Masz świetne produkty, dobrze dopracowaną stronę internetową i masę entuzjazmu. Jednak to wszystko na nic, jeżeli nie masz klientów.

grocery.bloomboard

Właśnie dlatego omówimy dzisiaj, w jaki sposób można skutecznie promować swoje produkty za pomocą najpopularniejszego portalu społecznościowego, jakim jest Facebook.

Na początek pamiętaj o jednej rzeczy – przedstawianie tylko i wyłącznie swoich produktów, to droga donikąd – tego typu marketing nie ma prawa bytu na Facebooku. W ten sposób nie ma szans, żeby zbudować społeczności wokół swojego fanpage. Musisz być ludzki, musisz być zabawny i musisz coś dawać swoim odbiorcom, jeżeli chcesz sprawić, żeby Cię odwiedzali, jeżeli Ci się to uda – to uda Ci się również pozyskiwać klientów.

bloomboard-facebook

 

Poniżej przedstawiamy listę 20 pomysłów na to – w jaki sposób skutecznie promować produkty na Facebooku.

 

1. Like vs share

Na sam początek omówimy bardzo prostą, ale genialną metodę na znaczne poszerzenie swojego zasięgu na Facebooku, czyli like vs share.

Działa to na bardzo prostej zasadzie – wrzucamy na fp zdjęcia dwóch różnych produktów z tej samej kategorii, a następnie zapraszamy naszych odbiorców do ocenienia, który z tych dwóch produktów jest lepszy. Za jednym produktem przemawiają lajki, za drugim udostępnienia (czyli share).

W praktyce osiągniemy post o naprawdę sporym zasięgu, a przy okazji wypromujemy dwa produkty za jednym razem.

messi-vs-ronaldo_bloomboard

 

2. Preferowany produkt

Innym skutecznym trickiem podobnym do poprzedniego będzie zadanie pytania o preferencje klientów pośród wymienionych przez nas w poście produktów. W ten sposób w zdecydowany sposób zwiększymy zaangażowanie naszej społeczności, a jest to bardzo ważne, żeby społeczność była stale zaangażowana – w ten sposób będziemy mogli w dużo skuteczniejszy sposób promować nasze produkty.

 

3. Sondy

Sondy to również całkiem ciekawy sposób na to, żeby zwiększyć zaangażowanie swojej społeczności.

To, jakie zadamy pytanie w danej sondzie, pozostaje wyłącznie kwestią naszej kreatywności. Tego typu pytanie może dotyczyć naszego zakresu działania bezpośrednio lub pośrednio – ważne, żeby zachować odpowiednie proporcje i nie tworzyć postów wyłącznie o sobie.

sonda-facebook-bloomboard

 

4. Wypełnianie pustego pola

Jest to kolejna metoda podobnego typu jak poprzednie wymienione. Działa na bardzo prostej zasadzie – piszesz zdanie i pozostawiasz w nim jedno brakujące słowo, które w domyśle mają uzupełnić Twoi odbiorcy.

W ten sposób oferujesz swoim odbiorcom jakąś zabawę, formę rozrywki, a więc dużo chętniej będą udzielali się na twojej facebookowej stronie. Pamiętaj o tym, że interakcja jest bardzo ważnym elementem osiągnięcia sukcesu w social media każdego typu.

 

5. Wrzuć zdjęcie i poproś o tytuł.

Wspominaliśmy przed chwilą o interakcji. Zaproponowanie swoim odbiorcom możliwości wyboru tytułu dla zdjęcia lub filmiku, który udostępnisz to świetny przykład tego w jaki sposób skutecznie można wchodzić w interakcję ze swoją publicznością.

Bardzo wiele osób lub być kreatywna i wysilać się w ten sposób. Dlatego zaproponowanie wymyślenia tytułu – to doskonały sposób na to, aby zaangażować swoją społeczność.

Zobacz również :  Social media marketing dla nowego produktu - 15 wskazówek

tytuł-zdjęcie-bloomboard-facebook

 

6. Baw i ucz.

Staraj się, żeby Twoje wpisy na Facebooku dawały odbiorcom coś konkretnego, bardzo dobrze, jeżeli Twój czytelnik może dowiedzieć się czegoś naprawdę wartościowego czytając wpisy, jakie umieszczasz. Warto zwrócić uwagę, że dotyczy to praktycznie każdej dziedziny działalności na Facebooku, zaczynając od stron, które należą do dużych firm, a kończąc na publicystyce politycznej – która również odbywa się w dużo luźniejszej formie niż ta, którą możemy znaleźć na papierze.

 

7. Zamiast wrzucać zdjęcia produktów – pokaż, jak można ich użyć.

Wrzucenie zdjęcia produktu to bardzo nudny pomysł. Co można zrobić z takim zdjęciem z punktu widzenia użytkownika? Popatrzeć na nie przez parę sekund, a następnie przestać patrzeć i… koniec.

Z całą pewnością nie pozostanie to w głowie na dłużej niż przez parę sekund, przy dobrych wiatrach minut.

