Jeśli prowadzisz fanpage, bloga czy działasz aktywnie w social mediach – mamy dla Ciebie cenne informacje. Z pewnością jesteś ciekawy co zrobić, żeby użytkownicy chętnie odwiedzali Twoją stronę. W artykule pokażemy Ci, jakie treści najlepiej publikować, aby wzrosła liczba Twoich fanów.

100-pomysłow-content-social-media-bloomboard

Sporządziliśmy listę 100 pomysłów, w jaki sposób można zwrócić większą uwagę fanów.

1. Wykorzystywanie trendów 

Warto wyszukiwać modne tematy/aktualne duże wydarzenia, dzięki którym możesz stworzyć ciekawy artykuł. Np. aplikacja Pokemon Go, Igrzyska Olimpijskie Rio 2016

brand24-bloomboardblog

marketingsportowy-bloomboardblog

zabawne-bloomboardblog

2. Wstawianie postów z miejscem do uzupełnienia

Tego typu treści mogą wywołać większy ruch na Twojej stronie ( np. gdybym wygrał 1 mln, kupiłbym…)

post-bloomboard

3. Dzielenie się poradami

Udzielaj wskazówek dla swoich zwolenników, które okażą się dla nich przydatne. Możesz dodawać je za pomocą liczb np. Wskazówka #45.

Bloomifect-ad

4. Odświeżanie wcześniejszych wpisów

Zamieszczaj treści, które kiedyś napisałeś. Dzięki temu nowi użytkownicy będą na bieżąco. Możesz nawet pochwalić się swoim pierwszym artykułem/produktem.

social-media-przyklady-bloomboard

5. Udostępnianie statystyk

Dziel się wartościowymi statystykami i danymi, dzięki którym dodawane przez Ciebie treści będą ciekawe i przystępne.

statystyki-bloomboardblog

6. Dodawanie linku do wcześniejszych wpisów na blogu

Dzięki temu starsze posty mogą zdobyć nowych czytelników i tym samym przedłużą żywotność bloga.

linki-bloomboardblog

7. Tworzenie pytań

Zadawaj pytania swoim odbiorcom, dzięki temu nawiążesz z nimi lepsze relacje.

jabłoński-bloomboardblog

8. Oferowanie bezpłatnego e-booka 

Zaproponuj Twoim użytkownikom bezpłatną wersję e-booka. Dzięki temu możesz budować listę dodatkowych e-mail, które odwiedzający będą musieli zostawić, aby korzystać z e-booka.

e-book-przyklady-social-media-bloomboard

9. Tworzenie postów z logiem marki

Zamieść ciekawy i inspirujący obraz z logiem swojej marki.

post-marka-bloomboard

10. Dodawanie infografiki

Znajdź infografiki, które będą interesujące dla Twoich odbiorców. Są one absolutnym hitem, ponieważ  łączą w sobie zalety tekstu oraz obrazu. Z jednej strony zawierają przydatne informacje,    z drugiej strony – są przystępne w odbiorze.

social-media-przyklady-infografika-bloomboard

11. Dodawanie zdjęć produktów

Udostępnianie zdjęć najlepiej sprawdza się na stronach, takich jak Instagram czy Pinterest. Warto pomyśleć o unikalnym zdjęciu np. pracownik faktycznie korzysta z prezentowanego produktu.

obraz-nike-bloomboard

12. Dodawanie postów – prawda/fałsz

Daj możliwość Twoim zwolennikom ocenić, czy to prawda czy mit.

13. Dodawanie zdjęć produktów zza kulis

Udostępnianie zdjęć z produkcji/wytwarzania produktów.

14. Wstawienie linku do kontrowersyjnego bloga

Jeżeli znajdziesz kontrowersyjny blog, podziel się swoim odkryciem z innymi. Być może wzbudzi on ciekawość Twoich czytelników oraz skłoni ich do dyskusji.

15. Zapytanie o opinię swoich zwolenników

Twoi zwolennicy z pewnością będą zachwyceni, że prosisz ich o opinie o swoim produkcie.

artur-jabłoński-bloomboardblog

16. Inspirowanie się Pintrestem

Jeżeli chodzi o szukanie obrazów ( szczególnie zdjęć z cytatami) Pintrest jest bardzo dobrym źródłem, warto z niego korzystać.

