Osiągnięcie sukcesu w social media jest jednym z ważniejszych elementów osiągnięcia sukcesu w internetowym marketingu jako takim. Dlatego należy podejmować w tym celu odpowiednie działania.

share-post-social-media-bloomboard

Dzisiaj opiszemy 10 rodzajów contentu, którym chętnie podzielą się Twoi odbiorcy, a tym samym trafi on do naprawdę sporej ilości ludzi.

1. Zabawne treści

To, co rozśmiesza zawsze działa. Pod warunkiem, że rozśmiesza. Jeżeli nie rozśmiesza, a jedynie ma być śmieszne – wtedy nie działa. W takim razie jak sprawić, żeby tego typu content działał?

Jak możesz się domyślić – musi rozśmieszać. Co w praktyce oznacza, że powinno się wpisywać w najnowsze trendy, obserwować nowe tendencje w internecie i dopasowywać się do nich. To bardzo ważne. Nie ma nic gorszego niż silenie się na dowcip o Chucku Norrisie w 2016 roku. Żarty w stylu „Przypadek? Nie sądzę” – również powoli wypadają z obiegu, pomimo że nadal trafiają do wielu.

Wniosek jest taki, że jeżeli chcesz, aby odbiorcy naprawdę zaangażowali się w dzielenie się twoim contentem z innymi, musisz być na bieżąco.

lody-bloomboard

pokemon-bloomboard

śmieszne-treści-bloomboard

 

2. Treści edukacyjne

Zabawne treści są super – potrafią wygenerować naprawdę spory zasię. Jednak zwykle istnieje pewien problem z zasięgiem wygenerowanym w ten sposób. Mianowicie – nie przekłada się na wiele. Oczywiście, dostaniesz trochę nowych polubień i zwiększysz trochę popularność swojego fanpage. Jednak prawie na pewno, jakość ruchu, który przyniosą zabawne treści nie będzie ogromna.

Dlatego, jakkolwiek należy stosować tego typu treści – nie wolno korzystać wyłącznie z nich.

W tym momencie warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju treści informujące/edukacyjne. Dostarczenie odbiorcom konkretnej wiedzy, która pomoże im w rozwiązaniu jakichś konkretnych problemów lub po prostu fajnych ciekawostek, sprawi, że bardzo chętnie będą się oni dzielili z innymi.

fakty-bloomboard

 

To bardzo proste. Jeżeli ktoś uznaje, że dana treść może być przydatna dla jego znajomych, to chce się nią podzielić. Chociażby po to, aby wyjść na poinformowaną osobę. Jednak tych powodów są tak naprawdę dziesiątki. Jednak niezależnie od powodów – tego typu treści działają, a jeżeli coś działa, to warto z tego korzystać.

Zobacz również :  Zarządzanie grupami na Facebooku

W tym przypadku świetnie sprawdzają się różnego rodzaju poradniki. Oprócz nich prawdziwym hitem w ramach social media są różnego rodzaju infografiki. Tego typu treści, są jakoby zaprojektowane do tego, aby się nimi dzielić.

infografiki-bloomboard

infografika-bloomboard

 

3. Inspirujące treści

Jeżeli zainspirujesz kogoś do zrobienia czegoś, to wtedy gdy już to zrobi – będzie pamiętał kto sprawił, że to zrobił.

Ludzie lubią być inspirowani, co więcej – ludzie lubią również inspirować. Oznacza to, że treści zawierające inspirujące cytaty oraz inspirujące same w sobie – z całą pewnością sprawdzą się w ramach social media.

W pewnym sensie jest to bardzo podobne do treści edukacyjnych. Z tym że treści inspirujące zwykle są krótsze, a oprócz tego posiadają inny cel. Tym celem zwykle jest zmotywowanie kogoś do podjęcia działania, a nie podanie rozwiązania, w jaki sposób ktoś ma wykonać dane działanie.

Jak widać jedne, jak i drugie treści wzajemnie się uzupełniają.

inspiracja-bloomboard

cytaty-bloomboard

 

4. Dobre zdjęcia

Dobra jakość zawsze przyciąga więcej odbiorców. Dlatego, warto na nią stawiać. Jak wszyscy wiemy – oddziaływanie na zmysł wzroku, za pomocą odpowiednik grafik, ilustracji czy zdjęć – świetnie sprawdza się w przypadku social media. Właśnie dlatego, nie wolno zaniedbać tej dziedziny.

Pamiętaj, aby nie próbować oszukać swoich odbiorców. Bardzo szybko wyczują, jeżeli będziesz chciał podrzucić im coś o niższej jakości. To nigdy nie wypada dobrze. Nawet jeżeli zaoszczędzi się na kupnie dobrego zdjęcia ze stocku – straci się na przyszłym zysku.

To jak wygląda twój content jest bardzo ważnym elementem tego, czy ktokolwiek będzie się nim dzielił.

sadek-zdjęcie-bloomboard

 

5. Screeny

Ciekawy screen z Twittera i nie tylko to świetny pomysł na to, aby przykuć sporą uwagę. Bardzo popularną praktyką jest zescreenowanie jakieś wymiany zdań czy to na wspomnianym Twitterze, czy na Facebooku i odniesienie się do tego na swój sposób. Szczególnie często możemy zobaczyć tego typu praktyki wśród publicystów politycznych.

