Bez leadów nie ma sprzedaży. Dlatego chcąc osiągnąć sukces w biznesie trzeba mieć wiedzę na temat tego, w jaki sposób wygenerować jak najwięcej leadów sprzedażowych. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla was listę porad i tricków, których zastosowanie pomoże wam w osiągnięciu tego celu.

33-sposoby-na-pozyskiwanie-leadow-bloomboard

 

1. Targetuj w swoich aktualnych odbiorców.

Teoretycznie to oczywiste, że odwoływanie się do swoich własnych odbiorców będzie skuteczną praktyką. Jednak nie chodzi o to, aby odwoływać się wyłącznie do swoich obecnych odbiorców, a o to, aby odwoływać się do nich w pierwszej kolejności.

Dużo taniej jest przekonać osobę, z którą już mieliśmy jakiś kontakt, która już coś kupiła etc. do tego, aby ponownie stała się naszym klientem.

2. Rozmawiaj z 4 nowymi ludźmi dziennie przez 15 minut.

Jest to bardzo ciekawa porada, z którą się kiedyś spotkaliśmy. Jest dosyć prosta, momentami może być całkiem wymagająca, jednak z całą pewnością przynosi świetne skutki. W ten sposób będziemy regularnie rozszerzali naszą sieć kontaktów, a więc również pozyskiwali kolejnych potencjalnych klientów.

3. Personalizacja.

Personalizacja jest niezwykle ważna. Odpowiednie dostosowanie treści do danego odbiorcy robi ogromną różnicę. Dlatego – jeżeli ktoś woli wideo, przesysłaj mu wideo, jeżeli ktoś woli przeczytać dłuższy artykuł, to mu go dostarcz, jeżeli ktoś woli śmieszne obrazki – to podziel się z nim tego typu treścią.

personalizacja-bloomboard

Rola personalizacji nieustannie rośnie – nie ma powodu, aby nie wpisywać się w tę tendencję. Bardzo przydatnym narzędziem pomagającym w spersonalizowaniu swoich działań będzie :

ActiveCampaign

activecampaign

Salesmanago

logo_salesmanago

 

Bloomifect-ad

4. Responsywny landing page w mobile.

To bardzo proste – responsywny landing page ma mniejszy współczynnik odrzuceń, wyższy współczynnik konwersji i mniejszy koszt na jedną konwersję. Innymi słowy – opłaca się.

5. Korzystaj nie tylko ze swojego contentu.

Wykorzystanie contentu stworzonego przez innych nie jest niczym złym. Oczywiście należy podać autora danego contentu.

W ten sposób urozmaicimy treści, które można znaleźć w ramach naszych kanałów komunikacji, a więc sprawimy, że nasi odbiorcy będą bardziej zadowoleni i zaangażowani.

6. Używaj przycisków w wideo.

Zastosowanie odpowiednich przycisków w mailach potrafi zwiększyć klikalność e-mail marketingu nawet o około 120%. Innym ciekawym sposobem będzie dołączenie do maila odpowiedniego filmiku. Ten drugi sposób potrafi zwiększyć ilość kliknięć nawet o ponad 300%.

video-stats-bloomboard

 

7. Dopracowuj swój content.

Cały czas powinno się wkładać pracę w to, aby nasz content był jak najlepszy. Należy pamiętać o tym, że zarówno sam content marketing, jak i marketing w ramach social media – z tygodnia na tydzień staje się coraz bardziej wymagający. Dlatego treści, które dostarczasz swoim aktualnym oraz potencjalnym odbiorcom muszą być coraz lepsze.

8. Prezentuj oferty, którym nie da się oprzeć.

Przebicie swojej konkurencji niesamowitą ofertą również należy do bardzo skutecznych metod wygenerowania sporej ilości leadów sprzedażowych. Nie oznacza to, że koniecznie musisz konkurować wyłącznie ceną.

Czasami dużo lepiej będzie zaoferować naprawdę wysoką jakość danego produktu lub usługi, zapewnienie świetnego supportu czy zaplecza merytorycznego.

W każdym razie – atrakcyjna oferta z całą pewnością będzie bardzo ważnym elementem twojego marketingu.

