in

Piesek czy kotek? Potęga śmiesznych i uroczych zwierząt w marketingu

Zdjęcia śmiesznych, uroczych psów i kotków od zawsze rządziły w internecie i mediach. Przeważnie u każdego z nas widok słodkiego pieska, kotka czy innego pupila, wywołuje emocje. Z przyjemnością patrzymy na śmieszne zdjęcia zwierząt, które poprawiają nam humor.

 

Zwierzęta odgrywają dużą rolę w marketingu, wykorzystywane są m.in w akcjach promocyjnych, reklamach, aplikacjach oraz na stronach internetowych. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę odbiorcy, oraz żeby dana marka kojarzyła się z czymś miłym i przyjemnym.

Ładny piesek czy kotek pomoże sprzedać każdy produkt, usługę oraz wzbudzić sympatię klientów do danej firmy. Nie bez powodu pies nazywany jest przyjacielem reklamy!

Jeśli nie należysz do żadnej z frakcji – kotomaniaków lub amatorów psów – i chcesz podejść do tematu uroczych zwierzątek w marketingu w sposób bardziej naukowy sprawdź poniższy wykres! Psy wskazywane są jako znacznie popularniejsze niż koty, dzięki czemu cechują się także wyższym wskaźnikiem udostępniania treści związanymi z nimi.

wykres-koty-bloomboard

Pieski znajdują się także wyżej na na osi „słodkości”, prawie doganiając niemowlaki.

wykres-pies-bloomboard

A jakie jest wasze zdanie w tej sprawie? Zgadzacie się z powyższymi wykresami czy prezentujecie odmienną opinię? Zapraszamy do wzięcia udziału w ankiecie 🙂

Bloomifect-ad

Sporządziliśmy dla Was listę, gdzie oraz w jaki sposób można wykorzystywać wizerunek zwierząt, aby przełożyło się to na wzrost zainteresowania biznesem

1. W reklamach

Firmy już od dawna w reklamach posługują się zwierzętami. Ludzie chętniej oglądają reklamy w których głównymi „aktorami” są psy czy koty. Ma to za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeżeli widzimy „śmiesznego pieska” na reklamie, wtedy taki widok zachęca nas do obejrzenia/przeczytania całości. Poprzez zamieszczanie psów czy kotów w reklamach, można przekazać ten sam komunikat, ale znacznie ciekawszą metodą . Istnieją również inne cele zamieszczania zwierząt w reklamach. Np. Cravendale pokazuje w ciekawy sposób, że ich mleko jest najlepsze 😉 Z kolei Mercedes posługując się kotem udowadnia, że ich samochody są bardzo aerodynamiczne – zabawnie przekazuje informacje odbiorcy.

https://www.youtube.com/watch?v=h6CcxJQq1x8

https://www.youtube.com/watch?v=Z7vXP3tHzhA

2. W social mediach

Marki działające aktywnie w mediach społecznościowych używają zdjęć zwierząt, aby zwiększyć zainteresowanie swoją firmą. Wraz ze zdjęciem danego produktu wstawiane są obrazki z kotami czy psami. Jeżeli tez prowadzisz firmę, pomyśl o takim rozwiązaniu. Pamiętaj social mediach nie służą tylko do reklamowania swoich produktów, ale również do nawiązania dobrych relacji z klientami. W przykładzie z mercedesem, nie tylko odbiorca widzi ładne wyposażenie samochodu, ale także zadowolonego psa, który głównie tutaj przyciąga uwagę.

instagram-mercedes-bloomboard

starbucks-bloomboard

ikea-piesek-bloomboard

 

3. Wykorzystywanie zwierząt to dobry sposób na PR

Public relation to kształtowanie dobrych stosunków z otoczeniem. Celem jego działań jest dbałość o dobry wizerunek danej osoby czy marki. Zwierzęta są na to idealnym sposobem, aby wzbudzić życzliwość u swoich odbiorców.  Co roku głośno słyszymy o tym, że właściciele psów zostawiają je w nagrzanym samochodzie, a sami idą na zakupy. Niestety niektóre przypadki kończą się tragicznie dla czworonogów. Niektóre firmy wykorzystały tą sytuację dla wzmocnienie swojego dobrego wizerunku. Miejsce przyjazne psom to super pomysł na poprawę wizerunku.

media-markt-bloomboard

 

zabierz-psa-na-zakupy-bloomboard

 

pies-sarurn-bloomboard

wytwórnia-lodów-bloomboard

Przykładem może być również Dogswell. Aby zwrócić uwagę ludzi na problemy psów przygotowano ciekawą akcję – zorganizowano psi atak na biuro!

4. W content marketingu

Jeżeli prowadzisz fanpage czy bloga, oprócz ważnych i ciekawych treści możesz wzbogacać swoją stronę zdjęciami „śmiesznych piesków”, zobaczysz, wzbudzą one większy ruch na Twojej stronie. Publikuj atrakcyjne treści dla swoich czytelników, ale także wprowadzaj co jakiś czas humor na swoim koncie. Jeżeli piszesz artykuły, możesz przygotować materiał związany ze zwierzętami. Pozyskasz tym nowe grono – miłośników zwierząt.  Przykładem może być Brand24, który stworzył case study o tym, jak zebrać 21 ton karmy w 30 dni.

brand24-bloomboard

 

akcja-schronisko-bloomboard

Przyciągnięcie uwagi gifem ze śmiesznym kotem 😉

kot-gif-bloomboard

pies-content-marketing-bloomboard

Innym sposobem jest przekazanie ważnych informacji content marketingowych posługując się obrazkami psów. Dzięki temu odbiorca może lepiej zrozumieć przekazywaną treść oraz dodatkowo psy wzbudzą zainteresowanie danym tekstem.

