W dzisiejszych czasach nie możemy obyć się bez wielu aplikacji ułatwiających życie. Niektórzy nie wyobrażają sobie dnia bez telefonu z budzikiem, latarką, Messenger’em, notatnikiem. Podobnie sytuacja ma się jeśli mówimy o marketingu. Narzędzia marketingowe ułatwiają pracę w tak dużym stopniu, że nikt już nawet nie próbuje się bez nich obejść.

narzedzia-marketingu-bloomboard

Praktycznie dla każdej dziedziny digital marketingu znajdziemy kilka ciekawych, wysoce użytecznych narzędzi. Zdecydowaną większość z nich można odnaleźć na naszej liście 300 darmowych narzędzi. Lista podzielona jest na kategorie tematyczne, które pozwolą ci szybko odnaleźć poszukiwaną aplikację.

Dzięki cyfrowym narzędziom marketingowym zyskujemy wiele. Przede wszystkim oszczędzamy czas – dzięki narzędziom takim jak np. planery postów czy kompleksowe narzędzia do zarządzania kampaniami e-mail marketingowymi oszczędzamy mnóstwo czasu. Poza tym zyskujemy w kategoriach optymalizacji procesów. Wiele narzędzi pozwala na usprawnienie procesów, dostarcza dane i wiedzę niezbędną do zoptymalizowania działań. Także, jeśli spojrzeć na kwestie estetyczne narzędzi odgrywają ogromną rolę. Wiele z nich upraszcza pracę nad stroną graficzną działań marketingowych, pozwala na uspójnienie wszystkich wypuszczanych materiałów. Ale największą zaletą cyfrowych narzędzi jest oczywiście analiza danych – nikt nie potrafi tak dobrze zaprezentować i przetworzyć danych jak odpowiednia aplikacja.

baner-duzy

 

Dlatego zapytaliśmy ekspertów marketingowych, blogerów, konsultantów, managerów, zajmujących się różnymi obszarami marketingu, bez jakich narzędzi nie mogą się obejść. Uzyskaliśmy sporo odpowiedzi, które zamieszczamy poniżej. Jakie narzędzia są niezbędne w pracy naszych ekspertów? Sprawdźcie sami!

 

eksperci-marketing-narzedzia-bloomboard-2


Narzędzia kluczowe dla każdego ogrowthnika to:

Buffer

Najlepszy social media manager z jakim miałem do czynienia. Bez niego opanowanie wszystkich kanałów zajmowałoby dużo więcej czasu. Prosty, intuicyjny, jako jeden z nielicznych daje możliwość podpięcia Instagrama. Zdecydowanie jest to narzędzie, bez którego nie mógłbym się obejść.

Buzzsumo

Narzędzie niezbędne dla każdego contentowca. Kopalnia inspiracji, analiza contentu, badanie trendów, poszukiwanie najpopularniejszych autorów – to wszystko w jednym, zgrabnym narzędziu. Z darmowym dostępem, co jest dodatkowym atutem.

MailChimp

Wysyłanie newsletterów bez MailChimpa byłoby niemożliwe. Tworzenie szablonów przy użyciu tego narzędzia to czysta zabawa, jak budowanie z klocków. Prosta i wielozadaniowość to największe atuty MailChimpa.

Canva

Chyba moje ulubione narzędzie w tym zestawieniu. Doskonałe dla każdego, kto pragnie tworzyć proste grafiki, ulotki, plakaty, banery. Osoba taka jak ja – mające wcześniej kontakt co najwyżej z Paintem – przemienia się w profesjonalnego grafika. Prostota użytkowania tego narzędzia jest wręcz powalająca.

Product Hunt

Nie jest to narzędzie, a wyszukiwarka narzędzi! Świetne miejsce do wyszukiwania najnowszych, innowacyjnych programów i aplikacji. Jak działa Product Hunt opisałem już wcześniej.

Visme

Doskonałe narzędzie do tworzenia estetycznych prezentacji i infografik. Posiada bogaty zbiór szablonów, które znacznie ułatwiają pracę. Do tworzenia bardziej złożonych materiałów nadaje się znacznie lepiej niż Canva. Szczególnie dobrze wyglądają wszelakiego rodzaju wykresy i diagramy stworzone w tym narzędziu.

Bloomkracy, Marketing Hero w Bloomboardgroup

 

1


Z racji zainteresowań skupię się na różnego rodzaju narzędziach analitycznych:

Google Trends, pozwalające zajrzeć do głów osób szukających czegoś w Google i świetnie nadający się zarówno do badania najnowszych trendów, jak i do analiz sezonowości popytu

Google Analytics – jeśli robisz cokolwiek w internecie, to nie da się uniknąć korzystania z tego narzędzia

Similar Web – który m.in. można wykorzystać do podglądania konkurencji pod kątem tych danych, które dla własnych stron są dostępne w Google Analytics.

No i oczywiście mój Sotrender, który pomaga analizować marketing w mediach społecznościowych, daje konkretne wskazówki i ułatwia raportowanie. Co ważne, wszystkie z nich mają wersję bezpłatną! 🙂 Jan Zając, Sotrender, Założyciel i Prezes Zarządu


 

2


Pierwsze narzędzie to bezpłatny Planner Słów Kluczowych Google i inne bazujące na nim czyli np. Long Tail Pro, Senuto.
Narzędzie bardzo przydatne w planowaniu strategii long tail, działań content marketingowych czy też AdWords. Obecnie niestety zostało ograniczone tylko dla klientów AdWords, co myślę, że wielu osobom bardzo utrudni pracę.

Senuto poza wyszukiwaniem fraz kluczowych oferuje rewelacyjne filtry nie dostępne w żadnym tego typu narzędziu dzieki czemu praca z nim jest dużo efektywniejsza.