9. Zabiegaj o promowanie twoich wpisów na innych blogach.

Jeżeli zdecydowałeś się na prowadzenie bloga – postaraj się, aby twoje wpisy były promowane również na innych blogach. Jest to możliwe, jeżeli dostarczane przez ciebie treści są naprawdę wysokiej jakości i potencjalnie rozwiązują problemy nie tylko twoich odbiorców, ale również odbiorców danego blogera.

brandle-bloomboard

 

Oczywiście istnieje jeszcze inny sposób – można zapłacić za promowanie twoich wpisów blogowych u innego blogera. Jednak w gruncie rzeczy, dużo taniej wychodzi tworzenie naprawdę przydatnej treści niż promowanie treści o średniej jakości.

Zobacz również :  Youtube jako narzędzie generowania leadów

Poza tym – dostarczanie świetnych treści buduje twój dobry wizerunek, a on również ma ogromne znaczenie dla całości twojego biznesu.

10. Promuj się na Twitterze.

Twitter jest świetnym miejsce, jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów. Nawet jeżeli nie generuje wielkiego ruchu – to ten ruch posiada inną specyfikę niż ten z Facebooka – a mianowicie, przyciąga więcej osób, które są naprawdę zainteresowane kupnem, czy to usługi, czy produktu.

twitter-socialmedia-bloomboard

 

Dlatego z całą pewnością warto promować swoje wpisy na Twitterze, tak aby utrzymywały się one w newsfeedzie, jak najdłużej na górze.

11. Pokaż kim jesteś.

Na pierwszy rzut oka ta porada może się wydawać dziwna i bezsensowna. Jednak jeżeli się zastanowić to wcale tak nie jest. Postaw się na miejscu klienta – jeżeli nie planujesz kupić podwodnej łodzi atomowej, 30 kilogramów narkotyków lub innego produktu tego typu – to wolisz wiedzieć, od kogo kupujesz dany produkt.

Dlatego z całą pewnością pokazanie tego, kim jesteś, będzie dobrym pomysłem. Tutaj dobrym pomysłem będzie zarówno pokazanie swojego zdjęcia, jak i zarysowanie swojej sylwetki w postaci odpowiedniego tekstu. W ten sposób znacznie zyskasz na wiarygodności.

12. Twórz świetne tytuły.

Dobry tytuł dla danego wpisu to bardzo ważny element jego sukcesu. To po tytule odbiorcy oceniają to, czy chcą przeczytać dany wpis, czy też zdecydować się na inny – czy to u ciebie, czy też u twojej konkurencji.

dobry-tytul-bloomboard

 

13. Darmowe próbki.

Darmowy okres próbny, darmowe próbki twoich produktów i tak dalej – to wszystko świetnie sprawdza się w powiększaniu swojej sprzedaży. Jeżeli dostarczysz danej osobie swoją usługę na jakiś czas za darmo – to przyzwyczaisz ją do korzystania ze swojej usługi. Jeżeli jest ona dobra – to po 30 dniach próbnych, z całą pewnością zacznie danej osobie brakować tego, co od ciebie otrzymywał, a to w znacznym stopniu zwiększa prawdopodobieństwo tego, że stanie się on twoim regularnym klientem.

seostrom-bloomboard

 

14. Przeprowadzaj sondy na Twitterze.

Przeprowadzanie różnego rodzaju sond na Twitterze posiada dwie bardzo duże zalety. Po pierwsze – jest to jeden z bardziej angażujących rodzajów contentu. W końcu – pozwala klientom na to, aby wyrazić swoje zdanie. Oznacza to więc, że w ten sposób zwiększymy zaangażowanie swojej społeczności.

Jednak to nie jedyna zaleta. Drugą, bardzo ważną zaletą jest to, że za pomocą sond na Twitterze – dowiemy się konkretnych informacji na temat swoich odbiorców.

Bardzo dobrym pomysłem będzie, jeżeli pozwolimy naszym odbiorcom, za pomocą sondy na Twitterze – mieć jakiś wpływ na podejmowane przez nas działania.