content-marketing-bloomboard

6. W aplikacjach 

Aby aplikacje zdobywały większą liczbę fanów wprowadza się do nich różne „atrakcje”. W taki sposób działają np. filtry z psami na snapchacie czy  śmieszne emotikony na facebooku. Pomysł przyciąga wielu użytkowników. Przecież prawie każdy chce mieć zdjęcie z uszami psa 😀

 

pieski-bloomboard

snapchat-bloomboard

7. Wykorzystywanie maskotek podczas eventów 

Tworzenie maskotki danej firmy czy instytucji jest celowym działaniem. Dzięki maskotkom psów czy kotów można wzmocnić wizerunek danej marki. Może stać się ona bardziej rozpoznawalna oraz kojarzona z czymś przyjemnym. Podczas wydarzeń maskotka danej firmy czy instytucji będzie wzbudzała dodatkowe zainteresowanie.

policja-pies-bloomboard

rio-2016-bloomboard

 

Pokazaliśmy Wam, jak dużą rolę odgrywają zwierzęta w marketingu. Jeżeli prowadzisz bloga czy firmę pomyśl nad takim rodzajem promocji dla swoich treści, produktów czy usługi. Pamiętaj – przyciągnięcie uwagi innych jest bardzo ważne.

Przygotowaliśmy dla Was przegląd najśmieszniejszych oraz najciekawszych kampanii z wykorzystaniem zwierząt 🙂

 

1. Nutri Balance – Złe jedzenie to zły pies

 

bad-god-bloomboard

funny-dog-bloomboard

dog-przewodnik-bloomboard

2. Pedigree Dentastix Fresh – Świeższy oddech od Twojego

 

fresh-bloomboard

3. Kampania Battersea Dogs and Cats Home ma na celu zachęcenie ludzi to adopcji psów. Zobaczcie, jak pomysłowo wykorzystano do tego celu chipy w ulotkach.

 

4. Hyundai Israel – 0 do 100 km / hw w 8,4 sekundy

 

hyundai-bloomboard

5. Lifebuoy Hand Wash – Jesz to co dotykasz

 

dog-bloomboard

animals-bloomboard

6. Science Diet Dog Food – karma dla zdrowego trawienia 

 

Funny-ads-with-animals-1

7. Timotei Styling Mousse

 

lew-timotei-bloomboard

8. RSPCA – Pokaż nam trochę miłości, a będziemy wdzięczni

 

http://adsoftheworld.com/media/print/rspca_vacuum?size=_original

9. Schick Razors – wolność dla Twojej skóry

 

brody-bloomboard

broda-bloomboard

10. Google – Czy chodziło Ci o „pancernik?”

 

google-bloomboard

11. AmiciCani – Pies kocha Cię kimkolwiek jesteś

 

amici-cani-bloomboard

doh-loves-bloomboard

12. La Animal Services – Zaadoptuj zwierzaka, on zawsze poprawi Ci humor 😉

 

13. Thai SPCA : Chcesz wiedzieć, jak to jest być czczonym ? – zaadoptuj psa !!!

 

thaispca-bloombard14. Eukanuba – Każdy chce być psem

 

eukanuba-bloombard

żółw-bloombard

15. Braun -precyzyjny trymer

 

braun-bloomboard

braun-trymer-bloomboard

16. Cepêra – HOT !!!

 

cepera-bloomboard

17. Olympus Lornetki – zoom optyczny

 

zoom-bloomboard

18. Mydło Protex – Niewidzialna bariera antybakteryjna

 

protex-bloomboardbariera-bloomboard

19. TOP Magazine: W następnym życiu, nawet Bill Gates może zostać lamą

 

lama-bloomboard

trump-bloombaord

20. Pedigree – szkoli psy

 

pedigree-bloomboard

pudel-bloomboard

21. National Geographic

 

goryl-bloomboard

panda-bloomboard

22. Whiskas – karmimy instynkty Twojego kota

 

whiskas-cat-bloomboard

23. Witte Molen – zmienia ptaka w najlepszego przyjaciela

 

witte-molen-bloomboard

ptak-bloomboard

24. Purina- pies helikopter 

 

purina-bloomboard

25. Ludzie, którzy znęcają się nad zwierzętami zasługują na ostrego sędziego

sędzia-bloomboard

26. Wierzymy w miłość od pierwszego lizania / Znajdź przyjaciela, który naprawdę słucha

 

plakaty-3D-bloomboard

27. McDonald’s: prawdziwy mleczny shake

 

mcdonalds-bloomboard

28. ACE – Usuwa plamy

 

plamy-ace-bloomboard

29. Volkswagen – precyzyjny system parkowania

 

volkswagen-bloomboard

30. Glasreiniger – Tak czyste, że aż przezroczyste !!!

 

ryba-bloomboard

 

[/sociallocker]

 

Komentarze

Skomentuj
  1. Bardzo lubię motyw zwierząt w marketingu. Mnóstwo memów z kotami w roli głównej podbija Internet 🙂 Świetne są akcje media marktu, saturna i media expert – popieram wchodzenie z pupilami do sklepów zwłaszcza, gdy na zewnątrz są upały.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Twitter w biznesie: 60 porad dla początkujących i zaawansowanych

Product Hunt: czym jest oraz jak go wykorzystać w content marketingu i promowaniu startupu!