Kolejne narzędzie to rewelacyjny Screaming Frog, który jest bardzo przydatny podczas analizowania błędów na stronie, tworzenia audytów seo. Dzięki niemu bardzo szybko jesteśmy w stanie uzyskać kompleksowy raport z informacjami o błedach 404, przekierowaniach, tytyłach, opisach stron, nagłówkach h1, h2, wielkości obrazów i wiele innych ciekawych informacji.

Jestem szkoleniowcem, a więc wyjdę trochę z branży seo i podam przykłady narzędzi tutaj wykorzystuję.

Z pierwszym nie rozstaję się już od kilku dobrych lat i jest to Camtasia Studio, które służy do nagrywania obrazu z ekranu komputera. Przy nagrywaniu materiałów szkoleniowych gdzie prowadzę moich kursantów krok po kroku jest to narzędzie obowiązkowe. Poza nagrywaniem ekranu pozwala także na jego obróbkę w łatwy, intuicyjny sposób.

Przy nagrywaniu mojej osoby przed kamerą do obróbki materiału wykorzystuję Adobe Premiere w którym bardzo przyjemnie obrabia się materiał. Do moich potrzeb obecnie wystarcza mi wersja elements, która swojego czasu uratowała mi życie po całonocnej próbie obróbki video w camtasia studio 🙂

Kończąc do głowy przychodzi mi jeszcze:

  • Xmind do tworzenia map myśli w którym to planuję każde moje szkolenie,
  • Ivona Reader, która czyta za mnie artykuły, dłuższe e-maile 🙂
  • Google Calendar bez którego ciężko byłoby mi przetrwać dzień, bo dobry plan dla mnie to podstawa efektywnej pracy.Sławomir Gdak

 

6


Od dłuższego czasu próbuję sobie wyszczególnić kilka narzędzi, bez których nie mógłbym pracować. Wcześniej zarówno na telefonie, jak i na komputerze miałem sporo aplikacji, ale korzystałem z nich tak rzadko lub tak mało wnosiły do mojej pracy, że postanowiłem się ich pozbyć.

Jednak pytanie dotyczyło tych narzędzi, bez których nie wyobrażam sobie dnia. A są to:

Evernote – w którym tworzę nie tylko notatki do prezentacji, ale też opisy researchy, bazy wiedzy i statystyki. Używam go w domu, w pracy, na telefonie. Wszędzie synchronizuję dane i mam pod ręką najważniejsze informacje z pracy oraz szkice wpisów na bloga.

Pocket – nie ma według mnie lepszej usługi do zapisywania rzeczy „na później”. Na podstawie tego co zapisuję dodatkowo otrzymuję ciekawe rekomendacje. Wciąż jednak uważam, że z Pocketa mógłbym korzystać efektywniej tagując i opisując odpowiednio swoje znaleziska, lecz wciąż brakuje mi na to czasu.

Slack – to główny komunikator którego używamy w Przeagencji i uważam, że jest mega wygodny. Możliwość przesłania plików, stworzenia odpowiednich projektów i grup praktycznie sprawiła, że maila sprawdzam dwa razy dziennie. To niesamowite ułatwienie w komunikacji wewnętrznej firmy.Jakub Prószyński


 

8


Obecnie na rynku jest wiele narzędzi ułatwiających pracę osobom w mediach, social mediach czy marketingu. Pracując w Grupie Ringier Axel Springer Polska (Onet, Fakt24.pl, Newsweek) mam możliwość korzystania z wielu narzędzi przygotowanych specjalnie na potrzeby wydawców, redaktorów czy osób zajmujących tak zwaną akwizycją ruchu. Z ogólnodostępnych na rynku mogę polecić następujące:

Canva.com

Bardzo prosty, intuicyjny i dający dużo możliwości edytor grafik. Pula darmowych tekstur, fontów i zdjęć jest bardzo duża. Dodatkowo program oferuje wiele szablonów skrojonych pod bardzo konkretne potrzeby: począwszy od grafik do mediów społecznościowych a skończywszy na wzorach życiorysów czy menu restauracji. Z canva.com korzystam zawsze wtedy gdy grafik jest nadmiernie obłożony pracą.

Facebook insights

Ciągle mam wrażenie, że wiele osób i firm nie dostrzega jak dużo danych na temat grupy docelowej swoich fanów/klientów można wyciągnąć z ogólnodostępnych statystyk stron na Facebooku. Odpowiednie ich wykorzystanie i zrozumienie pomaga znacząco zwiększyć zaangażowanie i zasięgi na Facebooku.Artur Roguski


 

14


Tworzenie contentu w startupie to jedno z najdynamiczniejszych zajęć, jakich miałam przyjemność do tej pory spróbować. Takie są też narzędzia, z których korzystam na co dzień. Z całej masy tych, które testuję i poznaję każdego dnia, na stałe są ze mną:

HubSpot – do strategicznego content marketingu,

Buffer – do planowania i dystrybucji treści w social mediach,

Slack – do komunikacji wewnątrz zespołu,

Trello – do pracy nad większymi projektami w kilka osób,

Brand24 – do śledzenia wzmianek na temat twojej marki i szybkiego reagowania,

Prowly – do komunikacji z mediami i nie tylko,

Google Analytics – bo na koniec dnia liczy się wynik.Edyta Kowal, Content Manager, Prowly


 

15


Naturalnie głównym narzędziem, z którego korzystam na co dzień jest moje własne, ale nie potrafie także żyć bez: Google Analytics, Intercom, czy Heap Analytics.Michał Sadowski

 

Zobacz również :  Wywiad - Łukasz Mędrysa, Advertising is exciting

16


Pierwszym narzędziem bez którego nie wyobrażam sobie dnia jest SEMRush. Kiedyś była to platforma wywiadowcza do przeszukiwania słów kluczowych, dziś jest to pełny system z OnPage audytorem, analizą kanałów mediów społecznościowych, analizą backlinków i wieloma innymi rzeczami. Właściwie co tydzień pojawia się coś nowego. W tym to systemie mam wiele projektów które na bierząco śledzę jeśli chodzi o pozycję w SERPach, potencjalne słowa kluczowe czy obserwacje konkurencji.

