Influencer marketing w powszechnej świadomości nie kojarzy się z wpływem na SEO. Wbrew pozorom IM posiada przełożenie na naszą pozycję w wyszukiwarce. Poniżej prezentujemy listę czynników powiązanych z SEO, na które wpływa Influencer Marketing oraz jak odnieść w ramach niego sukces.

seo-influencer.bloomboard

 

1. Linki od influencerów.

Podstawowym założeniem influencer marketing jest to, aby osoby, które odwiedzają stronę danego influencera – docelowo trafiły na naszą stronę. Bez zamieszczenia odpowiedniego linka w danej treści – będzie to niemożliwe.

Tutaj ważne są dwie rzeczy – dostarczenie ciekawej treści, która przykuje uwagę odbiorców danego influencera oraz link, który sam w sobie wygląda jako coś ciekawego z punktu widzenia osoby, która ma go kliknąć.

influencer-linki-bloomboard-seo

2. Skorzystaj z odpowiedniego kanału komunikacji.

Wykorzystanie odpowiednich mediów społecznościowych jest bardzo ważne. Optymalnie będzie wybrać w taki sposób, aby społeczność danego influencera była jak największa w ramach danego kanału komunikacji.

To przełoży się na zwiększenie zainteresowania naszą stroną lub innym kanałem komunikacji, który ostatecznie będzie prowadził do naszej strony.

influencer-marketing-kanały-bloomboard

3. Bądź autentyczny.

Bycie autentycznym to bardzo ważnym elementem wszelkiego rodzaju udanego marketingu. Odbiorcy są absolutnie znudzi przekazem, który brzmi jak wciskanie im produktów oraz usług na siłę.

1

4. Nawiązuj relacje z Influencerami.

Jest to element działania, który podejmiemy jeszcze przed faktycznymi działaniami. Jeżeli chcesz, aby influencerzy bez większych problemów wrzucali Twoje treści do swoich kanałów komunikacji – wtedy powinieneś zacząć nawiązywać z nimi relacje.

Dobrze zacząć od naprawdę prostych spraw, jak udzielanie się w ramach ich kanałów komunikacji. Oczywiście najskuteczniejszy, ale również trudniejszy będzie bezpośredni kontakt z danym influencerem, zainteresowanie go swoją osobą i tak dalej. Jednak pamiętaj, że jeżeli tworzysz kontent, który może się przydać danemu influencerowi, jeżeli on może skorzystać na kontakcie z Tobą, tak jak Ty na kontakcie z nim – wtedy nawiązanie danej relacji, wcale nie powinno być trudne.

Zobacz również :  Co mają wspólnego content marketing oraz SEO?

influencer-marketing-dane-bloomboard

5. Działalność charytatywna.

Różnego rodzaju działania charytatywne są bardzo skuteczne pod względem zdobywania zainteresowania u influencerów. Tego typu działania są postrzegane pozytywnie przez zdecydowaną większość osób, również tych, które prowadzą swoje blogi i mają swoje społeczności.

W praktyce oznacza to, że jeżeli zorganizujemy jakąś akcję charytatywną – wtedy bardzo dużo influencerów, chętnie podzieli się informacją o niej w ramach swoich kanałów komunikacji.

W takim przypadku, poza zyskiem wizerunkowym oraz dotarciem do naprawdę szerokiego grona odbiorców, wzmocnimy swoją pozycję w wyszukiwarkach.

6. Nie zapominaj o fanach influencerów.

Fani różnych znanych influencerów, również tworzą swoje kanały komunikacji, fanpage, grupy na Facebooku i tak dalej. W ramach nich odnoszą się do danego influencera i często w ten sposób budują całkiem pokaźne społeczności wokół siebie.