Zobacz również :  Wywiad - Andrzej Gruszka, o content marketingu i nowym sezonie NBA

Oczywiście – marketing to trochę inna działka. Nie zmienia to jednak faktu, że jeżeli jakiś rodzaj treści sprawdza się na Facebooku w jednej branży – to prawdopodobnie można go również w kreatywny sposób wykorzystać w innej.

Za pomocą screenów oraz własnego komentarza do danych screenów, można w bardzo dynamiczny i obrazowy sposób odnosić się do ciekawych treści odnalezionych w internecie.

 

sreeeny-bloomboard

grafika-bloomboard

 

6. Lifehacking

Różnego rodzaju porady, które pozwalają ułatwić życie, ciekawostki i tak dalej, to bardzo fajny pomysł na content, który będzie często udostępniany przez twoich użytkowników.

To trochę jak z tradycyjnymi poradnikami, z tym że tego typu treści pisane są bardziej na luzie, z pewnym przymrużeniem oka i dotyczące raczej błahych, aczkolwiek przyjemnych tematów. Rodzaj treści, który mieści się gdzieś pomiędzy edukacyjną a śmieszną.

bloomkracy-ogrodnik-bloomboard

porady-bloomboard

 

7. Osobiste zdjęcia

Oczywiście nie chodzi o to, żebyś musiał się w jakiś sposób nadmiernie otwierać przed światem i wyjawiać wszystkie najgłębsze tajemnice z wnętrza twojego umysłu. Wystarczy, żeby pokazać się za pomocą zdjęć z bardziej ludzkiej strony.

Warto pokazać swoje miejsce pracy, trochę kulis, siebie w jakieś śmiesznej sytuacji i tak dalej. Jest to świetny sposób na wejście w interakcję ze swoją publiką.

Bardzo dobrze, jeżeli dane zdjęcie będzie w jakiś sposób zabawne. Wtedy zdecydowanie zwiększysz prawdopodobieństwo, że twoi odbiorcy chętnie się nim podzielą.

Pamiętaj o tym, że bycie ludzkim to jeden z ważniejszych trendów – nie tylko obecnie, ale również w najbliższej przyszłości.

marketing-w-pigułce-bloomboard

zdjęcie-bloomboard

 

8. Zdjęcia zza scen

Zdjęcia zza scen wymagają szerszego omówienia. Na tyle szerszego, że zasłużyły sobie na osobny punkt.

Oczywiście – tego typu zdjęcia sprawdzają się najlepiej w przypadku celebrytów. Fani uwielbiają obserwować co różnego rodzaju gwiazdy robią za scenami, w jaki sposób zachowują się, wtedy kiedy nie muszą być w pełni opanowane i profesjonalne.

Zobacz również :  Start Game – czyli cykl życia klienta e-commerce

Jednak pokazanie kulis działania sprawdza się praktycznie w każdej branży. W ten sposób możemy pozwolić poczuć odbiorcom, w jaki sposób powstaje ich ulubiony produkt lub jak przygotowywana i wykonywana jest dana usługa.

Jeżeli zdradzisz tego typu szczegóły w ciekawy sposób – wtedy z całą pewnością poruszysz swoich odbiorców.

zza-kulis-bloomboard

instagram-brand24-bloomboard

 

9. Wypracuj swój styl

Bycie unikalnym się sprawdza. Jeżeli jesteś inny niż wszyscy, a co najmniej – naprawdę wyrazisty, to wtedy każdy content, który zostanie udostępniony, będzie w większym stopniu budował twoją markę.

Oprócz tego – twoi odbiorcy poczują się docenieni. W końcu chcesz im dać coś, co będzie naprawdę od ciebie, a nie czymś, co zostało odbębnione, byle by tylko coś rzucić.

rysuje-fejsbuki-bloomboad

 

10. Dynamiczne zdjęcia

Dynamiczne zdjęcia naprawdę się sprawdzają. Ujęcia, na których widać, że coś się dzieje, jest życie etc. Twoi odbiorcy na pewno to polubią. Co więcej, buduje to pozytywne skojarzenia z twoją marką jako taką, która się rozwija, rośnie i jest aktywna. Oczywiście, należy dobrać zdjęcie w taki sposób, aby w jakiś sposób odnosiło się do twojego zakresu działań.

Pamiętaj o tym, żeby zdjęcia wyrażały twoje cele, wartości, które ci przyświecają, pokazywały co chcesz osiągnąć i w jaki sposób. Rozbudzaj nimi wyobraźnię swoich odbiorców lub po prostu udzielaj odpowiedzi.

 

Na koniec – w każdym z mediów społecznościowych sprawdzają się trochę inne rodzaje contentu. Warto, aby na to zwrócić uwagę. Co innego sprawdzi się na LinkedIn, co innego na Twitterze, a jeszcze co innego na Facebooku czy Instagramie.

Dlatego, zanim zaplanujesz swoje działania – pamiętaj, aby mierzyć zamiary oraz content na dany kanał komunikacji. W ten sposób w zdecydowany sposób zwiększysz swoją efektywność.

1 komentarz

  • Maciej Wojtas 1 września 2016

    11. Co jeszcze zmusi do kliknięcia share? Paradoksalnie – posty na temat szerowania, udostępniania, zestawienia najczęściej udostępnianych rzeczy 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>