in

Marketing interaktywny: 10 przykładów zastosowania

Interaktywność jest jednym z najważniejszych elementów skutecznego internetowego marketingu. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się czym jest tzw. Marketing Interaktywny.

 

Dlaczego tego typu marketing jest skuteczny? Odbiorcy mają dosyć jednokierunkowej komunikacji, otrzymywania kolejnych nudnych maili, wyskakujących banerów reklamowych i tak dalej. Klienci wymagają czegoś więcej. Z tego powodu bardzo urosła popularność content marketingu, czyli opartego o wysokojakościowe treści oraz marketingu w social media, które z natury są bardzo interaktywne.

Czym więc jest interaktywny marketing? Co się na niego składa?

Dynamiczne opowiadanie historii

Co to oznacza? Tyle że dostarczane treści będą oparte o HTML5, a więc będą się dobrze wyświetlały dobrze na wszystkich urządzeniach, a poza tym pozwalały na responsywność. Oprócz tego, content tego typu będzie dobrze zaprojektowany, będzie posiadał sporo animacji.

content-is-like-water-1980

Tego typu interaktywne treści, interaktywnie opowiedziane historie będą oparte o połączenie tekstu, filmików, dźwięku, GIF-ów i obrazków – wszystko jednocześnie, współgrające ze sobą.

Dwustronna komunikacja

W przypadku tradycyjnego marketingu – marketer mówi do swoich odbiorców, a oni go słuchają. W przypadku interaktywnego marketingu jest inaczej, ponieważ komunikacja jest dwustronna. Często używa się takich narzędzi jak:

  • gry,
  • interaktywne filmiki,
  • quizy,
  • ankiety, sondy

W ten sposób pozwala się klientowi na zwiększenie swojej roli. Nie jest on wyłącznie biernym odbiorcą, ale również osobą, która ma szansę przyłożyć się w jakiś sposób do budowania twojej opowieści oraz wpłynąć na twoje działania.

Personalizacja

Gdy kontaktujemy się z innymi ludźmi na żywo, to wydaje się być ona oczywista. Praktycznie zawsze bierzemy pod uwagę to, kim ktoś jest, co robi, ile ma lat i tak dalej. W przypadku internetowego marketingu wiele osób popełnia błąd i nie bierze tego pod uwagę. W dużej mierze dlatego, że nie posiada odpowiednich danych.

leverage-personalisation-through-marketing-3-638

Dlatego interaktywny marketing będzie opierał się o wykorzystanie danych demograficznych, geograficznych, danych firmowych i tak dalej, w celu spersonalizowania treści względem odbiorcy.

bloomifect-ad

 

Poniżej podajemy różne przykłady interaktywnego marketingu, które pomogą wam w zrozumieniu oraz zastosowaniu tego typu działań.

1. Quizy.

Podaliśmy je jako przykład przed chwilą. Bardzo dużo osób lubi rozwiązywać quizy, mają coś w sobie, że są całkiem przyjemne dla odbiorcy, a jednocześnie mogą ci dostarczyć wielu ciekawych informacji. Z całą pewnością pozwolą na większym poziom interakcji, jednocześnie dając odpowiednie dane do tego, aby możliwie mocno spersonalizować dostarczane przez siebie treści. Dlatego z całą pewnością warto je stosować.

 

2. Interaktywne infografiki.

To, że infografiki się świetnie sprawdzają, wie praktycznie każdy, kto interesuje się marketingiem. Połączenie infografiki, z odpowiednią dozą interaktywności – sprawia, że są one jeszcze lepszym rodzajem contentu, z którego warto korzystać w ramach swoich działań marketingowych.

Przykłady interaktywnych infografik (po kliknięciu w zdjęcie nastąpi przekierowanie do infografiki).

futureofcarsharing-bloomboard

Park-up-in-Leeds-and-Manchester

 

3. Kalkulatory.

Różnego rodzaju kalkulatory to niezwykle popularny sposób na wejście w interakcję z odbiorcami. Początkowo były używane głównie na stronach różnych banków, można było za ich pomocą obliczyć np. ratę swojego kredytu. Jednak obecnie wymyśla się coraz więcej zastosowań dla tego cieszącego się rosnącą popularnością narzędzia.

fitatu-bloomboar

 

4. Konkursy.

Przeprowadzenie konkursu z nagrodami to jeden z najlepszych sposobów na wejście w interakcję ze swoimi odbiorcami. Z całą pewnością jest to jeden z najbardziej przyjemnych dla odbiorców sposobów.

Konkursy wiążą się z emocjami, można w nich coś wygrać – a więc z punktu widzenia klienta są bardzo ciekawą formą treści.