17. Udostępnianie pomocnych źródeł

Publikowanie na swojej stronie pomocnych źródeł, które ktoś już wcześniej wstawił.

progressmarketing-bloomboardblog

18. Dodawanie prezentacji Slideshare

Jeśli chcesz znaleźć popularny materiał, przejdź do „Trendy w Social Media” sekcji na dole strony głównej Slideshare.

prezentacja-slideshare-net-bloomboardblog

19. Wstawianie linków do case study

Case study to idealny sposób na dostarczenie przydatnych informacji w ciekawy sposób.  Jeżeli wybierzesz interesującą tematykę, dokładnie ją przeanalizujesz – z całą pewnością zyskasz parę osób, na których zrobisz dobre wrażenie. Dzięki temu zyskać nowych odbiorców, którzy w przyszłości wrócą na Twoją stronę.

csate-study-bloomboardblog

20. Odnoszenie się do wydarzeń niezwiązanych z Twoją branżą

Możesz wykorzystywać inne tematy np. Euro 2016, aby skomentować je z punktu widzenia Twojej działalności.

marketing-euro-bloomboardblog

21. Pokazanie innym jak działasz, z czego korzystasz

Pokaż odbiorcom jakich narzędzi używasz w swoim biznesie, może to wywołać oczekiwaną dyskusję.

urszulamarketing-bloomboardblog

22. Hasztagowanie zdjęć

Dodawaj do zdjęć hasztagi, które będą związane z działalnością Twojej firmy i produktami. Udostępniaj je na Facebooku, Instagramie czy Pintereście.

hasztagi-#-bloomboardblog

23. Udostępnianie narzędzi lub zasobów

Dodawaj, najlepiej darmowe narzędzia lub zasoby, które będą dla Twoich zwolenników użyteczne.

Zobacz również :  7 zasad zwiększających konwersję zakupową
24. Wstawianie ulubionej książki

Podziel się ciekawą książką ze swoimi fanami, która wzbudzi u nich zainteresowanie. Z pewnością będą za to wdzięczni.

24-kotarbinski-ksiazka-social-media-bloomboard

25. Publikowanie – dnia z życia Twojego pracownika

Pokaż innym jak funkcjonuje Twoja firma, jakie zadania wykonują Twoi pracownicy. Publikuj zdjęcia np. ze spotkania biznesowego, pracy zespołowej.

biuro-social-media-przyklad-bloomboard

26. Polecanie ulubionych produktów/usług

Pochwal się Twoimi ulubionymi produktami. Wstawiaj zdjęcia np. jak z nich korzystasz.

27. Tworzenie ankiet

Ankiety/sondy są ciekawym sposobem na zwiększenie zaangażowania Twojej społeczności. Np. Który samochód podoba Ci się najbardziej ?

ankieta-bloomboard

28. Odświeżanie najbardziej popularnych treści

Dodawaj co jakiś czas, wcześniej publikowane przez Ciebie ciekawe treści. Dzięki temu przekażesz interesujące informacje nowym odwiedzającym.

29. Wystawianie rekomendacji

Jeżeli ktoś opublikuje ciekawą treść, wystaw mu opinię. Dzięki temu możesz zostać zauważony przez innych i możliwe, że wtedy odwiedzą Twój fanpage.

Bloomifect-ad

30. Dzielenie się doświadczeniem życiowym

Twoim zwolennicy chcą wiedzieć, że jesteś osobą, która tak samo jak oni prowadzi normalne życie. Dodawaj porady np. jak znaleźć równowagę między pracą, a rodziną.

wskazówki-bloomboardblog

31. Zadawanie pytań i proszenie swoich zwolenników o porady, co w danej sytuacji robią

Dzięki temu nawiążesz lepsze relację z osobami, które odwiedzają Twoją stronę.

32. Dodawanie cytatów

Warto wstawiać zabawne i interesujące cytaty, które także w ciekawy sposób będą przekazywały wiedzę Twoim odbiorcom.

cytat-biznes-bloomboardblog

33. Dodawanie postów związanych z Twoim życiem, a nie tylko pracą

Możesz dodawać zdjęcia np. co jadłeś na obiad, gdzie byłeś na urlopie, co robiłeś w weekend. Będziesz bardziej wiarygodny.

marketing-bloomboardblog

34. Udostępniaj popularne wątki z Reddit’a

Reddit to serwis internetowy przedstawiający linki do różnorodnych informacji, które ukazały się w Internecie. Dzięki niemu znajdziesz popularne i modne tematy, którymi możesz się pochwalić.

35. Poleć kogoś konto w social mediach

Wstaw link do czyjegoś profilu w mediach społecznościowych i poleć tą stronę swoim fanom.

35-poleć-fp-bloomboard

36. Udostępnianie tablicy z Pintresta przez Facebooka lub Twittera

Niech Twoi odwiedzający wiedzą, że jesteś aktywny na innych portalach.

