Na przestrzeni ostatnich lat Social Media zdobyły ogromną popularność. Tym samym zmieniło się oblicze internetu, który stał się jeszcze bardziej interaktywny – pomimo tego, że już był najbardziej interaktywnym miejscem wymiany informacji w historii ludzkości.

Nic dziwnego, że platformy mediów społecznościowych takie jak Facebook cały czas starają się rozwijać – w końcu konkurencja pomiędzy nimi jest ogromna. Właśnie dlatego w 2015 roku powstała usługa Facebook „Live” przeznaczona dla odpowiednio zweryfikowanych osób publicznych.

facebook-live-bloomboard-fb

Na czym polega?

To całkiem proste – dzięki usłudze Facebook „Live” mamy możliwość streamowania obrazu oraz dźwięku na żywo. O tym, jak bardzo popularna wśród osób, które mają możliwość używania Facebook „Live” stała się ta usługa świadczy, chociażby to, że jest regularnie używana przez obecnie urzędującego prezydenta Polski.

Czym się w praktyce wyróżnia ta usługa?

Możliwością budowania zaangażowanej społeczności. Skorzystanie z obrazu i dźwięku w social media, w dodatku skorzystanie z takiej możliwości „na żywo” sprawia, że odbiorcy wiedzą, że nie możliwości na żadną ściemę. W ten sposób można pokazać, że nasze działania są jak najbardziej autentyczne i ludzkie – a to, jest bardzo cenione przez odbiorców.

No dobrze – załóżmy, że masz możliwość korzystania z Facebook „Live”, w takim przypadku rozpoczęcie transmisji jest bardzo proste, wystarczy kliknąć w odpowiednik przycisk i zaczynamy transmisję na żywo.

fb live

Jednak, w jaki sposób można użyć Facebook Live w praktyce?

Pokaż coś fascynującego, coś, co zaintryguje Twoich użytkowników. Sprzedajesz sprzęt sportowy, a oprócz tego samemu uprawiasz jakiś sport ekstremalny? Pokaż możliwości swojego sprzętu i przy okazji swoją pasję. Jesteś tatuażystą? Pokaż, w jaki sposób wykonujesz tatuaże.

Jak widać po podanych przykładach – ta usługa najlepiej sprawdza się w takich branżach, w których jest co pokazać. Oczywiście zawsze warto przemyśleć, co da się zrobić w ramach swojego zakresu działalności.

Zobacz również :  20 skutecznych sposobów na promocję produktu na Facebooku

bloomboard-facebook

Poniżej prezentujemy przykłady firm, które w umiejętny sposób wykorzystały usługę Facebook „Live”.

1. Dunkin’ Donuts

Połączenie wysokiej jakości, luzu oraz livestreamu. Pomysł był całkiem prosty i skuteczny – oprowadzenie, na żywo – przez miejsce, w którym produkowane są Dunkin’ Donuts, czyli popularne amerykańskie pączki (te z dziurką w środku).

W treści filmiku możecie zobaczyć w jaki sposób wykonać tort ślubny z donutów, poznać wnętrze firmy, zobaczyć, że składa się ona z fajnych, przyjemnych ludzi i poznać atmosferę, jaka w niej panuje.

Stream okazał się być naprawdę sporym sukcesem, który można określić po tym, że posiadał naprawdę duży zasięg oraz zaangażowanie, ze strony użytkowników.

dunkin-fb-live-bloomboard

 

2. Airbnb oraz Disney.

Airbnb w ramach partnerstwa z firmą Disney przy ich nowej produkcji – Księga Dżungli – nagrało stream, w którym pokazuje domek na drzewie wybudowany właśnie z okazji premiery nowego filmu.

Cała akcja cieszyła się całkiem sporym zainteresowaniem, bo miała ponad 100 tysięcy widzów. Tego typu partnerskie akcje często dobrze wypadają.

 

 

3. BuzzFeed

BuzzFeed są znani z tego, że potrafią przyciągać naprawdę spory ruch. Nie powinno więc nikogo dziwić, że podobnie będzie w przypadku Facebook „Live” w przypadku tej firmy.

Pomysł był całkiem prosty. Ekipa Buzzfeed kupiła arbuza, a następnie dokonała jego eksplozji zakładając nań ogromną ilość gumek recepturek. Arbuz w końcu eksplodował w efektowny sposób. Niektórym mogłoby się wydawać, że to głupie. Nie zmienia to faktu, że zasięg tego streamu osiągnął niemal 11 mln wyświetleń.

 

4. Benefit

Benefit to duża marka zajmująca się sprzedażą kosmetyków na całym świecie. Oprócz tego jest to marka, która jak się okazuje – posiada poczucie humoru.

W jaki sposób wykorzystują Facebook „Live”?

Co czwartek dwie osoby z firmy Benefit odpalają stream, popijają wino i odpowiadają na pytania. Przyjemna, luźna forma.

Zobacz również :  12 porad jak przeprowadzać research

Efekt jest taki, że samo wydarzenie generuje sporą oglądalność oraz całkiem wysoki poziom zaangażowania.

 

5. Chevrolet

Chevrolet zrobił całkiem prostą, ale skuteczną akcję. Premiera nowego samochodu została zaprezentowana właśnie w ramach Facebook „Live”. Wystarczy powiedzieć, że akcja okazała się być sukcesem. Na pewno warto obejrzeć, w jaki sposób firma Chevrolet to zrobiła.

 

6. EA Sports Madden NFL

Stream z komentarzem wydarzeń sportowych to całkiem fajny pomysł – szczególnie jeżeli zajmujesz się sportem. Oczywiście należy to zrobić w dynamiczny i ciekawy dla widza sposób.

nfl-bloomboard-live-fb

Film można obejrzeć pod tym linkiem: http://bit.ly/29hoeDm

 

7. BBC, Sky etc.

Duże telewizje również wykorzystują stream w ramach Facebook „Live”. Najbardziej popularne i ciekawie robione są streamy z WWE – czyli słynnych amerykańskich zapasów, które odbywają się raczej dla rozrywki niż prawdziwej walki różnych zawodników.

 

8. The Metropolitan Museum of Art in New York

Wycieczka przez muzeum za pomocą live stream? Ciekawe ukazanie jednej z welu wystaw muzealnych?

To wszystko jest możliwe dzięki Facebook „Live”. Streamy Muzeum Sztuki w Nowym Yorku cieszą się sporą popularnością – nic dziwnego, są wykonane w dobry sposób, a do tego pokazują ciekawy obraz. Na pewno warto zwrócić uwagę.

 

9. Target

Firma Target, która wykonywała nowy klip dla Gwen Stefani pokazała wiele z ujęć „zza sceny” właśnie przy pomocy Facebook „Live”.

Sam stream nie był szczególnie ciekawy – nie zmienia to faktu, że niezależnie od tego cieszył się całkiem sporym zainteresowaniem.

 

Z całą pewnością możemy być pewni tego, że Facebook „Live” w pewien sposób zmienia oblicze social media. Dlatego z całą pewnością warto obserwować ten trend, ponieważ na przestrzeni lat, może w zdecydowanym stopniu zyskać na znaczeniu.

Zobacz również :  Nietypowe święta do wykorzystania w marketingu w 2017 roku!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>