Jak działa retargeting? Retargeting lub remarketing (ta nazwa pojawia się w nomenklaturze Google) to zagadnienie, które nie jest jasne dla wszystkich. Postaramy się wyjaśnić na czym polega.

porady-bloomkracego-bloomboard (1)

Retargeting to proces, który polega na wyświetlaniu reklamy dla wybranych użytkowników na podstawie wcześniejszych działań podjętych na stronie. Mówiąc po ludzku: wchodząc na stronę i wykonując różne czynności na stronie zostaje po nas wirtualny ślad w postaci plików cookie. Na ich podstawie serwer reklamowy wyświetla spersonalizowaną reklamę retargetingową. Poniżej grafika, która w przejrzysty sposób ilustruje istotę retargetingu.

remarketing-jak-to-dziala-bloomboard

 

W praktyce wygląda to następująco:

Załóżmy, że klient ogląda dany produkt, np. telewizor na stronie sklepu internetowego, który stosuje retargeting w ramach swoich działań marketingowych. Wrzuca go do koszyka, ale w wyniku niezdecydowania czy rozproszenia uwagi opuszcza sklep bez zakupienia produktu. Przegląda inne strony. Tam napotyka reklamy retargetingowe, które wyświetlają mu dokładnie ten telewizor, który planował kupić. Użytkownik wraca na stronę sklepu i dokonuje zakupu. Proces ten zobrazowany jest poniżej.

retargeting-jak-to-dziala-w-praktyce-bloomboard

Poza oczywistą zaletą – przyciągnięciem klienta do sklepu – jakie są pozostałe zalety retargetingu? Wytłumaczy to nasz niezawodny Bloomkracy!

porady-ogrowthnik-bloomkracy-bloomboard-2

 

Zobacz również :  Porady Bloomkracego: Co oznacza PPC?

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>