37. Podziel się komiksem, czymś śmiesznym

Jeżeli będziesz umiał wywołać dobry humor u swoich odbiorców, to z pewnością zbudujesz z nimi dobre relacje.

marketing-obraz-bloomboardblog

38. Udostępnianie videorecenzji

Jeżeli ktoś wystawi Ci recenzję przez video, udostępnij ją na swoim fanpage’u.

39. Polecenie osoby, które warto obserwować na LinkedIn

Wspominaj o osobach, które specjalizują się w tej samej branży co Ty. Dzięki temu może nawiążą       z Tobą kontakt.

40. Utworzenie konkursu

Zachęć swoich czytelników do tego, aby wzięli udział w konkursie przez Ciebie zorganizowanym. Jest to fajny sposób, aby wzbudzić większe zainteresowanie wśród odbiorców.

konkurs-bloomboardblog

41. Nawiązuj do popularnych tematów na Twitterze

Używaj Topsy, aby wyszukiwać ciekawe tematy.

42. Przeprowadzanie debaty

Utworzenie debaty jest dobrym sposobem, aby pobudzić do aktywności Twoich użytkowników.

43. Poproszenie fanów o dodanie tytułu

Możesz opublikować zdjęcie i poprosić o dodanie ciekawego tytułu. Spowoduje to większe zaangażowanie u Twoich odbiorców.

44. Wyszukanie ciekawego filmu na YouTube

 

marketing-pokemon-bloomboardblog

45. Oznaczanie strony innej firmy na Facebooku

Wspominaj na swoim fanpage’u o firmach, które prowadzą podobną działalność jak Ty. Wtedy możesz zostać przez nie zauważony.

46. Podzielenie się szokującą informacją

Możesz użyć Google Alerts, aby udostępnić newsa z branży.

reklama-bloomboardblog

47. Stworzenie listy świąt, które można wykorzystać w danej branży

Przygotuj dni świąteczne, które możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu. Np. święto Policji – zaproponuj wykonanie gadżetów na ten dzień.

48. Dzielenie się swoją prognozą

Np. Przewiduję, że Polska przywiezie najwięcej medali z Olimpiady w Rio.

Zobacz również :  Dlaczego warto inwestować w długookresową strategię content marketingową?
49. Umieszczanie gościnnego posta

Twój post został udostępniony na innych stronach, dzięki temu zostanie zauważony przez większą  ilość osób. Na swoim profilu możesz pochwalić się tym.

ankieta-bloomboard

50. Zachęć fanów do zadawania pytań

Zapytaj się odwiedzających z czym mają problem, czego by się chcieli od Ciebie dowiedzieć. Przekonaj ich ze jesteś ekspertem w danej dziedzinie.

51. Zamieszczenie kontrowersyjnego poglądu

Z pewnością wywoła on oczekiwaną dyskusję.

52. Używanie Facebook Intrest 

Z jego pomocą możesz wyszukać popularne i ciekawe tematy.

53. Tworzenie profilu pracowników

Niech Twoi zwolennicy widzą, że mają do czynienia z prawdziwymi ludźmi.

55. Dzielenie się trendami wyszukiwania Google

Warto odwiedzić Google’s Top Charts.

54. Dodawanie zdjęć, które nie mają nic wspólnego z daną marką, ale powodują, że jest ona kojarzona z czymś przyjemnym.

Np. Starbucks udostępnia na Instagramie zdjęcia, aby skojarzyć swoją markę z promieniami słońca,  z wypoczynkiem, ciepłem i dobrymi przyjaciółmi – a nie tylko z kawą.

starbucks-bloomboardblog

56. Wyróżnienie „fana miesiąca”

Zwolennicy są ważni, dlatego pokaż jakie mają znaczenie. Można wyróżniać najaktywniejszych fanów, niech wiedzą, że są przez Ciebie doceniani.

57. Dzielenie się badaniami przeprowadzonymi przez innych

 

marketing-mobilny-bloomboardblog

58. Stosowanie Snapchata do zaoferowania kuponu ograniczonego w czasie

Możesz udostępnić na Snapie kupon, który zniknie po pewnym czasie. Z pewnością będzie to ciekawa zabawa dla Twoich fanów.

59. Świętowanie dziwnych świąt

Np. Czy wie, że 17 lipca obchodzi się Światowy Dzień Emocji ?

dzień-pracoholika-bloomboardblog

60. Udostępnianie nagród i wyróżnień dla Twojej firmy

Trzeba podchodzić do tego ostrożnie, nie można się za bardzo chwalić, chodzi tutaj głównie                 o budowanie zaufania.

