in

8 wskazówek jak zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki LinkedIn

LinkedIn to jeden z tych portali, na których z całą pewnością warto promować swoją markę. Dlatego postanowiliśmy stworzyć poradnik, który pomoże wam zwiększyć swoją widoczność w ramach tego portalu.

 

1. Optymalizacja profilu.

Użytkownicy, którzy w całości wypełnią swój profil, mają średnio 40-krotnie większe szanse na to, aby osiągnąć sukces w ramach LinkedIn. Dlatego całkowite i rzetelne wypełnienie danych w ramach tego portalu powinno być naszym pierwszym krokiem, fundamentem naszych działań.

W szczególności warto zwrócić uwagę na takie rzeczy jak:

  • dobre profesjonalne zdjęcie profilowe,
  • wypełnienie poszczególnych działów profilu rzetelnymi informacjami,
  • dobrze jest zaprezentować próbki swoich prac w odpowiednich działach, bardzo dobrym pomysłem będzie udostępnienie odpowiednich linków,
  • pamiętaj o uzupełnieniu zakładki „kontakt” w takie informacje jak adres swojej strony internetowej, numer telefonu, adres e-mail oraz adresy swoich profilów w ramach mediów społecznościowych,
  • bardzo dobrze, jeżeli adres URL Twojego konta na LinkedIn będzie zbieżny z Twoją nazwą na LinkedIn,
  • pamiętaj o tym, aby w opisie używać odpowiednich tagów oraz słów kluczowych.

 

1

 

2. Udostępniaj content ze swojej strony.

Podawanie linków do różnego rodzaju treści z Twojej strony internetowej to bardzo dobry pomysł. Tego typu rozwiązanie ma szereg korzyści. Przede wszystkim w ten sposób promujesz swoją stronę, przy okazji wzmacniając jej pozycję w Google.

Jednocześnie jest to całkiem wygodny sposób na dzielenie się swoim contentem z potencjalnymi odbiorcami. Poniżej wymieniamy rodzaje contentu, który najlepiej sprawdza się w ramach LinkedIn:

  • e-booki dotyczące konkretnych branżowych zagadnień,
  • case study,
  • artykuły branżowe,
  • różnego rodzaju poradniki, treści edukacyjne.

 

Bardzo ważne, aby być dosyć aktywnym – możesz pisać nawet 3 do 4 razy dziennie. Wchodź w interakcję z odbiorcami, jest to bardzo pozytywnie odczytywane.

linkedin-bloomboard-udostepnianie-postow

 

3. Stawiaj jakość ponad ilość.

Content marketing ma jedną podstawową zasadę – nie powinno stawiać się jakości ponad ilość ani na odwrót. W ramach content marketingu należy zdecydować się zarówno na jakość, jak i na ilość. Jeżeli jednak jest potrzeba, aby w pewnym stopniu ograniczyć jedno albo drugie – wtedy, na pewno powinno się zachować wysoką jakość. Tylko jakość jest w stanie odnieść sukces w ramach content marketingu. Niezależnie od tego, czy będą to działania w ramach LinkedIn, czy też innych portali społecznościowych – dlatego ta porada jest absolutnie uniwersalna.

 

4. Pisz długie wpisy.

LinkedIn to nie tylko profile poszczególnych użytkowników, ale również platform blogowa. Należy to wykorzystać.

Przede wszystkim – na LinkedIn jesteśmy w stanie dotrzeć z naszymi wpisami do konkretnych specjalistów oraz osób prowadzących swoje biznesy – innymi słowy, do takich odbiorców, którzy mają bardzo duże przełożenie na sukces naszego biznesu.

Dzięki aktywnemu działaniu w ramach blogosfery LinkedIn możemy odnieść konkretne korzyści:

  • każdy użytkownik LinkedIn może potencjalnie przeczytać Twój wpis,
  • wpisy na LinkedIn często osiągają dosyć silną pozycję w wyszukiwarkach internetowych, a więc pozytywnie wpłyną na promocję Twojej marki,
  • umieszczanie odpowiednich wpisów zwiększa ilość użytkowników, którzy będą nas śledzili w ramach LinkedIn, w takich przypadkach bardzo często można otrzymać ofertę współpracy i tak dalej – co ciekawe, tego typu efekty są możliwe nawet przy relatywnie małym zasięgu, rzędu kilkuset wyświetleń,
  • wpisy w ramach bloga LinkedIn wyświetlają się w odpowiednim dziale na Twoim profilu, dodatkowo go wzbogacając, zwiększając zainteresowanie Twoim profilem oraz jego skuteczność.

 

Bloomifect-ad

Jak tworzyć wpisy?