Warto dotrzeć do tego typu osób z własnym contentem oraz linkiem do naszej strony. Jeżeli nam się uda – dotrzemy do jeszcze szerszego grona odbiorców, niż w przypadku gdy wejdziemy we współpracę wyłącznie z danym influencerem.

krzysztof-krawczyk-fani-bloomboard

7. Pamiętaj o grupie docelowej.

Bardzo ważnym jest to, aby wchodzić w kontakt oraz relacje z takimi influencerami, którzy mają podobny target do Twojego. Jest to bardzo ważne, ponieważ Twoim celem jest to, aby dotrzeć do osób, które mają trafić na Twoją stronę.

Pod tym względem mamy naprawdę spory komfort. Różnego rodzaju influencerów jest naprawdę dużo. Dlatego przed podjęciem działań – bardzo dobrze będzie dokładnie przeanalizować różnych influencerów, w taki sposób aby podjąć jak najbardziej efektywne działania.

8. Wykorzystaj long tail danego influencera.

Każdy influencer posiada swój long tail. Dlatego należy wnikliwie przeanalizować w jaki sposób możemy go wykorzystać do naszych celów, a następnie to po prostu zrobić.

Poza tym – long tail można całkiem nieźle zastosować podczas szukania influencera, który będzie idealny dla nas – wystarczy porównać różne frazy kluczowe z naszego long tail, z frazami kluczowymi z long tail danego influencera.

Zobacz również :  Viral marketing: 13 porad jak tworzyć treści o potencjale wirusowym!

influencer-marketing-bloomboard

9. Pamiętaj o tym, że Twoja konkurencja również działa.

W przypadku gdy wydaje Ci się, że influence marketing nie jest dla Ciebie potrzebny – pamiętaj o tym, że spora część konkurencji podejmuje działania w tym zakresie. Co to oznacza w praktyce?

Tyle, że jeżeli nie będziesz podejmował działań w tym zakresie – to zaczniesz zostawać z tyłu, tracił znaczenie w branży i tak dalej. Żadna firma tego nie chce.

10. Dokładnie ustal warunki współpracy.

Ustalenie warunków współpracy pomiędzy Tobą, a influencerem jest niezwykle ważne . Szczególnie w przypadku, gdy współpraca nie polega wyłącznie na tym, że w ramach uprzejmości udostępni Twój post w ramach swoich kanałów komunikacji.

Musisz wiedzieć na co mogą sobie pozwolić obydwie strony, na co mogą liczyć, w jaki sposób dokładnie ma wyglądać dana współpraca. Jasne określenie warunków jest fundamentem każdej udanej współpracy.

kontak-di-pr-bloomboard

 

Pamiętaj – skorzystanie ze współpracy z influencerami jest wielowymiarowe. Korzystając z ich pomocy w ramach naszego marketingu, zyskujemy szereg korzyści. Influencer, który chociażby udostępni nasz post w ramach swoich kanałów komunikacji – sprawia, że wspomaga nasz wizerunek swoim wizerunkiem, jednak oprócz tego nasze linki w ramach kanałów komunikacji influencera, będą miały pozytywny wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarce.

Bloomifect-ad

2 Komentarzy

  • Łuaksz 8 sierpnia 2016

    Czy mogę prosić o wytłumaczenie poniższego? W ogóle nie jest to dla mnie zrozumiałem, nic a nic. Proszę jak krowie na rowie;)

    „Poza tym – long tail można całkiem nieźle zastosować podczas szukania influencera, który będzie idealny dla nas – wystarczy porównać różne frazy kluczowe z naszego long tail, z frazami kluczowymi z long tail danego influencera.”

    • bloomboard (Post autora) 9 sierpnia 2016

      Long tail keyword to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe. Stosowane przez użytkowników, którzy są bardziej zdecydowani i określeni co do zakupu. Są one mniej intuicyjne, ale przy umiejętnym rozplanowaniu mogą być niezwykle przydatne. A więc nie „buty poznań”, a „różowe buty do biegania nike poznań”. Influencer nastawiony na podobne frazy kluczowe może być niezwykle przydatny – klienta zdecydowanego na zakup może nakierować do naszego sklepu 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>