Jeżeli jednak pokażemy – za pomocą filmiku lub zdjęć, w jaki konkretny sposób można zastosować nasz produkt, wtedy z całą pewnością sprawimy, że odbiorca – czyli potencjalny klient zastanowi się nad naszym produktem przez dłuższy czas, a więc zapadnie on w pamięć.

 

8. Udostępniaj różnego rodzaju poradniki.

Udostępnianie poradników to świetny pomysł – co do zasady, świetnie się sprawdzają w ramach marketingu w social media. Ważne, żeby dotyczyły w jakiś sposób zakresu naszego działania – aczkolwiek nie muszą w sposób bezpośredni. Powinny jednak być przydatne dla naszej docelowej grupy klientów.

Mamy dwie możliwości – możemy tworzyć własne poradniki, oparte o naszej wiedzy. Z całą pewnością jest to dobry pomysł, wart rozważenia – posiadanie własnych, unikalnych treści to przekłada się na budowanie własnej społeczności oraz wzmacnianie swojego wizerunku.

post-facebook-poradniki-bloomboard

Z drugiej strony – nie jesteśmy w stanie znać się na wszystkim. Dlatego warto udostępniać poradniki tworzone przez osoby, które również znają się na branży. Dodatkowo – jeżeli udostępnimy czyjąś treść, możemy w przyszłości liczyć na wzajemność – jest to pewnego rodzaju dodatkowa korzyść.

 

9. Śledź najnowsze trendy.

Bardzo ważne, żeby być na bieżąco z tym, co dzieje się w internecie. Jeżeli chcesz w skuteczny sposób zajmować się marketingiem w internecie – musisz wiedzieć, co w trawie piszczy, co jest aktualnie modne, a co już jest obciachem.

Czasami różnica pomiędzy „modne” a „obciach” to zaledwie parę dni obecności w internecie. Bardzo często jest tak, że „hype” na coś trwa przez chwilę – i opierając o to swoje działania, można uzyskać świetne efekty.

Hype – to zjawisko, które możemy zdefiniować w dosyć prosty sposób – nagle coś staje się niezwykle popularne i wszyscy o tym mówią. Dosyć niedawno był np. hype na Cacao Decomorreno, obecnie w internecie jest hype na grę Pokemon Go – wierzcie lub nie, ale niektóre firmy również to potrafią wykorzystać w ramach swojego marketingu.

 

10. Zdjęcia podkreślające wyjątkowość produktu.

Jeżeli Twój produkt posiada jakąś wyjątkową cechę, która odróżnia go od innych produktów tego samego typu, to wrzucenia jego zdjęcia będzie bardzo dobrym pomysłem. Podkreślanie wyjątkowych cech tego, co proponujesz swoim klientom, będzie miało realne przełożenie na poziom sprzedaży.

Zobacz również :  75 sposobów na skuteczny i niedrogi marketing dla e-commerce

gopro-zdjęcie-wyjątkowość-bloomboard

 

11. Wykorzystuj święta i inne okazje.

Wykorzystanie różnego rodzaju świąt narodowych i innych w ramach swojego marketingu to całkiem dobry pomysł, ponieważ mamy pewność co do tego – że dany temat, w danym momencie jest na czasie. Dobrym pomysłem będą różnego rodzaju kreatywne zdjęcia lub filmiki ze swoimi produktami, wykonane w taki sposób, aby nawiązywały do danego święta.

 

12. Sponsorujesz jakieś wydarzenie? Zrób zdjęcia!

Sponsorowanie różnego rodzaju wydarzeń to dobry sposób na wypromowanie się. Należy jednak w odpowiedni sposób wykorzystać taką okazję na Facebooku. Ważne, żeby wykonać dobre zdjęcia z danego wydarzenia, tak aby można było zbudować lub wzmocnić pozytywny wizerunek swojej firmy.

 

13. Zdjęcia i filmiki zadowolonych klientów

Poproś swoich klientów o to, żeby przesyłali Ci swoje zdjęcia oraz filmiki z Twoimi produktami. Bardzo dobrym pomysłem będzie zorganizowanie konkursu z nagrodami dla najlepszych propozycji.

W ten sposób zyskasz naprawdę wiele na raz.

Po pierwsze – otrzymasz masę przydatnego contentu, który będziesz mógł użyć.

Po drugie – w znacznym stopniu zwiększysz zaangażowanie swojej społeczności.

Po trzecie – prawdopodobnie osiągniesz naprawdę spory zasięg. Oczywiście – tego typu skok zasięgu będzie krótkotrwały, jednak bardzo prawdopodobne, że usłyszą o Tobie ci, którzy dotąd nie słyszeli.

zadowolony-klient-post-bloomboard

 

14. Używaj hashtagów.

Ta porada odnosi się do dwóch rzeczy. Po pierwsze używaj hashtagów, a po drugie zachęcaj do tego, żeby odbiorcy również ich używali.