15. Komentuj wpisy innych.

Komentowanie wpisów blogowych innych firm czy osób, to świetny sposób na to, aby się dodatkowo wypromować. Możesz to robić zarówno na danych stronach, jak i w mediach społecznościowych. Oczywiście, nie chodzi o to, aby być upierdliwym spamerem, który zaśmieca internet komentarzami o wątpliwej jakości.

Ważne, aby nasze komentarze do różnych wpisów były merytoryczne i wartościowe. Pomoże to zarówno przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć świadomość naszej marki, jak i wzmocnić nasz ekspercki i profesjonalny wizerunek.

opinia-komentarz-bloomboard

 

16. Chwal się pozytywnymi recenzjami.

Ktoś zrecenzował w pozytywny sposób twoją firmę, usługę czy produkt? Chwal się tym na swojej stronie! Dobre recenzje to bardzo poważna zachęta do tego, aby twoje produkty były nabywane przez klientów. Jednak nie tylko – oprócz tego, dodatkowo uwiarygadniają one twój wizerunek. Szczególnie jeżeli twoim celem jest przekonanie odbiorców do tego, że to, co oferujesz – posiada naprawdę wysoką jakość.

Zobacz również :  Jak wykorzystać Slideshare w marketingu?

opinia-bloomboard

 

17. Edukuj swoich odbiorców.

Dostarczanie swoim odbiorcom pożytecznych, wartościowych i merytorycznych treści, z których coś wyciągną, dowiedzą się czegoś nowego i nauczą się czegoś – to doskonały sposób na to, aby w znacznym stopniu zwiększyć swoją sprzedaż.

Działa tutaj parę elementów.

Po pierwsze – jeżeli najpierw to ty dasz coś klientowi – to wtedy on odczuwa potrzebę odwdzięczenia się tobie.

Po drugie – jeżeli ktoś będzie regularnie dowiadywał się coraz więcej z twoich wpisów – to znacznie zwiększy się jego zaangażowanie, przyzwyczai się do ciebie.

Osoba, która odczuwa chęć odwzajemnienia się, a jednocześnie jest przyzwyczajona do przebywania na twojej stronie internetowej – to osoba, która prawie na pewno stanie się klientem i to lojalnym, ponieważ taki klient – to nie tylko ktoś, kto wpadł coś kupić, ale osoba, z którą posiadasz już jakąś relację.

porady-bloomboard

 

18. Używaj przycisków CTA.

Jest to bardzo uniwersalna porada. Przyciski CTA sprawdzają się praktycznie w każdym przypadku, jeżeli chodzi o marketing internetowy. Dlatego wszędzie tam, gdzie jest na nie odpowiednie miejsce – należy stosować przyciski CTA.

cta-bloomboard

 

19. Używaj dowodu społecznego.

Dowód społeczny to jeden z podstawowych mechanizmów w sprzedaży czy marketingu. Działa na bardzo prostej zasadzie – wykazuj, że wielu ludzi robi tak, jak ty byś chciał, aby robił twój odbiorca.

Tutaj dobrym pomysłem będzie dodanie różnych świadectw swoich dotychczasowych klientów, którzy byli zadowoleni czy to z twojego produktu, czy też danej usługi.

opinie-klientow-bloomboard

 

20. Dołączaj do różnych grup.

Grupy w ramach social media, to miejsca, w których można zbudować sobie bardzo silną pozycję. Za pomocą różnego rodzaju grup, można dotrzeć do ogromnych ilości osób. Jednak wymaga to poświęcenia pewnej ilości pracy.

Wygląda to podobnie jak z komentowaniem pod czyimiś wpisami blogowymi. Nie wystarczy zarzucać wszędzie byle jakimi treściami. Jeżeli planujesz działalność na różnego rodzaju tematycznych grupach – z całą pewnością musisz się zaangażować, dzielić merytorycznymi wpisami oraz odpowiedziami na wpisy innych.

Oprócz tego ciekawym pomysłem będzie założenie i wypromowanie własnej grupy w ramach social media.

21. Oferuj zniżki.

Mogą one przyjmować różne postaci. Mogą to być kupony, kody rabatowe, zniżki dla wszystkich i tak dalej. Z całą pewnością, w zdecydowany sposób podbije to twoją sprzedaż.