Z drugiej strony – jeżeli przeprowadzasz konkurs, to możesz poprosić swoich odbiorców, aby dostarczyli ci czegoś ciekawego lub wykonali jakieś pożądane przez ciebie działanie. Korzyści są więc obustronne.

konkurs-bloomboard

 

5. Interaktywne filmiki.

Filmiki, które pozwalają na pewną dawkę interakcji, również się nieźle sprawdzają i przykuwają sporo uwagi klientów. Najprostszym przykładem interaktywnego filmiku jest prowadzenie streamu online. W międzyczasie klienci mogą zadawać pytania na czacie lub dzwonić przez Skype. W ten sposób mogą dowiedzieć się od ciebie na żywo czegoś ciekawego lub nakłonić cię do podjęcia jakiegoś działania. Wszystko zależy od formy organizowanego przez ciebie wydarzenia.

Może to jednak wyglądać jeszcze inaczej. Mogą to być po prostu wcześniej nagrane filmiki, które pozwalają odbiorcom na podejmowanie różnego rodzaju decyzji odbiorcy, to oni decydują, w jaki sposób zakończy się dany filmik, jak będzie wyglądał jego przebieg i tak dalej.

 

6. Interaktywna wizualizacja danych.

Pokazywanie danych może się od siebie bardzo różnić. Może to być prawdziwa męczarnia dla wzroku, coś, nad czym naprawdę trudno się skupić, ale możliwe jest również podanie danych w przystępny i miły dla oka sposób. Wszystko zależy od tego, ile pracy zamierza się włożyć w zaprezentowanie danych.

Oczywiście nam zależy na tym, aby odbiór był jak najprzyjemniejszy i najprostszy – tak, aby sprawić, że nasi odbiorcy będą zadowoleni.

Dobrze zwizualizowane dane będą czytelne oraz łatwe w odbiorze, a tym same – ciekawsze, dla dużo szerszego grona odbiorców.

Przykład oldschool’owego interaktywnego wykresu poniżej.

interaktywne-wykresy-bloomboard

 

7. Interaktywny landing page.

To, w jaki sposób będzie wyglądał twój landing page również ma bardzo duże znaczenie. Bardzo dobrze, jeżeli będzie on posiadał odpowiedni poziom interakcji z użytkownikami. Wpłynie to w bezpośredni sposób na poziom konwersji.

Istnieje bardzo duża różnica pomiędzy skutecznością działań firm, które kierują swój ruch na interaktywny landing page i te, które prowadzą na tradycyjny landing page. Elementem, który robi w tym przypadku bardzo dużą różnicę są odpowiednie przyciski CTA (Call to action).

 

8. Interaktywne ebooki.

Ebooki sprawdzają się nieźle. Jednak interaktywne ebooki sprawdzają się jeszcze lepiej. Dlaczego interaktywne są lepsze od zwykłych? Ponieważ odbiorcy nie mają czasu na ślamazarne scrollowanie całego artykułu w celu odnalezienia każdej pojedynczej informacji.

Chociażby sam interaktywny spis treści zrobi ogromną różnicę, w odbiorze tego typu treści.

interkatywny-ebook-bloomboard

 

9. Interaktywne flowcharty.

Dobrze wykonany, interaktywny flowchart to bardzo skuteczna forma zaprezentowania pewnych informacji, zobrazowania procesów i tak dalej. Dlatego jest to jeden z tych elementów interaktywnego marketingu, których nie należy pomijać.

 

10. Feedback

Czyli mówiąc po polsku, sprzężenie zwrotne. To bardzo ważny element praktycznie każdego marketingu, jednak dzięki internetowi – otrzymywanie informacji zwrotnych od naszych klientów jest wyjątkowo proste oraz szybkie.

Będziemy otrzymywali zwrotne informacje zarówno za pomocą maili, w formie komentarzy w mediach społecznościowych i nie tylko. Bardzo ważne, aby brać tego typu opinie pod uwagę i implementować rozwiązania, które wynikają z tego, co sygnalizują nam klienci.

Pozwala to pokazać, że mają oni jakiś wpływ na firmę, że nie stoją za nią bezmyślne maszyny, ale prawdziwi ludzie, którzy potrafią się odnieść do tego, o co proszą klienci. Poza tym – dzięki odpowiednim informacjom od klientów, jesteśmy w stanie określić czy dana forma marketingu jest skuteczna, czy też należy w niej coś zmienić, a jeżeli jest taka potrzeba, to nie należy bać się żadnych zmian.

polub bloom

One Comment

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Case study: Król Konopi – pionier video content marketingu

Digital marketing w branży nieruchomości – 20 przykładów dobrych praktyk