Drugim narzędziem jest SoTrender, który pomaga mi na bierząco ogarnąć kanały mediów społecznościowych. Wiem co się dzieje na moich obu twitterach, na fanpage’u czy Instagramie. O narzędziu tym często wspominam na moich prelekcjach i warsztatach bo w odróżnieniu od innych, podobnych narzędzi, te jedno w prosty i przejrzysty sposób informuje o zdarzeniach mających miejsce na Twoich kanałach.

Jeśli mowa o mediach społecznoścowych to kolejnym bez którego nie wyobrażam sobie życia jest Commun.it który działa trocę jak CRM. Pozwala mi wyselekcjonować i pogrupować osoby śledzące moje profile a także zarządzać nimi.

Na koniec oczywiście HootSuite oraz DLVR.IT – pierwszym tworzę harmonogramy postów na swoich kanałach. Drugi służy do wysycania kanałów mediów społecznościowych treściami z różnych branżowych blogów. Dzięki płatnej wersji, mogę operować własnym skracaczem linków Zelezny.Link.

Na koniec trochę growth hackingu a właściwie data minigu połączonego ze scrapowaniem. URLProfiler oraz ScreamingFrog – oba posiadają Xpath scraper i bywa to bardzo pomocne kiedy chcemy wyciągnąć jakieś ważne dane hurtowo w dużych ilościach. Łukasz Żelezny


 

a-smolicki


Liczba narzędzi marketingowych, których używam na co dzień, jest ogromna. To nie tylko te najbardziej popularne, jak Google Analytics, Buffer, Fasttony, Landingi, Mailchimp czy Canva ale także ogrom mniejszych, wypełniających jedno, konkretne zadanie. Lubię ułatwiać sobie życie, lubię szukać narzędzi, które pozwolą mi wyróżnić wśród konkurencji działania prowadzone dla klientów. Nie wszystkie oczywiście chcę zdradzać, wiele z nich to efekt długich poszukiwań bądź ślepego trafu, kilkoma jednak z chęcią się podzielę.

HelloBar

Jeżeli zależ mi na konwersji ze strony, która z założenia nie pełni funkcji landing page, sięgam po HelloBar. To narzędzie, dzięki któremu wyświetlam użytkownikowi pop up w momencie gdy planuje on opuścić stronę. Jedyny moment, gdy taka forma zbierania danych poprzez pop up jest faktycznie skuteczna. Zbieram dane mailowe, zachęcam do polubienia profilu czy też kieruję na faktyczny landing page. Możliwości jest wiele.

Google Search Console

Tutaj mała niespodzianka, narzędzie teoretycznie znane wszystkim, podobno popularne, w praktyce większość biznesów nigdy do niego nie zaglądała. To nie tylko obowiązkowa aplikacja do zarządzania naszą widocznością w Google ale także możliwość zapoznania się z całą listą słów kluczowych, po których użytkownik trafia na naszą stronę, wraz ze statystykami. Zaglądam minimum raz dziennie, zawsze wyciągając przydatne wnioski. Dla iOS wykorzystuję aplikację RankBuddy.

Mindly

Prosta aplikacja do tworzenia map myśli. Każda kampania czy strategia powstaje najpierw w głowie. Obsługa większości narzędzi jest tak naprawdę banalna, to od naszej kreatywności i zaplanowania działań zależy sukces działań reklamowych. Każdy projekt rozpisuję na wszystkie możliwe sposoby tak by docelowo osiągnąć zakładane cele.

Zopim Chat

Prawdopodobnie najlepszy chat online dla strony internetowej. Około 70% zapytań, generowanych u siebie bądź na stronach klientów pochodzić właśnie z tej aplikacji. Świetny sposób na skrócenie drogi do klienta, skrócenie lejka sprzedażowego oraz bieżący support dla użytkowników. Dzięki aplikacji mobilnej nie muszę przebywać przy komputerze bez przerwy, obsługuję zapytania nawet stojąc w kolejce w sklepie. Przy braku czasu, można poprosić o pozostawienie maila oraz przedstawienie problemu.Artur Smolicki


 

a-grszuka


Brand24, czyli narzędzia do monitorowania internetu. Dzięki niemu śledzę nie tylko wzmianki w sieci na temat marek, które obsługuję na co dzień. Pozyskane dane wykorzystuję do optymalizacji moich działań i ulepszaniu realizowanych strategii.

Google Analytics to kolejne narzędzie analityczne, dzięki któremu weryfikuję wyniki działań prowadzonych online. Sprawdzam nie tylko liczbę odsłon stron czy konkretnych wpisów np. na blogu. Dzięki Google Analytics mogę wyciągać wnioski na temat tworzonych przeze mnie treści, w kwestii uzyskanych rezultatów i realizacji zakładanych celów.

Keyword Tool/Ubersuggest wrzucam do jednego worka. Pierwsze z narzędzi jest podobne do planera słów kluczowych od Google. Co prawda strona nie jest dostępna w wersji polskojęzycznej, ale istnieje możliwość skorzystania z języka polskiego podczas szukania słów kluczowych. Dzięki narzędziu mogę sprawdzić frazy w najpopularniejszej wyszukiwarce świata, YouTube itd. Ubersuggest jest równie dobrym rozwiązaniem na etapie poszukiwania słów kluczowych do tworzonych treści. Narzędzie podpowiada frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarce. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, do którego szukamy powiązań, wybierać język, by następnie otrzymać listę konkretnych zapytań.