61. Promowanie cudzej sprzedaży

Udostępniaj produkty innych firm, które są związane z Twoją branżą. Np. Twoja firma wytwarza tkaniny, a Ty na swoim fanpage’u promujesz ubrania innej firmy, które są szyte z Twojego materiału.

62. Dodawanie najnowszych informacji o Twojej firmie

Coś się zmieni ? Nowy pracownik ? Podziel się tym wszystkim ze wszystkimi fanami.

marketing-informacja-bloomboardblog

63. Udostępnianie zdjęć z imprez firmowych

Podziel się z innymi ciekawymi zdjęciami z  wydarzeń w Twojej firmie.

64. Dostarczaj darmowe i wartościowe materiały

Może to być np. e-book, który będzie przydatny dla Twoich odbiorców.

65. Podziękowania dla fanów

Pomagają w budowaniu relacji

65-podziękowania-bloomboard

66. Dodawanie opinii ekspertów

Udostępnianie rekomendacji ekspertów o Twoich produktach

67. Nie pisz tylko o sobie

Firmy, które piszą tylko i wyłącznie o swoich produktach i o sobie, są mniej skuteczne. Pisz również   o podobnych firmach do Ciebie, udostępniaj ciekawe treści z innych stron, które są związane z Twoją branżą.

68. Dodawanie listy proponowanych artykułów na dany tydzień

Poinformuj swoich użytkowników o artykułach, które zostaną udostępnione prze Ciebie w danym tygodniu.

Bloomifect-ad

69. Zlecanie pracownikom tworzenie własnych postów

Zasada, aby co dziennie inny pracownik udostępniał post.

70. Tworzenie i udostępnianie branżowych newsów

Dziel się najciekawszymi nowościami ze swoimi odbiorcami.

marketing-w-pigułce-bloomboardblog

71. Stosowanie Google Hangouts

Dzięki  Google Hangouts możesz prowadzić videorozmowy, dzwonić oraz wysyłać wiadomości.

72. Zachęcanie zwolenników, aby wspierali Twoje dzieło

Jeżeli znasz osoby zajmujące się podobną branżą do Twojej, poproś ich o wsparcie.

73. Zamieszczanie cytatów od eksperta

Przekazuj wiedzę innym.

Silny-wpływ-influencer-marketing-bloomboard (1)

74. Rozdawanie gadżetów

Jest to ciekawy sposób, aby wypromować swoje logo np. długopisy, kubki z logiem marki.

74-gadżety-bloomboard

75. Ciekawa zapowiedź

Zapowiedz nadchodzący artykuł, konkurs , blog

jak-robić-marketing-bloomboardblog

76. Dodanie postu z wywiadem z liderem w branży

Dzięki temu Twoi czytelnicy będą wiedzieli, że spotykasz się ze znanymi osobami, które osiągnęły sukces.

rozmowy-biznes-bloomboardblog

77. Zamieszczanie kolażu zdjęć

Narzędzie takie, jak PicMonkey może być pomocne.

78. Teaser content

Wstawianie niekompletnego opisu, grafiki np. jakiegoś produktu, wtedy odbiorca jest ciekawy co tak naprawdę się kryje pod tym produktem.

Zobacz również :  Facebook: Optymalizacja fanpage'a

78-teaser-content-bloomboard

79. Przewidywanie kierunków rozwoju branży

Informuj innych o rozwoju Twojej firmy oraz ewentualnych zmianach.

80. Zmieszczenie różnych zastosowań dla danego produktu

Pokaż innym, że Twój produkt można zastosować w różnych sytuacjach. Jego wielofunkcyjność           z pewnością wzbudzi ciekawość odbiorców.

81. Link do komentarza na blogu

Jeżeli posiadasz szczególnie pomocny lub kontrowersyjny komentarz na swoim blogu, warto go podlinkować.

82. Stworzenie FAQ

Utwórz odpowiedzi do najczęściej zadawanych pytań i wstaw na swojego fanpage.

82-faq-bloomboard

83. Umieszczanie linka do newslettera

Dzięki temu nowi użytkownicy będą mogli otrzymywać od Ciebie cenne informacje, artykuły czy poradniki.

83-link-newsletter-kurasinski-bloomboard

84. Pytanie fanów o pomysły na nowe artykułu

Dowiedź się z czym Twoi zwolennicy mają problemy, o czym chcieliby się od Ciebie dowiedzieć. Pokaż im, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

snapchat-bloomboardblog

85. Dodawanie linków do pomocnej grupy na Facebooku lub LinkedIn

Udostępnij link grupy, która może być przydatna dla Twojej społeczności.