Należy być jednak ostrożnym – nie można pozwolić na to, aby przesadzić z ilością różnego rodzaju promocji, ponieważ sprawi to, że twoi klienci przyzwyczają się do nich do tego stopnia, że trudno im się będzie pogodzić z zapłaceniem standardowej ceny za twoje produkty.

Zniżka nie może się równać stałej, obniżonej cenie za dany produkt czy grupę produktów.

22. Nie mów nic o spamie.

Słowo spam posiada obecnie tak silne negatywne skojarzenie, że samo użycie tego słowa, nawet mówiąc „Gwarantujemy brak spamu” – obniża konwersję nawet o około 20%. Zdecydowanie lepiej napisać, że gwarantuje się pełną prywatność.

Bloomifect-ad

23. Publikuj wpisy o odpowiednich porach.

Pora opublikowania danego wpisu ma ogromne znaczenie. Najlepsze godziny to między 13 a 16 w weekend oraz 12-13 w ciągu tygodnia.

Nie są to jednak w pełni uniwersalne godziny, a jedynie uśredniona. Istnieją pewne wskazówki co do tego, kiedy jest odpowiednia pora co do tego, kiedy należy postować – ale nie zmienia to faktu, że najlepiej po prostu wyczuć swoją publikę.

Zobacz również :  Zbiór 22 najciekawszych infografik dla branży e-commerce cz.1

godziny-postow-bloomboard

 

24. Używaj statystyk.

W swoich wpisach regularnie odwołuj się do różnych danych statystycznych, faktów etc. W ten sposób zdecydowanie uwiarygodnisz swój przekaz i dodatkowo wzmocnisz swój ekspercki wizerunek.

statystyki-wpisy-bloomboard

 

25. Korzystaj z obrazków.

Obrazki się przydają. Do dwóch głównych celów – zastępowania wpisów oraz do uzupełniania wpisów. Szczególnie w tym drugim przypadku są one niezbędne, co nie oznacza, że ten pierwszy nie jest bardzo ważny.

Oczywiście, nie należy przesadzić z wizualnym przeładowaniem, ale na pewno nie należy dopuścić do tego, aby odbiorca zderzył się ze ścianą tekstu.

W końcu – nikt nie lubi konfrontacji ze ścianą.

grafiki-bloomboard

 

26. Darmowa dostawa.

Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, to sobie na to pozwól. Darmowa dostawa jest bardzo poważnym atutem dla każdego biznesu internetowego. Bardzo często to ona pomaga podjąć klientowi decyzję o tym, aby kupił akurat w tym, a nie innym sklepie internetowym.

Oczywiście – darmowa dostawa, to koszt dla ciebie, jednak – w bardzo wielu przypadkach wzrost zysków ze sprzedaży będzie dużo większy niż poniesiony koszt.

27. Działasz w social media? Dawaj, zamiast brać.

Pamiętaj o tym, do czego zostały stworzone social media. Do komunikacji, do rozmowy, a nie do promowania produktów czy monologów.

Dlatego, musisz skupić się nie na sobie, ale swojej społeczności. Rozwiązuj problemy swoich odbiorców, nawiązuj w ten sposób relacje. Prędzej czy później – opłaci ci się to.

wskazowki-bloomboard

 

28. Postaw na interaktywność.

Dostarczanie interaktywnych treści oraz ogólne stawianie na interaktywność to bardzo ważny element osiągnięcia sukcesu w internecie. To właśnie w ten sposób, jesteś w stanie w zdecydowany sposób podnieść ilość generowanych leadów, zaangażować w większym stopniu swoją społeczność, a tym samym sprawić, że twój biznes  osiągnie sukces.

29. Postaw na wideo.

Popularność różnego rodzaju treści wideo cały czas rośnie. Dlatego z całą pewnością należy zdecydować się na skorzystanie z nich.

Oczywiście – tekst cały czas się sprawdza i nie przestanie się sprawdzać. Jednak, jeżeli chcesz wygrać z konkurencją, nie wystarczy być wyłącznie poprawnym czy niezłym – trzeba być najlepszym, a na pewno starać się do tego dążyć.

video-tresci-bloomboard

video-bloomboard

 

30. Nie pisz zbyt długich opisów.

Tworzysz długie edukacyjne treści? To świetnie. Są one ciekawe i merytoryczne, dlatego powinny być długie. Jednak w przeciwieństwie do nich – opisy produktów powinny zawierać raczej wyłącznie ważne informacje.