Canva, czyli moja odpowiedź na dział graficzny, jeśli w danym momencie nie mam możliwości zlecenia pracy projektantowi. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze. Oferuje wiele gotowych szablonów, dzięki którym sam proces kreacji nie zajmuje dużo czasu.Andrzej Gruszka


 

 

eksperci-marketing-narzedzia-bloomboard-1


W codziennej pracy korzystam z wielu narzędzi, aplikacji, które ułatwiają mi życie. Niektóre są udogodnieniem, bez innych pewne zadania byłyby po prostu niewykonalne. Oto kilka najważniejszych:

Asana

Początkowo nie byłem przekonany do tego systemu zarządzania zadaniami i koordynowania pracy zespołu. Byłem stosunkowo zadowolony z Basecamp, z którego korzystaliśmy wcześniej. Niestety kwestią nie do przeskoczenia był dostęp z urządzeń mobilnych i pod tym względem Asana bije konkurenta na głowę. Ponadto warto docenić takie udogodnienia Asany jak indywidualne i zespołowe czaty, możliwość oznaczania członków organizacji w komentarzach i taskach, czy obserwowanie poszczególnych sekcji i zadań. Ponadto Asana jest bardzo praktyczna, gdy część działań chcemy wydzielić osobną przestrzeń i zaprosić użytkowników z zewnątrz – np. klienta lub innych specjalistów, z którymi wspólnie realizujemy dany projekt.

Screaming Frog… i inne narzędzia do audytów

Screaming Frog SEO Spider to nieocenione narzędzie wspierające badanie stron internetowych. Daje szereg możliwości, chociaż oczywiście nie jest wystarczające, aby dowiedzieć się wszystkiego, czego potrzebuję w tworzeniu raportu. Ciężko jest wybrać najważniejsze narzędzie, którego używam podczas audytów SEO dlatego też w tym miejscu wymienię jeszcze chociażby SEMSTORM, Majestic, Ahrefs, Similarweb, Buzzsumo, wtyczki SEOquake i Wappalyzer, całe środowisko googlowe (Analytics, Search Console, PageSpeed Insights, Mobile-friendly test, AdWords Keyword Planner…). W kontekście analityki bardzo ułatwia życie także gacheker.com (sprawdzający, czy skrypt Google Analytics lub kontener Tag Manager są wpięte na każdej podstronie serwisu – co ma niezwykle istotne znaczenie) oraz Spam filter od Simo Ahavy (simoahava.com/spamfilter/). Do moich ulubionych narzędzi mobilnych związanych z tematyką SEO dołączyła także wydana niedawno aplikacja SeoStation umożliwiająca monitorowanie pozycji stron w Google.

Skitch

Skitch to narzędzie wchodzące w skład środowiska Evernote. O ile do tego drugiego nie mogłem się nigdy przekonać to z samego Skitcha korzystam wielokrotnie każdego dnia – zarówno w wersji desktopowej do zarządzania screenshotami, dodawania adnotacji do grafiki etc., jak i w wersji mobilnej. Zrzut ekranu nabiera nowej jakości dzięki kilku podstawowym funkcjom takim jak dorysowywanie strzałek, tekstu, wycinanie lub rozmazanie (tzw. blur).

Canva

Ta przeglądarkowa aplikacja to niezwykle przydatne narzędzie dla wszystkich, którzy nie są biegli w obsłudze programów graficznych, a którzy na co dzień tworzą content. Dzięki opcjom dostępnym na canva.com można szybko i przyjemnie tworzyć pliki PDF (w tym całe prezentacje), JPG, PNG, które potem posłużą jako ilustracje postów, infografiki, memy etc. Mamy tu do dyspozycji wiele predefiniowanych układów i gotowych slajdów, dzięki czemu nawet osoba bez tzw. zmysłu estetycznego będzie mogła stworzyć coś przyjemnego dla okaSzymon Słowik


 

 

6


Ciężko wybrać tylko kilka narzędzi, które według mnie są niezbędne, bo jest ich mnóstwo. Na pewno nie mogłabym żyć bez aplikacji, które pomagają „ogarnąć” Twittera – TweetDecka na komputerze + aplikacji mobilnej Twittera na telefonie. To jest absolutna podstawa dla kogoś, kto na co dzień komunikuje się na Twitterze, zwłaszcza, jeśli marka ma klientów, którzy Twittera traktują jak jeden z kanałów obsługi klienta.

Nie widzę też już możliwości pracy bez narzędzi do organizowania kalendarza contentowego czy blogowego. Tu nieoceniona okazuje się aplikacja CoSchedule, która łączy w sobie możliwość planowania treści w kalendarzu, z udostępnianiem ich w mediach społecznościowych, przy tym umożliwiając współpracę między członkami zespołu. Ma też bardzo przydatną integrację z WordPressem.

Zobacz również :  Facebook Live: pierwsze kroki i 9 przykładów zastosowania w biznesie

Nie wyobrażam też już sobie pracy bez Slacka – do szybkiej komunikacji z zespołem i nie tylko.