86. Podzielenie się z fanami ciekawą historią/anegdotą

Pokaż, że masz poczucie humoru. Zabawne treści/grafiki mogą przyciągnąć uwagę innych.

sprawny-marketing-bloomboardblog

87. Sprawdzenie, co konkurencja udostępnia i zrobienie tego lepiej od nich

Pomocne narzędzie to Social Crawlytics.

88.  Podczas tworzenia tekstów dokonaj głębokiego researchu

Pamiętaj – dobre przygotowanie jest niezwykle ważne. Przeprowadź badania, które pomogą Ci wzmocnij Twój wizerunek jako eksperta.

89. Opublikuj zdjęcie swojego biurka

Zrób zdjęcie swojego biurka oraz jego elementów, które są niezbędne do Twojej pracy. Możesz również zachęcić swoich odbiorców do wstawiania swoich stanowisk pracy.

89-biurko-desk-bloomboard

90. Dzielenie się opinią ze swoimi zwolennikami

Posiadasz swoje zdanie na jakiś temat ? Podziel się nim z innymi. Jest to sposób do nawiązania kontaktu z odbiorcami.

91. Wstawianie linka z profilem swoich pracowników

Jeżeli w firmie znajduje się ciekawa osobę, która się czymś wyróżnia to możesz dodać link do jej profilu. Bardzo prawdopodobne za zainteresuje ona Twoich odbiorców.

92. Odpowiadanie na pytanie na Quorza

Udzielaj się na  Quorze, dzięki temu możesz zostać zauważony przez innych.

92-quora-bloomboard-sm

93. Odpowiadanie na zaczepki i wzmianki ze strony innych

Zobacz, kto stara się zwrócić Twoją uwagę i odpowiedź na próbę nawiązania kontaktu.

94. Zamieszczanie fragmentu bloga

Zamiast wstawiać link możesz umieścić interesujący fragment bloga, który wzbudzi zainteresowanie Twoich czytelników.

95. Umieszczanie ciekawych wykresów 

Dzięki wykresom możesz w łatwy sposób przekazać swoim odbiorcą cenne informacje.

markletingbiznes-bloomboardblog

96. Publikowanie Print Screenów z konwersacji społecznościowych

Nawiązałeś ciekawą rozmowę ? Wrzuć jej fragment na swoją stronę.

96-konersacje-sm-bloomboard

97. Promowanie wydarzenia związanego z branżą

Może to być np. konferencja, szkolenia czy warsztaty

konferencja-bloomboard

98. Dzielenie się ciekawą reklamą

Zainteresowało Cię coś ? Podziel się tym ze swoimi odbiorcami.

kampania-bloomboardblog

99. Promowanie swoich usług i produktów

Na swoim fanpage reklamuj swoje produkty. Jednak nie możesz robić tego zbyt nachalnie.

99-kotarbinski-social-media-bloomboard

100.  Wstawianie zdjęć zza kulis

Zdjęcia o sobie, o swoich pracownikach np. z pracy w biurze, z imprezy firmowej mogą wzbudzić większe zainteresowanie odbiorcy. To całkiem ciekawy zabieg, dzięki któremu będziesz postrzegany jako bardziej wiarygodny. Tego typu zdjęcia przeważnie mają luźniejszą formę.

Stosując się do powyższych wskazówek z pewnością uda Ci się pozyskać większą liczbę odbiorców. Pamiętaj – social media nie służą tylko do promowania Twojej działalności, produktu czy usługi. Zadaniem mediów społecznościowych jest również nawiązanie dobrych relacji z odbiorcami. Dzięki naszym przykładom możesz lepiej prowadzić swój fanpage, tak żeby inni chętniej odwiedzali Twoją stronę.

mozemy-pomoc-bloomboard-ad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Komentarzy

  • Dorota Sfera Copywritera 20 lutego 2017

    Bardzo ciekawe zestawienie 🙂 Obszerne, dość uniwersalne (niemal do wszystkiego można podpiąć swoją branżę), inspirujące. Daje też pole do manewru 🙂
    Pewnie ciężka to była praca (100 propozycji to jednak trochę 😉 ), ale podaliście „samo mięso” 🙂
    Dziękować Wam za to 🙂

    • bloomboard (Post autora) 21 lutego 2017

      dzięki, takie komentarze cieszą nas najbardziej 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>