Nikomu nie chce się czytać zbyt długich opisów. Dlatego nie przeładowuj ich informacjami.

31. Optymalizuj landing page, a nie homepage.

Gdzie najczęściej będą trafili twoi klienci? Na podstrony produktów lub twojego bloga. Natomiast dużo mniej na twój homepage. Oczywiście, jest on twoją wizytówką, powinien być dobrze wykonany.

Nie zmienia to jednak faktu, że nieustanne optymalizowanie homepage nie przyniesie tak dobrych efektów, jak można by się w intuicyjny sposób spodziewać.

Dlatego warto pomyśleć, aby np. dopracować stronę swojego bloga.

32. Im mniej wyborów tym lepiej.

Minimalizm się sprawdza. Im mniej możliwości wyboru ma klient, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że nie będzie mógł podjąć żadnej decyzji. Internet jest przeładowany wyborem. Spraw, aby w przypadku twojej strony, podjęcie decyzji było proste. Ten trick sprawdza się nie tylko w internetowym marketingu – w stacjonarnych sklepach z różnymi produktami, również stosuje się go od lat.

33. Wynajmij copywritera.

Pisanie tekstów zajmuje naprawdę dużo czasu. Dlatego – w gruncie rzeczy, dużo taniej wyjdzie cię wynajęcie osoby, która zajmuje się pisaniem tekstów zawodowo, zamiast pisanie ich samodzielnie.

mozemy-pomoc-bloomboard-ad

4 Komentarzy

  • Patryk Wójcik 20 września 2016

    Heh nie mogłem uwierzyć, ale użyliście mojego komentarzu, ze strony: Psychologia, coaching i rozwój osobisty. Super. Do tego Twittera mnie strasznie przekonujecie, a ja tak strasznie nie mogę się przełamać. Jednak coraz bardziej się zastanawiam nad porządną komunikacją w tym kanale. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Mi bardzo ładnie pracują komentarze zostawiane na innych stronach. To przyjemne z pożytecznym, bo w końcu czytam całą masę wpisów na blogach. Warto więc zostawić swoją opinię pod postem. Jak się trochę tego nazbiera to możemy złapać niezły ruch:) No i można nawiązać kontakt z ciekawymi autorami. Prawda?

  • Mateusz Kiszło 25 września 2016

    Tylko tyle – robicie ZAJEBISTĄ robotę. Spora w tym zasługa ikonografik co prawda przygotowanych przez innych, ale nie zmienia to faktu, że je znalezliscie i dobrze wkomponowaliście ;>

  • Wojciech Pająk 11 lutego 2017

    Naprawdę świetna ściąga! Ciekaw jestem jak po 5 miesiącach od publikacji tego artykułu swój zasięg zwiększył w polskim biznesie Twitter (bo o dziennikarzy i polityków tam nie trudno). To rzeczywiście świetne narzędzie na robienie szumu, wykorzystane w Polsce chyba do tej pory głównie przez nastolatki żądające koncertu swojej gwiazdy (wnioskując po trendach hashtagów). Ale wierzę, że TEN moment nadejdzie i da się skorzystać z pełni możliwości tweetowania.
    No i pytanie o jeszcze jeden kanał zdobywający popularność za granicą – LinkedIn. Czy to już czas i w Polsce na jego użycie w pozyskiwaniu leadów?

  • Tomek 25 lutego 2017

    Przeczytałem z uwaga post i naprawde jest fajny. Fajny jest dlatego, że pisze autor konkretnie i na temat. ze swojej strony pewłnie dorzuciłbym jeszcze kilka chwytów. ale wazne że wszystkie te działania powodują mniej SPAMu marketingowego w sieci i poza nią. – Polceam przy tej okazji raport – https://edbms.pl/more-love-less-spam/ – bo to pokazuje skalę problemu i konsekwencje jesli nie skorzysta się z dobrych rad.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>