A jako bonus offline dorzuciłabym jeszcze… notes i długopis. Tak, wciąż najbardziej lubię zapisywać notatki ręcznie, zwłaszcza, jeśli na przykład pracuję koncepcyjnie – np. nad wymyśleniem hasła. Pomimo tego, że jestem gadżeciarą i w wielu dziedzinach życia korzystam z dobrodziejstw technologii, nie przewiduję, żebym miała w najbliższym czasie zrezygnować z papieru.Karolina Kurcwald, Head of Content and Social Media w: GetResponse


 

17


Dla zespołu marketingowego BETEGY kluczowe narzędzia to Google Analytics, AdWords, platforma do e-mailingu, kawa, programy graficzne Adobe (PS, AI) i KanBan zrobiony w Google Sheets (wszyscy mają do niego dostęp, można go dowolnie modyfikować, a pola komentować i oznaczać kolorystycznie). Dzień zaczynamy od kawy, sprawdzamy sprzedaż, ruch na stronie w odniesieniu do działań marketingowych. Planujemy za pomocą KanBan zrobionego w Google Sheets. Treści tekstowe i graficzne komunikacji produkowane są zgodnie z planem i publikowane na naszych kanałach. Kolejna kawa, sukcesy i porażki oznaczamy na Kanban, dyskutujemy co dalej (moment kreatywności nigdy nie zaszkodzi!) i lecimy do domu, „do jutra”. Wszystko w dobrej atmosferze i z uśmiechem, digital marketing to fajna sprawa!Maciej B. Borzym

 

18


Pracując na co dzień w branży reklamowej musimy korzystać z dużej ilości różnego typu apek, które wykorzystujemy w odpowiednim momencie. Natomiast jest kilka z których korzystam na co dzień.

Oto złota lista:

  • Każdy mój dzień planuje za pomocą Any.do. Dzięki temu, że aplikacja działa w chmurze, mam na bieżąco w każdym urządzeniu z którego korzystam aktualną tasklistę
  • żeby być na bieżaco co w branży piszczy korzystam z Brand24
  • ogarnianie tematów związanych z klientami i leadami spada na barki LiveSpaceKarol Dziedzic

 

19


Narzędziem, które sprawiło, że wiele działań content marketingowych nabrało sensu był MailChimp. Dzięki niemu zbieranie adresów mailowych i wysyłka newsletterów stała się bajecznie prosta. Canva pomaga mi w łatwy sposób przygotować grafiki do social mediów i bloga. To nie tylko narzędzie graficzne, ale przede wszystkim źródło inspiracji. Natomiast Buffer, dba, aby w moich social mediach panował porządek.Michał Majewski, Co-Founder w PublishSoSimply

 

bloomboard-progress

 

20


Trzy narzędzia, bez których nie wyobrażamy sobie życia w SEMSTORM to Google Analytics, Brand24 i oczywiście… SEMSTORM. Z każdego korzystamy nagminnie, codziennie i każde pomaga naszej pracy.

Google Analytics to nasz guru, jeśli chodzi o analizę zachowań użytkowników. Korzystamy z niego do badania źródeł ruchu i oceny ich skuteczności, do analiz naszych działań content marketingowych, do weryfikacji strategii marketingowo-sprzedażowej. Patrzymy też jak użytkownicy korzystają z narzędzia, którymi ścieżkami podążają, gdzie się blokują. Dzięki temu wiemy, co powinniśmy poprawić, aby lepiej korzystało się z SEMSTORM.

Brand24 służy nam do szybkiego wyłapywania wzmianek, które są dla nas ważne. Dzisiaj użytkownik zgłasza uwagi wszędzie, nie tylko poprzez formularz kontaktowy, czy nasz ogólnodostępny adres e-mail. Może napisać coś o nas na Facebooku – pół biedy, jeśli zamieści to na fan page’u, często jednak zadaje pytania lub publikuje opinie w postaci zwykłego posta. Dzięki Brand24 możemy zareagować w odpowiednim momencie, a nie trzy godziny lub dwa dni później. Sprawdzamy także wzmianki o naszych konkurentach i reagujemy, jeśli jesteśmy w stanie rozwiązać problem pytającego lepiej niż alternatywne rozwiązania.

Z SEMSTORM korzystamy do planowania naszych działań content marketingowych i analizy wyników. Szczerze przyznaję, że tutaj również patrzymy na naszych konkurentów i ich artykuły, które pojawiają się na wysokich pozycjach. Szukamy też nowych tematów, dobrych słów kluczowych i obszarów, które wymagają wzmocnienia. Korzystamy z naszej bazy słów do planowania własnych działań reklamowych w Google. Monitorujemy interesujące nas tematy i sprawdzamy, czy nasze działania w wyszukiwarkach idą zgodnie z założeniami.Milena Majchrzak, Dyrektor Zarządzający SEMSTORM


 

21


Dwa SEO software’s których używam cały czas to Screaming Frog i Majestic.

Screaming Frog – do scanowania stronki, pomaga robić inwestygacje co do problemow z crawlem, interlinking itd. SF także dostarcza szybkie reporty na na przykład redirect chains albo za długie HTML titles albo meta descriptions. Ogólnie jest to narzędzie z wieloma funkcjami, i za £100 za rok to prawdziwy discount. Na blogu screaming froga możecie znaleźć więcej użytków, samym screaming frogiem można zrobić wiekszość technicznych SEO audytów, nawet bez spojrzenia na stronkę. Tego nie zalecam, ale tak się da! 🙂

Majestic – jak dla mnie najlepszy soft jeśli chodzi o linki. Mimo aktywnych konkurentów, jak dla mnie zawsze daje najlepsze listy linków. Funkcja Trust Flow jest także dużo lepsza niż konkurentów, i chociaż tak jak każdy inny stat da się oszukać, jest przynajmniej oparty na zasadach zaufania, zamiast spamu. Majestic ma tez świetny support na twitterze, odpowiadają zazwyczaj w przeciągu pól godziny na support queries – wiec bardzo fajnie. Robią tez jeden z najlepszych marketing campaigns na rynku SEO software, z ich mowa kampania sprawdzania rankingów z kosmosu… Możecie o tym przeczytać na ich blogu.Krystian Szastok


 

22


Zajmując się na co dzień content marketingiem we FreshMailu używam wielu narzędzi, w tym samego FreshMaila. Informowanie subskrybentów mailowo o wpisach dopasowanych do ich zainteresowań generuje bardzo duży ruch na naszym blogu.

