grupa” – szło coś więcej. Oznacza to, że musi się w niej coś dziać, nie wystarczy sam dobry pomysł.

Dlatego warto raz na jakiś czas organizować w niej konkursy oraz różnego rodzaju promocje, w ten sposób sprawimy, że będzie warto zapisać się do tej grupy, a żeby się do niej zapisać – należy wcześniej podać swojego maila.

Jednocześnie warto promować tego rodzaju grupę na swoich mediach społecznościowych opisując, jednocześnie w jaki sposób można się do niej dostać.

grupa-dla-kobiet-bloomboard

 

9. Używaj Pinteresta i Instagrama.

Te dwa portale są naprawdę świetne do tego, aby w wizualny sposób dotrzeć do swoich odbiorców. Z ich pomocą można sprawić, że twój email marketing będzie dużo bardziej skuteczny.

Zobacz również :  Maksymalizowanie zysków z klienta, czyli Customer Lifetime Value w praktyce!

Można w ramach tych portali umieszczać wiele różnego rodzaju ciekawych zestawień, obrazków i świetnych zdjęć.

Najprostszą metodą w jaki można pozyskać za ich pomocą nowych subskrybentów to uwarunkowanie dostępu do danego contentu podaniem swojego adresu mailowego.

Co ciekawe, a niekoniecznie intuicyjne – wysyłanie tego typu contentu za pomocą maila, również sprawi, że nasza lista mailingowa się rozrośnie.

seostation-pinterest-bloomboard

 

Podsumowującemail marketing nie jest obecnie szczególnie modny (chociaż to się powoli zmienia). Nie zmienia to jednak faktu, że cały czas jest on bardzo skuteczny, dlatego nie należy z niego rezygnować.

Z całą pewnością, dobre prowadzenie newslettera przyczyni się do wzmocnienia naszej marki oraz rozwoju naszego biznesu e-commerce. Dlatego nie należy rezygnować z tego rodzaju marketingu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>