  • twórz wpis, wtedy kiedy możesz się podzielić czymś wartościowym, pamiętaj – lepiej stawiać na jakość niż na ilość,
  • używaj profesjonalnego języka, na luźniejszy możesz sobie pozwolić w ramach innych kanałów komunikacji,
  • dobry tytuł to podstawa, jednak dobry tytuł to za mało, dlatego pamiętaj, aby wypełnić wpis krótkimi, treściwymi paragrafami, dobrymi nagłówkami poszczególnych części artykułu i tak dalej,
  • umieszczenie paru obrazków również będzie dobrym pomysłem, urozmaicenie wizualne bardzo dobrze działa na odbiorców,
  • określ, kim są Twoi odbiorcy, ile mają lat, czym się zajmują itp. w ten sposób będziesz w stanie lepiej dopasować publikowane treści do osób, które Cię czytają,
  • skupiaj się na swojej branży, kwestiach, w których jesteś ekspertem, bardzo dobrze sprawdzają się case studiem,

 

Na koniec — pamiętaj jeszcze o jednej kwestii, oczywiście – generalnie dłuższe formy sprawdzają się lepiej, ale nie oznacza to, że czasami krótsza forma również dobrze zadziała. Dlatego staraj się eksperymentować z preferencjami swoich odbiorców, tak aby odnaleźć dla siebie złoty środek.

 

5. Dołączaj do odpowiednich grup.

Dołącz do grup, które dotyczą Twojego zakresu działania, a następnie zacznij się w nich regularnie udzielać. Tego typu działania, jeżeli mają być skuteczne – zabiorą trochę czasu. Jednak, jeżeli będziesz robić to w efektywny sposób – z czasem staniesz się bardziej rozpoznawalną osobą w ramach swojej branży, a to przekłada się na szereg różnego rodzaju korzyści.

Pamiętaj o tym, że nie wypada wejść do jakieś grupy i zacząć ogłaszać się ze swoimi usługami. Na początek warto zacząć się merytorycznie udzielać. Kiedy nawiążesz relacje z użytkownikami grupy, dopiero wtedy warto zacząć się w delikatny sposób promować. To, aby nie robić tego nachalnie, jest bardzo ważne.

linkedin-grupy-bloomboard

 

6. Korzystaj z płatnych reklam na LinkedIn.

Wydanie pewnej puli pieniędzy przeznaczonej na marketing, na reklamy, zawsze zwiększa jego efektywność. Dlatego z całą pewnością warto się zdecydować na tego typu działania również w ramach LinkedIn.

Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z tzw. „sponsored updates”. W ten sposób, Twoje wpisy będą wyświetlały się wybranym przez Ciebie grupom odbiorców. Warto przetestować różne rodzaje contentu oraz promować go w różny sposób, tak aby odkryć, jakie działania sprawdzą się najlepiej.

Dobrym pomysłem będzie promowanie tego rodzaju treści, które w sposób organiczny osiągnęły największy sukces, ponieważ oznacza to, że potencjalnie mają największe możliwości osiągnąć sukces również na skutek bycia promowanymi za pomocą reklam.

reklamy-linkedin-ads-bloomboard

 

7. Korzystaj ze SlideShare.

Tego typu forma jest całkiem przyjemna dla oka oraz przystępna. Z tego powodu, warto z nią poeksperymentować.

W ramach SlideShare warto umieścić takie treści jak:

  • różnego rodzaju branżowe porady,
  • infografiki,
  • porady dotyczące użytkowania produktów,
  • webinaria,
  • prezentacje produktów,
  • dobrze zaprojektowany, treściwy content.

 

Częstotliwość, z jaką warto publikować tego typu treści, to około raz na tydzień. W ten sposób, z jednej strony nie przesadzimy z zanudzeniem klienta ilością treści, a z drugiej podtrzymamy zainteresowanie nami oraz naszymi publikacjami.

slideshare-infographic-the-quiet-giant-of-content-marketing-bloomboard

 

8. LinkedIn Pulse

Jeżeli uda Ci się trafić do LinkedIn Pulse – wtedy popularność danego contentu znacznie się zwiększy. Dlatego z całą pewnością warto się o to starać. Jak to zrobić? Należy pisać dobry, wysokojakościowy content, z zakresu swojej branży, aż w końcu osiągnie się tego typu sukces. Trzeba być cierpliwym i konsekwentnym, cały czas dbając o jakość – jak to w content marketingu.

pulse-linkedin-bloomboard

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Comments

0 comments

Wpływ influencer marketingu na SEO – 10 przykładów i porad

Social media: 100 rodzajów treści do opublikowania na Twoim fanpage’u