Przy planowaniu kolejnych wpisów korzystam m.in. z Buzzsumo. Aplikacja pozwala zweryfikować jakie rodzaje treści i jakie tematy mają największy posłuch w sieci. Po wpisaniu odpowiedniego słowa kluczowego mogę porównać dla każdego z rezultatów ilość sherów na Facebooku, LinkedInie, Twitterze, Pintereście i Google+ – można wyciągnąć bardzo cenne insighty do własnej promocji.

Quora i Inbound.org są niezastapione, kiedy chcę uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania i zobaczyć jakie tematy wzbudzają zainteresowanie wśród innych marketerów. To cenne źródło inspiracji i miejsce na rozpoczęcie własnej dyskusji.

Moja praca w ogóle nie byłaby możliwa bez Google Analytics, zaglądam tam codziennie, aby zweryfikować przede wszystkim jakie typy treści są najskuteczniejsze i generują największy ruch. Kolejno źródła tego ruchu i słowa kluczowe, którymi zainteresowane są osoby odwiedzające blog o emarketingu FreshMaila.
Maria Wąchal, Head of Content, FreshMail


 

1


  1. Google Drive – na co dzień do pracy z Klientami

Dzięki narzędziom, które Google udostępnia każdemu użytkownikowi skrzynki Gmail, mogę pracować nad materiałami równolegle z Klientami, copywriterami, grafikami i deweloperami. Tam tworzymy treści do rozbudowanych materiałów, takich jak strony internetowe czy katalogi. Kalendarz Google umożliwia mi dostęp do grafiku pracy w każdym momencie, a w Arkuszach Google, w których prowadzimy ewidencję, mogę sprawdzić, czy wszystkie faktury są wystawione. Często przeglądam sklep Google Play, w którym wynajduję wiele ciekawych aplikacji przydatnych zarówno w życiu codziennym (takim fenomenem jest aplikacja CoByTu.com), jak i w pracy (tam natknęłam się na aplikację Trello).

  1. Trello – cały projekt w jednym miejscu

To świetna aplikacja, która pomaga utrzymać projekt w ryzach. Jest to również narzędzie, które… kojąco wpływa na Klientów. W Trello zamieszcza się informacje o postępach prac, rozdziela poszczególne zadania między ludzi. Klient na bieżąco może podejrzeć listę zadań do wykonania, zarówno swoich, jak i agencji, przejrzeć poprawki oraz sprawdzić status prac.

  1. Balsamiq – makieta strony w mgnieniu oka

To oprogramowanie, które wykorzystuję w tworzeniu makiet stron internetowych. Program umożliwia stworzenie w bardzo prosty sposób makiety strony, którą mogę pokazać Klientowi czy deweloperowi. Balsamiq obniża koszty i dzięki swoim rozbudowanym funkcjonalnościom bez wiedzy programistycznej jestem w stanie stworzyć zaawansowaną makietę strony.

  1. Squid – wszystkie informacje pod ręką

Jest to polska aplikacja, która w zasadzie przygotowuje prasówki. Wybiera się w niej interesującą dziedzinę, a aplikacja przekazuje pakiet informacji na dany temat z różnych stron internetowych. Dzięki tej aplikacji oszczędzam wiele czasu i mogę śledzić nowinki z branży zarówno projektowej lub technologicznej, jak i z branż moich Klientów. Mam tylko nadzieję, że kategorie będą bardziej szczegółowe, bo na razie są na dość dużym poziomie ogólności.

  1. Brand 24 – trzymaj rękę na pulsie

W zasadzie od początku mojej pracy w branży korzystam z Brand24. Jest to najlepsza tego typu aplikacja, która pozwala śledzić buzz wokół marki. Początkowo korzystałam z tego narzędzia przy obsłudze social media, jednak tak bardzo się do niego przyzwyczaiłam, że obecnie każdego Klienta staram się sprawdzać, aby móc reagować, zanim niepochylna opinia w sieci zniszczy to, co budujemy.

Joanna Sobytkowska, Project Manager, MindZone

 

Zobacz również :  Wywiad - Tomasz Brusik, Rysuję fejsbuki

2


Tweetdeck

Jeżeli ktokolwiek zajmuje się prowadzeniem konta na Twitterze i chce to robić dobrze – musi mieć przed sobą panel dowodzenia z prawdziwego zdarzenia. Takim właśnie jest Tweetdeck, czyli aplikacja oferowana przez samego Twittera. Możliwość stworzenia niezliczonej liczby kolumn z feedami powoduje, że nie tylko jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi dotyczącymi nas sprawami, ale do tego nasz monitor wygląda, jakbyśmy co najmniej analizowali dane dla NASA.

Brand24

Nie odkryję Ameryki – aktualnie nie wyobrażam sobie monitoringu mediów bez tego narzędzia. Opisywanie Brandu24 wydaje mi się rzeczą całkowicie zbędną, jednakże co jest mocno na plus, a o czym niewielu mówi – customer service. Wystarczy się do nich odezwać w „live chat”, zagaić o jakąkolwiek ofertę, a jestem przekonany, że nie tylko sprzedadzą Wam to co chcecie, ale przy okazji poderwą, rozśmieszą, oczarują lub wyślą gifa z Sadkiem rzucającym pieniędzmi po biurze. Serio!