25-popular-instagram-hastags

 

15. Wynagradzaj osoby, które lajkują Twój fanpage.

Nie musi to być coś wielkiego – mały kod rabatowy, kupon, zniżka lub jakaś inna korzyść. Nie zmienia to jednak faktu, że jeżeli klient dostanie coś w zamian, to dużo chętniej zacznie Cię śledzić na Facebooku, a więc powiększy Twoją społeczność.

Oprócz tego – działając w ten sposób, wzmacniasz swój pozytywny wizerunek. Z drugiej strony, jeżeli Twój klient nie może liczyć na żadną formę wdzięczności z Twojej strony, to nie wypada to szczególnie dobrze.

Oczywiście – nie dotyczy to wszystkich branż. Jednak np. w przypadku gier na urządzenia mobilne, to jakaś forma wynagrodzenia za polubienie fp danej gry jest absolutnym standardem i firmy, które nie wprowadzają tego typu rozwiązania, wpływają w negatywny sposób na własny wizerunek.

Innym ciekawym trickiem jest nagradzanie osób, które zaproszą do polubienia Twojej strony na Facebooku większej ilości osób.

 

16. CTA

Call to action to bardzo ważny aspekt, jeżeli chcemy wypromować nasz produkt. Istnieje parę ciekawych sposobów w jaki sposób namówić odbiorców do działania.

Dobrym pomysłem jest umieszczenie ciekawego cytatu na swoim Facebooku, jednocześnie namawiając odbiorców do tego, aby podzielili się nim dalej. To jednak niejedyny z pomysłów.

Zobacz również :  Co zrobić aby klient do nas wrócił i nas pokochał.

Innym dobrym pomysłem jest wrzucenie np. zabawnego filmiku i prośba względem odbiorców, aby napisali, jaka jego część była najciekawsza, zabawna lub rozwinęła ich w jakiś sposób. W ten sposób zaczniemy dyskusję pod danym postem, a więc w zdecydowany sposób zwiększymy zaangażowanie społeczności.

cta-facebook-bloomboard

cta-facebook-bloomboard-2.jpg

 

17. Proś o ocenę.

Nie bój się prosić o to, aby Twoi odbiorcy i klienci oceniali Twoje produkty oraz Twoją firmę. Może się to odnosić bezpośrednio do oceny na Facebooku, ale nie tylko – możesz podać link do odpowiedniej strony w ramach postu na Facebooku.

Dlaczego jest to ważne.

Według badań – opinie innych internautów to jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji na temat danej firmy czy produktu w internecie. Zwyczajnie – internauci wierzą innym internautom.

Dlatego bardzo ważne, żeby posiadać sporo pozytywnych opinii na swój temat. Tak samo, jak w przypadku lajków czy udostępnień – dobrym pomysłem będzie przewidzenie konkretnych korzyści dla klientów, którzy podzielą się swoją oceną Twojej działalności.

 

18. Nie bój się wydać pieniędzy na reklamę.

Na Facebooku działa to bardzo dobrze, dlatego warto jest przeznaczyć pewną część swojego budżetu przeznaczonego na marketing na reklamy na Facebooku. Będzie to z całą pewnością korzystne dla Ciebie, ponieważ w zdecydowany sposób zwiększy zasięg postów, które będziesz promował.

Dobrym pomysłem będzie promowanie części postów – te, które uznajesz za najlepsze. Zdecydowanie lepiej jest zainwestować więcej pieniędzy w część postów, niż promować wszystkie na równi.

FacebookAdvertising-bloomboard

 

19. Napisz, jak powstają Twoje produkty.

Opisanie sposobu produkcji produktów, z czego są zrobione – jak wygląda to od kuchni to bardzo dobry pomysł na to, żeby sprawić, że Twój wizerunek będzie bardziej ludzki. Jest to obecnie niezwykle ważne w social media, dlatego z całą pewnością będzie to dobra decyzja. Poza tym – tego typu detale, jeżeli są dobrze opisane, potrafią naprawdę zainteresować odbiorców.

 

20. Filmiki – zza scen.

To kolejny dobry pomysł na to, jak zbudować wizerunek bardziej ludzkiego biznesu. Ważne, żeby tego typu filmiki były nagrywane na luzie. Oczywiście, bez porzucenia niezbędnego profesjonalizmu, jednak nie powinny być sztywne. Tylko w ten sposób będą skuteczne.

 

Przykłady wielu firm udowodniły, że w ten sposób można zdobyć naprawdę duży zasięg i wypromować swój fanpage. Dlatego z całą pewnością warto skorzystać z tego pomysłu.

Na koniec – pamiętaj, że niezwykle ważne na Facebooku jest to, żeby Twoja strona żyła. Jeżeli klienci będą widzieli, że ostatni wpis był pół roku temu, to sprawisz wrażenie, że Twoja firma nie istnieje od jakiegoś czasu. Oprócz tego warto wspomnieć o jeszcze jednej, ważne kwestii.

W przypadku marketingu nie ma możliwości wyboru pomiędzy ilością i jakością. Należy wybrać zarówno pierwsze, jak i drugie. Każde inne rozwiązanie przyniesie złe efekty.

9 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>