Snapchat

Dla mnie jest to wciąż narzędzie, które nie tylko jest bardzo popularne, ale też można nim najbardziej zaskoczyć naszego klienta. I choć Instagram wprowadził już bliźniaczą funkcję jaką posiada Snapchat, warto do końca wyeksploatować zasięg, jakim dysponuje jeszcze narzędzie z duszkiem w logo. Póki co oferuje największą kopalnię możliwości do zaangażowania i pozytywnego zaskoczenia swoich obserwujących.Przemysław Kasiura, Business Sport Solutions oraz Magazyn Barça Flash


 

3


Feedly: dzień oprócz kawy najlepiej zaczynać od prasówki. Ale po co skakać przez tysiące stron, skoro można mieć wszystkie informacje w jednym miejscu? Do tego pogrupowane do wygodnego przeglądania

Buffer: Zarządzanie profilami w social mediach nie jest proste. Na szczęście dzięki Bufferowi wszystkie kanały można mieć w jednym miejscu. Widzimy jakie content pracuje, jakie działania należy kontynuować. No i oszczędza czas!

Sentione: Dobrze, gdy mówią o tobie i twojej marce. Gorzej kiedy o tym nie wiesz. Dzięki Sentione sprawdzisz kto i co pisze, włączysz się w dyskusje, poznasz swoich użytkowników. Bądź tam, gdzie oni

Legimi: No cóż, bez dostępu do książek nie możemy normalnie funkcjonować. A tu zawsze pod ręką i literatura branżowa, która pozwala ciągle się rozwijać i literatura piękna, która pomaga odpocząć.Mateusz Woliński, Content Manager, Legimi


 

4


Staram się ograniczać liczbę narzędzi do niezbędnego minimum, ale są takie, bez których nie wyobrażam sobie dnia. Na pierwszy ogień idą TweetDeck i Buffer, czyli aplikacje do wygodnego zarządzania kanałami społecznościowymi wsparte podstawową analityką. Coraz więcej naszej pracy w Prowly opiera się na metodologii SCRUM i aplikacje takie jak JIRA czy proste Trello pomagają nam zapanować nad aktualnymi i planowanymi działaniami poszczególnych zespołów. Jednym z bardziej jakościowych kanałów dotarcia staje się dla nas Quora, dlatego każdego dnia staram się odpowiedzieć przynajmniej na jedno pytanie związane tematycznie PR czy marketingiem. Regularnie zaglądam do raportów Google Analytics, które są skarbnicą wiedzy jeśli chodzi o wybór najpopularniejszych treści z naszego bloga czy określenie ścieżki ruchu użytkownika na stronie produktowej. Listę zamyka Samsung Galaxy S6, cierpliwie mieszczący każdą z powyższych aplikacji, a którego nie zamieniłbym na żadną inną słuchawkęRafał Sałak, Communications Lead w Prowly

 

5


Marketingowiec nie umie żyć… na pewno nie bez narzędzi bo te zawsze się znajdą. Podstawową sprawą, która jest niezbędna w moim przypadku jest serce do tego co się robi i poczucie, że firma i jej usługi naprawdę mają sens – tak jak jest to w przypadku Migam i videotłumaczeń języka migowego dla Głuchych!Paweł Potakowski, CMO Migam

 

6


Narzędzia marketingowe, które najczęściej wykorzystuję w pracy to: Brand24, Moz, Colibri, Google Analytics, Webmaster Tools, Impactana, Ahrefs, Buzzsumo, Buffer, SalesManago, Unbounce, Clicktale, Typeform, Outbrain, Sniply, GetResponse UXPin oraz Majestic. Jest ich z każdym rokiem coraz więcej. Poznawanie nowych narzędzi, ich testowanie i wybieranie najlepszych rozwiązań, stało się stałym elementem mojej pracy w obszarze działań marketingowych. Pomiędzy styczniem 2015 a styczniem 2016 liczba firm tworzących narzędzia marketingowe oparte na technologi SaaS zwiększyła się z 1876 do ponad 3500, trend ten przyczynił się do powstania platformy saasgenius.com, która pomaga między innymi odkryć nowe narzędzia.Tomasz Górski, CEO and Co-Founder w: SaasGenius

 

7


Narzędziem, bez którego nie sposób byłoby mi teraz funkcjonować jest z pewnością Facebook. To tam znajduję informacje na interesujące mnie tematy i to tutaj komunikuję to, co w danym momencie organizujemy. Spore grono kontaktów, sprawia, że materiały szybko się rozchodzą. Pocket.com to mój absolutny faworyt przy zalewie informacji jaki na co dzień dotyka każdego z nas. Sprawił, że nie muszę tworzyć dokumentów, w które wklejam interesujące mnie linki, a do których chcę później wrócić. W prosty i przystępny sposób mogę je sobie zachować, a następnie wyszukać. Przy komunikacji mailowej np. w przypadku Wenusjanek, wykorzystujemy GetResponse, który świetnie nam się sprawdza i pozwala na utrzymanie stałej relacji z uczestniczkami naszych wydarzeń.Anita Kijanka, Come Creations Group

 

eksperci-marketing-narzedzia-bloomboard


Narzędzia, które pomagają mi w codziennej pracy? Jest wiele zaczynając od najbardziej podstawowych jak kalendarz w outlooku od którego zaczynam każdy dzień J, czy pełen inspiracji youtube, który może nam posłużyć za coś więcej niż tylko odtwarzacz muzyki poprzez programy do tworzenia prezentacji multimedialnych, banki zdjęć jak np. fotolia, stocki z darmowymi ikonami – The Noun Project, Dryicons, stocki z efektami video, przede wszystkim Videohive.net, na słowniku synonimów, czy liczniku znaków kończąc.

Natomiast jeśli miałabym wymienić jedno narzędzie bez którego nie wyobrażam sobie pracy – bez wątpienia byłby to google analytics.

Choć w naszej agencji analizą wyników działań zajmuje się dział digital, sama często (i chętnie) śledzę wyniki swoich serwisów. Dlaczego? Dzięki Google Analytics dowiaduję się, które aktywności skłoniły użytkowników do odwiedzenia serwisu, skąd się o nim dowiedzieli, ile czasu spędzają na stronie i jakie treści cieszą się największą popularnością.

Oczywiście wymieniłam tylko kilka z nieskończonej liczby funkcji GA, najważniejszych w mojej codziennej pracy, funkcji pozwalających poznać użytkownika, jego zachowania, aż w końcu to co dla mnie najistotniejsze – oczekiwania.

Paula Smagalska, Project Manager, QAH

 

eksperci-marketing-narzedzia-bloomboard-1


W Symu sytuację mamy dosyć nietypową, ponieważ część naszych narzędzi do pracy tworzymy sami. I tym sposobem korzystamy z własnego CMSa (Windu.org), natomiast do komunikacji e-mailowej wykorzystujemy nasz system wbudowany w Windu. Pozwala nam to na absolutną kontrolę na mailingiem i jego personalizacją. Dodatkowo Windu służy nam również, jako prosty, ale ciągle udoskonalany CRM.

Jeśli chodzi o zewnętrzne narzędzia, chętnie korzystamy z Buffer.com do obsługi social media oraz Mention.com. Chociaż w przypadku tego ostatniego zastanawiamy się nad przesiadką na nasz rodzimy Brand24.

Jacek Zajączkowski

 

8


Niezawodnym źródłem treści rozrywkowych jest strona Giphy.com. Zabawne animacje to motyw wykorzystywany w mediach społecznościowych przez strony o wszelkiej treści. Jeśli szukasz intuicyjnego narzędzia do podstawowej edycji zdjęć skorzystaj z aplikacji Pixrl lub Fotor. To darmowe programy, w których stworzysz grafiki na Facebooka albo podkręcisz swoje zdjęcia.Showroom

 

baner-facebook-2

Znamy już opinie specjalistów, teraz czas przejść do analizy ich wypowiedzi! Sprawdźmy, które narzędzia są najpopularniejsze wśród naszych ekspertów.

wykres-narzedzia

Tak prezentują się wyniki jeśli chodzi o najczęściej wymieniane przez ekspertów narzędzia. Niekwestionowanym liderem zostało Google Analytics z wynikiem 11 wspomnień. Na drugim miejscu uplasował Brand24 z 9 wzmiankami (wzmianki to właściwe słowo w tym przypadku 🙂 ). Trzecia lokata należy się Bufferowi, którego wymieniło 8 osób. Top 5 zamykają Canva, wspomniana przez 7 osbób i Buzzsumo, które zostało wymienione 4 razy.

Taki wynik pozwala wnioskować, że narzędzia analityczne to te, bez których większość specjalistów nie wyobraża sobie życia. Analiza danych dzięki odpowiednim narzędziom staje się bardzo prosta. Duża liczba osób nie wyobraża sobie pracy bez dobrego social media managera, w tej kategorii zdecydowanie wygrał Buffer. Jeśli chodzi o pracę z grafiką wybór większości padł na Canve – cudowne narzędzie, które laika przemieni w grafika. Wśród content marketing managerów najpopularniejszym narzędziem jest Buzzsumo.

Jeśli chodzi o SEO to zdania są podzielone, każdy ze specjalistów korzysta z wielu narzędzi, lecz każdy ma swoje własne ulubione. Powtarzają się jedynie Google Analytics i Screaming Frog.

Popularnością cieszą się także narzędzie służące organizacji pracy własnej i zespołu. Wśród nich popularne są takie aplikacje jak Trello, Slack czy Asana.

mozemy-pomoc-bloomboard-ad

 

10 Komentarzy

  • Mateusz Czech 22 września 2016

    Świetne zestawienie! Każdy marketer znajdzie tu coś dla siebie. Tym bardziej nam miło, że Brand24 został wymieniony przez tyle świetnych osób, które chwalą sobie pracę z naszym narzędziem. To budujące i dziękujemy!

  • Mariusz Pozycjoneria.com 22 września 2016

    W artykule macie zapisane 300 darmowych narzędzi a po wejściu w link http://blog.bloomboard.co/2016/04/05/200-darmowych-narzedzi-ktore-rozwina-kazdy-biznes-e-commerce/#obsługa ,że 200.

    poza wymienionymi dorzucę jeszcze:
    tympanus codrops
    freshlinkfinder
    webmeup
    xanu

    • bloomboard (Post autora) 22 września 2016

      Była aktualizacja – dzięki za narzędzia !

  • Internetowy 23 września 2016

    Dzięki wielkie za artykuł brakowało mi takiego zestawienia

  • SentiOne 23 września 2016

    Dziękujemy za pamięć o SentiOne 🙂

  • Robert 27 września 2016

    Wiadomo, że jak ktoś sam prowadzi kampanie dla swojej firmy, to nie stać go na te wszystkie narzędzia. Generalnie sądzę, że podstawa to Brand24 bo daje największe możliwości, szczególnie w przypadku właśnie firm bez zespołu marketingowców – gdzie liczy się dialog z klientem i dotarcie do niego w nietypowy sposób.

  • Katarzyna 7 października 2016

    Nic tylko wybrać coś dla siebie i testować 🙂 Świetne zestawienie

  • Cezary Lecz 13 kwietnia 2017

    Dobre zestawienie

  • Wojtek 1 czerwca 2017

    Fajny pomysł na zestawienie. Widać z niego, że nie ma jakiegoś uniwersalnego rozwiazania, a cały zestaw narzędzi, który możemy dostosować do swoich potrzeb. Ja bym dodał całą masę świetnych wtyczek do wordpressa, które pozwalają nam lepiej pozycjonwoać stronę i pozyskiwać leady.

  • Wiki 7 września 2017

    Bardzo dobrze opisane, w zasadzie to nic dodać i nic ująć.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>